راهکار خنک‌کننده متاماینینگ برای خاورمیانه را از دست ندهید

راهکار خنک‌کننده متاماینینگ حالا در حال انتشار است. در حقیقت این شرکت از راهکار خنک‌کنندگی مبتکرانه‌ای استفاده می‌کند تا بتواند به همین وسیله، مزرعه‌های استخراج بیت کوین را در خاورمیانه قابل استفاده کند.

راهکار خنک‌کننده متاماینینگ

متاماینینگ (Metamining) عملیات استخراج بیت کوینی است که بیش از ۳۰,۰۰۰ ماشین را برای تأمین امنیت شبکه و جمع‌آوری پاداش‌های بلاک بیت کوین در بر می‌گیرد. این عملیات در سرتاسر خاورمیانه واقع شده است و از انرژی برق مقرون‌به‌صرفه‌ای بهره می‌برد. با اینکه این واحدها به تهویه مطبوع نیازی ندارند اما از طریق سیستم «دیوار آبی» که شش برابر کم‌مصرف‌تر و پربازده‌تر است، خنک نگه داشته می‌شوند.

این شرکت اعلام کرده است که تکامل یافته و به یکی از پرسودترین عملیات‌های استخراج بیت کوین در سرتاسر جهان تبدیل شده است. متاماینینگ نرخ برق مقرون‌به‌صرفه‌ای را در خاورمیانه ارائه می‌دهد و شراکت جدیدی را با معاونت ساختار IPO و توسعه مالی آغاز می‌کند. به همین ترتیب این شرکت، راه خود را برای اتفاقات حتی بهتری در آینده هموار می‌سازد.

عملیاتی با این مقیاس، به فرصت‌های گسترشی در آینده و همچنین نگهداری و تعمیر سفت و سختی نیاز دارد. «سارا ساکریسپایر» مهندس و بنیان‌گذار متاماینینگ حالا در فکر راهکاری است که چنین چیزی را ممکن می‌سازد. او قادر است که با راهکار خنک‌کننده متاماینینگ و از طریق رویکردی مقیاس‌پذیر، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند و نگهداری، تعمیرات و بازده کلی عملیات کنونی را بهبود بخشد. او در عین حال عرصه را برای گسترش آینده نیز آماده می‌کند.

«سارا ساکریسپایر» شرکت متاماینینگ را با شوهر خود راه‌اندازی کرد. وی نیز سرمایه‌گذار فرشته‌ای است که تجارت بیمه خود را اخیرا باموفقیت به فروش رساند.

شرکت متاماینینگ و راهکارهای جدید آن

متاماینینگ اخیرا با «Ariane Capital» شریک شده است تا توسعه‌های کنونی و آینده آن را از نظر مالی تأمین کند. به‌علاوه، Ariane Capital، پشتیبانی خود را در کمک به متاماینینگ برای برای برگزاری عرضه عمومی اولیه (IPO) آن نیز ارائه می‌دهد.

عمومی شدن این پروژه، توجهات بیشتری را به فضای ارزهای دیجیتال جلب می‌کند و ماهیت کم‌مصرف عملیات استخراج در کشوری با آب‌وهوای گرم را برجسته می‌سازد. هرساله، دو ماه از دوازده ماه در این منطقه با مشکلات ناشی از افزایش رطوبت مواجه است.

تمام زیرساخت‌های اولیه و اصلی متاماینینگ توسط تیم خود این دو زوج از نظر مالی تأمین شده است. همین هم به آن‌ها اجازه می‌دهد که بادقت و از نزدیک عملیات خود را تحت نظر بگیرند و در طول زمان، این عملیات و راهکارهایی همچون راهکار خنک‌کننده متاماینینگ را گسترش دهند. امروز، آن‌ها چندین مزرعه استخراج را در سرتاسر این منطقه اداره می‌کنند و ماهانه هزاران بیت کوین را از آن به‌دست می‌آورند.

ساختن ساختمان‌های سنتی و مرسوم، ماه‌ها زمان می‌برد. پس می‌توان گفت که استفاده از ظرف‌های Algeco برای دستیابی آنلاین به سخت‌افزارها در سریع‌ترین حالت ممکن، همچنان یک بخش اساسی از این عملیات محسوب می‌شود. استخراج از طریق این ظروف می‌تواند در عرض چند روز آغاز شود.

استفاده از دیوارهای آبی هم عملیات متاماینینگ را به‌طرز شگفت‌انگیزی کم‌مصرف و مقرون‌به‌صرفه کرده است. در چنین حالتی، اساسا تمام نیروی برق برخلاف سیستم‌های خنک‌کننده، صرف سخت‌افزارهای آنلاین و عملیات هش می‌شود. همین به عملیات اجازه می‌دهد که برای آینده‌ای قابل‌پیش‌بینی، بیشتر گسترش یابد. این سخت‌افزار نیز از سوی ای سیک شرکت Bitmain قدرت‌رسانی می‌شود.

این شرکت تنها بیت کوین و بیت کوین کش (Bitcoin Cash) را استخراج می‌کند؛ چراکه سودآوری استخراج معمولا از این ارز به آن ارز تغییر می‌کند. با وجود این، هر دو اکوسیستم از یک الگوریتم مشابه استفاده می‌کنند. همین به ما اجازه می‌دهد که در صورت نیاز، به‌راحتی زنجیره‌ها و استخرهای آن‌ها را با هم عوض کنیم.

درباره شرکت متاماینینگ

متاماینینگ، سبزترین و بیشترین عملیاتی در جهان محسوب می‌شود که دوست‌دار محیط‌زیست است. این شرکت در دبی واقع شده و شامل بیش از ۳۰,۰۰۰ ماشین است که توسط شرکت بیت مین (Bitmain) قدرت‌رسانی می‌شوند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/22/metamining-uses-an-innovative-cooling-solution-to-make-bitcoin-mining-farms-viable-in-the-middle-east/

Comments (0)
Add Comment