کاربرد بلاکچین در خدمت انرژی‌های سبز

کاربرد بلاکچین با توجه به افزایش محبوبیت رمزارزها در چند سال اخیر که به دلایل بسیاری رخ داده است، و همچنین پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی، فناوری بلاکچین نیز بیشتر شناخته می‌شود. هرچند رمزارزها تنها یکی از بخش‌های پهناور این فناوری مدرن و پیشرفته است. از این رو در این مقاله درباره یکی از بخش‌های کمتر شناخته شده بلاکچین و استفاده آن در خدمت انرژی‌های سبز صحبت خواهیم کرد.

بلاکچین MGT Solar در خدمت انرژی‌های سبز

یک شرکت سرمایه‌گذاری انرژی‌های نامحدود در آفریقای جنوبی، چندی پیش بابه جهت استفاده ار کاربرد بلاکچین ، بلاک چین خود را برای کمک به اهداف زیست محیطی ارائه کرد. این پلتفرم که یک راه حل انرژی پایدار سبز و یک فناوری ذخیره‌سازی انقلابی است، با یک مدل بودجه رمزارز پویا ترکیب شده است تا مشکل روزانه کمبود منبع تغذیه در منطقه را برطرف کند.

این کمبودهای منبع تغذیه مشکلات زیادی را برای مشاغل و صنعت در قاره ایجاد می‌کند و نتیجه آن تأثیرات فلج کننده‌ای بر اقتصاد است. این مشاغل مجبور به سوزاندن سوخت‌های جامد یا گازوئیلی می‌شوند تا سعی کنند میزان مورد نیاز انرژی برق و گرمایشی خود را برطرف کنند و در نتیجه این فعالیت‌ها، بحران گرم شدن زمین بیش از پیش تشدید می‌شود؛ به همین دلیل پروژه‌های انرژی‌های سبز به شدت در این منطقه مورد نیاز است.

این شرکت نیروگاه های خورشیدی را احداث، مالکیت، بهره برداری و مدیریت خواهد کرد که علاوه بر تولید برق، برای انتقال و استفاده فوری، برق اضافی تولید شده را برای استفاده در دوره‌های اوج تقاضا، ذخیره می‌کند و عملا خاموشی‌های ساعت‌های پر مصرف را از بین می‌برد.

MGT Solar با مشارکت رهبران ساخت، تولید و تحویل انرژی خورشیدی و همچنین متخصصان صنعت کاربرد بلاکچین برای اطمینان از موفقیت این پروژه همکاری خود را آغاز کرده است. آنها قراردادهای کلیدی را با شرکتهای بزرگ و Eskom، مرجع تولید برق منطقه ای، برای فروش برق تولیدی خود تضمین کرده‌اند، و از این طریق جریان درآمد مداوم در ۲۵ سال آینده را تضمین می‌کنند و کمک بزرگی به حرکت در جهت استفاده بیشتر از انرژی‌های سبز خواهند کرد. با معامله اعتبارات، کربن تولید شده توسط این نیروگاه‌ها و در نتیجه افزایش سود سهامداران، درآمد اضافی بدست می‌آید. بدین ترتیب دارندگان توکن این بلاکچین، نه تنها سود بالایی را کسب می‌کنند، بلکه به کاهش انتشار کربن و در نتیجه سرمایه‌گذاری بر روی آینده‌‎ای سبز هم کمک می‌کنند. مطالب مرتبط را بخوانید.

درباره شرکت MGT Solar

شرکت MGT Solar تاکنون خدمات زیادی را هم برای افزایش امکانات منطقه و هم کمک به محیط زیست از طریق انرژی‌های سبز انجام داده است. ازجمله خدمات این شرکت می‌توان به پمپ‌های خورشیدی با توانایی استفاده مستقیم از نور خورشید از طریق باتری‌های خورشیدی، منابع تامین آب ۱۲ ولتی برای تامین پمپ‌های استخر و دوش‌های قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی، تهیه انرژی لازم برای سیستم‌های قواصی از طریق انرژی خورشیدی اشاره کرد.

شرکت MGT Solar در حال حاضر یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در زمینه انرژی‌های خورشیدی و انرژی‌های سبز است، و تا کنون خدمات زیادی را در منطقه خود و همچنین در سطح بین‌الملل ارائه داده است.

توکن MGT

برای تأمین اعتبار پروژه، رمزارز آن به نام MegaTech (MGT) در بلاکچین آپولو از طریق فروش مداوم خدمات ارائه توکن (STO) در حال انتشار است. این توکن توسط شرکت صاحب مزارع خورشیدی پشتیبانی می‌شود. در نتیجه، دارندگان توکن نه تنها ۶۰٪ از سهام شرکت را در اختیار دارند، بلکه سود سالانه نیز دریافت می‌کنند. دارندگان این توکن می‌توانند در این بازه زمانی ROI تقریباً ۳۵۰۰٪ انتظار داشته باشند. این توکن بر بستر اتریوم فعالیت می کنید.

از این رو سرمایه گذاری بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به حساب می‌آید.

این پروژه هم اکنون در حال جمع‌آوری بودجه است و تاکنون بخش قابل توجهی از سرمایه مورد نیاز خود را فراهم کرده است.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد بلاک چین و مفاهیم آن به صورت ساده بدانید مقاله بلاک چین چیست و چرا باید در مورد آن بدانیم را مطالعه فرمایید.

سایت شرکت فوق را در اینجا میتوانید مشاهده فرمایید.