بررسی کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X در ۲۰۲۰

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X چیست؟

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X بدین شرح اند:
ابعاد: ۷/۲ × ۱/۸۶ × ۱/۱۸
وزن: ۳۴ گرم
نوع صفحه: ۱۲۸ × ۶۴ OLED
ورودی: دو دکمه
اتصال: USB-C و بلوتوث
باتری: لیتیومی ۱۰۰ میلی‌آمپر
سیستم عامل: ۱) رایانه‌های ۶۴ بیتی (ویندوز ۸+، ۱۰.۸+ macOS و لینوکس)، به غیر از پردازشگرهای ARM ۲) تلفن‌های هوشمند با اندروید ۷ به بالا یا iOS 9
تعداد کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی‌شده: بیشتر از ۱۲۰۰
لینک گیت‌هاب: https://github.com/LedgerHQ

چه چیزهایی همراه کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X دریافت خواهید کرد؟

به همراه Ledger Nano X، یک کابل USB نوع C، راهنمای کار با دستگاه، یک زنجیر و سه صفحه برای ریکاوری اطلاعات هم دریافت خواهید کرد.

بررسی کیف پول Ledger Nano X

Ledger Nano X نوعی دستگاه جمع‌ و جور است که به راحتی در جیب جا می‌شود. با کمک این ویژگی می‌توان دارایی‌های رمز ارزی را به راحتی مدیریت کرد. نسبت به Ledger Nano S صفحه بزرگتری دارد و دکمه‌های آن در جای بهتری قرار گرفته‌اند و کاربردشان آسان است. عملیات نصب بر روی Ledger Nano X را می‌توان با استفاده از یک رایانه شخصی یا دستگاهی با اندروید یا iOS انجام داد. طی آزمایشات ما عملیات نصب اولیه راحت و آسان بود، در حدی که حتی برای تازه‌ واردان هم ساده است. دستگاه با اتصال بلوتوث و USB-C بدون ایراد و مداوم کار کرد. طبق گفته‌ی Ledger، شارژ باتری آن حدوداً ۸ ساعت دوام می‌آورد و عمر باتری تقریباً ۵ سال است.

یکی از ساده‌ترین راه‌های مدیریت دارایی‌های رمز ارزی روی دستگاه Ledger از طریق Ledger Live انجام می‌شود. این برنامه هم برای موبایل و هم رایانه موجود است. Ledger Live تمام عملکردهای استاندارد و اساسی مورد نیاز را فراهم می‌کند، مانند بررسی میزان دارایی یا خرید و فروش دارایی‌ها. البته ویژگی‌های پیشرفته‌ی دیگری هم دارد، مانند تراکنش‌های SegWit، یکپارچه‌سازی تبادلات، و قابلیت صدور کلید عمومی (xpub). در عین اینکه می‌توانید بسیاری از دارایی‌ها را در خود Ledger Live مدیریت کنید، بعضی از کوین‌ها به نرم‌افزارهای دیگر کیف پول نیاز دارند.

یکی از محدودیت‌های Ledger Nano S این است که فقط می‌توانید تعداد محدودی برنامه را به طور همزمان نصب کنید. Ledger Nano X در مقایسه با نسخه قبلی خود می‌تواند تا ۱۰۰ برنامه را به طور همزمان در خود جا دهد. این باعث می‌شود Ledger Nano X گزینه‌ی مناسبی برای پورتفوهای متنوع باشد.

نقاط قوت و ضعف Ledger Nano X

نقاط قوت

  • می‌توان با تلفن همراه هوشمند یا تبلت از آن استفاده کرد.
  • قابل جابجایی است و باتری دارد.
  • از تمام بلاکچین‌های مهم و تعداد زیادی از توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • کار با آن آسان است.
  • اضافه کردن کوین‌ها آسان و سریع است.
  • از چندین زبان پشتیبانی می‌کند.
  • Ledger شرکتی است با ساختاری خوب که از سال ۲۰۱۴ مشغول به کار است.

نقاط ضعف

  • عملکرد بلوتوث ممکن است خطر امنیتی داشته باشد. البته طبق گفته‌ی این شرکت، هیچ‌گونه اطلاعات مهمی (مانند کلید‌های خصوصی یا عبارات بازیابی) از طریق بلوتوث منتقل نمی‌شوند.

قیمت Ledger Nano X

Ledger Nano X در ژانویه ۲۰۲۰ به قیمت ۱۱۹ دلار فروخته می‌شد.

بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری را همیشه از خود تولید کننده تهیه کنیم. و یا در ایران از شرکت رمز ارز مارکت که وارد کننده اصلی آن از اروپا به ایران است خریداری گردد. خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری دست دوم خطر هک شدن کلیدهای شخصی را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

Ledger Nano X آخرین محصول بزرگترین شرکت تولیدکننده کیف پول‌های سخت‌افزاری در صنعت رمز ارز است. نسخه قدیمی آن، یعنی Ledger Nano S یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری رمز ارزی بود، زیرا کار با آن آسان بود و تجربه کاربری ساده‌ای ارائه می‌داد. Ledger Nano X ظرفیت بیشتری برای کوین‌ها دارد و از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

به طور خلاصه، Ledger Nano X کیف پول سخت‌افزاری راحت و دسترسی‌پذیری است که هم برای تازه واردان و هم کاربران پیشرفته مناسب است.

Comments (1)
Add Comment