نامریا (Numerai) چیست؟

نامریا (Numerai) چیست؟

با افزایش میزان انتقادات نسبت به موضوع عرضه کوین‌های اولیه که روش اسپانسرینگ! و پشتیبانی مالی همواره بهترین راه برای تشویق و ایجاد انگیزه در شبکه اقتصادی توزیع شده نیست. باعث شد تا با شروع فعالیت نامریا Numerai اندک توجهاتی به این موضوع شود. اینکه در زمان اوج فعالیت بازار، چگونه مدل‌های جایگزینی می‌توانند شکل بگیرند.

با این اوصاف، Numerai تاکنون ۱.۲ میلیون از توکن‌های خود (numeraire) را عرضه کرده است. این موارد به مجموعه‌ای از ۱۹۰۰۰ مهندسین داده‌ای اختصاص داده شود. که این مهندسین با همکاری و مشارکت هم سعی در بهبود معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه دارند.

  نامریا Numerai در سال ۲۰۱۶ توسط Richard Craib بنا نهاده شد. بودجه آن توسط اتحادیه Square Ventures و شخص Naval Ravikant تامین شد. نامریا به کمک آن توانست با جمع آوری ۷.۵میلیون دلار! راه‌حلی را برای رفع نقص کمبود میزان هماهنگی و همکاری در بازار‌های سرمایه جهانی ارائه کند.

ابتدای فعالیت نامریا  

در ابتدا Numerai از بیت‌کوین در معاملات خود استفاده می‌کرد. امروزه نامریا از اتر و نیز توکن‌های بر پایه اتریوم خود استفاده کرده تا کاربران خود را تشویق کند. اتر (رمز ارزی که موجب تقویت بلاک‌چین اتریوم شده است)

   Xander Dunn (از مهندسین نرم افزار)، در ارتباط با Numerai  گفته است: numeraire را وارد Chain ها کرده ایم تا شروع به فعالیت کند. نامریا در آینده  به یک ارز رمزنگاری شده واقعی تبدیل خواهد شد. در واقع چنین توکن‌های با ارزشی در بازارهای ثانویه وجود خواهند داشت.

   با این اوصاف در بین حجم زیادی از توکن‌های رقابتی باید گفت پس چه عاملی numeraire را با ارزش جلوه می‌دهد؟ همان طور که Dunn گفته است، دلایل زیادی وجود دارد. اولین دلیل آن است که مستقیما به عملکرد اصلی شرکت‌ها ارتباط دارد. به عبارتی بحث جمع آوری داده ها و پیش بینی نتایج بازار سهام و سرمایه مربوط است.

   مهندسین داده با بررسی دقیق پیش‌بینی صورت گرفته، numeraire را برای یک سری قرارداد‌های هوشمند ارسال کرده تا این سرمایه تا زمان وقوع پیش‌بینی حفظ شود. کسانی که پیش‌بینی‌های آنها درست بوده می‌توانند اِتر بدست بیاورند و نیز numeraire های خود را پس بگیرند؛ درحالی که numeraire کسانی که اشتباه پیش‌بینی کردند، از بین خواهد رفت.    یک شرکت در ماه فوریه پستی با این مضمون در وبلاگ خود منتشر کرد که numeraire با داده‌کاوی اطلاعات Numerai حاصل شده و تحقق یافتن پیش‌بینی‌‌ نشان از واقعیت کار صورت گرفته است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم نامریا numeria روی لینک های مربوطه کیلک نمایید.

Comments (0)
Add Comment