تجهیزات قدرتمند بیت کوین برای آغاز دهه ای طلایی

استخراج رمزارز شاهد نوآوری های بسیاری بوده است. این نوآوری های می توانند روند ادامه استخراج این رمزارز را به کلی متحول کنند. از سوی دیگر در دهه ای که پشت سر گذاشتیم، تکنولوژی های تازه ای به این صنعت راه پیدا کرده اند. اما واقعیت این است که این تازه ابتدای مسیر است و باید در انتظار تجهیزات قدرتمند بیت کوین در بازار بیت کوین باشیم.

از زمان تولید اولین رمزارز افراد زیادی نسبت به ماهیت و طبیعت این ارز مردد بوده اند. عده ای که در طول یک دهه گذشته این ارز را یک کلاهبرداری نامیده اند. اما با وجود تمام این بدبینی ها، بیت کوین در سال ۲۰۲۰ تحول عظیمی را به وجود آورد و تا حد زیادی از شک و گمان هایی که نسبت به این ارز وجود داشت نیز کاسته شد.

آنچه که در سالی که پشت سر گذاشتیم شاهد بودیم افزایش میزان پذیرش این ارز بوده است. بیت کوین و دیگر دارایی های دیجیتالی که در این حوزه به کار گرفته می شوند به روند خود ادامه می دهند. به نظر می رسد که این ارز ها نظام مالی آینده را به کلی متحول می کنند.

حقایق دنیای بیت کوین

 این حقیقتی است که از نگاه سرمایه گذاران بزرگ بازار بیت کوین دور نمانده است. این نکته را به یاد داشته باشید که با وجود اینکه چنین اتفاقی بسیار دور از انتظار به نظر می رسید. اما امروز شاهد حضور سرمایه گذارهایی در بازار رمزارز هستیم که تا کنون به این بازار علاقه ای نشان نداده بودند. شرکت هایی مانند JPMorgan  و Goldman sachs به تازگی به بازار رمزارز روی آورده اند. آنها آخرین سیستم های بانکی موجود را در اختیار دارند و به تازگی خدماتی مربوط به بازار رمزارز را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

افراد بیشتری به ادامه روند صعودی این ارز خوشبین شده اند. این امر نشان می دهد که رمزارزها به روند صعودی ادامه می دهند. این امر می تواند احتمال افزایش فرصت های سرمایه گذاری در بازار را نیز افزایش دهد.  ماینر ها نیز در این مدت و با مشاهده ادامه روند افزایشی بیت کوین شاهد رویدادهای تازه ای بودند. این افراد بالاترین قدرت و هزینه را برای حضور در این شبکه به کار می گیرند. این امر بدان معناست که سرعت پردازشی  که در اختیار ماینرها قراردارد، مثال زدنی است. قدرت پردازش مهمترین عاملی است که در دنیای استخراج وجود دارد. این امر می تواند منجر به پیروزی ماینر ها در رقابت با دیگر ماینر ها شود.

ارزشیابی

صنعت استخراج بیت کوین از گذشته تا به امروز با تغییرات بسیاری روبه رو بوده است. این صنعت برای رسیدن به جایگاه امروزی فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است. در روزهای نخست ماینینگ تنها با استفاده از یک دستگاه کامپیوتر خانگی انجام می شد. درآن زمان خبری از دستگاه  های پیچیده و پیشرفته برای استخراج بیت کوین نبود. سی پی یو برای استخراج بیت کوین کافی بود. همین مسئله سبب شد که روز به روز بر وسعت شبکه بیت کوین افزوده شود. وسوسه برای درآمد زایی ساده باعث شد که عده بیشتری از مردم به بازار بیت کوین روی بیاورند. بازار بیت کوین دیگر پاسخگوی نیاز کاربران خود نبود و همین امر سبب شد که تجهیزات تازه ای برای استخراج بیت کوین روی کار بیاید.

پردازنده های گرافیکی بسیاری در ادامه معرفی شدند که بر کیفیت و سرعت استخراج بیت کوین افزودند. به تدریج عده بیشتری از ماینرها برای استخراج بیت کوین از ترکیب چند کارت گرافیکی استفاده کردند. به این ترتیب همگان با افزایش سرعت استخراج میزان درآمد آنها نیز افزایش پیدا می کرد.

 اما پیشرفت این صنعت به همینجا ختم نشد، در سال ۲۰۱۱ اقدامات تازه ای برای سرعت بخشیدن به پروسه استخراج انجام شد. آنها سریع بودند و انرژی کمتری را برای استخراج مصرف می کردند و عملکرد بهتری داشتند. از این گذشته تهویه و خنک کردن پردازنده های این کامپیوتر ها نیز به خوبی انجام می شد. این نسل از ماینرها که FPGA نام داشتند دوام چندانی نداشته و به سرعت جای خود را به پردازنده های ASIC دادند. این پردازنده ها تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده اند. این تجهیزات به صورت انحصاری برای استخراج بیت کوین طراحی شده اند و بر تمام صنعت ماینینگ حاکم هستند. این تجهیزات قدرتمند بیت کوین در مقایسه با سی پی یو ها از نظر مصرف انرژی یک میلیون بار سودمند تر و از نظر سرعت نیز ۵۰ میلیون بار سریعتر هستند.

