اصلاح لایحه منع استخراج بیت کوین در نیویورک

سناتورهای نیویورک لایحه منع استخراج بیت کوین را اصلاح کردند. این لایحه که تا سه سال استخراج بیت کوین را کاملا ممنوع می کرد حالا تنها برای شرکت هایی اعمال می شود که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند.

این لایحه که در تاریخ ۸ ژوئن به مجلس سنا فرستاده شده بود حالا در دست مجلس ایالتی قرار دارد. در صورت تایید مجلس لایحه در اختیار فرماندار نیویورک قرار خواهد گرفت تا آن را رد یا تصویب کند.

در ابتدا سناتورهای نیویورک قصد داشتند استخراج بیت کوین در نیویورک را تا سه سال آینده کاملا متوقف کنند. قرار است طی این دوران بررسی های دقیقی در مورد تاثیرات زیست محیطی استخراج بیت کوین انجام شود.

اما حالا با اصلاح این لایحه، این ممنوعیت فقط مشمول شرکت هایی می شود که از سوخت های کربنی در فرآیند استخراج استفاده می کنند. در ضمن در لایحه جدید بازه زمانی مشخصی برای این ممنوعیت ذکر نشده است. هدف از اجرای قانون جدید، متوقف کردن کامل فعالیت  چنین شرکت هایی است. همینظور جلوگیری از تاسیس هر گونه شرکتی که از انرژی های پاک استفاده نکند.

استخراج بیت کوین در گرو توسعه پایدار

طبق لایحه جدید  تمام شرکت ها ملزم خواهند بود تا نوع و میزان انرژی مورد استفاده و میزان کربن تولیدی شان را به دولت اعلام کنند.

تصویب این قانون در راستای اهداف محیط زیستی برای دسترسی به انرژی های پایدار در نیویورک است. فرماندار این ایالت اندرو کومو Andrew Cuomo گفته است: نگرانی های محیط زیستی بسیار جدی هستند. بدون شک رد یا تصویب این قانون برای من تصمیم گیری مهمی خواهد بود.

با هدف گذاری های این طرح  نیویورک قصد دارد انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۵۰ تا ۸۵% کاهش دهد.

اختصاص ۸۵ مگاوات نیرو به استخراج بیت کوین موضوعی است که نگرانی برخی ساکنین نیویورک را برانگیخته است. با وجود وعده های استفاده از گاز طبیعی به جای زغال سنگ و کاهش تولید کربن در صنعت بیت کوین هنوز اعتراضات طرفداران محیط زیست ادامه دارد.

آنها امیدوار هستند تصویب قانون جدید قدم موثری برای کنترل گازهای گلخانه ای و حمایت از محیط زیست باشد.

در آخر

از ابتدای شروع فعالیت رمزارز ها نگرانی ها از بابت مصرف انرژی بسیار زیاد برای تولید آنها بالا گرفت. فعالان محیط زیست و بسیاری از مردم عادی نسبت تبعات استفاده از سوخت های فسیلی هشدار می دهند. در یکی از بزرگترین واکنش ها مقامات شهر نیویورک طی لایحه ای استخراج بیت کوین را تا سه سال ممنوع کرده بودند. اما به تازگی آنها در تصمیم خود تجدید نظر کرده اند. طی اصلاحیه ای شرکت هایی که از انرژی های پاک برای استخراج بیت کوین استفاده می کنند از این قانون معاف می شوند. مسلما توسعه بازار رمزارز ها تنها با حفظ منابع طبیعی میسر است.

نظر شما درباره روش های مختلف استخراج بیت کوین چیست؟

تصویب اصلاحیه قانون منع استخراج بیت کوین در نیویورک چه تاثیری بر خرید و فروش بیت کوین خواهد گذاشت؟

رمزارز مارکت شما را در جریان آخرین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال قرار می دهد.

https://cointelegraph.com/news/proposed-new-york-mining-ban-watered-down-to-allow-green-projects

Comments (0)
Add Comment