این هفته این ارزهای دیجیتال برتر را زیر نظر داشته باشید

در میان ارزهای دیجیتال برتر بازار، بیت کوین با ادامه روند صعودی همه را حیرت زده کرده است. اگر این رمزارز بتواند به روندگاوی ادامه دهد، به احتمال زیادی دیگر آلت کوین های منتخب بازار نیز ما را غافلگیر می کنند.

 بیت کوین در ماه های اخیر مدام در حال ثبت رکورد های تازه ای بوده است. این ارز در روزهای آخر هفته و با به خواب رفتن بازارهای جهانی رکورد های بی سابقه ای را ثبت کرده است. آخرین تلاش بیت کوین قیمت این ارز را در نقطه مقابل طلا قرار داده است. به گفته اطلاعات MarketWatch این نخستین باری است که چنین رکوردی در بازار بیت کوین ثبت می شود. این امر نشان می دهد که میزان پذیرش بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرده است. چرا که بیت کوین به عنوان دارایی جدیدی برای ذخیره ارزش و فرار از تورم شناخته شده است. همین امر سبب شده است که کاربران زیادی از بازار طلا به بازار بیت کوین روی بیاورند.

 تحلیل گران بر این باور هستند که آخرین روند صعودی که بیت کوین را به بیش از ۳۰ هزار دلار کشانده است انگیزه خود را از خرید موسسات مالی در بازار کوین بیس گرفته است. به نظر می رسد که این بازار برای خرید و فروش بیت کوین کارمزد ۳۵۰ دلار را در نظر گرفته است.

 ارزش کل بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال برتر

در روند نزولی ارزش کل بازار بیت کوین به ۶۴۰ میلیارد دلار رسید. ارزش کل این بازار در سایه علی بابا در حرکت است. علی بابا نهمین شرکت بزرگ از نظر ارزش کل سرمایه در جهان است. ارزش کل سرمایه این شرکت ۶۴۹.۳۰ میلیارد دلار است. در این بین افزایش قیمت بیت کوین  عبور از ۳۰ هزار دلار ترس جا ماندن از غافله یا FOMO  را در بازار بیدار می کند. موسسات سرمایه گذاری که تا پیش از این برای حضور در این بازار وارد عمل نشده اند، اکنون تصور می کنند که باید بیت کوین را در سطوح پایین تری خریداری می کردند و از بازار جا مانده اند.

 با این حال این خرید ها باید با روند صعودی همراه باشد. چرا که اگر روند صعودی آرام بگیرد، برخی از سرمایه گذران و موسساتی که در بازه های پایین تری بیت کوین را خریداری کرده اند ممکن است برای فروش دارایی خود وسوسه شوند. در این حالت آنها سود قابل توجهی را به جیب می زنند.

اگر این اتفاق بیفتد قیمت ها به سرعت کاهش پیدا می کند. و کسانی که به تازگی بیتکوین را خریداری کرده اند متحمل خسارت های سنگینی می شوند. در این صورت معامله گران به سرعت برای فروش دارایی های خود وارد عمل می شوند. بنابراین باید مدیریت ریسک را به خوبی در نظر داشته باشید و از سود خود محافظت کنید.

دراین بین بهتر است نگاهی به عملکرد ۵ نموه از ارزهای دیجیتال برتر بیندازیم. به این ترتیب در می یابیم که در صورت ادامه روند صعودی چه اتفاقی برای این ارز ها روی خواهد داد.

 جفت ارز بیت کوین و دلار

  بیت کوین ۳۰ هزار دلار را پشت سر گذاشته است. این ارز ریتم خوبی را در پیش گرفته است و به روند خود ادامه می دهد.

ارزهای دیجیتال برتر

نمودار بیت کوین نشان می دهد که قیمت بیتکوین باید در انتظار یک روند بازگشتی احتمالی باشد. در این صورت احتمال ادامه روند معکوس در بازار بیشتر می شود. در این صورت بسیاری از معامله گران به شدت غافلگیر می شوند. چرا که در چنین موارد قیمت در حدود ۶۲ تا ۷۹ درصد در مقایسه با روند صعودی نزول خواهد داشت.

 در این صورت قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار می رسد. حتی ممکن است این ارز ۳۰ درصد کاهش را نیز تجربه کند. اگر چه چنین اتفاقی در شرایط فعلی غیر منتظره به نظر می رسد. درواقع پیشبینی اینکه بیت کوین در ادامه چه مسیری را در پیش می گیرد، کار ساده ای نیست. اما باید گفت که این ترس از جا ماندن از غافله یا FOMO کاربران بیشتری را به این بازار فرا می خواند. سطح مقاومت دیگری که باید در انتظار آن باشیم ۳۷ هزار دلار است.

