این هفته این رمزارزهای شاخص را زیر نظر داشته باشید

اگر گاوها به تلاش خود برای ادامه روند صعودی ادامه دهند. به زودی شاهد افزایش قیمت این ارز از بالاترین رکورد آن خواهیم بود. اما مسئله اینجاست که بسیاری از آلت کوین ها نیز بیت کوین را در مسیر ادامه روند صعودی دنبال می کنند. با در نظر گرفتن این آلت کوین ها متوجه می شویم که بیت کوین تنها فرصت طلایی در بازار رمزارز نیست. رمزارزهای شاخص بسیاری در این بازار وجود دارند که می توانند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری شما به وجود آوردند.

 بیت کوین با نزدیک شدن به سطح ۶۰ هزار دلار با مقاومت بسیار زیادی روبه رو شده است. این ارز در روزهای گذشته با وجود تلاش های بسیار سرمایه گذاران خوشبین موفق به عبور از این بازه نشده است. این امر نشان می دهد که عبور از این سطح چندان ساده نیست و برای پشت سر گذاشتن این قیمت به محرک قوی تری نیاز است. یکی از مهمترین رویکرد های گاوی در این بازار پیاده سازی و راه اندازی ETF در برزیل است. این کشور به دنبال کانادا این سهام را در فهرست سهام بازارهای خود قرار داده است. به این ترتیب از ابتدای فصل دوم سال ۲۰۲۱ فروش و معامله این سهام نیز آغاز می شود.

اکنون این سهام در بسیاری از کشور های جهان راه اندازی شده است. انتشار این سهام فشار بیشتری بر سهام و اوراق آمریکایی وارد می کند. چرا که به زودی شاهد استقبال موسسات سرمایه گذاری از این دست سهام ها خواهیم بود.

 آرام گرفتن بیت کوین

بیت کوین در عبور از ۶۰ هزار دلار ناکام بوده است اما به نظر می رسد که معامله گران بازار بیت کوین همچنان در صف خرید قرار دارند.

به نظر می رسد که پس از افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین این ارز اندکی آرام گرفته است. به این ترتیب باید در انتظار ادامه روند باشیم و به وضعیت این ارز پی ببریم. در این بین رمزارزهای شاخص بازار به روند صعودی ادامه داده اند و همچنان روزهای درخشانی را پیش رو دارند. در ادامه به بررسی ۵ مورد از این رمزارز ها می پردازیم.

 جفت ارز دلار و بیت کوین از رمزارزهای شاخص

 بیت کوین در روند صعودی به سر می برد. گاوها یا سرمایه گذارهای خوشبین همپنان در انتظار خرید بیت کوین در کف قیمت ها هستند. آنها از هر فرصتی برای ادامه روند صعودی و خرید بیشتر این ارز استفاده می کنند. دنباله بلندتر نمودار شمعی نشان می دهد که گاوها همچنان به خرید بیشتر این دارایی در کف قیمت ها ادامه می دهند.

گاوها سعی دارند با افزایش قیمت از ۶۰ هزار دلار این ارز را به قیمت ۶۱۸۲۵ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز بیت کوین و دلار بار دیگر در روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. در این صورت قیمت بعدی برای این ارز ۷۲۱۱۲ دلار خواهد بود.

 از سوی دیگر این امکان نیز وجود دارد که قیمت از ادامه روند صعودی دست بکشد و همچنان در یک بازه قیمتی به فروش برسد. در این صورت امکان تغییر روند بازار نیز وجود خواهد داشت. تنها پیشرفت خرسی که در بازار نمایان است، واگرایی منفی شاخص قدرت نسبی است. اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، روند نزولی با حضور سرمایه گذارهای بدبین به مسیر خود ادامه می دهد.

 در این  صورت احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز وجود دارد. این سطح از نظر حمایتی از اهمیت بالایی برخوردار است. عبور و کاهش قیمت از این بازه به معنای ادامه روند نزولی و کاهش قیمت تا ۴۳۰۰۶ دلار است.

 نمودار چهار ساعته

 نمودار چهارساعته نشان می دهد که مثلث متساوی الاضلاع تشکیل شده است.. این الگو  نشانه ای از ادامه روند فعلی بازار است. در حال حاضر قیمت از سطح حمایت افزایش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که گاو ها در حال دفاع از سطح حمایت هستند.

