معاملات مارجین کریپتو و تمامی نکاتی که باید بدانید

 معاملات مارجین کریپتو راهی برای افزودن ریسک بیشتر به معاملات خود به خاطر سود بالقوه بالاتر است که این موضوع طبیعتاً می‌تواند ضرر شما را نیز به طور قابل توجهی بیشتر کند.  در ادامه به بررسی نحوه کار معاملات مارجین کریپتو، امنیت آن‌ها، مزایا و معایب آن‌ها و نکات دیگر می‌پردازیم.

 نحوه کار معاملات مارجین کریپتو

  تفاوت و تغییرات قابل توجهی در قوانین بین پلتفرم‌های متفاوت مارجین کریپتو وجود دارد، اما به طور کلی از قوانینی که به آن‌ها می‌پردازیم پیروی می‌کنند.

 معامله گر درصدی از ارزش کلی سفارش را متعهد می‌شود، این درصد یا تغییرات قیمت تعیین شده، مارجین (حاشیه) شما را تشکیل می‌دهد. در مرحله بعدی شما یک سطح اهرم را انتخاب می‌کنید؛ با توجه به نوع اهرمی که انتخاب می‌کنید باید درصدی از سرمایه را تامین کنید، مثلا اگر می‌خواهید معامله ۱۰ هزار دلاری با اهرم ۱۰ برابر(ده به یک) انجام دهید، باید حداقل ۱۰ درصد سرمایه را که برابر با ۱۰۰۰ دلار است تامین کنید. نسبت اهرم در بازارهای رمز ارزهای پایه  از دو برابر(دو به یک)  تا ۱۰۰ برابر (صد به یک) متغیر می‌باشد.

 آیا معاملات مارجین کریپتو امن هستند؟

 تفاوت اصلی بین امنیت و عدم امنیت در اینجا مربوط به تجربه قبلی شما در بازار است. اگر شما یک معامله گر با‌تجربه و دارای نظم و انضباط و استراتژی‌های موثر در مدیریت ریسک هستید، احتمالاً یک معامله گر مارجین کریپتو موفق خواهید بود؛ اما اگر تازه وارد بازار شده‌اید و به دنبال سود سریع هستید، احتمالاً این معاملات بهترین گزینه برای شما نیست.

 در نتیجه اگر از مهارت‌های خود اطمینان دارید و آرامش اعصاب بالایی دارید، حتی معاملات با اهرم بالا ممکن است شما را از پای در نیاورد، اما اگر هنوز نیاز به یادگیری دارید و استراتژی و مدیریت تحمل ریسک را ندارید بهتر است از انجام آن اجتناب کنید.

 مزایا و معایب معاملات مارجین کریپتو

  از مزایای این معاملات می‌توان به سود قابل توجه تر، توانایی متنوع سازی موقعیت‌های شما، دسترسی سریع تر به سرمایه بیشتر و توانایی یادگیری کارکرد معاملات نام برد. نقاط ضعف این معاملات ریسک بالاتر، ضررهای هنگفت و نوسانات بالا هستند. این معاملات برای افراد بی تجربه توصیه نمی‌شوند.

مطالب دیگر را بخوانید

 پشتیبانی مالی سرمایه گذاران

 پشتیبانی مالی سرمایه گذاران یکی از روش‌های مرسوم و کم ریسک‌تر برای اقزایش سرمایه کریپتو است. در این روش شما سرمایه خود را به دیگر معامله گران می‌دهید و بر طبق توافقات انجام شده درصدی از سود آنها به شما تعلق می‌گیرد. 

بیشتر بخوانید

ملاحظات نهایی:

با اهرم، برای تازه واردین بازار توصیه نمی‌شود، اگرچه این معاملات می‌تواند سرمایه و سود شما را تقویت کنند، اما خطراتی مانند از دست رفتن سریع سرمایه را نیز دارند.

Comments (0)
Add Comment