پروژه‌ی جدید صرافی بایننس: رمزارز Litentry

دنیای وسیع رمزارزها هر روزه سرشار از تغییرات، اخبار و تکنولوژی‌های جدید است و این رقابت بین ارائه‌دهندگان خدمات برای جلب نظر طرفدارانشان شدت می‌گیرد، در این خصوص به تازگی صرافی بایننس از راه‌اندازی پروژه‌ جدیدش به نام رمزارز Litentry  یا به اختصار (LIT) خبر داد. این رمزارز قرار است بر بستر پلتفرم Launchpool باشد. البته هنوز اطلاعات کاملی از این رمزارز و جزئیات این پروژه در دسترس نیست و تا زمانی‌که این پروژه اجرایی نشود، نمی‌توان نظری قطعی در مورد آن داد. در ادامه‌ این مقاله به بررسی اطلاعات و اخباری که صرافی بایننس از این پروژه منتشر کرده‌است، می‌پردازیم.

رمزارز Litentry  چیست؟

رمزارز Litentry یک شبکه است که از هویت‌های متراکم بر پایه cross-chain پشتیبانی می‌کند و بر روی زیرلایه‌های آن ساخته شده‌است. این شبکه همچنین برای کار با پلکادوت آمادگی دارد. Litentry اجازه تجمع هویت‌های غیرمتمرکز را به صورت یکجا می‌دهد. هدف پروژه Cross-chain لیتنتری تبدیل شدن به Parachain شبکه پکادوت است. این درخواست خدمات، اطلاعات کاربران Litentry را از طریق شناسه‌های غیرمتمرکز پردازش می‌کند، که به گفته سازندگان آن، یک پروژه امنیت محور است.

رمزارز Litentry قول یک شبکه متمرکز و شفاف را به کاربران خود در طول مراحل کار می‌دهد. طبق گفته توسعه‌دهندگان پروژه، عامل اصلی و فاکتور مهم در شبکه Litentry، حفظ حریم خصوصی است. پروژه Litentry بر حساسیت کاربران بلاکچین برای نقض بی‌‌هویتی آنها تأکید می‌کند و سعی بر رعایت آن دارد.

LIT پروتکل ارز رمزنگاری شده مبتنی بر ERC-20 و BEP-20 است. حداکثر میزان LIT، ۱۰۰میلیون سکه با ۱۸ میلیون LIT در گردش تعیین شده‌است.

پشتیبانی از رمزارز Litentry

رمزارز Litentry شانزدهمین پروژه در launch pool بایننس است. در اطلاعیه‌ای از طرف بایننس آمده که کاربران Binance می‌توانند رمزارزهایBinance Coin (BNB) ، Binance USD (BUSD) و Polkadot (DOT) را در استخرهای جداگانه به مدت ۳۰ روز برای دریافت سهام توکن LIT داشته باشند.

استاکینگ رمزارز Litentry از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

Binance اعلام کرد که LIT را در innovation Zone (یک منطقه معاملاتی اختصاصی است که در آن کاربران قادر به خرید توکن‌های جدید و نوآورانه هستند و احتمالا نوسان بیشتری دارند و خطر بیشتری نسبت به سایر رمزارزها دارند. باید به این نکته توجه داشته باشید که محدودیتی در معامله برای جفت‌های معاملاتی در innovation Zone وجود ندارد) در ۴ فوریه ۲۰۲۱ با جفت‌های معاملاتی LIT / BTC ، LIT / BUSD و LIT / USDT لیست می‌کند.

استاکینگ هویت

تطبیق هویت یک تطبیق blind با هویت‌های ناشناس تصادفی است که از استخر هویت‌های درون زنجیره‌ای انتخاب می‌شود و داده‌های هویت فرد مورد نظر توسط یک فرد خارج از بستر زنجیره پردازش می‌شود. این شبکه matchwinner’s DID را به عنوان یک فرصت تطبیق به خریدار منطبق ارسال می‌کند. خریدار در استخر هویت به سایر هویت‌ها دسترسی ندارد بلکه فقط خریدار تطبیق هویت DID را در اختیار دارد، بنابراین خریدار تطبیق در ازای یک فرصت تطبیق به توکن LIT (توکن بومی در شبکه Litentry) دست می‌یابد. مطالب مرتبط را بخوانید.

استاکینگ هویت فرآیندی است که یک مالک هویت، عکس فوری سند هویت خود را ارسال می‌کند و آن را به مجموعه شناسه‌های بلاکچین ارسال می‌کند و مجوزهای خواندن را به گره اعتبارسنج می‌دهد؛ بنابراین در بلوک‌های لایه‌های زیرین پاداش‌های مرتبط دریافت می‌کند. سپس سند هویت، رمزگذاری می‌شود و در یک پایگاه داده غیرمتمرکز مانند IPFS یا on-chain key-value ذخیره می‌شود و بعد از آن DID به صورت  on-chain ذخیره می‌شود. با ایجاد و تطابق هویت، مدل اقتصادی اساسی شبکه مبتنی بر هویت را بدون فروش داده‌های کاربر ایجاد می‌شود. نه تنها خریداران هویت و خریداران منطبق از بازار تطبیق بهره‌مند می‌شوند، بلکه DApp های متصل به Litentry نیز به عنوان همکاران هویت، هزینه‌های تطبیق را دریافت می‌کنند. به این ترتیب، Litentry شرکت‌کنندگان بیشتری را در آینده Web3 ترغیب می‌کند. بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری

رمزارز Litentry از جدیدترین پروژه‌های صرافی بایننس است که تاکنون اطلاعات زیادی از نحوه‌ کارکرد دقیق آن در دسترس نیست و تا زمانی‌که این پروژه وارد بازار رمزارزها نشود، نمی‌توان درباره مزایا یا معایب آن به طور دقیق اظهارنظر کرد. تاکنون صرافی بایننس برای این پروژه‌ جدید، آپشن‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران قرار داده و برای فارمینگ آن هم پیشنهاداتی ارائه کرده‌است. بنابراین اگر شما هم به بازار رمزارزها علاقه‌مند هستید و دنبال‌کننده اخبار آن هستید، می‌توانید در صورت اجرایی شدن این پروژه به سرمایه‌گذاران این رمزارز بپیوندید.

قیمت لحظه ای ارز Lit ، مقدار معاملات روزانه و حجم بازار و بسیار اطلاعات بیشتر در مورد آن را میتوانید اینجا ببینید.

همچنبن اگر میخواهید در مورد والت یا کیف پول نگهداری Lit بیشتر بدانید مقالات مربوط به کیف پول را مطالعه فرمایید.