خریداران بیشتر در بازار بیت کوین

اطلاعات نشان می دهد که معامله گران حرفه ای در جایگاه فروش فشار بیشتری وارد می کنند. این در حالی است که بیت کوین در یک بازه قیمتی فشرده معامله می شود. بیت کوین در روزهای گذشته در بازه میان ۵۷ هزار و ۵۹ هزار دلار معامله شده است. حرفه ای ها به خرید بیت کوین ادامه می دهند و خریداران بیشتری در بازار دیده می شود. چنین رویدادی در بازار قراردادهای آتی نیز روی داده است. در آن زمان نرخ سرمایه گذاری افزایش پیدا کرد.

پس از این که قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۳ مارس به بالاترین سطح خود یعنی ۶۱۷۵۰ دلار رسید. بیت کوین در تلاش برای پیدا کردن سطح حمایت تازه ای بوده است. با وجود این که در آغاز قیمت ۵۴۰۰۰ دلار نقش این سطح حمایت را ایفا می کرد. اکنون فعالیت خریداران در سطح ۵۷۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است. خوش بینی معامله گران حرفه ای به شدت کاهش پیدا کرده است.  با مشاهده تعداد جایگاه های خرید و فروش و هزینه ثبت نام در قراردادهای آتی متوجه می شویم که خوش بینی سرمایه گذاران کاهش پیدا کرده است. اما علاقه آنها به بازار افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب روند بازار همچنان گاوی است.

معامله گران حرفه ای وارد صف خرید می شوند

 شاخص میزان خرید به فروش در بازار نشان می دهد که معامله گران بسیاری در حال خرید دارایی بیشتر هستند. با وجود تفاوت هایی که میان صرافی های رمزارز دیده می شود، تحلیل های انجام شده بر مبنای زمان اطلاعات ارزشمندی را به دست می دهد.

 معامله گران حرفه ای بازار OKEx به تازگی منجر به تغییر قیمت بیت کوین شده اند. آنها با کاهش قیمت در تاریخ ۱۵ مارس دارایی بیشتری را خریداری کرده اند. خریداران بیشتر در بازار نرخ شاخص خرید به فروش را افزایش داده اند. اکنون میزان خرید در بازار به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رسیده است. معامله گران بازار Huobi نیز رفتار مشابهی را از سوی معامله گران تجربه کرده اند. در حالی که نرخ خرید به فروش از ۰.۸۰ به ۰.۹۰ رسیده است ، متوجه این موضوع می شویم. این نکته را به یاد داشته باشید که این حرکت نشانه بدبینی آنها به روند بازار نیست.

 در آخر معامله گران حرفه ای بازار بایننس نیز میزان خرید بیت کوین را با کاهش قیمت این رمزارز در روز ۱۵ مارس کاهش داده اند. اما آنها از آن زمان نسبت ۱.۲۱ را حفظ کرده اند. این امر نشان می دهد که خریداران بیشتری در بازار وجود دارند. درواقع  تعداد خریداران ۲۱ درصد از فروشندگان بیشتر است.

 خریداران بیشتر در بازار بیت کوین

روی هم رفته می توان گفت که معامله گران متوسط نیز به سمت جایگاه خرید سوق پیدا کرده اند. معیار خرید به فروش این معامله گران نشان می دهد که میزان خرید به فروش این معامله گران از ۱.۰۳ به ۱.۱۵ رسیده است. این امر نشان می دهد که خریداران بیشتر در بازار حضور دارند. بنابراین واضح است که نهنگ ها و سرمایه گذاران حرفه ای بازار دارایی بیشتری را خریداری کرده اند. این اتفاق پس از نقد شدن ۵۰۰ میلیون دلار در تاریخ ۱۵ مارس روی داده است.

نرخ قراردادهای آتی افزایش پیدا کرده است

برای پی بردن به این که آیا معامله گران خوش بین هستن، باید روند قراردادهای آتی را زیر نظر بگیریم. این معیار فاصله قیمت میان قراردادهای آتی و بازار معاملاتی را تعیین می کند.

 قراردادهای آتی سه ماهه معمولا با نرخ ۶ ال ۲۰ درصد منعقد می شوند. در این حالت فروشنده قیمت بالاتری را برای آینده تعیین می کند. همین امر منجر به تفاوت قیمت قرارداد آتی و بازار می شود.

این نکته را به یاد داشته باشید که این اندیکاتور کاهش ۲۰ درصدی را در روز ۱۷ مارس نشان می دهد. این اتفاق در حالی روی داده است که قیمت از ۵۵ به ۵۸ هزار دلار رسیده است. از آن زمان تا کنون وضعیت بهبود پیدا کرده است. میزان معاملات خریداران در بازار افزایش پیدا کرده است. افزایش ۲۵ درصدی خرید به فروش منجر به افزایش می شود.

 افزایش نسبت معاملات خرید به معاملات فروش نشان می دهد که معامله گران به روند صعودی بیت کوین امیدوار هستند. آنها در انتظار ثبت رکورد های تازه ای برای این ارز هستند.

در آخر

 خرید بیت کوین به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل شده است. بسیاری از معامله گران بدبینی خود را به این ارز کنار گذاشته و دارایی بیشتری را به سبد سرمایه خود اضافه می کنند. خریداران بیشتر فرصت های بزرگتری را برای بازار ایجاد می کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که این فرصت ها می تواند آینده سرمایه گذاری افراد را متحول کند. اگر همچنان در فکر خرید و فروش بیت کوین هستید، بهتر است بدانید که معامله گران حرفه ای میزان خرید بیشتر را در برنامه خود قرار داده اند.

با در نظر گرفتن این نکته برای حضور در این بازار وارد عمل شوید. فرصت های درخشان بسیاری پیش روی شما قرار دارد. برای خرید این ارز با ما در تماس باشید. ما در رمزارز مارکت در انتظار شما هستیم.  آیا حضور خریداران بیشتر در بازار نشانه ای از ادامه روند صعودی است؟ نظر شما در این رابطه چیست؟ نظرات خود را با ما در و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/key-bitcoin-price-metric-shows-pro-traders-increased-their-btc-longs