صرافی معاملات مارجین کریپتو و تمام نکاتی که باید بدانید

مقدمه صرافی معاملات مارجین کریپتو

اخیرا به دلایلی معاملات مارجین کریپتو به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این معاملات جزو معاملات پر سود و در عین حال پر خطر است که می‌تواند پشتوانه شما را تامین یا نابود کند؛ پس هنگام رفتن به سوی این نوع معاملات با ملاحظه و دقت عمل کنید. در این مقاله ما به بررسی صرافی معاملات مارجین کریپتو و صفات کلیدی هرکدام می‌پردازیم.

معامله مارجین کریپتو

این نوع معاملات به شما اجازه می‌دهد که از دارایی‌‌های شخص سومی معامله کنید و در سود آن سهیم باشید. این معاملات که بر اساس ضریبی از دارایی شما حساب می‌شود (به عنوان مثال ۲۰ یا حتی ۱۰۰ برابر دارایی شما) به شما امکان سود بیشتر را می‌دهد، هرچند در نظر بگیرید که در صورت شکست نیز، زیان شما به همان میزان خواهد بود.

مطالب دیگر را بخوانید

این سیستم که بجز کریپتو‌ها در معاملات فارکس نیز استفاده می‌شود، بسیار محبوب و پر سود است البته برای کسانی که دانش و آگاهی لازم را داشته باشند. صرافی معاملات مارجین کریپتو به پلتفرم‌هایی گفته میشود که به شما دسترسی این نوع فعالیت را میدهند. در ادامه به بررسی برخی از این صرافی‌ها می‌پردازیم.

Prime XBT اولین صرافی معاملات مارجین کریپتو

این پلتفرم که تمرکز اصلی آن بر روی بیت کوین است، در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. از نکات مفید این پلتفرم قابلیت انجام معامله‌ی کریپتو و همچنین فارکس را می‌توان نام برد. قابلیت ضریب این پلتفرم برای کریپتو ها تا ۱۰۰ برابر و برای معاملات فارکس تا ۱۰۰۰ برابر است.  ثبت نام در آن رایگان است و هزینه‌ی استفاده آن در مقایسه با دیگر صرافی‌ها بسیار پایین است. یکی از ایرادات این صرافی پشتیبانی از تنها ۵ کریپتو است.

BitMEX معروف ترین در کریپتوها

این صرافی در سال ۲۰۱۹ درگیر تحقیقات CFTC شد و با اینکه ضربه قابل توجهی به اعتبار آن وارد شد، همچنان یک منبع مطمئن برای اکثر معامله‌گران کریپتو است. اجباری نبودن تایید هویت در این صرافی و همچنین پشتیبانی از لیست بلندی از کریپتوها، BitMEX را به یک صرافی معاملات مارجین کریپتو بسیار محبوب و مطمئن بدل کرده است. قابلیت ضریب این صرافی برای کریپتو های مختلف متفاوت است. امنیت این صرافی در بین هم نوعانش بی همتاست و استفاده از آن، از باز کردن حساب تا معامله بسیار ساده است. از بزرگترین ایرادات این پلتفرم غیر قابل دسترس بودن آن در آمریکا است.

eToro قدیمی تر از کریپتو

این پلتفرم که از سال ۲۰۰۷ از سیستم مارجین برای معاملات استفاده می‌کند، یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های این سیستم به حساب می‌آید. eToro یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای یادگیری معاملات مارجینی است البته لازم به ذکر است که این قابلیت در آمریکا قابل استفاده نیست. این پلتفرم از ۱۶ کریپتو پشتیبانی می‌کند که اکثر آنها تا ضریب ۲ قابل افزایش هستند، هرچند این عدد برای معاملات فارکس تا ۳۰ قابل افزایش است.

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment