کنفرانس مایکل سایلور و میکرواستراتژی درباره‌ بیت کوین

سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و افزایش قیمت آن بحثی است که در بیشتر محافل اقتصادی شنیده می‌شود، سازمان‌ها کم‌کم به ارزش واقعی بیت کوین در افزایش دارایی‌شان پی برده‌اند و بخشی از سرمایه را به این موضوع اختصاص داده و یا می‌دهند. در همین راستا مایکل سایلور، کارآفرین آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت میکرواستراتژی یک سمینار آنلاین با موضوع بیت کوین برگزار کرد. بیش از ۲۰،۰۰۰ نفر از جمله هزاران نماینده شرکت در این رویداد ثبت نام کردند. هدف سیلور این بود که به مدیران و مدیر عاملان توضیح دهد که چرا او معتقد است بیت کوین برای مجموعه‌ آن‌ها ضروری است. وی همچنین دقیقا توضیح داد که چه اقداماتی را انجام داده است تا بدون اینکه مستقیماً بر قیمت بازار تأثیر بگذارد، بیش از ۱ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند. در ادامه مقاله به بررسی دقیق‌تر این موضوع و تاثیر و اهمیت این کنفرانس می‌پردازیم.

سخنان مایکل سایلور در کنفرانس میکرواستراتژی بیت کوین

در آخرین روز سمینار، به غیر از سایلور، چندین‌  تن از بزرگان شرکت‌های Coinbase ، Binance ، Kraken ، NYDig ، Fidelity ، Gemini ، Grayscale حضور داشتند و در این کنفرانس سخنرانی کردند.

مایکل سایلور گفت: «یک باد شدید در اقتصاد کلان در حال وزیدن است که تاثیری در حدود ۴۰۰ تریلیون دلار در سرمایه‌ها خواهد داشت. این سرمایه، ارزهای فیات هستند که به مرور ارزش خود را از دست می‌دهند، این سرمایه نیاز دارد که به یک پول استوار و بی‌خطر تبدیل شود. »

وی در ادامه گفت:

«هر شرکت باید یکی از دو انتخاب پیش‌‌رو را انجام دهد. یا باید بیش از حد سرمایه داشته باشید، که این نوعی از خود تخریبی است، یا باید با دارایی که سریعتر از نرخ گسترش منابع مالی افزایش می‌یابد، مجدداً سرمایه‌گذاری کنید و این جایی است که بیت کوین وارد می‌شود.»

اهمیت کنفرانس میکرواستراتژی بیت کوین

این کنفرانس نه تنها از آن جهت مهم است که میکرواستراتژی بیت کوین را به ارزش ۱ میلیارد دلار خریداری کرده است، بلکه مایکل سایلور نیز روشی قانع کننده در توضیح بیت کوین و اهمیت جهانی آن ارائه داده است.

این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در این جلسات، میکرواستراتژی و شرکت‌های رمزنگاری که به آن‌ها اشاره کردیم، نشان دادند که چگونه می‌توان از بیت کوین شروع و در آن سرمایه‌گذاری کرد.

شرکت‌هایی که در کنفرانس میکرواستراتژی بیت کوین حضور داشتند، دارای سوالات و مشکلات مشابه سرمایه‌گذاران خصوصی در مراحل اولیه هستند، از جمله اینکه بیت کوین را از کجا باید خریداری کرد؟ چه زمانی برای خرید بیت کوین بهتر است؟ چگونه باید این خرید را انجام داد؟ هزینه دلار به طور متوسط چقدر است؟ عواقب مالی و نظارتی چیست؟ چگونه باید بیت کوین را نگه داشت؟ ویژگی‌های ایمنی این کار چه خواهد بود؟ چگونه می‌توان بیت کوین را در حساب‌های خود ادغام کرد؟

کارشناسان صنایع، طی دو روز گذشته به تمامی این سوالات پاسخ دادند و مدیران شرکت‌ها اکنون به تمام اطلاعاتی که برای اختصاص بخشی از خزانه خود به بیت کوین نیاز دارند مجهز شده‌اند.

کتی وود از ARK Invest می‌گوید:

اگر همه شرکت‌هایی که در کنفرانس شرکت داشته‌اند فقط ۱٪ از دارایی‌های خود را در BITCOIN قرار دهند، ما می‌توانیم شاهد افزایش ۴۰۰۰۰ هزار دلار در قیمت بیت کوین باشیم.

برای بسیاری از تحلیل‌گران روشن بود که سرمایه‌گذاران خصوصی و سپس موسسات مالی، بیت کوین را خریداری می‌کنند، زیرا این کار دلایل اساسی و منطقی دارد. اما بسیاری از تحلیل‌گران اهمیت سرمایه‌گذاران موسسات را نادیده گرفتند. با گذشت زمان، سازمان‌ها و موسسات Bitcoin را خریداری می‌کنند و قیمت بیت کوین احتمالاً افزایش سرسام آوری خواهد داشت.