اگر گاوها قیمت را از میانگین متحرک افزایش دهند، این جفت ارز بار دیگر برای عبور از سطح مقاومت وارد عمل می شود و الگوی مثلث را پشت سر می گذارد. در این صورت امکان ادامه روند صعودی و ثبت قیمت ۶۱۸۲۵ دلار نیز وجود دارد.

عبور از این سطح به معنای قدرت گرفتن روند صعودی و ادامه مسیر است. از سوی دیگر با کاهش قیمت ها از میانگین متحرک باید شاهد کاهش هرچه بیشتر قیمت ها باشیم. در این حالت خرس ها قیمت را از الگوی مثلثی کاهش می دهند. در این حالت این جفت ارز تا ۵۳۲۸۸ و در ادامه تا ۴۴۷۵۲ دلار کاهش پیدا می کند.

 جفت ارز دلار  و UNI

این ارز یکی دیگر از رمزارزهای شاخص بازار است. اکنون این ارز بین قیمت ۲۷.۹۷ و ۳۵.۲۰ معامله می شود. گاوها سعی داشتند روند صعودی را در تاریخ ۲۰ مارس ادامه دهند. اما دنباله بلندتر نمودار شمعی نشان می دهد که بسیاری از معامله گران برای تثبیت سود وارد عمل شده اند. آنها در سطح ۳۵.۲۰ دارایی خود را به فروش می گذارند.

با این حال امروز فشار فروش چندانی در بازار وجود نداشته است. میانگین متحرک در حال افزایش است. اما شاخص قدرت نسبی وارد محدوده مثبت شده است. این امر نشان می دهد که احتمال ادامه روند صعودی وجود و گاوها کنترل بازار را در دست دارند.و

اگر گاوها قیمت را از ۳۵.۲۰ دلار افزایش دهند. این جفت ارز بار دیگر به روند صعودی ادامه می دهد و در ادامه مسیر خود قیمت ۴۲.۴۳ و در نهایت ۴۶ دلار را ثبت می کند.

از سوی دیگر با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعی ۳۰ دلار مسیر بازار تغییر می کند. در این حالت باید در انتظار ادامه روند نزولی باشیم. قیمت در ادامه به ۲۷.۹۷ دلار می رسد. این سطح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با شکسته شدن این سطح، بسیاری از معامله گران برای خروج از بازار و تثبیت سود وارد عمل می شون. این امر در ادامه قیمت این جفت ارز را بیش از پیش کاهش می دهد. در ادامه روند نزولی باید در انتظار کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روه و در نهایت با در انتظار قیمت ۲۲ دلار باشیم.

 نمودار چهار ساعته رمزارزهای شاخص

 نمودار چهار ساعته نشان می دهد که میانگین متحرک ثابت است. شاخص قدرت نسبی نیز اندکی از میانه بالاتر است. این امر نشان می دهد که میزان عرضه و تقاضا در بازار به ثبات رسیده است.

اگر قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند، احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت نیز افزایش پیدا می کند. در این حالت قیمت به ۲۷.۹۷ دلار می رسد. افزایش قیمت از این سطح حمایت به معنای ادامه روند صعودی است. در این حالت قیمت برای روزها در یک بازه قیمتی محدود به فروش می رسد.

در صورتی که گاوها بتوانند قیمت را تا ۳۲.۵۰ دلار افزایش دهند روند صعودی آغاز می شود. از سوی دیگر اگر خرس ها بتوانند قیمت را از ۲۷.۹۷ دلار کاهش دهند، روند نزولی در بازار در می گیرد. به این ترتیب تا آن زمان قیمت در این بازه و میان سطح حمایت و مقاومت در نوسان خواهد بود.

 جفت ارز دلار و LUNA

 این رمزارز نیز یکی دیگر از رمزارزهای شاخص بازار است. این ارز در تاریخ ۱۸ مارس افزایش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که باید در انتظار ادامه روند صعودی در این بازار باشیم.

شاخص VORTECS شاخصی است که وضعیت فعلی بازار را در مقایسه با تاریخچه ارز مقایسه می کند. در این ارزیابی عوامل متعددی مانند احساسات مشتریان، حجم معاملات، آخرین تغییرات قیمت و فعالیت های شبکه توییتر در نظر گرفته می شود.

با مشاهده تغییرات این شاخص متوجه افزایش آن از ۶۲ به ۷۶ می شویم. پیش از آنکه قیمت به بالاترین خود برسد باید در انتظار افزایش ریتم بازار باشیم.

