ماینر ها و قطعی برق در قرقیزستان

 مقامات قرقیزستان بار دیگر از افزایش مصرف برق خبر دادند. یکی از مقامات سابق این کشور استخراج بیت کوین را دلیل قطعی برق اعلام کرد. به دلیل مصرف بیش از اندازه برق ماینر ها و قطعی برق در قرقیزستان را مرتبط دانست. 

با وجود نگرانی هایی که در حوزه مصرف برق در قرقیزستان مطرح هست یکی از مقامات سابق دولت این کشور اعلام کرده است که بزرگترین عامل قطعی برق استخراج رمز ارز از سوی ماینر هاست. دانیار آکماتور (Daniyar Akmatov) مدیر قبلی آژانس حفاظت از سرمایه گذاری در گفتگو با خبرگزاری های محلی به مشکلات موجود در بخش تولید انرژی اشاره کرد.

 در ادامه به این اشاره کرد که استخراج رمز ارز مشکلاتی را از نظر تامین انرژی برق در کشور ایجاد کرده است. از سوی دیگر استخراج رمز ارز ها از ارزش پول ملی این کشور کاسته و منجر به افزایش مصرف بی رویه انرژی برق شده است.

ماینرها و قطعی برق

وی در ادامه گفت مصرف الکتریسیته برای استخراج رمز ارز ها به شدت افزایش پیدا کرده و اکنون به یک بحران در حوزه انرژی تبدیل شده است. به گفته این چهره سابق دولتی ارزش پول ملی با افزایش نرخ معامله دلار کاهش پیدا کرده است. قرقیزستان کشوری است که بخش زیادی از نیازهای خود را از طریق واردات برطرف میکند. تعرفه های گمرکی واردات نیز تا حد زیادی به نرخ معامله دلار بستگی دارد. از طرفی به تازگی اعلام شده است که تعرفه مالیات برق مصرفی خانوارها افزایش پیدا کرده است. این افزایش به دنبال پیدا کردن راهکاری برای کاهش قطعی برق پیشنهاد شد. به نظر می رسد شرکت های تولید کننده برق محلی این کشور ۱.۵ میلیارد دلار بدهی دارند. او مدعی شده است که هسته مرکزی زیرساخت های تامین انرژی در قرقیزستان سالهاست که از رده خارج شده است. علت این امر نیز مصادره موجود در بین مقامات دولتی است.

قرقیزستان پیشتر اعلام کرده است که قوانینی را برای ساماندهی حوزه رمز ارز در نظر خواهد گرفت. اما تاکنون هیچ قانون مشخصی برای فعالیت های کاربران در بازار رمز ارز، ماینر ها و قطعی برق تعیین نشده است.

کشورهای دیگر نیز استخراج بیت کوین را مقصر قطعی برق اعلام کردند. جمهوری آبخاز نیز به دلیل فعالیت ۶۲۵ مزرعه استخراج رمز ارز پی در پی قطعی برق را تجربه کرده است.

 در آخر

 یکی از پرهزینه ترین و دشوارترین بخش های استخراج رمز ارز تامین انرژی برق مورد نیاز است. استخراج به صرف انرژی بسیار زیادی نیاز دارد. همین امر باعث شده است که بسیاری از کشورها استخراج رمز ارز را دلیل اصلی قطعی برق تلقی کند. قرقیزستان نیز از این قاعده مستثنا نیست. مقامات دولتی این کشور اعلام کردند که به احتمال زیاد استخراج رمز ارز دلیل اصلی قطعی برق در این کشور است. چندی پیش در ایران نیز پیاپی شاهد قطعی برق بوده ایم.

 در آن زمان نیز شایعاتی مبنی بر اینکه به احتمال زیاد استخراج بیت کوین عامل اصلی قطعی برق شنیده می شد. اما اطلاعات موثقی در مورد ماینر ها و قطعی در دست نداریم. آنچه مسلم افزایش علاقه سرمایه گذاران به بازار رمز ارز است. آنها از راه های متفاوت از خرید و فروش گرفته تا استخراج استفاده می کنند تا در این بازار حضور داشته باشند. شما کدام گزینه را برای مشارکت در بازار رمز ارز انتخاب می کنید؟ نظرات خود را با ما در رمزارز مارکت در میان بگذارید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/former-gov-t-official-blames-crypto-mining-for-energy-crisis-in-kyrgyzstan

Comments (0)
Add Comment