میامی پایتخت بیت کوین جهان می شود؟

در کنار یک شهردار پیشرو، میامی  شرکت های سرمایه گذاری بزرگی دارد که کسب و کارهای نوپا را حمایت می کنند. اما آیا این کافی است برای اینکه این شهر به عنوان پایتخت بیت کوین جهان برگزیده شود؟

یا دست کم مانند زوگ سوئیس به مرکز ارزهای دیجیتال و بلاک چین تبدیل شود؟

این شهر که به تازگی میزبان بزرگترین گردهمایی بیت کوین بوده چشم انداز روشنی در بازار رمزارزها دارد.

نیویورک تایمز در پوشش خبری خود از این گردهمایی که هفته گذشته برگزار شد نوشت: شهر میامی کاملا دیجیتال شده است.

خودپردازهای بیت کوین در همه جای محله وین وود (Wynwood) دیده می شوند. کمپانی تبادل رمزارز اف تی ایکس (FTX) حق نام گذاری سالن میامی هیت (Miami Heat) را دریافت کرد. فرانسیس سوارز  (Francis Suarez) نیز درخواست کرده تا از این پس امکان پرداخت مالیات با ارزهای دیجیتال برای شهروندان فراهم شود.

اما عده ای معتقدند میامی هنوز برای پایتخت بیت کوین شدن آماده نیست. اقدامات نظارتی زیادی باید صورت بگیرد. قبل از اینکه این شهر بتواند ادعا کند که پایتخت بیت کوین شده است.

قانون گذاری های لازم در پایتخت بیت کوین

زاخاری کلمان (Zachary Kelman) یکی از مدیران موسسه حقوقی کلمان لا (Kelman Law) می گوید: میامی بدون قانون گذاری های ایالت فلوریدا نمی تواند کاری از پیش ببرد. کلمان که عضو انجمن تجارت بلاک چین فلوریدا ست ادامه می دهد: قوانین انتقال پول که عمدتا توسط هر ایالت قانون گذاری می شوند کلید تجارت الکترونیک هستند. تمام تراکنش های امور مالی غیر متمرکز (DeFi) مشمول این قوانین ایالتی می شوند.

میامی مزایای زیادی نسبت به دیگر مراکز بیت کوینی که در حال ظهور هستند دارد. از جمله نسبت به وایومینگ که از حمایت های قانونی ایالتی نیز برخوردار است. یکی از اساتید دانشکده بازرگانی دانشگاه بین المللی فلوریدا می گوید: میامی یک شهر بین المللی با زیرساخت های بانکی پیشرفته است. بسیاری از نهادهای سرمایه گذاری و افراد ثروتمند به سرمایه گذاری در این شهر علاقه نشان می دهند. میامی یکی از بزرگترین مراکز مالی آمریکاست. مهاجران زیادی از آمریکای جنوبی و اروپا نیز ساکن آن هستند.

قدم های باقی مانده برای میامی

بنجامین ساتر (Benjamin Sauter) وکیل شرکت کیم و کوبر( kobre & kim) نیز معتقد است که میامی یک شهر مهم و پر جاذبه تجاری است. بخصوص بعد از فراگیر شدن رمزارزها در بازار آمریکای لاتین. بعلاوه عدم وجود مالیات بر درآمد در ایالت فلوریدا نمره مثبت دیگری در کارنامه میامی محسوب می شود. با این همه تمام این مزایا ممکن است برای تبدیل کردن میامی به پایتخت بیت کوین جهان کافی نباشد. او میگوید: اشخاص و شرکت های سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به دنبال قانونی شدن تبادلات دیجیتال و حمایت های دولتی هستند. سرمایه گذاری در میامی برای آنها کافی نیست.

از سوی دیگر مدیر ارشد بازرگانی Blockchain.com به تازگی دفتر مرکزی اش را از نیویورک به میامی منتقل کرده است. او که از این نقل و انتقال جدید هیجان زده بود در مصاحبه با کوین تلگراف گفت: میامی همین حالا هم مرکز جدید ارزهای دیجیتال شده است. محیط میامی برای شکوفایی ارزهای دیجیتال ایده آل است.

میامی در نگاه خارجی ها

توماس نایجل ( Thomas Nägele) وکیلی که در شکل گیری کریپتو ولی (Crypto Valley) سوئیس نقش داشته است می گوید: به نظر من میامی موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک مرکز بلاک چین مانند  مانند کریپتو ولی را دارد. اما پایتخت بیت کوین تنها یک عنوان نیست که به شهری داده می شود. بلکه لازم است این مرکز توسط جامعه ارزهای دیجیتال حمایت شود .همچنین وجود شرکت های بیت کوین فعال در منطقه ضروری است. در نهایت اهمیت شفافیت قانونی و حمایت دولت نیز غیر قابل چشم پوشی می باشد.