 فروش دارایی هنگامی که دارایی مورد نظر به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود به فروش می رسد می توانند ضرر بزرگی باشد. چرا که قیمت می تواند در این مسیر به حرکت خود ادامه دهد. این زمان ممکن است از انچه که در ذهن معامله گران می گذرد نیز طولانی تر باشد.

خریداران چه می شوند

اما کسانی که درجایگاه خرید ایستاده اند نیز باید با احتیاط بیشتری وارد عمل شوند. آنها باید استراتژی مشخصی را برای مدیریت ریسک در نظر بگیرند و تا جای ممکن از طمع ورزی اجتناب کنند.

قیمت بیتکوین

نمودار چهار ساعته ارزهای دیجیتال برتر نشان می دهد که گاوها در مسیر خود ادامه می دهند و با کاهش قیمت از میانگین ۲۰ روزه بیت کوین بیشتری خریداری می کنند. خرس ها موفق نشده اند که قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ پایین بیاورند.  این اتفاق از زمانی که قیمت این ارز برابر با ۲۰ هزار دلار بوده نیفتاده است.

بنابراین اولین نشانه های ضعف با شکست میانگین متحرک ۲۰ روزه نمایان می شود. چنین حرکتی به این معناست که معامله گران باید به دنبال کسب سود بیشتر باشند و دارایی خود را به فروش برسانند. اصلاح بیشتر قیمت ها نشانه ای از تغییر روند موجود است.

 اکنون مقاومت زیادی در سطح ۳۷۰۰۰ دلار دیده می شود. اگر قیمت بیت کوین از این بازه عبور کند باید در انتظار رسیدن قیمت به ۴۰ هزار دلار باشیم.

 جفت ارز اتریوم و دلار

اتر روند صعودی را ادامه داده است. این ارز پس از دوم ژانویه و مشاهده اصلاح قیمت ها روند صعودی را ادامه داده است. میانگین روند صعودی و شاخص قدرت نسبی نشان داده است که این ارزهای دیجیتال برتر وارد محدود خرید بیش از اندازه شده است. این روند نشان می دهد که گاوها کنترل اوضاع را به دست گرفته اند.

اتریوم و دلار

 گاوها به سادگی توانسته اند قیمت را از سطح مقاومت افزایش و به ۹۰۰ دلار برسانند. سطح مقاومت بعدی برای این ارز ۱۰۰۰ دلار است. اگر قیمت از این سطح کاهش پیدا کند، گاوها از سطح مقاومت ۸۴۰.۹۳ دلار حمایت می کنند.

اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز دلار و اتریوم به سطح حمایتی باز می گردد. در این حالت گاو ها برای بازرگداندن قیمت به روند صعودی تمام تلاش خود را خواهند کرد. در این حالت خرس های سعی می کنند که قیمت را از ۸۴۰.۹۳ دلار کاهش دهند.

اتریوم و دلار

در نمودار چهار ساعته این ارز مشاهده می کنید که این ارز پس از افزایش قیمت ها از ۸۴۰.۹۳ دلار به روند صعودی خود ادامه داده است. آخرین رویکرد های به وجود آمده در روند صعودی می تواند شاخص قدرت نسبی را به شدت افزایش دهد. دراین حالت این ارز نیز به ارزش بیش از ارزش واقعی خود فروخته می شود. در این حالت باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم.

آخرین مشاهدات روی نمودار شمعی نشان می دهد که این ارز سودی برابر با ۹۷۵ دلار را برای کاربران خود در پی دارد. اگر گاوها تسلیم نشوند و به مسیرخود ادامه دهند این جفت ارز با قدرت به سمت ۱۰۰۰ دلار حرکت خواهد کرد.

این روند صعودی در صورت کاهش  و افت قیمت ارزهای دیجیتال برتر تا ۸۴۰.۹۳ دلار کاهش پیدا می کند.

 جفت ارز دات و دلار

 دات یا Polkadot  در حال حاضر روند قدرتمندی را از خود به نمایش گذاشته است. خرس ها در تلاش هستند که مانع از عبور قیمتها از ۹.۵۰ دلار شوند. این در حالی است که گاوها با تمام قوا در حال خرید این ارز هستند و در سطح ۷.۸۹ دات بیشتری را به دارایی های خود می افزایند.

اتریوم و دلار

جفت ارز دات و دلار در تاریخ اول ژانویه بسته شد؛ اما گاوها روند قدرتمندی را آغاز کردند. این حرکت نشان داد که خریداران به دنبال مشاهده یک اصلاح شدید در قیمت ها نیستند. چرا که آنها انتظار دارند قیمت از این نیز بیشتر شود.

اگر گاوها بتوانند قیمت ارزهای دیجیتال برتر را بالای ۹.۵۰ و ۹.۸۹ نگه دارند. روند صعودی تا ۱۲.۲۹ دلار ادامه پیدا می کند.