اما گروه دیگری نیز در حال آمدن به سمت این سرمایه‌گذاری هستند و احتمالاً آخرین گروهی خواهد بود که این کار را انجام می‌دهند و آن بانک‌های مرکزی هستند. اما در این خصوص آنتونی پمپلیانو گفت که ما هنوز آماده انتقال بانک‌های مرکزی از ارز فیات به بیت کوین نیستیم.

مایکل سایلور و شرکت میکرواستراتژی در حال انجام کارهای استثنایی هستند تا هزاران شرکت را آموزش داده و آن‌ها را قادر به شروع سرمایه‌گذاری روی بیت کوین کنند. کنفرانس میکرواستراتژی بیت کوین، نقطه عطف و یکی از دلایل اصلی پذیرش بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگ خواهد بود. مطالب مرتبط را بخوانید.

درباره میکرواستراتژی

میکرواستراتژی با پیشروترین پلتفرم تجزیه و تحلیل اقتصادی، بزرگترین شرکت مستقل معاملات هوشمند تجاری است. شعار این شرکت این است: «چشم انداز ما این است که هوشمندی را در همه جا فعال کنیم.» MicroStrategy تجزیه و تحلیل مدرن را در یک پلتفرم سازمانی باز و جامع که توسط بسیاری از برندهای تحسین برانگیز جهان در Fortune Global 500 استفاده می‌شود، فراهم می‌کند. این سیستم عامل برای استقرار در فضای ابری و داخلی بهینه شده است، از HyperIntelligence، فناوری پیشرفته‌ای که اطلاعات سازمانی قابل اجرا در برنامه‌های تجاری محبوب را پوشش می‌دهد، برای کمک به کاربران در تصمیم‌گیری دقیق‌تر و سریع‌تر، بهره می‌برد.

MicroStrategy، HyperIntelligence، Cloud Intelligence ، Embedded Intelligence  وIntelligence Everywhere علائم تجاری ثبت شده میکرواستراتژی در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها هستند.

میکرواستراتژی بیت کوین را به عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت خود اعلام کرد

میکرواستراتژی در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که تقریباً ۲۹،۶۴۶ بیت کوین با قیمت تقریبی ۶۵۰.۰ میلیون دلار پول نقد، مطابق با سیاست ذخیره خزانه‌داری خود، با احتساب هزینه‌ها و مخارج با قیمت متوسط ​​و تقریبی ۲۱،۹۲۵ دلار برای هر بیت کوین، خریداری کرده است.

از تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰، این شرکت مجموعا ۷۰۴۷۰ بیت کوین را در اختیار دارد که قیمت تقریبی آن‌ها ۱.۱۲۵ میلیارد دلار و با احتساب هزینه‌ها و مخارج، میانگین قیمت خرید تقریبا ۱۵،۹۶۴ دلار برای هر بیت کوین، خریداری کرده است. در ساعت ۱۲:۰۰ نیمه شب ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ که این شرکت بیت کوین خریداری کرد، قیمت گزارش شده بیت کوین در بازار Coinbase تقریباً ۲۳۹۱۰ دلار برای هر بیت کوین بود.

مایکل جی سیلور، مدیر عامل شرکت MicroStrategy Incorporated گفت: «این شرکت مطابق با سیاست خزانه‌داری خود به کار خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر تقریباً ۷۰۴۷۰ بیت کوین در اختیار دارد.» او افزود: «خرید بیت کوین اضافی که امروز اعلام شد، بار دیگر بر این باور ما که بیت کوین، به عنوان رایج‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان، ارزش و سرمایه قابل اعتمادی است تأیید می‌کند. ما بر این باوریم که مدیریت فعال ترازنامه ما، همراه با بهبود عملکرد درآمد و سودآوری شرکت، از عوامل قابل توجه در افزایش اخیر قیمت سهام ما بوده است. ما همچنین به مشتریان خود و هدفمان برای فعالیت روبه جلو و در حال رشد به عنوان یک شرکت سودآور کسب و کار هوشمند باقی می‌مانیم.»

این شرکت همچنان معتقد است که بیت کوین فرصتی را برای بازده بهتر و حفظ ارزش سرمایه ما در طول زمان در مقایسه با نگه داشتن پول نقد فراهم می‌کند.  فانگ لی، مدیر ارشد مالی میکرواستراتژی گفت: «همانطور که ما برای رشد درآمد از طریق ارائه‌ HyperIntelligence ، Cloud Intelligence و Embedded Intelligence work تلاش می‌کنیم، این شرکت انتظار دارد که با این سرمایه‌گذاری، به درآمدزایی عملیاتی مثبت و جریان نقدی آزادی منجر شود و به ارزیابی استفاده از پول مازاد و اضافی، مطابق با استراتژی تخصیص سرمایه و سیاست ذخیره خزانه‌داری ادامه خواهد داد.»