لن سیمپسون (Ian Simpson) مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات شرکت بیت کوین سوئیس در مصاحبه با کوین تلگراف می گوید: یکی از مشکلات شهرهای بزرگ این است که ارزهای دیجیتال در سایه اکوسیستم  تکنولوژی های بزرگ تر قرار می گیرند. ارتباط نزدیک و دسترسی به استعدادها و ایده ها یکی از دلایل موفقیت کریپتو ولی سوئیس بود. باید ببینیم شرایط در میامی چگونه پیش می رود.

نظرات متفاوت در مورد گردهمایی میامی

سیمپسون در مورد گردهمایی بزرگ بیت کوین و اینکه آیا این اتفاق می تواند نقطه عطفی برای این شهر باشد گفت: این گردهمایی بخصوص بعد از دوران قرنطینه سال گذشته اتفاق زیبایی بود. اما بنظر نمی رسد که تغییرات یا پیشرفت چشم گیری را در حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده باشد. همانطور که شاهد بودیم حتی بر بازار هم نتوانست تاثیری بگذارد.

نایجل در این باره می گوید: جای تاسف بود که به دلیل قرنطینه اروپایی ها نتوانستند در این گردهمایی حضور پیدا کنند. اما از دوستانم شنیده ام که اتفاق فوق العاده ای بود. و شروع خوبی برای قدم های بعدی بنظر می رسد. اما نکته قابل توجه اینجاست که این گردهمایی فقط در مورد بیت کوین نبود. بلکه حوزه های دیگر مانند DeFi، NFT و SushiSwap را نیز پوشش می داد. قابل انکار نیست که به نقطه ای رسیده ایم که ارزهای دیجیتال از یک حوزه فرعی به یک موضوع همگانی تبدیل شده اند.

پایتخت بیت کوین کجاست؟

آیا می توان یک شهر را به عنوان پایتخت بیت کوین شناخت؟ آیا ممکن است این مرکز در طول زمان تغییر کند؟

نایجل می گوید: بسته یه جذابیت های مورد توجه شرکت ها پایتخت بیت کوین می تواند تغییر کند. اروپا بویژه سوئیس و لیتخن اشتنتاین بطور قطع از پیشروان این صنعت هستند. حالا آسیا هم به آنها نزدیک شده است. امیدوارم میامی هم بتواند به این جمع بپیوندد. اما در نهایت باید تمام جهان را مرکز ارزهای دیجیتال دانست.

سیمپسون اضافه می کند: با توجه به موقعیت آمریکا در حوزه تکنولوژی این کشور نقش غیر قابل انکاری در صنعت رمزارزها دارد. اما در حال حاضر اروپا و سوئیس محیط بازتری دارند. همچنین آسیا نیز از نظر مقیاس پتانسیل بالایی دارد. انتخاب کردن یک شهر به عنوان پایتخت بیت کوین کار ساده ای نیست.

در آخر

فعالیت های اروپا و آمریکا انعکاس گسترده تری در اخبار دارند. اما رشد کشورهای آسیایی در حوزه ارزهای دیجیتال سریع تر است. اما میامی به راحتی می تواند پایتخت بیت کوین در آمریکا شناخته شود.

هرچند باید در نظر داشت بدون قانون گذاری های لازم در سطح فدرال تبدیل شدن به پایتخت بیت کوین برای میامی امکان پذیر نیست.

بسیاری از متخصصان آمریکایی اما معتقدند در یک نظام دموکراسی در نهایت خواسته مردم باید تعیین کننده قوانین و مقررات باشد. قانون گذاران ایالتی نیز در نهایت باید دنباله رو تصمیمات مردم باشند. اگر زوگ در سوئیس توانسته به مهد ارزهای دیجیتال تبدیل شود چرا میامی نتواند؟

به نظر شما تبدیل شما میامی به پایتخت بیت کوین جهان چه تاثیری بر خرید و فروش بیت کوین خواهد داشت؟

تغییر پایتخت بیت کوین آیا بر قیمت بیت کوین اثر گذار خواهد بود؟

https://cointelegraph.com/news/miami-stakes-the-claim-to-become-the-world-s-bitcoin-and-crypto-capital

Comments (0)
Add Comment