نگاهی به نمودار زمانی بیت کوین و تغییرات قیمت این رمزارز

آیا رخدادهای بزرگی که در تاریخ بیت کوین برای این ارز روی داده است تاثیری روی تغییرات قیمت این ارز داشته است؟ نمودار زمانی بیت کوین و تغییرات قیمت را حقیقت را بر ملا می کند.

قیمت بیت کوین فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است. این ارز از زمان تولد خود در سال ۲۰۰۹ تجربیات متفاوتی داشته است. TradingView.com به تازگی بررسی هایی انجام داده است و از رویدادهای مهمی که در بازار بیت کوین روی داده است پرده برداری کرده است. نمودار زمانی بیت کوین روز سه شنبه منتشر شد. این نمودار رویدادهای تاثیرگذار روی قیمت این ارز را نمایش می دهد.

اعضای این تیم تحقیقاتی تصمیم دارند که این نمودار را هر ۱۴ روز یکبار به روز رسانی کنند. با این وجود آنها می گویند که اگر خبرهای بزرگی منتشر شود باید معیارهای مورد استفاده را سریعتر به روز رسانی کرد. با کلیک روی هر کدام از حباب های موجود درنمودار پنجره ای باز می شود که رویداد مورد نظر را شرح می دهد. در سایت نمایش بلاگ مانند رویدادها نیز زیر بخش نمودار در نظر  گرفته شده است.

کراسبی (Crosby) مدیر این پلتفرم می گوید نمودار زمانی توسط تیم تصویر سازی ما تهیه شده است. این نمودار اخبار مهم و تاثیرگذار را به ما نشان می دهد. انتظار داریم که این کار در سال های آتی به یک حرکت نرمال تبدیل شود. به این ترتیب به ارتباط میان داستان ها با روند بازار پی می بریم. این اولین گام در این مسیر است.

از آغاز تا به امروز

بیت کوین در روزهای نخست تولد خود کمتر از ۱ دلار ارزش داشت. قیمت این دارایی در ادامه و در سال ۲۰۲۱ به ۴۰ هزار دلار رسید. رویدادهای مهمی در این بین روی داده اند. در بررسی های اولیه به تاثیر بسیار از رویدادهای تاریخی روی قیمت این ارز پرداخته شد.

با نگاهی به تازه ترین اخبار تاریخی در می یابیم که آنها از تغییرات قیمت در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ ریشه می گیرند. این اولین باری بود که روند بازار تخیل سرمایه گذاران را به کار گرفت. چنین نموداری امکان بررسی و بحث در مورد قیمت بیت کوین را فراهم می کند. چرا که رویدادهای مشابه پیامدهای مشابهی خواهند داشت. Timelines اولین منبعی است که برای بررسی قیمت در کنار رویدادهای زندگی واقعی به کار گرفته می شود. به این ترتیب سرمایه گذاران به علت اصلی کاهش و افزایش قیمت پی می برند. در این حالت تصمیم گیری برای آینده ساده تر خواهد بود. از این گذشته آنها درک بهتری از دارایی مورد علاقه خود خواهند داشت.

بیت کوین تنها یک دارایی ارزشمند نیست. این ارز شیوه پرداخت و افزایش قیمت را نیز متحول کرده است. اکنون ابزارهایی در اختیار شما گذاشته شده است که به شما اجازه می دهد در کوتاه ترین زمان به علت واقعی افزایش و کاهش قیمت بیت کوین پی ببرید. در آینده این سیستم در بسیاری از بخش های اقتصاد به کار گرفته می شود. تمام این موارد نشان دهنده پتانسیل بالای این ارز برای تصاحب بازار است. اگر برای خرید بیت کوین آماده هستید با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/new-timeline-charts-bitcoin-s-price-alongside-historical-events-of-the-past-decade