تعلیق شبکه تورچین به دلیل ۴۰۰۰ هک بمب خبری کریپتوکارنسی

تعلیق شبکه تورچین خبر جنجالی اخیر است که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم. شبکه تورچین و ارز دیجیتال آن از ارزهای مهم و موفق در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند این شبکه اخیرا تمامی عملیات خود را به طور کامل معلق کرد؛ این امر در پی آن بود که حدود ۴۰۰۰ هک به ارز دیجیتال اتریوم در این شبکه به انجام رسید. این شبکه همچنین از پروتکل‌های دیفای بسیار محبوب است. با ما همراه باشید تا این خبر را به طور کامل با هم بررسی کنیم.

تعلیق شبکه تورچین

پروتکل تورچین به دلیل حمله هکرها به اتریوم حدود ۴.۹ میلیون دلار از دست داد. برای از بین بردن عواقب حادثه، همه عملیات در تورچین بر اساس توافق گره‌ها به حالت تعلیق درآمد.

پروژه دیفای تورچین یک DEX محبوب است که به شما امکان می‌دهد دارایی‌ها را در یک محیط غیر متمرکز مبادله کنید.

پیش از این تیم پروژه گزارش داده بود که مهاجمان ۱۳۰۰۰ اتریوم را از پروتکل خارج کردند که در زمان نوشتن مقاله حدود ۲۴.۷۶ میلیون است. بعدا این تیم اعلام کرد که هکر ۴۰۰۰ اتریوم که حدود ۷.۶۲ میلیون دلار می‌شود را سرقت کرده است.

در این مرحله برآورد حدود ۴۰۰۰ پوند ارزش دارایی (ETH / ERC20) انجام شده است و نه ۱۳ هزار اتریوم.

به زودی مراحل ارزیابی و بازیابی دقیق‌تر اعلام می‌شود.

کاربرانی که متحمل رنج شده اند (LPS) در هفته‌های آینده به طور کامل ساخته می‌شوند.

-تورچین، ۱۵ جولای ۲۰۲۱

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط انجمن، خسارت کمتر از ۵ میلیون دلار بوده است.

انجمن نیز در رابطه با حمله و تعلیق شبکه تورچین امروز اسنادی را جمع آوری کرده­اند. اگر دارایی‌های سرقت شده را به آن اضافه کنید، مبلغ آن از ۵ میلیون دلار کمتر است.

تیم پروژه قول دادند که با پی بردن به آنچه اتفاق افتاده است انجمن را از جزئیات کامل آگاه کنند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که مهاجمان توانسته­اند سرویس Befrost را که وظیفه اتصال گره‌ها به بلاک چین و انتشار معاملات شاهد بر عهده­اش هست را “فریب” دهند.

«بایفراست اتریوم با استفاده از یک بسته بندی سفارشی فریب داده شد تا مقدار سپرده ۲۰۰ را بخواند در حالی که در واقع صفر بود. جزئیات بیشتر در وبلاگ post mortem پیش رو ارائه خواهد شد.»

— تورچین.BULL (@THORMAXIMALIST) 16 ژولای ۲۰۲۱

پروژه CTO «چاد باررافورد» گفت که تیم تورچین قبل‌تر اشکالی در کد پیدا کرده و پیشنهادی برای بهبود پروتکل ارائه داده است. اگر انجمن تغییرات را تایید کند، توسعه دهندگان وصله را پیاده سازی کرده و عملیات آنلاین را ظرف ۲۴ ساعت از سر می‌گیرند.

«اشکال در کد توسط تیم پیدا شده است و یک PR هم اکنون برای حل مشکل باز شده است. اگر جامعه این تغییر را تأیید کند، رفع مشکل تورچین از بازار خارج شده و حدس می‌زنم که تجارت تا حدود ۲۴ ساعت بعد ادامه پیدا می‌کند.»

— CHAD BARRAFORD #BRINGTHECHAOS (@CBARRAFORD) 16 ژولای ۲۰۲۱

تیم پروژه اشاره کرد که صندوق ذخیره تورچین بودجه کافی برای پوشش ضررهای تأمین کنندگان نقدینگی اتریوم را خواهد داشت. با این حال توسعه دهندگان از هکرها خواستند با آنها تماس بگیرند تا در مورد بازپرداخت وجوه و پرداخت پاداش کافی برای کشف آسیب پذیری بحث کنند.

جمع‌بندی

تعلیق شبکه تورچین خبر جنجالی بود که امروز در این مقاله به آن پرداختیم. تورچین از شبکه‌های مهم در دنیای ارز دیجیتال به حساب می‌آید. این شبکه همچنین از پروتکل‌های دیفای محبوب نیز است. اخیرا به شبکه این ارز دستبرد زده شد و حدود ۴۰۰۰ اتریوم در طی این اقدام هک شد. شبکه نیز به همین دلیل در حال حاضر تمامی عملیات خود را به حالت تعلیق درآورده است. ما امروز این خبر را به طور کامل بررسی کردیم.

Comments (0)
Add Comment