تولید آثار فیزیکی توسط حراج هنری NFT

یک سایت حراج هنری NFT قصد دارد در کنار آثار دیجیتال آثار هنری فیزیکی را نیز تولید و به فروش برساند. هنر NFT در دنیای ارزهای دیجیتال به موضوع داغی تبدیل شده است. این هنر تا به حال تنها محدود به آثار هنری دیجیتال بوده است.

این محدودیت باعث می شود بخش اعظمی از آثار هنری مانند نقاشی، مجسمه، سفال وغیره از عرصه NFT کنار گذاشته شوند. حالا شرکت آواتار آرت (AvatarArt) قصد دارد این آثار هنری را به حراج هنری NFT  بازگرداند.

این شرکت سنگاپوری می خواهد نقاشی های سه بعدی را مطابق اثر اصلی تولید و به فروش برساند.

از این پس به ازای هر توکن غیر قابل معاوضه تنها یک تصویر که توسط شبکه بلاک چین تایید شده باشد وجود ندارد. بلکه یک نقاشی سه بعدی در یک موزه معتبر وجود دارد که اصالت آن مورد تایید قرار گرفته است.

حق مالکیت این اثر سه بعدی از طریق حراج به برنده واگذار خواهد شد.

ورنو یین (Vernon Loh Zhee Yin) مدیر عامل شرکت آواتار آرت در مصاحبه با صفحه یوتوب کوین تلگراف گفت: مهم ترین ویژگی ما توجه به منحصر بفرد بودن اثر هنری است. همانطور که هر توکن غیر قابل معاوضه یکتاست هر اثر هنری سه بعدی نیز منحصر بفرد خواهد بود.

او همچنین توضیح می دهد: احراز مالکیت آثار هنری و تایید اصالت اثر دشوارترین قسمت کار بوده است. این کار توسط متخصصان و با همکاری موزه های معتبر انجام می شود. همچنین انجام این کار نیازمند بنا کردن یک شبکه ارتباطی جهانی است. این متخصصان همچنین ارزش گذاری آثار هنری را نیز بر عهده دارند.

توجه به هنرمند

حراج هنری NFT و بیشتر پلت فرم هایی که در این زمینه فعالیت می کنند بر هنر دیجیتال تمرکز کرده اند. اما این شرکت توجه به آثار هنری فیزیکی را سرلوحه کار خود قرار داد است. ورنو یین می گوید: با کمال احترام به آثار هنری دیجیتال معتقدم بازآفرینی یک اثر دیجیتال نسبت به یک نقاشی فیزیکی بسیار آسان تر است. بنابراین توجه ما معطوف به آثار فیزیکی خواهد بود.

یکی دیگر از انگیزه های این شرکت حمایت از هنرمندان بوده است. او ادامه می دهد: شخصا احساس می کنم توجه به عرصه نقاشی هر روز کمتر شده است. امروزه همه چیز دیجیتال شده است. اما هنوز هم تاثیرگذاری یک اثر هنری مثل نقاشی یا مجسمه غیر قابل انکار است. هدف اصلی ما کمک به اکوسیستم هنرهای فیزیکی و دوستداران آن هاست.

با این حال مخاطبان این شرکت دوستداران این هنرها نیستند. بلکه خود هنرمندان هستند. حراج هنری NFT شیوه بسیار موثری برای نمایش آثار هنرمندان و گسترش مخاطبین آن هاست.

غیر متمرکز شدن حراج هنری NFT

هنگامی که اصالت یک اثر هنری تایید و به یک تصویر سه بعدی تبدیل شد حالا باید در حراج هنری NFT به فروش برسد. به همین دلیل شرکتی مانند آواتار آرت یک محیط سه بعدی مجازی برای نمایش آثار فراهم کرده است. سپس برای فروش آن حراج برگزار می کند.

این شرکت قرار است در اواخر سال ۲۰۲۱ شروع بکار کند. فعالیت آن نیز بر بستر بلاک چین بایننس اسمارت (Binance Smart) قرار خواهد گرفت. یکی از دلایلی که بنیان گذاران این شرکت این بستر را به بلاک چین اتریوم ترجیح داده اند قیمت گس (GAS) پایین تر آن می باشد.

قرار است یک خانه حراج غیر متمرکز (DeFi) بر بستر بلاک چین بایننس اسمارت قرار گیرد و تراکنش های NFT را از این طریق امکان پذیر سازد. همچنین این شرکت برای مبادلات غیر متمرکز (DEX) از عرضه اولیه دیفای (IDO) اقدام به جذب سرمایه خواهد کرد.

همچنین این شرکت برای انجام تمام مبادلات از جمله عضویت در حراجی، اجاره محل نمایش آثار و خرید آنها از ارز دیجیتال مخصوص خود (BNU) استفاده خواهد کرد.

در آخر

حراج هنری NFT یکی از فرصت هایی است که دنیای ارزهای دیجیتال برای هنرمندان به ارمغان آورده است. پس از حراج آثار هنری دیجیتال حالا یک سایت هنری NFT  قصد دارد آثار هنری فیزیکی را نیز از همین طریق به حراج بگذارد. یک خانه حراج غیر متمرکز یا DeFi بر بستر بلاک چین بایننس اسمارت برای این کار در نظر گرفته شده است. خرید و فروش آثار نیز با استفاده از رمزارز BNU انجام خواهد شد. مسلما تاثیر این اقدام بر دنیای هنر در ماه های آینده محسوس خواهد بود.

آیا شما تا بحال یک اثر هنری دیجیتال از وب سایت های DeFi خریداری کرده اید؟

به نظر شما راه اندازی این حراجی چه تاثیری بر قیمت بیت کوین و اتریوم در ماه های آینده خواهد گذاشت؟

در رمزارز مارکت آخرین تحولات دنیای حراجی های هنرهای دیجیتال بر پایه DeFi را دنبال نمایید.

https://cointelegraph.com/news/nft-art-auction-platform-focuses-on-recreating-physical-paintings-on-tokens

Comments (0)
Add Comment