دلایل افزایش قیمت PancakeSwap

در طی چند هفته گذشته، رمزارز PancakeSwap (CAKE) افزایش ۳ برابری داشته است. این افزایش قیمت PancakeSwap، موجب شده است این پروژه، اخیرا به شدت مورد توجه قرار گیرد. از همین رو در این مقاله به بررسی و توضیح این قبیل پروژه‌ها که از زیر شاخه‌های صرافی‌ مبادلات رمزارز (اما با روشی متفاوت) محسوب می‌شوند، خواهیم پرداخت.

افزایش قیمت PancakeSwap و محبوبیت این صرافی

صرافی PancakeSwap، مانند برخی دیگر از صرافی‌های رمزارزها مثل Uniswap، به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌جای قرار دادن یک سفارش در صرافی و تکمیل سفارشات خرید و فروش در مقابل یکدیگر، مستقیما سفارشات خود را از یک استخر نقدینگی دریافت کنند. این استخر نقدینگی از سرمایه‌گذاری کاربرانی تشکیل می‌شود که در ازای مشارکت سرمایه خود در این پروژه، توکن LP و همچنین بخشی از هزینه تراکنش‌های کاربران را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. به این سیستم مبادلات به طور کلی بازارسازی خودکار یا (AMM) می‌گویند..

تفاوت صرافی Pancakeswap با رقبای خود

این پروژه که بصورت کلی بر روی بلاکچین هوشمند بایننس (BSC) طراحی شده، بیشتر بر روی رمزارزهای بر پایه اتریوم، به عنوان اولین بلاکچین هوشمند، بنا شده است. این ساختار علاوه بر قابلیت‌های بسیاری که به این پروژه می‌دهد، حجم بالایی از رمزارزها را نیز شامل می‌شود. علاوه بر امکان مبادلات شما می‌توانید سرمایه خود را در این استخرهای نقدنگی قرارداده و سود قابل قبولی دریافت کنید. همچنین این توکن‌های LP در تنوع بالایی ارائه می‌شوند. به عنوان مثال اگر شما رمزارزهای BNB-BUSD را به این استخرها اضافه کنید، در ازای آن BUSD-BNB LP دریافت می‌کنید، و اگر BETH-ETH اضافه کنید، BETH-ETH LP بدست خواهید آورد.

شما همچنین می‌توانید سرمایه خود را به شکل توکن‌های این پروژه به نام (CAKE) درآورده و پس استاک کردن (Staking) آن‌ها، بسته به مدت زمان مورد نظر و حجم سرمایه خود، سود دریافت کنید.

در ادامه به چند نمونه از محبوب‌ترین توکن‌های LP اشاره خواهیم کرد.

  • CAKE – BNB LP
  • BUSD – BNB LP
  • BETH – ETH LP
  • USDT – BUSD LP
  • USDC – BUSD LP
  • DAI – BUSD LP
  • LINK – BUSD LP
  • TWT – BNB LP

دلایل محبوبیت و افزایش قیمت PancakeSwap

در هفته گذشته، حجم ۲۴ ساعته مبادلات این صرافی، از مرز ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفت و افزایش قیمت PancakeSwap در یک هفته به عدد باور نکردنی ۹۶% رسید.

PancakeSwap بخاطر کاهش هزینه‌های معاملات خود از انتشار پروتکل آینه (Mirror Protocol) در آینده‌ای نزدیک خبر داد. PancakeSwap برای کسانی که از هزینه‌های بالای gas در اتریوم شکایت دارند، راه حلی ارائه داده است. Pancake به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز و مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس، هزینه‌های بسیار کمی را در مقایسه با هزینه‌های بالای gas در صرافی‌های uniswap و سایر صرافی‌های غیرمتمرکز ارائه می‌دهد. مطالب مرتبط را بخوانید.

چندی پیش، رمزارز ALEPH  با زنجیره هوشمند بایننس متحد شد. با این ادغام، ALEPH در استخرهای نقدینگی BSN و PancakeSwap نیز شرکت کرد.

همچنین، صرافی و توکن PancakeSwap در هفته‌های گذشته در لیست رمزارزهای Swalking rewards نیز ثبت شد. تمامی این اتفاقات منجر به افزایش قیمت PancakeSwap در چند هفته گذشته شد و همچنین محبوبیت این صرافی را چندین برابر کرد.

بطور کلی این صرافی امکانات بسیار جالب و روش‌های بسیاری با ریسک و پاداش‌های متفاوت برای کاربران خود در نظر گرفته است. برخی از این روش‌ها که در صرافی‌های دیگر نیز دیده‌ می‌شوند عبارتند از:

 1. استخرهای جمع آوری سرمایه برای سوددهی تیمی

 2. استاکینگ توکن LP با استفاده از گزینه‎های متفاوتی که در این توکن وجود دارد

 3. سیستم IFO یا خرید رمزارزهای تازه منتشر شده و یا کمتر شناخته شده، از طریق توکن این صرافی

 4. شرکت در لاتاری این رمزارز با استفاده از خرید بلیط لاتاری به قیمت ۱۰ توکن CAKE

۴. فارمینگ یا ماینینگ رمزارز CAKE با استفاده از استاکینگ توکن LP

و همچنین چندین روش دیگر برای استفاده و یا سودآوری از طریق توکن و رمزارز این پروژه، در نظر گرفته شده‌اند. لازم به ذکر است که ارائه هر یک از این روش‌ها در ماه‌های گذشته باعث افزایش قیمت PancakeSwap، شده است.

نتیجه گیری

هرچند پیش‌بینی بازار و نوسانات آن هرگز یک فرایند قطعی نیست، اما با توجه به فعالیت‌ها و ارائه روش‌ها و پروژه‌های جدید توسط این صرافی و اعلام تاریخ انتشار چندین پروژه دیگر، این موضوع روشن است که افزایش قیمت PancakeSwap و همچنین میزان گردش نقدینگی و محبوبیت این صرافی در آینده‌ای نزدیک فروکش نخواهد کرد و امکان رشد بسیار بالایی برای این پروژه‌ی متفاوت، دیده می‌شود. بیشتر بدانید.

چنانچه شما ریسک پذیری بالایی دارید، و همچنین مایل به سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های جدید هستید، حتما سری به این صرافی و امکانات آن بزنید.