توکن‌های غیرتعویضی بنکسی در دست اقدام و استفاده است

توکن‌های غیرتعویضی بنکسی از توکن‌های شناخته‌شده و محبوب ارزهای دیجیتال هستند که در مقاله امروز قصد داریم این توکن‌ها و اقدام اخیر آن‌ها را بررسی کنیم. این توکن‌های غیرتعویضی مهم، حالا درحال راه‌اندازی و انتشار عمومی هستند. درحقیقت شرکت رایین میکر و کاسمیک وایر در حال اقدام برای راه‌اندازی این توکن هستند که بسیاری از افراد، انتظار آن را می‌کشند. این انتشار نیز برای حمایت از خیریه‌های اقلیمی و کمک به آن‌هاست. با ما همراه باشید تا این توکن‌های غیرتعویضی و راه‌اندازی آن‌ها را بررسی کنیم.

توکن‌های غیرتعویضی بنکسی

رایین میکر (Raiinmaker) یک پلتفرم تعامل طرفداران بلاک چین است. این پلتفرم حالا با شرکت چندرسانه‌ای کاسمیک وایر (Cosmic Wire) شریک شده است تا بدین ترتیب، از طریق ایجاد ۶ توکن غیرتعویضی (NFT) خاص، از چندین خیریه مربوط به تغییرات آب‌وهوایی، حمایت کنند. این شرکت‌ها با یکدیگر متحد شده‌اند تا توکن‌های غیرتعویضی مبتکرانه‌ای را بر مبنای کار افسانه‌ای هنرمند خیابانی معروف، بنکسی (Banksy) بسازند. این توکن‌ها نیز به بقایای نمادین دیوارنگاره «Spy Booth» اصل این هنرمند مرموز، متصل هستند.

جالب است بدانید که ۱۰۰% درآمد این NFTها نیز برای پشتیبانی از ۳ خیریه استفاده می‌شود که به‌صورت فعالانه در حال مبارزه با تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی کره زمین هستند. این ۳ خیریه نیز به‌ترتیب: درخت لوداتو (Laudato Tree)، اتحاد ملل جنگل‌های بارانی (CfRN) و جنگل‌های آمریکایی (American Forests) نام دارند. شرکت‌های رایین میکر و کاسمیک وایر همچنین خود ۱۰۰,۰۰۰ دلار را نیز به این سه خیریه کمک می‌کنند. پس اصلی‌ترین هدف توکن‌های غیرتعویضی بنکسی را می‌توان کمک به خیریه‌ها دانست.

«جی دی سرافین» بنیان‌گذار رایین میکر نیز دراین‌باره گفته است:

«در حال حاضر حیاتی است که در این برهه از تغییرات اقلیمی از جای خود برخیزیم و نقش خود را در کمک به تغییر جریان، انجام دهیم. ما مفتخریم به آنکه از تمام کارهای مهم خیریه‌های درخت لوداتو، جنگل‌های آمریکایی و CfRN حمایت می‌کنیم.»

توکن‌های غیرتعویضی بنکسی تصویری نمادین از دیوارنگاره اوست

دیوارنگاره Spy Booth نیز برای اولین بار درسال ۲۰۱۴ پدیدار شد. این دیوارنگاره، جاسوسان دهه ۵۰ای را به‌تصویر می‌کشید که درحال گوش دادن به یک گفتگو در اطراف باجه تلفنی سمت ساختمانی در چلتنهام انگلستان، نزدیک GCHQ بودند. این اثر، نقدی بر نظارت دولت و استراق‌سمع آن است که از زمان پدیدار شدن خود، منشأ بحث و جدال‌های بسیاری بوده است. دو سال بعد نیز این دیوار به‌کل خراب شد و دیوارنگاره آن نیز به‌نظر می‌آمد که برای همیشه به فراموشی سپرده شد. اما خوشبختانه، قطعات باقی‌مانده‌ای از آن بازیابی شده و حالا برای همیشه محفوظ می‌ماند.

«جراد فینک» مدیرعامل پلتفرم کاسمیک وایر نیز با اعلام مشارکت خود با پلتفرم رایین میکر گفت:

«ما در کاسمیک واقعا هیجان‌زده هستیم از آنکه جهان را دوباره به این قطعه فوق‌العاده معرفی کنیم و همچنین این قطعه را برای نسل آینده نگهداریم تا آن‌ها نیز از آن لذت ببرند. این بقایا تمام چیزی هستند که از آن کار افسانه‌ای باقی‌مانده است. حالا آن‌ها تا همیشه در بلاک چین محفوظ باقی می‌مانند.»

خیریه درخت لوداتو نیز که یکی از سه خیریه معرفی‌شده است، توسط یک فعال ۱۷ ساله به‌نام «ویوین هار» تأسیس شده است. این خیریه یک حرکت نوجوانانه است که توکن‌های غیرتعویضی بنکسی قرار است به آن کمک بسیاری کنند. خیریه گفته‌شده نیز هدف دارد که هفت میلیون درخت را کاشته و از آن‌ها محافظت کند. این خیریه در عین حال قصد دارد تا انجمن‌های محلی موجود در ۱۱ کشور را در سرتاسر ساحل آفریقایی نیز توانمند سازد. نام این خیریه غیرانتفاعی تغییرات اقلیمی از نامه دایره‌المعارف Laudato Si «پاپ فرانسیس» الهام گرفته‌شده است و در سال ۲۰۱۹ توسط خود پاپ نیز در واتیکان تأیید شد.