 با این حال اگر قیمت ها از این بازه سقوط کنند، این جفت ارز می توانند برای چند روز خود را در این مرحله نگه دارد. این جفت ارز می توانند روند گاوی را به کلی از دست بدهید اگر قیمت از سطح حمایت ۷.۸۹ دلار نیز پایین تر بیاید.

ارز دیجیتال

در نمودار چهار ساعته می بینیم که گاوها با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه برای خرید وارد عمل می شوند. این امر نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است. این روند افزایشی در کنار شاخص قدرت نسبی نشان دهنده آن است که گاوها برگ برنده را در دست دارند.

 اگر گاوها بتوانند برای چهار ساعت قیمت را بالای ۹.۵۰ دلار نگه دارند، حرکت بعدی برای این ارز ادامه روند صعودی خواهد بود. با این حال به نظر می رسد که اگر قیمت از سطح مقاومت پیشی بگیرد، خرس ها سعی می کنند که قیمت را از میانگین متوسط ۲۰ روزه افزایش دهند. اگر موفق شوند، این روند صعودی ضعیف می شود قیمت بین ۷.۸۹ تا ۹.۵۰ دلار باقی می ماند.

جفت ارز بایننس کوین و دلار

 بایننس کوین یا BNB روند صعودی خود را حفظ کرده است. گاوها سعی کرده اند قیمت را به ۴۱.۵۳۷۲ دلار برسانند. در این بین شاخص قدرت نسبی بازار نیز در منطقه مثبت واقع شده است و نشان می دهد که این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود مبادله می شود. روی هم رفته گاوها کنترل بازار را به دست گرفته اند.

ارز دیجیتال

هدف بعدی در این روند صعودی ۴۶ دلار و در ادامه ۵۰ دلار است. اما اگر این روند ادامه پیدا نکند و گاوها موفقنشوند که قیمت را به بالای ۴۰ دلار برسانند، جفت ارز دلار و بایننس کوین روزها بین ۳۶ و ۴۰ دلار باقی می ماند. اما شکست قیمت ها و کاهش آن از ۳۴.۹۹ دلار نشان می دهد که گاوها قدرت خود را از دست داده اند به دنبال تثبیت سود خود هستند.

ارز دیجیتال

در نمودار چهار ساعته این ارز مشاهده می کنید که خرس ها با رسیدن قیمت به ۴۱ دلار دارایی خود را برای فروش گذاشته اند. اگر قیمت از ۴۰ دلار کمتر شود به معنای آن است که گاوها به دنبال خرید این ارز در قیمت های پایین تری هستند. در این صورت احتمال ادامه روند صعودی نیز وجود دارد.

 از طرف دیگر اگر خرس ها میانگین متحرک را کاهش دهند نیز به این معناست که تغییرات بسیاری در بازه زمانی کوتاه مدت روی می دهد.

جفت ارز دلار و UNI

 یونی سواپ یا Uniswap نیز از ۲.۹ دلار به ۴ دلار رسیده است. این ارز در ادامه قیمت ۵.۲۹ دلار را ثبت کرد. خرس ها در تلاش هستند که مانع از ادامه مسیر شوند، اما به نظر می رسد که افزایش قیمت این ارزهای دیجیتال برتر از ۵.۶۰ دلار نشانه خوبی از ادامه روند صعودی است. به این ترتیب متوجه می شویم که گاو ها میدان را خالی نکرده اند.

ارز دیجیتال UNI

میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی نشان می دهند که مسیر برای ادامه مهیا شده است. اگر گاوها قیمت را به بالای ۵.۶۰ بکشانند، این جفت ارز تا ۷.۵۰ و ۸.۶۰ نیز پیش می رود. از سوی دیگر، اگر قیمت ها بار دیگر از ۵.۶۰ دلار کاهش پیدا کند، این جفت ارز بین ۴.۵۰ و ۵.۶۰ دلار فروخته می شود.

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت از یک بازه حیاتی تجاوز کرده است. اگر گاوها به این روند ادامه دهد این ارز می تواند تا ۶ دلار نیز به مسیر صعودی خود ادامه دهد. این درحالی است که اگر قیمت ها از نمودار مثلثی ایجاد شده کاهش پیدا کند، احتمال کاهش قیمت و ادامه یک روند نزولی نیز وجود دارد.

 تنها کاری که می تواند آینده مالی شما را تضمین کند سرمایه گذاری در بازار بیت کوین است. این نکته را به یاد داشته باشید که این ارز می تواند اینده شما را به خوبی تضمین کند. این نکته را به یاد داشته باشید و همین امروز برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید.

 با ما در رمزارز مارکت اطلاعات خود را درباره این ارز دیجیتال افزایش دهید. ارزهای دیجیتال برتر را شناسایی کنید. این امر می تواند آینده شما را متحول کند.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-eth-dot-bnb-uni

Comments (0)
Add Comment