 از تاریخ ۱۹ مارس این شاخص نشان داده است که احتمال ادامه روند صعودی وجود دارد. این شاخص از ۶۵ کاهش پیدا نکرده است. در همین حال LUNA به روند صعودی ادامه داده است. اکنون این ارز در تاریخ ۲۱ مارس به ۲۲.۳۲ دلار رسیده است. این در حالی است که شاخص VORTECS  عدد ۷۷ را نشان می دهد.

 اکنون این ارز در روند صعودی قدرتمندی قرار دارد. اگر خرس ها برای جلوگیری از ادامه روند صعودی وارد عمل شوند، این ارز با قدرت به روند صعودی ادامه می دهد. خرس ها سعی دارند، از ادامه روند صعودی جلوگیری کنند. اما آنها موفق نشده اند که قیمت را برای ادامه روز ثابت نگهدارند. این امر نشان می دهد که با کاهش قیمت تعداد خریداران این ارز بیشتر می شود.

 نمودار شمعی رمزارزهای شاخص

دنباله بلندتر نمودار شمعی در روز ۱۹ مارس نشان می دهد که معامله گران بیشتری برای تثبیت سود وارد عمل شده اند. اما گاوها بار دیگر با کاهش قیمت به خرید بیشتر این ارز ادامه داده اند. به این ترتیب احتمال ادامه روند صعودی افزایش پیدا می کند. آنها موفق شده اند قیمت این ارز را به بالاترین سطح خود برسانند. به نظر می رسد که روند صعودی همچنان و بدون کوچکترین تغییری به مسیر خود ادامه می دهد.

 میانگین متحرک در حال افزایش است. از سوی دیگر شاخص قدرت نسبی روی ۸۴ است. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را به دست دارند. هدف بعدی در ادامه روند صعودی قیمت ۲۷.۴۶ دلار است.

با وجود این که روند های عمودی از ثبات خوبی برخوردار هستند، معالمه گرن باید در انتظار اصلاح قیمت یا ثبات آن باشند. کاهش قیمت از ۱۸.۵۱ دلار به معنای ادامه روند نزولی خواهد بود. افزایش قیمت از این سطح حمایت به معنای احساسات خوشبینانه معامله گران به ادامه روند صعودی است. در این حالت خریداران بیشتری برای خرید این دارایی وارد عمل می شوند. به این ترتیب کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای اصلاح قیمت ها خواهد بود.  

نمودار چهار ساعته

 نمودار چهار ساعته نشان می دهد که این چفت ارز در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد. گاوها اجازه کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه را نداده اند. بنابراین معامله گران هشیار تر از همیشه میانگین متحرک ۲۰ روزه را زیر نظر داشته اند. چرا که شکسته شدن این سطح به معنای ضعیف شدن ریتم بازار است. در ادامه روند نزولی اولین سطح برای کاهش قیمت میانگین متحرک ۵۰ روزه است. شکسته شدن قیمت ۱۷ دلار به معنای ادامه روند نزولی و قدرت گرفتن خرس ها در بازار است.

 جفت ارز THETA و دلار

TETHA از رمزارزهای شاخص بازار است که در ادامه روند صعودی در روزهای گذشته به مسیر خود ادامه داده است. این ارز با عبور از بالاترین رکورد خود در قیمت ۸.۹۴  در تاریخ ۱۹ مارس شاهد افزایش تعداد معامله گرانی بوده است که به دنبال تثبیت سود بوده اند. این امر در ادامه منجر به کاهش قیمت این ارز می شود.

با این حال در تاریخ ۲ مارس شاهد افزایش تعداد معامله گرانی بوده ایم که برای خرید این دارایی وارد عمل شده اند. آنها برای خروج از بازار وارد عمل شده اند. در روز ۲۰ مارس اصلاح قیمت در بازار روی داده است. اما این امر منجر به هجوم معامله گران برای خروج از بازار نشده است. در واقع بسیاری از آن ها از این فرصت برای خرید دارایی بیشتر استفاده کرده اند. همواره در روند های صعودی کاهش قیمت  برای بازه های زمانی کوتاه مدت روی می دهد.

