مخالفت‌های پیشرو برای قانون جدید بیت کوین در السالوادور

یک حزب سیاسی در کشور السالوادور شکایتی را برای قانون جدید بیت کوین ثبت کرده است. او ادعا کرده است که رئیس جمهور بوکل، با این قانون جدید به کشور آسیب می‌زند. وی همچنین بیان کرد که این قانون برخلاف قانون اساسی است.

مخالفت‌ها برای قانون جدید بیت کوین

این احتمال وجود دارد که برنامه‌های بوکل برای پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در کشورش از بین برود. این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که در دادگاه‌های این کشور اثبات شود که قانون جدید بیت کوین با قانون اساسی مغایرت دارد.

جبهه آزادی ملی Farabundo Martí، یکی از احزاب سیاسی در کشور السالوادور است. عده‌ای از مردم برای مخالفت با پذیرش بیت کوین به این جبهه پیوستند. آن‌ها دادخواستی مبنی بر عدم پذیرش بیت کوین به دادگاه ارائه کردند. مخالفان ادعا می‌کنند که برنامه پذیرش بیت کوین بوکل، خلاف قانون اساسی است.

جیم گوارا (Jaime Guevara)، قانونگذار FMLN با شهروندان شاکی از جمله اسکار آرترو (Óscar Artero) همراه شد. رسانه‌های محلی ال ماندو (El Mundo)، یکی از سخنان آرترو را در مورد این قانون پخش کردند. طبق این خبر، او این اقدام را “غیر قانونی، بی بنیاد و عدم توجه به تاثیرات مخرب این قانون بر کشور” می‌داند.

گوارا اظهار داشت که دادستان‌های جدیدی در اتاق قانون اساسی دیوان عالی عدالت منصوب شده اند. وی بیان کرد که این شکایت، دادستان‌های جدید را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

انتخابات قوه مقننه در ماه فوریه، در کشور السالوادور برگزار شد. FMLN در این انتخابات ۷ درصد آرا را بدست آورد. این در حالی بود که ایده جدید بوکل باعث شد که دو سوم آرا به دست بیاورد.  اتحاد ملی گرایان ناسیونالیست در رده دوم قرار گرفتند و  8 درصد آرا را از آن خود کردند.

مردم السالوادور بیت کوین نمی‌خواهند

انریکه آنایا (Enrique Anaya)، یکی از وکیل‌های کشور السالوادور است. او اذعان داشت که کاخ ریاست جمهوری، اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی اجرای قانون جدید بیت کوین به مردم نمی‌دهد. او در ادامه افزود که رئیس جمهور تصور می‌کند که نمایندگان مجلس حتی پرونده داخلی را نیز آغاز کرده‌‌اند.

گوارا در یکی دیگر از سخنان خود گفت که “شایعه جدیدی همه جا پخش شده است.” طبق این شایعه رئیس جمهور نایب بوکل و حزب جدید او قانون جدید بیت کوین را با استفاده از منافع عمومی پیش می‌برند. او گفت که این دادخواست “صرفا نماینده‌ای از مردم است.”

نظرسنجی جدید در تاریخ ۱۱ تا ۱۵ ژوئن، بین ۱۶۰۰ نفر، توسط اتاق بازرگانی و صنعت السالوادور برگزار شد. طبق این نظرسنجی، بیش از ۸ نفر از ۱۰ شهروند السالوادور، با دریافت حقوق به صورت بیت کوین مخالف هستند.  رولاندو کاسترو (Rolando Castro) وزیر کار و رفاه اجتماعی السالوادور است. او گفت که کشورش در حال حاضر آماده پذیرش بیت کوین برای پرداخت حقوق نیست.

کاهش قیمت بیت کوین

طرح پذیرش بیت کوین قبلا در کشور السالوادور رد شده بود. این طرح در گذشته توسط بانک جهانی مورد قبول نبود و از انتقال آن امتناع کردند. البته علت این کار “کمبود‌های زیست محیطی و عدم شفافیت” در ارتباط با دارایی‌های دیجیتال بود.

همانطور که قبلا در کوین تلگراف اشاره شده است محدودیت‌هایی برای قانون جدید بیت کوین وجود دارد. حتی اگر این قانون تصویب شود به علت محدودیت‌های مقیاس گذاری، بسیاری از مردم آن را نمی پذیرند.

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ درصد افت داشته است. این رمز ارز با قیمت ۳۲ هزار دلار معامله می‌شود.

در آخر

رمز ارز مارکت قبلا اخبار مربوط به تصویب قانون جدید بیت کوین در کشور السادور را منتشر کرده است. بوکل، رئیس جمهور این کشور در کنفرانس بیت کوین بیان کرد که قصد دارد بیت کوین را به عنوان پول قانونی کشورش اعلام کند. با این وجود در حال حاضر مردم مخالف این قانون هستند. آن‌ها تمایلی ندارند که حقوقشان را به صورت بیت کوین دریافت کنند. به نظر شما این کار رئیس جمهور السالوادور درست و منطقی است؟ قیمت بیت کوین هیچ گونه ثباتی ندارد پس چگونه مردم بپذیرند که حقوقشان را به صورت بیت کوین دریافت کنند؟ شما حاضرید حقوقتان را به صورت بیت کوین دریافت کنید؟

https://cointelegraph.com/news/opposition-poses-constitutional-challenge-to-el-salvador-s-bitcoin-law

Comments (0)
Add Comment