حمایت ماسک از دوج کوین

ایلان ماسک قطعا به ارزهای دیجیتال علاقه دارد. اما به نظر می رسد که او قصد ندارد این موضوع را بپذیرد. ایلان ماسک درک عمیقی از بیت کوین و در کل سیستم غیرمتمرکز ندارد. حمایت ماسک از دوج کوین موضوعی که کمی برای افراد عجیب است به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

ایمنی سیستم غیرمتمرکز

یک سیستم غیرمتمرکز باید ایمن باشد. گواه اثبات کار (PoW) راه حلی است که بیت کوین برای امنیت دارایی دیجیتال در نظر گرفته است. هر چه بیت کوین بخواهد امنیت بیشتر را تامین کند، انرژی بیشتر برای PoW امنیت شبکه نیاز دارد. به عبارت دیگر، امنیت بالای بیت کوین دلیل مصرف بیشتر انرژی این ارز نسبت به دوج کوین است.

کنایه ایلان ماسک به بیت کوین

برای استخراج بیت کوین نیاز به انرژی زیادی است. این به خاطر این واقعیت است که بیت کوین در موقعیت رهبری قرار دارد. منبع برق مشخص نیست یعنی شما نمی دانید برق از کجا آمده است مگر اینکه کسی به شما بگویید. منبع برق می تواند یک منبع تجدیدپذیر مانند خورشید، باد، آب یا گرمایش زمین باشد. اما گاهی اوقات برق به وسیله انرژی زغال سنگ، هسته ای و سایر منابع غیرقابل تجدیدپذیر که ایجاد آلودگی می ‌کنند تولید می شود.

مسئله اصلی این است که انرژی خود نامشخص است. یعنی نمی دانید انرژی از کجا می آید. به همین خاطر صحبت ایلان ماسک در مورد مصرف برق بیت کوین مسخره است. زیرا اتومبیل های برقی تسلا از برق استفاده می کنند همان برقی که برای استخراج بیت کوین لازم است. به خاطر همین انتقاد ایلان ماسک از بیت کوین به خاطر مصرف انرژی کمی خنده‌دار است. زیرا اگر این شرکت بخواهد ۱۰ میلیون اتومبیل برقی بفروشد برای تامین انرژی این ماشین ها نیاز به مصرف برق زیادی خواهد بود. بنابراین احتمالا حذف بیت کوین از روش های پرداخت تسلا و حمایت ماسک از دوج کوین دلیل دیگری دارد.

راه حل مسئله مصرف انرژی

برای اینکه از شر انرژی کثیف خلاص شویم بهترین راه حل حذف منابع انرژی ناپایدار است. اما برخی از افراد اعتقاد دیگری دارند. آن ها معتقدند که استخراج بیت کوین غیرضروری است، پس باید مانع استخراج آن شد. اما اگر به مسئله به این صورت نگاه کنیم. به نظر برخی از افراد استفاده از ماشین لباسشویی یا کولر نیز غیرضروری است. پس باید دیگر از این وسایل استفاده نکنیم. در حالی که هدف استفاده از تمامی این وسایل و اتلاف انرژی افزایش رفاه ما است.

خواه توافق انرژی پاریس یا مصوبه مهم بین المللی دیگر، باید هدفشان از بین بردن نیروگاه هایی باشد که با منابع کثیف برق تولید می کنند. زیرا بسیار از صنایع دیگر مانند آلومینیوم، فولاد، طلا و نقره برای تولید نیاز به برق بیشتری نسبت به بیت کوین دارند. همچنین مشخص نیست که منبع انرژی این صنایع زغال سنگ یا منابع تجدیدناپذیر.

در پایان این که کدام فعالیت خوب یا بد است بستگی به انتخاب افراد دارد. شاید به نظر برخی از افراد استخراج طلا یا فراوری فولاد خوب باشد در حالی که استخراج بیت کوین برای محیط زیست مخرب باشد. برعکس ممکن است به نظر شخصی استخراج بیت کوین و استخراج طلا و نقره اتلاف پول، انرژی و منابع باشد. اینکه ما چه نظری داشته باشیم کاملا بستگی به ذهنیتمان دارد.

دلیل حمایت ماسک از دوج کوین

ایلان ماسک مانند اکثر افراد مشهور و قدرتمند بودن را دوست دارد. اما او در بیت کوین به خاطر قدرت زیادی که این رمزارز دارد نمی تواند تاثیر بگذارد. به عبارت دیگر او نمی تواند بیت کوین را تصاحب و روند آن را تعیین کند. زیرا این این ارز به اندازه کافی قوی هست.

علاوه بر بیت کوین سایر رمزارزها معروف جهان مانند لایت کوین، چارلر لی (Charlie Lee) را دارد. اتر ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) دارد. بنابراین امکان تصاحب آن ها وجود ندارد زیرا این ارزها خودشان افرادی برای کنترل دارند. فقط دوج کوین که توسط فردی برای سرگرمی ساخته شده است و در حال حاضر به نظر می رسد بنیانگذاران آن ناپدید شده اند. پس حمایت ماسک از دوج کوین یک ایده کاملا منطقی است.

 ایلان ماسک متوجه شد که این ارز مدیری برای حمایت ندارد و فهمید که این همان ارزی است که امکان کنترل آن را دارد. او سعی کرد خود را مدیر جدید دوج کوین معرفی کرد. چنین رهبر مشهور و قدرتمندی باعث افزایش قیمت دوج کوین می شود. این تئوری من است که به طور کلی ارزهای دیجیتال متمرکز را دوست ندارم. این واقعیت که فردی بتواند دوج کوین کنترل کند و جهت آن را تعیین کنید برای این رمزارز نشانه بدی است. حمایت ماسک از دوج کوین خیلی جالب نیست.

نتیجه گیری

 اینکه دلیل حمایت ماسک از دوج کوین، مصرف بالای برق بیت کوین است یا اینکه او می خواهد بر یک رمزارز کنترل کامل داشته باشد مشخص نیست. هر شخصی نظر خاصی در مورد این موضوع دارد. به نظر شما هدف ماسک از حمایت دوج کوین چیست؟

آیا او به دنبال قدرت و شهرت بیشتر است؟

یا هدف او حمایت از محیط زیست است؟

در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/no-musk-don-t-blame-bitcoin-for-dirty-energy-the-problem-lies-deeper

Comments (0)
Add Comment