«هار» می‌گوید:

«نیازی نیست که حتما بزرگ باشید یا قدرتمند که جهان را تغییر دهید. شما فقط باید از قلب خود پیروی کرده و برای چیزی که به آن باور دارید، ایستادگی کنید.»

کمک NFT بنکسی به خیریه‌های مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی

اتحادیه ملل جنگل‌های بارانی (CfRN) نیز در این بین به‌دنبال آن است که هم کشورهای پیشرفته و هم صنعتی را گرد هم آورد تا بر روی آشتی دادن سرپرستی جنگل‌ها با توسعه‌های اقتصادی، همکاری کنند. این اتحادیه نیز در جلوگیری از قطع درختان جنگلی و عمل به وعده کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از جنگل‌های گرمسیری، بسیار مؤثر واقع شده است. این عمل را نیز با ساخت REDD+ انجام خواهد داد که از ۹۰% جنگل‌های گرمسیری دنیا، محافظت می‌کند.

رئیس جمهور «جید دالی» با توجه به خیریه جنگل‌های آمریکایی این مسئولیت را برعهده گرفته است که به ازای هر درختی که در دیوار بزرگ سبز آفریقا (Great Green Wall in Africa) ساخته می‌شود، یک درخت در ایالات متحده نیز بسازد. توکن‌های غیرتعویضی بنکسی نیز در تحقق این عمل، بسیار کمک‌کننده هستند.

«دالی» همچنین اشاره می‌کند:

«خیریه جنگل‌های آمریکایی مفتخر است که با خیریه درخت لوداتو همکاری کند تا بتوانند به هدف بزرگ کاشت ۱۰۰ میلیون درخت تا سال ۲۰۳۰ دست یابند. جنگل‌های آمریکایی همچنین اینجا در آمریکا با کاتولیک‌ها کار می‌کند تا کاشت درختان در دیوار بزرگ سبز را با کاشت آن‌ها در ایالات متحده، تطبیق دهد. این خیریه همچنین بر مناطق همسایه محرومی نیز تمرکز دارد که فاقد پوشش درختی لازم برای مراقبت از گرمای شدید هستند. بدین‌صورت، ما دست در دست هم به ندای ‘پاپ فرانسیس’ برای برقراری عدالت اقلیمی در محروم‌ترین مناطق خود نیز پاسخ می‌گوییم.»

رایین میکر در ماه آینده توکن خود، Coiin را راه‌اندازی می‌کند. چالش مسابقات جهانی نیز در حال حاضر از طرف افراد مشهور، ورزشکاران و اینفلوئنسرها در اپلیکیشن رایین میکر آماده دانلود است.

درباره پلتفرم رایین میکر

اپلیکیشن رایین میکر، مشوق‌ها و اهداف برند را هم‌سو می‌کند تا برند را معروف‌تر کرده و علاقه طرفداران به آن را نیز افزایش دهد. با استفاده از قدرت هویت غیرمتمرکز، برندها و سازندگان می‌توانند مکالمات را تحریک کنند. آن‌ها همچنین با افزودن لایک‌ها، کامنت‌ها و بازدید به محتوای خود، می‌توانند میزان مشارکت را نیز به‌خوبی هدایت کنند. رایین میکر از بلاک چین استفاده می‌کند تا روندهای مشارکت طرفداران را خودکار کند، پاداش‌های دیجیتالی را در کسری از هزینه راه‌حل‌های سنتی فراهم آورد و به طرفداران نیز قدرت کشف، رشد و کسب پاداش‌ها را از طریق اعمال اجتماعی بدهد.

جمع‌بندی

توکن‌های غیرتعویضی بنکسی از توکن‌های جنجالی این روزهای ارزهای دیجیتال است که در مقاله امروز به آن پرداختیم و مهم‌ترین اخبار در رابطه با آن را بررسی کردیم. بنکسی از هنرمندان خیابانی مطرح است که بیشتر او را برای هنرهای خیابانی اجتماعی و اعتراضی او می‌شناسند. یکی از مهم‌ترین دیوار‌نگاری‌های وی طرحی کنایه‌آمیز به نظارت دولت بود که سال‌ها پیش دیوار آن را خراب کردند. اما امروز خبر داریم که بخش‌هایی از آن دیوار و طرح در شبکه بلاک چین نگهداری می‌شود و حالا تحت عنوان توکن وی، درحال فروش است. جالب است بدانید که کل پول فروش این توکن‌ها نیز به سه خیریه مربوط به مبارزه با تغییرات اقلیمی همچون گرم‌شدن زمین می‌رسد. ما امروز این توکن غیرتعویضی و مهم‌ترین اخبار آن را بررسی کردیم.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/01/raiinmaker-and-cosmic-wire-launch-bansky-nfts-to-support-climate-charities/

Comments (0)
Add Comment