رکورد ۱۴۱ میلیون دلاری خروج سرمایه از بیت کوین

هفته گذشته سازمان های سرمایه گذاری رکورد خروج سرمایه از بیت کوین را ثبت کردند.

آخرین آمار ها نشان می دهد سیر صعودی خروج سرمایه همچنان ادامه دارد. در هفته گذشته این رقم به مبلغ ۱۴۱ میلیون دلار رسیده است.

در پی ریزش بازار ارزهای دیجیتال در ماه می سازمان های سرمایه گذاری اقدام به فروش سهامشان کرده اند. که در نتیجه بین تاریخ ۱۰ تا ۱۶ می حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه از بازار بیت کوین خارج شد.

همچنین حجم مبادلات بیت کوین با افت شدیدی مواجه شد. بصورتی که در هفته اول ماه ژوئن شاهد کاهش ۶۲% فعالیت های بازار نسبت به میانگین هفتگی در ماه می بودیم.

علی رغم تمایلات سازمان های سرمایه گذاری در جهت خرسی شدن بازار آمارها نشان می دهد خروج سرمایه از بیت کوین تنها یک دهم ورود سرمایه به آن در سال ۲۰۲۱ بوده است.

کمپانی کوین شیرز (CoinShares) اعلام کرد:

«خروج سرمایه از بازار ۸.۳% از ورودی خالص بوده و در مقایسه با آمارهای سال ۲۰۱۸ ناچیز بنظر می رسد».

از آغاز سال ۲۰۲۱ مجموعا ۴.۲ میلیارد دلار سرمایه به بازار بیت کوین وارد شده است.

رشد ورود سرمایه به اتریوم

در عین حال که موسسات سرمایه گذاری تمایل کمتری به بیت کوین نشان می دهند. اما علاقه آنها به اتریوم افزایش پیدا کرده است. این ارز دیجیتال ۲۶.۸% از کل دارایی های تحت مدیریت AUM را تشکیل می دهد. اتریوم در هفته گذشته ۳۳ میلیون  دلار سرمایه را به خود جذب کرده است.

کوین شیرز همچنین اعلام کرد سرمایه گذاران علاقه بیشتری به ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) نشان می دهند. در هفته گذشته سرمایه ورودی کاردانو ۴.۵ میلیون دلار و سرمایه ورودی ریپل ۷ میلیون دلار بود. که رکورد این مبلغ از ماه آوریل تاکنون محسوب می شود.

بر اساس آمارها موقعیت اتر Ether با بالاترین حجم مبادلات در بین ارزهای دیجیتال غیر پایدار از بیت کوین پیشی گرفته است.

در بیست و چهار ساعت گذشته تتر (Tether) 75.5 میلیارد دلار، اتر ۳۷.۴ میلیارد دلار و بیت کوین ۳۲.۹ میلیارد دلار گردش مالی داشته اند.

در آخر

خروج سرمایه از بیت کوین در ماه می به اوج خود در سال ۲۰۲۱ رسیده است. بسیاری از شرکت های سرمایه گذار در حال خارج کردن سهم خود از این بازار هستند. همچنین حجم مبادلات با بیت کوین نیز در ماه می ۲۰۲۱ با کاهش بسیاری روبه رو بوده است. با این حال این رقم هنوز در برابر ارقام مشابه در سال ۲۰۱۸ ناچیز است. همچنین آمارها نشان می دهند سرمایه گذاران تمایل بیشتری به اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال ناپابدار پیدا کرده اند. به طوری که در هفته رکورد ورود سرمایه به اتر با از مرز ۳۳ میلیون دار عبور کرد. ارزهای دیگر نظیر تتر، ریپل و کاردانو نیز رشد ورود سرمایه را شاهد بوده اند.

آیا شما هم قصد خروج سرمایه خود از بازار بیت کوین را دارید؟

روند افزایش خروج سرمایه از بیت کوین چه تاثیری بر قیمت رمزارز ها خواهد داشت؟

رمزارز مارکت آخرین تحولات ورود و خروج سرمایه به بازارهای رمزارز را گزارش می کند.

https://cointelegraph.com/news/record-141m-outflow-from-bitcoin-products-signals-institutions-are-bearish-on-btc-coinshares

Comments (0)
Add Comment