 گاوها بار دیگر قیمت را از روند صعودی افزایش داده اند. این امر نشان می دهد که روند صعودی بار دیگر آغاز شده است. جفت ارز دلار و تتا در ادامه روند صعودی به ۱۰.۳۵ دلار می رسد.  در نهایت باید در انتظار ادامه قیمت ۱۲.۳۵ دلار باشیم. میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی وارد محدوده ای شده است که نشان می دهد این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خرید و فروش می شود. گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر خرس ها قیمت را از ۷.۹۹ دلار کاهش دهند، ادامه روند نزولی امکان پذیر می شود. در این صورت افزایش ناگهانی قیمت در شرایط فعلی یک تله گاوی بوده است.

نمودار چهار ساعته رمزارزهای شاخص

 نمودارچهار ساعته این ارز نشان می دهد که قیمت از ۷.۹۹۹ افزایش پیدا کرده است. گاوها اجازه کاهش قیمت را به این ارز نداده اند. خرس ها با تمام وجود برای کاهش قیمت وارد عمل شده اند. اما در این کار ناکام بوده اند.

 فشار خرید از سوی گاوها قیمت را افزایش داده است. اکنون قیمت به ۹ دلار رسیده است. این امر نشان می دهد که روند صعودی برای ادامه مسیر صعودی از قدرت کافی برخوردار است.

اما از سوی دیگر با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه باید در انتظار ادامه روند نزولی باشیم. دراین حالت بازار ضعیف شده است. کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه به معنای ادامه روند نزولی خواهد بود. در این حالت باید در انتظار تلاش هر چه بیشتر خرس ها و کاهش قیمت باشیم.

 جفت ارز دلار و FIL

 FIL به عنوان آخرین نمونه از رمزارزهای شاخص در روند صعودی به سر می برد. این ارزپس از روند صعودی ۱۶ و ۱۷ مارس توجه معامله گرانی که به دنبال تثبیت سود هستند را به خود جلب کرده است. این امر در ادامه منجر به کاهش قیمت این ارز شده است. قیمت این رمزارز در تاریخ ۱۸ مارس کاهش پیدا کرد. با این حال در ادامه شاهد بازگشت قیمت بوده ایم. این امر نشان می دهد که معامله گران به دنبال فرصتی برای فروش و خروج از بازار نیستند.

گاوها سعی دارند قیمت را ۷۳.۷۹ دلار افزایش دهند. این قیمت اندکی پایین تر از دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی است. این دنباله برابر با ۷۵.۷۴ دلار است. اگر گاوها در ادامه روند صعودی موفق باشند، این جفت ارز تا ۹۶.۶۶ دلار افزایش پیدا می کند.

 افزایش قیمت از سطح مقاومت به معنای ادامه روند صعودی در بازار است. در ادامه قیمت این ارز می تواند تا ۱۲۸.۵۵ دلار افزایش پیدا کند.

 خرس های در انتظار

از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از ۷۳.۷۹ دلار کاهش دهند، احتمال ادامه روند نزولی تا میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز وجود دارد. با افزایش قیمت از سطح حمایت این روند به مسیر خود ادامه می دهد. اما کاهش قیمت از این سطح به معنای کاهش قیمت خواهد بود.

 افزایش قیمت از سطح حمایت ۷۳.۷۹ دلار به معنای ادامه روند صعودی است. با این حال خرس ها با تمام قوا از سطح مقاومت ۸۶ دلار دفاع می کنند. اگر آنها موفق به کاهش قیمت از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه شوند، احتمال ادامه روند نزولی تا قیمت ۷۳.۷۹ دلار وجود دارد. با کاهش قیمت به این سطح اوضاع به نفع  خرس ها تمام می شود.

 اما از سوی دیگر با افزایش قیمت از ۷۳.۷۹ دلار این جفت ارز برای روز ها در بازه محدودی معامله می شود. میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که احتمال ثبات چند روزه قیمت ها وجود دارد. عبور از ۸۶ دلار به معنا ادامه روند نزولی خواهد بود. باید در انتظار حرکت بعدی بازار باشیم.

 در آخر

 پیش از سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمزارزهای شاخص همواره باید روند تغییرات قیمت را زیر نظر داشته باشیم. با شناسایی افت و خیز ها و عوالم تاثیر گذار بر روند بازار بهترین زمان را برای خرید رمزارز انتخاب می کنید. در صورتی که اطلاعات خود را افزایش داده اید و برای خرید بیت کوین و دیگر آلت کوین ها آمده هستید. با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.  پیش بینی شما از ادامه روند بازار چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر  کاربران در میان بگذارید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-uni-luna-theta-fil