پروتکل ارز دیجیتال پنتر و همکاری جدید آن را از دست ندهید

پروتکل ارز دیجیتال پنتر از پروتکل‌های مهم ارزهای دیجیتال است که امروز قصد داریم به آن بپردازیم و شما را با آن آشنا کنیم. پروتکل پنتر از پروژه‌های بسیار شناخته‌شده ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود. این پروتکل تاکنون بسیار موفق بوده و دست‌آوردهای بسیاری داشته است. حالا این پروتکل دست به همکاری جدیدی نیز زد. پروتکل پنتر اخیرا با اکوسیستم وی‌پی‌ان غیرمتمرکز سنتینل، آغاز به همکاری کرده است. با ما همراه باشید تا امروز این پروتکل و همکاری جدید آن را بررسی کنیم.

پروتکل ارز دیجیتال پنتر

پروتکل پنتر (Panther Protocol) یک متاپروتکل حریم شخصی غیرمتمرکز است. این متاپروتکل، معاملات مطمئن و محرمانه و همچنین قابلیت همکاری با دیفای را به‌وجود می‌آورد. حالا این پروتکل، نیروهای خود را با نیروهای سنتینل (Sentinel) ادغام کرده است. پروتکل سنتینل نیز یک پروتکل قدرتمند است که توسعه شخص سوم و خدمات شبکه خصوصی مجازی غیرمتمرکز (dVPN) وایت لیبل را امکان‌پذیر می‌سازد. حالا پروتکل پنتر در حال همکاری با این پروتکل ویژه است.

سنتینل، یک بازار پهنای باند غیرمتمرکز بر مبنای بلاک چین است. این بازار هر کسی را قادر به ساختن یک شبکه خصوصی مجازی می‌کند. به‌علاوه باعث می‌شود که هر کسی به منابع پهنای باند توزیع‌شده‌ای دسترسی داشته باشد که کاربران بتوانند در آن هم تامین‌کننده و هم مصرف‌کننده باشند. ترافیک وب کاربران نیز احتمالا به‌صورت سربه‌سر رمزگذاری شده است و هیچ شرکتی قادر به دسترسی به متادیتای کاربر نیست.

کیف پول پروتکل ارز دیجیتال پنتر نیز برنامه دارد تا توکن DVPN سنتینل را به‌کار گیرد تا به کاربران حریم خصوصی سربه‌سری را ارائه دهد. مشتریان و مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود تا راه‌حل‌های بلاک چین خصوصی ساخته‌شده با فناوری‌های پنتر را در شبکه توزیع کنند. آنها این اقدام را با ارائه پشتیبانی و راهنمایی فنی در روند نگهداری و به‌کارگیری پروتکل، انجام می‌دهند.

همکاری پروتکل پنتر و سنتینل

«الیور گیل»، پیشرو ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و بنیانگذار پنتر می‌گوید:

«ما می‌دانیم که اینترنت، هر زمان که مردم به‌صورت آنلاین با هم تعامل می‌کنند، دیتا را جمع‌آوری می‌کند. آنها وعده دروغین امنیت را با وی‌پی‌ان‌ها یا همان شبکه‌های خصوصی مجازی به مردم فروخته‌اند. اما حقیقت آن است که امنیت را هرگز نمی‌توان با وی‌پی‌ان‌های متمرکز آسیب‌پذیر، ضمانت کرد یک شرکت مستقل وی‌پی‌ان می‌تواند هر لحظه در معرض خطر باشد. این همان مسئله‌ای است که پروتکل سنتینل از طریق وی‌پی‌ان‌های غیرمتمرکز و یا dVPN ها، برطرف می‌کند.»

«سرینیواس بارید» مدیر ارشد فناوری «Exidio» است. Exidio یک بازوی توسعه است که ابزارها را در شبکه سنتینل ساخته است. حالا این مدیر ارشد فناوری می‌گوید: «ما به مسئله مقاومت dVPN ها در برابر سانسور می‌پردازیم و از همکاری با پروتکل پنتر و ارائه حریم شخصی برای اموالی که در حال انتقال به این اکوسیستم‌ها هستند، بسیار خرسندیم. ما مشتاق هستیم که بتوانیم راه‌حل‌های خصوصی ساخته‌شده توسط فناوری پروتکل ارز دیجیتال پنتر را برای مشتریان و مصرف‌کنندگان خود توزیع کنیم.»

درباره پروتکل سنتینل

سنتینل، یک پروتکل VPN غیرمتمرکز است. این پروتکل برروی ساختار مبنی بر Cosmos SDK ساخته‌شده است. سنتینل برخلاف شرکت‌های VPN متمرکز که ثابت‌شده است دیتای کاربر را ثبت می‌کنند، یک بازار پهنای باند جفت به جفت، رمزگذاری‌شده و اوپن سورس است که در دسترس همه افراد قرار دارد. کاربران می‌توانند به هر اپلیکیشن dVPN ایمن قابل اثباتی که در شبکه سنتینل ساخته‌شده باشد، متصل شوند. افراد همچنین می‌توانند درآمد مجهولی نیز با ارائه پهنای باند به این بازار، بدست آورند.

کانال‌های اجتماعی و بازاریابی سنتینل:

وبسایت: https://sentinel.co/

مدیوم: https://medium.com/sentinel

ردیت: https://www.reddit.com/r/SENT/

درباره پروتکل پنتر

پروتکل پنتر نیز یک پروتکل حریم شخصی سربه‌سر برای دیفای است. پنتر به کاربران دیفای، اموال دیجیتالی افزایش حریم خصوصی کاملا تضمین‌شده‌ای را ارائه می‌دهد. این پروتکل بدین‌صورت از مشوق‌های اقتصاد رمز ارز و همچنین فناوری zkSNARKs استفاده می‌کند. کاربران قادرند که zAssets دانش صفر را با سپرده‌گذاری دارایی‌های دیجیتالی از هر بلاک چینی در vault های پنتر، به‌وجود آورند. zAssets، برای کاربرانی که می‌خواهند معاملات و استراتژی‌های آنان خصوصی باشد، به دارایی همیشه در حال گسترشی تبدیل خواهد شد.

کانال‌های اجتماعی و بازاریابی پنتر:

وبسایت: https://pantherprotocol.io/

مدیوم: https://panther-protocol.medium.com/

توییتر: https://twitter.com/ZkPanther

جمع بندی

پروتکل ارز دیجیتال پنتر از پروژه‌های برتر رمز ارزهاست که در مقاله امروز به آن پرداختیم و شما را با آن آشنا کردیم. این پروتکل اخیرا همکاری خود را با پروتکل و بازار دیجیتالی سنتینل، آغاز کرده است. سنتینل نیز یک پروتکل VPN اما غیرمتمرکز است. شاید با VPN های متمرکز که بیشتر افراد به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند آشنا باشید، اما این پروتکل با وی‌پی‌ان‌هایی که می‌شناسیم، فرق‌های اساسی بسیاری دارد. از مهم‌ترین تفاوت‌های آن نیز امنیت بسیار بالاتر آن است. چرا که شرکت‌های وی‌پی‌ان متمرکز، تمام دیتای کاربران را ثبت می‌کنند اما این وی‌پی‌ان کاملا امنیت شما را تضمین می‌کند. ما امروز این دو پروتکل ایمنی و همکاری اخیر آنها را بررسی کردیم. آیا به‌نظر شما امنیت این دو پروتکل واقعا تضمین‌شده است؟

Comments (0)
Add Comment