افزایش ارزش سهام شرکت های سرمایه گذاری به لطف بیت کوین

سهام شرکت میکرواستراتژی (MicroStreategy) از ۸ دسامبر تا کنون ۱۱۳ درصد افزایش داشته است. در تاریخ ۸ دسامبر سال ۲۰۲۰ Citigroup به عنوان یکی از بزرگترین بانک های جهان ارزش سهام شرکت میکرواستراتژی را کاهش داد. ازآن زمان تا کنون ارزش سهام این شرکت به شدت رشد کرده است. ارزش سهام میکرواستراتژی با ۱۱۳ درصد افزایش از ۲۸۹.۴۵ دلار به ۶۱۷.۳۱ دلار رسیده است. این افزایش همگام با افزایش قیمت بیت کوین روی داده است.

درهمین بازه زمانی سهام بانک سیتی گروپ ۰.۶۳ درصد کاهش پیدا کرده است و از ۵۸.۳۶ دلار به ۵۷.۹۹ دلار رسیده است.

۲۰۱

چرا نزول قیمت ها با افزایش ارزش سهام شرکت های سرمایه گذاری همراه بوده است؟

این شرکت به شدت به سرمایه گذاری در بازار بیت کوین علاقه نشان داده است. درواقع بیت کوین به صندوقع ذخیره ارزی برای این شرکت تبدیل شده است. در حال حاضر این شرکت بزرگترین سرمایه گذار در بازار بیت کوین است. ارزش سرمایه گذاری این شرکت در این بازار به ۲.۴ میلیارد دلار می رسد. میکرواستراتژی ۷۰ هزار بیت کوین را در اختیار دارد.

علاوه بر این در تاریخ ۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ این شرکت اعلام کرد که چیزی در حدود ۵۵۰ میلیون دلار را در این بازار سرمایه گذاری کرده است.

 در بیانیه هایی رسمی منتشر شده این شرکت به وضوح اعلام کرده است که قصد دارد، در بیت کوین سرمایه گذاری کند. به نظر می رسد که آنچه که منجر به این تصمیم گیری شده است اقدامات بانک سیتی گروپ است. مصادف با تصمیم گیری این شرکت تحلیل گر بانک Citigroup نرخ فروشی را در نظر گرفت. او تصدیق کرده است که بازگشت سرمایه گذاری شرکت میکرواستراتژی در بیت کوین قابل توجه بوده است. اما به این نکته نیز اشاره کرده است که بازار هسته مرکزی شرکت را بیش از اندازه گران ارزیابی کرده است.

او در این باره گفته است:

«سرمایه گذاری شرکت میکرواستراتژی  در بازار بیت کوین ۲۵۰ میلیون دلار سود داشته است. از ۲۰ آگوست شاهد وقوع این رویداد بوده ایم. با وجود این که این میزان سود بسیار چشمگیر است اما این میزان در مقایسه با رشد ۱۷۲ درصدی بازار سهام ناچیز است. با توجه به قیمت فعلی سهام تحلیل گران ما به این نتیجه رسیده اند که بازار قیمت گزافی را برای این شرکت تعیین کرده است.»

روند بیت کوین و افزایش ارزش سهام شرکت

از دسامبر سال ۲۰۲۰ بیت کوین در روند صعودی بوده است. این درحالی است که بدگمانی هایی درباره هسته مرکزی میکرواستراتژی شکل گرفته است. اما نمی توان این بدگمانی ها را نایدیده گرفت؛ هرچه باشد بیت کوین در آخرین ماه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش را تجربه کرده است.

در دسامبر قیمت بیت کوین از ۱۸۳۱۹ دلار به ۴۲ هزار دلار رسید. هیچ دارایی دیگری در بازار سهام و رمزارز چنین رشدی را تجربه نکرده است.

در ادامه چه چیزی در انتظار بازار است؟

شرکت میکرواستراتژی نقش خود را به عنوان یک تجرات چند میلیارد دلاری با یک هسته مرکزی قدرتمند ادامه خواهد داد. اما تا زمانی که بیت کوین به روند صعودی ادامه می دهد، احتمال اینکه تاثیرات مثبتی از این سرمایه گذاری روی ارزش سهام شرکت میکرواستراتژی مشاهده شود نیز بسیار زیاد است.

مدیر این شرکت همچنان از تصمیم گیری خود برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین خوشنود است. او حتی در مواردی با کاهش قیمت بیت کوین های بیشتری را نیز خریداری کرده است. او در فصل چهارم سال گذشته اعلام کرد:

«با گذشت زمان ما به قصد داریم بیت کوین های خریداری شده را در صندوق های خود نگهداری کنیم و سرمایه مازاد خود را نیز در این بازار سرمایه گذاری کنیم. علاوه براین رویکرد های متفاوتی را برای خرید بیت کوین های بیشتر پیاده سازی می کنیم. این مسئله به بخشی از رویکرد کلی شرکت ما تبدیل شده است.»

 سرمایه گذاری در بیت کوین به یکی از پر سود ترین سرمایه گذاری های حال حاضر جهان بدل شده است. همین مسئله توجه افراد بسیاری را از سراسر جهان به این بازار جلب کرده است. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید سهمی در بازار بیت کوین داشته باشید با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. فراموش نکنید که این ارز آینده درخشانی را پیش رو دارد. افزایش ارزش سهام شرکت هایی که سرمایه گذاری در این بخش را تجربه کرده اند، تنها گواه کوچکی از مزایای سرمایه گذاری در این بازار است.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/thanks-bitcoin-microstrategy-stock-is-up-113-since-being-downgraded-by-citigroup