 مسیری که پیش روی ماست

درواقت باید بدانید که رمزارز راه درازی را پشت سر گذاشته است. در کنار تغییراتی که در روند پیشرفت و عملکرد استخراج بیت کوین روی داده است، پیشرفت های بسیاری نیز از نظر محیط زیستی در این دستگاه ها ایجاد شده است. به عنوان مثال هش ریت به مراتب بالاتر و مصرف کمتر انرژی. از این گذشته هر روز نیز بر دوام این تجهیزات افزوده می شود. این روند به میر خود ادامه می دهد. چرا که تولید کننده های پردازنده در دنیای امرزو به دنبال راهکارهای خلاقانه ای برای پاسخگویی به تقاضای روز هستند.

به نظر می رسد که این صنعت در دو زمینه به شدت توسعه داشته باشد. توسعه هایی که به عملکرد بهتر و مصرف کمتر انرژی ختم می شود. به این ترتیتب استفاده از کدهای برنامه نویسی جدید به کاربران اجازه می دهد که انرژی دوگانه ای را برای کاهش هزینه استخراج در اختیار داشته باشند.

مهندسی دوباره سخت افزارهای ماینینگ فعلی

در حال حاضر ایده ها و مفاهیمی در ارتباط با استخراج مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. از نظر تئوری ایده هایی که در بازار مطرح شده اند نوید بخش روزهای درخشانی در آینده هستند. اما در واقعیت هنوز مشخص نیست که آیا واقعا می توانیم از میزان مصرف برق بکاهیم. تا آن زمان پردازنده های ASIC همچنان به سلطه خود در صنعت ماینینگ ادامه می دهند.

برنامه نویسی مجدد پردازنده های موجود

برخلاف تصور عموم صنعت استخراج رمزارز منافاتی با محیط زیست ندارد. از دسامبر ۲۰۱۹ بیت کوین انرژی برق مورد نیاز خود را از انرژی های تجدید پذیر تامین می کرد. هنوز مزایای استفاده از منابع تجدید پذیر مورد بحث و گفتگو قرار نگرفته اند. اما حقیقت این است که این انرژی ها متناوب هستند و منبع مناسبی برای تامین انرژی شبکه بیت کوین نیستند. چرا که بیت کوین مدام به منبعی برای تامین انرژی نیاز دارد. سوخت های فسیلی منبع قابل اعتمادتری به نظر می رسند. برای اطمینان از ادامه فعالیت بیت کوین و کاهش مصرف انرژی می توانیم به سوختی دوگانه روی بیاوریم. در این حالت سوختهای تجدید پذیر در کنار سوخت های فسیلی به کار گرفته می شوند. برای تحقق این امر به کدنویسی و برنامه نویسی دوباره پردازنده ها نیاز داریم.

با ادامه روند صعودی رمزارز باید در انتظار ورود ماینرهایی باشیم که برای کسب سود به این بازار روی آورده اند. این امر به معنای افزایش رقابت است. رقابت سالم می تواند منجر به تلاش بیشتر و ثبت نوآوری های بیشتری در این بازار باشد. این امر بر کارایی بازار  می افزاید و از طرف دیگر بازار سالم تر و بالغ تری را ایجاد می کند. برای دستیابی به چنین امری باید تمرکز خود را روی تولید و توسعه پردازنده ها کنیم. باید تدابیری برای کاهش مصرف انرژی اندیشیده شود.

در آخر

 دنیای رمزارز بیش از هر زمان دیگر شاهد استقبال مردم بوده است. سرمایه گذاران بیشتری خرید بیت کوین را در نظر می گیرند. این در حالی است که عده زیادی از مردم نیز به دنبال مشارکت در پروسه ماینینگ هستند. بنابراین به زودی باید شاهد افزایش رقابت در حوزه استخراج بیت کوین باشیم. این رقابت می تواند منجر به تولید تکنولوژی های تازه و نوآوری هایی شود که دنیای بیت کوین را به کلی متحول می کنند.

 با ما در رمزارز مارکت با تازه های دنیای رمزارز همراه باشید. پیشنهاد ما به شما این است که بخشی از دارایی خود را با خرید بیت کوین برای آینده کنار بگذارید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-mining-the-next-decade-of-sustainable-crypto-innovation-begins-today

Comments (0)
Add Comment