بالاترین رکورد لایت کوین و داغ شدن بازار

لایت کوین به دنبال افزایش قیمت رمزارزهای بازار بالاترین رکورد خود را در سطح ۴۰۰ دلار به ثبت رساند. بالاترین رکورد لایت کوین با عبور از ۴۰۰ دلار و رسیدن به ۴۱۴ دلار در روز دوشنبه به ثبت رسید. تنها مسئله ای که در شرایط فعلی مطرح می شود این است که قیمت لایت کوین در بازه زمانی بسیار کوتاه ای به شدت افزایش پیدا کرد.

 لایت کوین دهمین رمزارز بزرگ بازار از نظر ارزش کل است. این رمزارز در شرایط فعلی ۲۱۵ درصد افزایش را در مقایسه با آغاز سال جاری تجربه کرده است. قیمت این رمز ارز از دلار به ۴۱۳ دلار رسیده است.

 روند صعودی لایت کوین مقایسه با بازارهای سنتی عملکرد فوق العاده ای را به معرض نمایش گذاشته است. در شرایط فعلی بسیاری از تحلیلگران مستقیم به بازار قیمت ۵۰۰ دلار را برای این رمز ارز پیش بینی می کنند.

معامله گردشی ثبت بالاترین رکورد لایت کوین

در حال شاهد افزایش قیمت لایت کوین بوده ایم که قیمت بیشتر رمز ارزهای بازار افزایش پیدا کرده است. اتریوم، ریپل، کاردانو و بسیاری دیگر از رمز ارزها عملکرد درخشانی را به نمایش گذاشتند. دوج کوین که در واقع یک رمز ارز شوخی به شمار می رفته است در همین بازه زمانی ۱۷ هزار درصد افزایش را تجربه کرده است. 

برخی از تحلیلگران رابطه معکوسی را میان افزایش قیمت دوج کوین و لایت کوین شناسایی کردند. به نظر می رسد کاهش ۱۲ درصدی نرخ معاملات ۲۴۰ و دلار همزمان با افزایش ۱۲ درصدی نرخ معاملات لایت کوین و دلار روی داده است.

اکنون سوال دیگری مطرح می شود. آیا معامله گرانی که در بازار دوج کوین سرمایه گذاری کرده بودند، در حال حاضر به بازار لایت کوین روی آورده اند؟ 

در همین حال شاخص تسلط لایت کوین که معیاری برای مقایسه قدرت لایت کوین در برابر ارزش کل بازار افزایش پیدا کرده است. شاخص تصرف لایت کوین از ۰.۹۶ درصد در روز یکشنبه به ۱.۱۱ درصد در روز دوشنبه رسیده است.

همین امر نشان دهنده تغییر احساس معامله گران به این رمزارز است. اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که لایت کوین درست در همان مسیری قرار گرفته است که منجر به کاهش ۳۳ درصدی قیمت دوج کوین شد.

 چرا که افزایش قیمت لایت کوین هیچ توجیه منطقی ندارد. یک اندیکاتور قدیمی در بازار وجود دارد به نام شاخص قدرت نسبی که برای دوج کوین احتمال کاهش قیمت را پیش بینی کرده بود. در شرایط فعلی ماجرا برای لایت کوین نیز به همان شکل است.

 خرید لایت کوین به ارزشی بیش از ارزش واقعی

 نمودار جفت ارز لایت کوین و دلار ثبت بالاترین رکورد لایت کوین را نشان می دهد. در این نمودار می بینیم که شاخص قدرت نسبی این ارز در نزدیکی ۷۹ قرار دارد. این بدان معناست که در شرایط فعلی شاخص قدرت نسبی ۹ درجه از محدوده خرید ارزشی بیش از ارزش واقعی بالاتر است.

معمولاً تغییر روند بازار لایت کوین آن هم زمانی که شاخص قدرت نسبی به بالاترین حد خود رسیده است منجر به کاهش قیمت تا میانگین متحرک بیست روزه می شود. با این حال احتمال کاهش قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز وجود دارد. 

بنابراین به دنبال افزایش قیمت جفت ارز لایت کوین و دلار تا ۲۵۲ و ۳۱۰ دلار احتمال کاهش قیمت وجود خواهد داشت.

کاتالیزورهای ماکرو اکونومیک

 صرف نظر از مسائل فنی کاتالیزور های ماکرو اکونومیک همچنان از کلیت بازار رمز ارز حمایت می کنند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بیش از ۵۱ درصد از فرزندان نسل هزاره و نسل z در بازار رمزارز سرمایه گذاری می کنند. آنها به جای سرمایه گذاری در بازار سهام سنتی به سرمایه گذاری در رمز ارز روی می آورند.

 علاقه آنها به سرمایه گذاری در این بخش دلایل قانع کننده ای را به همراه داشته است. کاهش ارزش دلار و ترس های ناشی از افزایش تورم رشد از جمله این دلایل است.یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی افزایش اشتهای این سرمایه گذاران به خرید رمز ارز مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا بوده است.

به عنوان مثال بانک فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که همچنان به خرید ۱۲۰ میلیارد دلاری در ماه اعلام می دهد و این روند تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. در همین حال رابطه میان بیت کوین و لایت کوین روی ۰.۴۰ باقی مانده است. همین امر به ثبت بالاترین رکورد لایت کوین دامن زده است.

 در آخر

 به تازگی شاهد ثبت بالاترین رکورد لایت کوین در بازار رمز ارز بودیم. قیمت این رمز ارز به ۴۱۴ دلار رسید. بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که دلیل افزایش قیمت این رمز ارز خروج معامله گران از بازار دوج کوین و ورود آنها به بازار لایت کوین است. در این صورت پس از افزایش قیمت باید در انتظار کاهش قیمت لایت کوین باشیم.

آیا شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که لایت کوین را در سبد سرمایه خود لحاظ کردند؟ نظر شما در رابطه با آینده این رمز ارز چیست؟ در رمزارز ماکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/litecoin-price-hits-400-all-time-high-but-ltc-rally-at-risk-of-overheating

Comments (0)
Add Comment