بخش دیگری از سخنان مایکل سیلور در کنفرانس میکرواستراتژی بیت کوین

«سرمایه‌گذاری ما در بیت کوین بخشی از استراتژی جدید ما برای تخصیص سرمایه است، که تلاش می‌کند ارزش بلند مدت سهام‌ ما را به حداکثر برساند. از زمان تاسیس بیت کوین، بیش از یک دهه پیش، این رمزارز به عنوان یک ضمیمه‌ قابل توجه در سیستم مالی جهانی ظاهر شده است، با ویژگی‌هایی که هم برای افراد و هم برای موسسات مفید است. میکرواستراتژی، بیت کوین را به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری رسمی شناخته است که می‌تواند از پول نقد برتر و کاربردی‌تر باشد و بر این اساس بیت کوین را به عنوان دارایی اصلی در استراتژی ذخیره خزانه خود قرار داده است.»

آقای سیلور ادامه داد: «میکرو استراتژی ماه‌ها برای تعیین استراتژی تخصیص سرمایه شرکت، در حال بررسی بود. تصمیم ما برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین در این زمان تا حدی ناشی از تلاقی عوامل کلان تأثیرگذار بر فضای اقتصادی و تجاری بود که به اعتقاد ما برای برنامه خزانه‌داری شرکت ما، ایجاد خطرات طولانی مدت می‌کرد، خطراتی که باید به طور پیشگیرانه برطرف می‌شد. این عوامل کلان شامل: بحران اقتصادی و بهداشت عمومی ناشی از بیماری کووید ۱۹، اقدامات تحریک‌آمیز مالی بی‌سابقه دولت از جمله تسهیل مالی کم در جهان و عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی جهانی است. ما معتقدیم که در کنار هم، این عوامل و عوامل دیگر می‌توانند تأثیر و استهلاک قابل ملاحظه‌ای بر ارزش واقعی و بلند مدت ارزهای فیات و بسیاری دیگر از انواع دارایی‌های متعارف داشته باشند، ازجمله بسیاری از دارایی‌هایی که به طور سنتی به عنوان بخشی از عملیات خزانه‌داری شرکت‌ها نگهداری می‌شوند.»

«با در نظر گرفتن ظرفیت دارایی‌های مختلف برای سرمایه ‌گذاری بالقوه، میکرواستراتژی، خواص متمایز بیت کوین را مشاهده کرد و باعث شد این شرکت به این باور برسد که سرمایه‌گذاری در رمزارزهای پایه، نه تنها یک مانع معقول در برابر تورم است، بلکه چشم‌انداز سودآوری بالاتر نسبت به سایر سرمای‌ گذاری‌ها را فراهم می‌کند. مایکل سیلور در این زمینه بیان کرد: «ما پذیرش جهانی، به رسمیت شناختن برند، خاصیت حیاتی اکوسیستم، تسلط بر شبکه، انعطاف‌پذیری در معماری و ساخت، سودمندی فنی و اجتماعی بیت کوین را پیدا کردیم و آن را اثبات قانع کننده‌ای برای برتری آن به عنوان یک دارایی ارزشمند برای کسانی که به دنبال یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت هستند، می‌دانیم. بیشتر بدانید.

بیت کوین طلای دیجیتال است، اما سخت‌تر، قوی‌تر، سریع‌تر و باهوش‌تر از هر دارایی قبلی که وجود داشته است. ما انتظار داریم که ارزش بیت کوین با پیشرفت در فناوری، گسترش پذیرش و تأثیر شبکه‌ای که به افزایش تعداد زیادی از دسته‌های مخرب، در عصر مدرن دامن زده است، افزایش یافته و قابل توجه باشد.»

نتیجه‌گیری

بیت کوین به عنوان یک دارایی ارزشمند که ارزش آن همواره در حال افزایش است مورد توجه بسیاری از سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. این افزایش توجه به این رمزارز، باعث رشد همیشگی قیمت آن می‌شود. با سرمایه‌گذاری و پذیرش این رمزارز توسط شرکت‌های بزرگی میکرواستراتژی بیت کوین ارزش بیشتری هم می‌گیرد. بانک‌ها به دلیل سیستم بلاکچین و عدم کنترل این رمزارز با پذیرش رسمی آن مشکل دارند، اما در صورتی‌که این اتفاق بیفتد و بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی مورد پذیرش بانک‌های مرکزی قرار گیرد، قطعا قیمت این رمزارز سر به فلک خواهد کشید. اگر به سرمایه‌گذاری و ورود به دنیای رمزارزها علاقه‌مند هستید، بیت کوین قطعا به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی برای شما خواهد بود.