خرید ۴۸۹ میلیون دلار بیت کوین توسط شرکت MicroStrategy

شرکت MicroStrategy به تازگی خبر داد که بیت کوین ذخیره می‌کند. این شرکت مبلغ ۴۸۹ میلیون دلار را صرف خرید بیت کوین کرده است.

شرکت MicroStrategy بیت کوین خریداری کرده است

اخیرا  قیمت بیت کوین روندی نزولی داشت و عده‌ای بر سر این رمز ارز بحث داشتند. در این میان شرکت MicroStrategy با وجود تمامی این بحث‌ها بیت کوین خرید.

این شرکت، شرکتی است که در حوزه هوش تجاری تخصص دارد و فعالیت آن نیز در همین حوزه است. این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۳,۰۰۵ بیت کوین خریداری کرده است. قیمت میانگین این تعداد بیت کوین ۳۷,۶۱۷ دلار است. MicroStrategy در کل به مبلغ ۴۸۹ میلیون دلار ذخیره بیت کوین دارد.

گزارش روز دوشنبه ترازنامه شرکت MicroStrategy اعلام کرده است که این شرکت ۱۰۵,۰۸۵ بیت کوین را نگهداری می‌کند. با توجه به قیمت کنونی بیت کوین، این شرکت به مبلغ ۲.۷۴ میلیون دلار بیت کوین دارد. به طور متوسط این قیمت برابر با کمی بیش از ۲۶ هزار دلار برای هر بیت کوین است.

در بخش دیگری از این اعلامیه، این شرکت از خبر جدید دیگری پرده برداشت. طبق گفته آن‌ها شعبه دیگر این شرکت، یعنی شرکت MacroStrategy LLC، مقدار ۹۲,۰۷۹ از کل بیت کوین‌ها را نگه داری می‌کند.

اوایل ماه ژوئن، این شرکت اعلام کرده بود که ۴۰۰ میلیون دلار بدهی برای گسترش دارایی‌های بیت کوین دارد. همانطور که قبلا در کوین تلگراف گزارش شد، این شرکت پیشنهاد مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را برای افزایش بدهی داد. این به آن علت بود که اوراق قرضه باطله تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده بود.

بیت کوین‌های MicroStrategy بیشتر از شرکت تسلا است

شرکت MicroStrategy در میان دیگر شرکت‌هایی که بیت کوین نگهداری می‌کنند، رکورد زده است. این شرکت، بدون احتساب آخرین خرید آن، بیشترین مقدار بیت کوین را در میان شرکت‌های دیگر دارد. در حال حاضر، این شرکت دو برابر شرکت ایلان ماسک، تسلا، بیت کوین نگهداری می‌کند.

گزارش روز دوشنبه همراه با اعلام وضعیت قرمز برای بیت کوین و بازار کریپتو کارنسی بود. کاهش قیمت بیت کوین همراه با ریزش قیمت اتریوم بود. قیمت این رمز ارز برای اولین بار، از اواخر ماه می، به مرز ۳۲ هزار دلار رسید. البته این کاهش قیمت بیت کوین به دنبال ریزش اتریوم به زیر ۲۰۰۰ دلار بود.

در زمان نوشتن این مقاله، ارزش کل سهام و دارایی‌های  بازار رمز ارز به ۱.۳۷ تریلیون دلار رسیده است. این در حالی است که در دوره معاملاتی ۲۴ ساعته، قیمت بازار ۵ درصد کاهش داشته است.  کاهش قیمت روز دوشنبه با خبرهای ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین بود. این کشور اعلام کرده بود که نهادهای خصوصی و دولتی که در حوزه استخراج ارز دیجیتال فعالیت دارند باید برای مدتی تعطیل شوند.

این خبر به دنبال سرکوب مشترک بازار ارز دیجیتال در پکن است. ناگفته نماند که این اقدام، استخراج کنندگان بیت کوین را تحت تاثیر قرار داد.

در آخر

شرکت MicroStrategy، یک شرکت بزرگ است که در حوزه هوش تجاری فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی خبر تکان دهنده‌ای را از دارایی‌های خود منتشر کرد. طبق این خبر، این شرکت مبلغ ۴۸۹ میلیون دلار بیت کوین خریده است. شاید عجیب به نظر برسد اما این شرکت حدود ۲ برابر شرکت تسلا، با ریاست ایلان ماسک، ذخیره بیت کوین دارد.

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۳,۰۰۵ بیت کوین را ذخیره می‌کند. مقایسه این شرکت با دیگر شرکت‌ها در نگهداری بیت کوین خود خبر عجیبی است. MicroStrategy نسبت به دیگر شرکت‌ها مقدار ذخیره بیت کوین زیاد تری دارد. این خرید همزمان با کاهش ۵ درصدی بیت کوین و جو منفی بازار بود. در رمز ارز مارکت اخبار زیادی از نوسانات قیمت بیت کوین شنیده اید. به نظر شما آیا روند نزولی بیت کوین پایان می‌پذیرد؟ آیا بیت کوین آینده ای درخشان دارد؟ چرا این شرکت چنین سرمایه گذاری عظیمی را در بیت کوین انجام داده است؟

https://cointelegraph.com/news/microstrategy-expands-company-s-bitcoin-holdings-with-489m-purchase

Comments (0)
Add Comment