معیارها خبر از کاهش تاثیر ماینرها بر قیمت بیت کوین می دهند

تحقیقات نشان داده است که ماینرها دارایی های کمتری را در اختیار دارند. آخرین گزارش های به دست آمده از سوی CoinMetrics نشان می دهد که گویا به تدریج تاثیر ماینرها بر قیمت بیت کوین از میان برداشته می شود.

 تحلیل گران این سایت عملکرد ماینرها و استخرهای استخراج را سنجیده و به این نتیجه رسیده اند که میزان نفوذ ماینرها بر شبکه در طول زمان کاهش پیدا کرده است.   

از آنجایی که ماینرها دیگر تنها دریافت کننده بیت کوین های تازه نیستند، دیگر عملا فروشنده این دارایی به شمار نمی روند.

«معیارهایی مانند میزان دارایی ماینرها و حجم تراکنش های موجود در شبکه نشان می دهد که میزان تاثیرگذاری ماینرها روز به روز در حال کاهش است.»

کاهش دارایی ماینرها

راه اندازی و تجهیز دکل های استخراج و حتی اجازه چنین تجهیزاتی نیازمند صرف دلار و دیگر ارزهای بدون پشتوانه است. همین امر سبب شده است که ماینرها بیش از هر زمان دیگری برای ادامه فعالیت خود زیر فشار باشند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که دارایی ماینرهای نیز در مقایسه با گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است. دلیل این امر نیز فروش این دارایی برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای ادامه فعالیت است.

ماینرهایی که پاداش استخراج را دریافت می کنند و آن هایی که تراکنش ها را به سرعت دریافت می کردند تعداد زیادی از سکه های خود را از دست داده اند.

به این ترتیب آنچه مسلم است کاهش تدریجی سکه هایی است که در دست ماینرها بوده است. مجموع دارایی ماینرها و استخرها در سال ۲۰۱۵ برابر با ۲۵ درصد مجموع دارایی بازار بیت کوین بود. این میزان در حال حاضر به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

دارایی کمتر به معنای آن است که ماینرها بیت کوین کمتری را برای عرضه در اختیار دارند. همین امر از تاثیر  ماینرها بر قیمت بیت کوین می کاهد.

بازاری آرام یا در سراشیبی

کاهش پاداش استخراج به دنبال هاوینگ ثبات بیشتری را در بازار ایجاد کرده است. همین امر منجر به کاهش نوسانات موجود در بازار شده است.

 معیارهای متعدد دیگری نیز وجود دارند که طی این مدت کاهش پیدا کرده اند. هش ریت شبکه به دلیل تغییرات فصلی چین کاهش پیدا کرده است. همانطور که می دانید حجم زیادی از ماینرها در این کشور گرد هم آمده اند. دشواری شبکه نیز در این مدت به طرز غیر مترقبه ای کاهش پیدا کرده است.

 با این وجود اوضاع برای خرید وفروش بیت کوین از هر زمان دیگری بهتر است. چراکه قیمت بیت کوین در آستانه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری کاهش پیدا کرده است. اگر به دنبال فرصت مناسبی برای ورود به بازار رمزارز و خرید و فروش بیت کوین هستید، اکنون زمان مناسب از راه رسیده است.

 با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید و با اطلاع از آخرین قیمت ها نسبت به خرید بیت کوین یا فروش بیت کوین اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دنیای رمزارز پیگیر اخبار رمزارز مارکت باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/on-chain-metrics-indicate-bitcoin-miners-influence-on-the-price-is-diminishing

Comments (0)
Add Comment