پروژه حریم خصوصی Nym و جذب سرمایه ۱۳ میلیون دلاری

پروژه حریم خصوصی Nym یک راهکار برای بهبود حریم خصوصی است. این پروژه از طریق ارزهای دیجیتال بودجه‌رسانی می‌شود. حالا پروژه Nym توانسته است با رهبری «آندریسن هورویتز»، ۱۳ میلیون دلار بودجه را جمع‌آوری کند.

پروژه حریم خصوصی Nym

استارتاپ حریم خصوصی اروپایی Nym Technologies، سومین دور سرمایه‌گذاری خود را نیز باموفقیت به پایان رساند. این دور تأمین مالی ۱۳ میلیون دلاری توسط «آندریسن هورویتز» و در واقع صندوق a16z Crypto رهبری شد. دور تأمین مالی گفته شده، شامل مشارکت شرکت‌های سرمایه خطرپذیر پیشگامی همچون: Digital Currency Group، Tayssir Capital، Huobi Ventures، Hashkey و Fenbushi بود.

این دور تأمین مالی، به‌دنبال دوری به رهبری پلی چین (Polychain) و به‌کارگیری «چلسی منینگ» به‌عنوان مدیر حسابرسی امنیتی اتفاق افتاد. به همین دلیل می‌توان گفت که این دور نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاری خطرپذیر جریان اصلی به تقاضای روبه‌افزایش برای راهکارهای حریم خصوصی است.

پروژه انقلابی «میکس نت» Nym، تنها فناوری است که می‌تواند نظارت جمعی دولت و کشور را شکست دهد. دشمن در چنین مکانی می‌تواند هر بسته اینترنتی شبکه در مقیاس را برخلاف VPN یا حتی Tor مشاهده کند. پروژه حریم خصوصی Nym این شاهکار به‌نظر غیرممکن را از طریق ترکیب بسته‌ها با مجموعه‌ای از نودهای غیرمتمرکز و افزودن ترافیکی ساختگی در صورت نیاز، امکان‌پذیر می‌سازد.

طبق گفته «هری هالپین» مدیرعامل Nym «ما در Nym بسیار خوش‌شانس هستیم؛ چراکه در طول تاریخ دیدن حمایت از سوی برترین سرمایه‌گذاران خطرپذیر برای توقف نظارت عمده، بی‌سابقه بوده است. برای تحقق بخشیدن به حریم خصوصی در مقیاس کل اینترنت، ساخت یک میکس نت که واقعا کار کند، برای مدت طولانی و حتی پیش از پیدایش بیت کوین، قطعه گم‌شده پازل ما بوده است.»

مزایا و عملکردهای پروژه Nym

«علی یحیی» شریک عمومی «آندریسن هورویتز» گفت: «فناوری شبکه‌ای Nym برای هر بلاک چینی که در تلاش بوده تا حریم خصوصی را به کاربران خود ارائه دهد، ضروری است. ساختارهای مشوق و هوشمند این فناوری، آن را به‌طور کامل از دیگر راهکارهای موجود، متمایز می‌کند.

تیم Nym شاید پیشرفته‌ترین گروه محققان و مهندسان میکس نتی باشد که تا به حال در کنار هم گرد آمده‌اند. از آنجایی که تقاضا برای حریم خصوصی آنلاین همچنان به افزایش روزافزون خود ادامه می‌دهد، نقش آن‌ها در این فضا حتی در آینده مهم‌تر از این نیز خواهد شد.»

«سامانتا بوهبوت» رئیس پلتفرم در شرکت گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) نیز چشم‌انداز خود را به اشتراک گذاشت: «پروژه حریم خصوصی Nym یک لایه حریم خصوصی که در نوع خود اول بوده را ساخته است. این لایه ظرفیت آن را دارد که حتی در مقابل سرسخت‌ترین دشمنان هم از شبکه شما مراقبت کند.

پروژه حریم خصوصی Nym چه مشوقی دارد؟

همچنین این پروژه از طریق یک ساختار مشوق اقتصادی ارز دیجیتال نیز بودجه‌رسانی می‌شود. ما رویای آن را داریم که فناوری این پروژه، یک استاندارد جدید را  در زمینه حریم خصوصی کاربر و در سرتاسر اینترنت، به وجود آورد. دانش و شوق این تیم و اینکه تلاش‌های خود را به توسعه یک وب ایمن‌تر اختصاص داده‌اند، ما را تحت تأثیر قرار داده است و بسیار هیجان‌زده‌ایم که از آن‌ها پشتیبانی کنیم.»

«صدری بوحبا» بنیان‌گذار Tayssir Capital نیز گفت: «شبکه Nym حریم خصوصی کاربر در اینترنت را بدون آنکه بازده و مقیاس‌پذیری او را به خطر بیاندازد، به او بازمی‌گرداند. ما باور داریم که Nym یک لایه ضروری برای داشتن جامعه‌ای فراگیر و عادلانه‌تر است.»

با تزریق سرمایه‌ای جدید تنها پیش از راه‌اندازی شبکه اصلی غیرمتمرکز میکس نت این پلتفرم، Nym Technologies برنامه دارد تا از این سرمایه‌ها برای گسترش انجمن خود و همچنین افزودن یک تیم محصول اختصاصی، استفاده کند. سرانجام، Nym توکنومیکس توکن NYM را آغاز و پیش از آنکه راه‌اندازی شبکه اصلی آن را زمان‌بندی کند، شروع به تست حساسیت ساختار آن خواهد کرد.

درباره پروژه حریم خصوصی Nym

این پروژه توسط محققان پیشگام و توسعه‌دهندگان باتجربه ساخته شده است. پروژه Nym یک ساختار منبع باز و غیرمتمرکز است که حریم خصوصی فول استک را به شما ارائه می‌دهد. این پلتفرم هیچ نیازی به مجوز نداشته و مشوق شماست. به همین ترتیب نیز توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن‌هایی را بسازند که امنیت را در مقابل نظارت‌های فراداده در سطوح میکس نت و اعتبارنامه‌ها، تضمین کند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/11/18/crypto-powered-privacy-solution-nym-raises-13-million-led-by-andreessen-horowitz/

Comments (0)
Add Comment