مرورگر وب ۳ اپرا و ارائه دیفای به کاربران

مرورگر وب ۳ اپرا حالا از یک راهکار اتریوم لایه ۲ استفاده می‌کند. این مرورگر به همین ترتیب می‌تواند دیفای را به کاربران خود ارائه دهد.

مرورگر وب ۳ اپرا

مرورگر موبایلی و آنلاین محبوب اپرا (Opera) اعلام کرده است که حالا کاربران آن می‌توانند از کیف پول‌های لایه ۲ اتریوم در دستگاه‌های موبایل خود لذت ببرند. اپرا امروز طی اعلامیه‌ای گفت که این راهکار در نتیجه ادغام پلتفرم معامله‌ای مالی غیرمتمرکز DeversiFi به وجود آمده است. همچنین آن‌ها اعلام کردند که این ابتکارعمل از سوی راهکارهای لایه ۲ StarkWare بودجه‌رسانی می‌شود.

اپرا در صفحه توئیتر خود نوشت: «لایه ۲ اتریوم حالا در اپراست! کیف پول داخلی ما با DeversiFi ادغام شده است. این پلتفرم نیز راهکاری بوده که توسط StarkWareLTD بودجه‌رسانی می‌شود. همین ادغام، تراکنش‌های همتا به همتای سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تری از ارز دیجیتال اتر (ETH) را به کاربران ما ارائه می‌دهد.»

کاربران اپرا حالا از طریق این راهکار قادرند که تراکنش‌های ارزان و سریعی را در اپرا و برای کیف پول مرورگر اندروید به انجام برسانند. قابل ذکر است که کاربران مرورگر وب ۳ اپرا نیازی نیست که از پروسه سخت ارائه اطلاعات خود، پیش از اجرای تراکنش‌ها در DeversiFi بگذرند.

دلیل راه‌اندازی این راهکار

با وجود علاقه شدید عمده افراد به توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و امورمالی غیرمتمرکز، شبکه اتریوم به‌شدت شلوغ شده است. هزینه‌های این شبکه نیز همچنان سر به فلک می‌کشد. با وجود این، کاربران اپرا می‌توانند از طریق ادغام DeversiFi، تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال مختلفی را با سرعت نور اجرا کنند. در عین حال هزینه‌ها برای آن‌ها نیز کاملا ناچیز است.

گزیده‌ای از این اعلامیه بدین شرح است: «ادغام یک راهکار لایه ۲ از طریق شراکتی با DeversiFi، ارسال اتر کاربران اپرا به یکدیگر در تراکنش‌های همتا به همتا (P2P) و با ویژگی مبادله‌ای لایه ۲ را آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند.»

راهکار کیف پول ارز دیجیتال اپرا

اپرا در طول چهار سال گذشته، خود را وقف ارائه ذخیره‌ای ایمن برای دارایی‌های ارز دیجیتال کاربران کرده است. این شرکت مرورگر، ابتکارعمل‌های بسیاری را نیز برای پشتیبانی از این انگیزه، راه‌اندازی کرده است. بنا بر گزارشات، اپرا اولین مرورگری را برای یک دستگاه اندروید راه‌اندازی کرد که با یک کیف پول ارز دیجیتال و جستجوگر اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp)،‌ همراه است.

مرورگر وب ۳ اپرا سپس پشتیبانی از بلاک چین‌های دیگری همچون بیت کوین و شبکه سلو (Celo) را هم به امکانات خود افزود. این ابتکارعمل حتی تا مرورگرهای وب و iOS آن نیز گسترش یافت. اپرا ماه پیش در توسعه مشابهی، پروژه مرورگر ارز دیجیتال خود را در نسخه بتا راه‌اندازی کرد. این پروژه، راهکاری بوده که طراحی شده است تا به‌عنوان مرورگر اینترنتی با قابلیت‌های وب ۳ عمل کند.

این تیم بر روی ساخت کیف پول موبایل ارز دیجیتالی نیز تمرکز دارد که می‌تواند به‌صورت کارآمدی در هر اپلیکیشنی که از ادغام اپرا پشتیبانی می‌کند، کار کند. کاربران اپرا اجازه خواهند داشت که از طریق این راهکار به‌راحتی بدون آنکه نیازی به ثبت نام مداوم در کیف پول‌های خود داشته باشند، هر زمان که صفحات جدیدی را باز می‌کنند بین اپلیکیشن‌ها جابه‌جا شوند.

منبع:https://thecryptobasic.com/2022/02/23/web3-browser-opera-taps-ethereum-layer-2-solution-to-bring-defi-to-users/

Comments (0)
Add Comment