جریمه پلتفرم رابین هود به ارزش ۷۰ میلیون دلار را از دست ندهید

جریمه پلتفرم رابین هود از خبرهای جنجالی دنیای ارز دیجیتال است که امروز می‌خواهیم آن را با شما در میان بگذاریم. پلتفرم رابین هود یکی از پلتفرم‌هایی بود که وعده‌های بسیار خوبی در رابطه با ارز و سود را به کاربران داده بود. اما در حال حاضر این ارز از طرف FINRA به پرداخت غرامت ۷۰ میلیون دلاری محکوم شده است. با ما همراه باشید تا این خبر را به طور کامل بررسی کنیم.

جریمه پلتفرم رابین هود

FINRA،‌ سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی خصوصی آمریکایی که توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا نظارت می‌شود در یک خبر تازه منتشر شده به پلتفرم رابین هود دستور داده است که جریمه مالی بی سابقه‌ای را برای «خسارت قابل توجه» به مشتریان پرداخت کند.

این آژانس از پلتفرم رابین هود خواسته است تا تقریبا ۷۰ میلیون دلار به مشتریان برای اطلاعات اشتباه یا گمراه کننده‌ای که منتشر کرده است پرداخت کند.

این بیانیه همچنین مربوط به حادثه غم انگیزی هم بود که در آن یک کاربر بخاطر آنکه حسابش به اشتباه مانده حساب منفی به او نشان داده بود‌، دست به خودکشی زد.

پلتفرم رابین هود از زمان حادثه GameStop اوایل امسال در چندین مرحله مورد انتقاد قرار گرفته بود. کاربران این شرکت را به آن متهم کرده بودند که در انجام وظیفه خود به صورت تمام و کمال برای دموکراتیک کردن دارایی‌ها برای همه افراد شکست خورده بود.

رئیس اداره اجرای حکم‌های FINRA «جسیکا هاپر» گفت:

«عمل انجام گرفته یک پیام مشخص فرستاده است – تمامی شرکت‌های عضو FINRA فارغ از اندازه و نوع تجارت خود باید با قوانینی که صنعت کارگزاری را اداره می‌کند موافقت کنند. قوانینی که برای محافظت از سرمایه گذاران و امانت‌های بازار ما طراحی شده است. مطابقت با این قوانین هرگز اختیاری نیست و نمی‌تواند به دلیل نوآوری و یا تمایل افراد به «شکستن چیزها و بعدا درست کردن آنها» قربانی شود. جریمه اعمال شده در این موضوع، بالاترین مقداری است که توسط FINRA اخذ شده است و محدوده و جدیت تخلفات و جریمه پلتفرم رابین هود را منعکس می‌کند. این موضوع همچنین شامل آن هم می‌شود که FINRA متوجه شده است که رابین هود اطلاعات غلط و گمراه کننده‌ای را به میلیون‌ها مشتری خویش داده است.»

FINRA به رابین هود دستور پرداخت ۷۰ میلیون دلار به دلایل مختلف را داده است. وبسایت رسمی FINRA، «Finra.org» می‌نویسد:

«اولا، FINRA در تحقیق و بررسی خود متوجه شد که با وجود ماموریتی که خود رابین هود از خودش توصیف می‌کرد که در واقع “استهلاک مالی برای همه” بود، در مدت‌های زمانی مشخصی از سپتامبر ۲۰۱۶ این شرکت سهوا اطلاعات غلط و گمراه کننده‌ای را به مشتریان خود داده بود.»

دوما، FINRA فهمید از زمانی که رابین هود در دسامبر ۲۰۱۷ شروع به پیشنهاد معاملات آپشن به مشتریان خود کرد، این شرکت نتوانست پیش از آنکه به مشتریان اجازه قرار دادن معاملات آپشن را بدهد آن را راستی آزمایی کند.

سوما، FINRA متوجه آن شد که از ژانویه ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۲۱ رابین هود نتوانسته بود به طور منطقی بر فناوری نظارت کند که به آن تکیه کرده بود تا بتواند خدمات کارگزار/معامله‌گر اصلی همچون پذیرش و اجرای سفارشات مشتریان را فراهم آورد. بین سال ۲۰۱۸ و اواخر ۲۰۲۰ رابین هود رشته‌ای از قطع شدن و شکست سیستم‌های حیاتی خود را تجربه کرد. شدید‌ترین این قطع شدن‌ها در ۲ام و ۳ام مارس ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. زمانی که وبسایت و برنامه‌های موبایل رابین هود تعطیل شد تا جلوی مشتریان رابین هود را از دسترسی به حساب‌های آنها طی مدت کوتاهی از نوسانات تاریخی بازار بگیرد.»

«علاوه بر اینها بین ژانویه ۲۰۱۸ و دسامبر ۲۰۲۰ رابین هود نتوانست ده‌ها از هزاران شکایات مکتوب مشتریان را که نیازمند گزارش بود به FINRA گزارش دهد. گزارشات نرسیده رابین هود شامل شکایاتی میشد که رابین هود به مشتریان اطلاعات اشتباه و گمراه کننده ارائه می‌دهد و اینکه مشتریان از تلفاتی که در نتیجه قطعی و شکست سیستم به وجود می‌آمد رنج می‌بردند.»

UKRAINE – 2021/02/05: In this photo illustration a Robinhood logo of a U.S. financial service company is seen on a mobile phone screen. (Photo Illustration by Pavlo Gonchar/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)

جمع‌ بندی

جریمه پلتفرم رابین هود اخیرا از جنجالی‌ترین اخبار دنیای کریپتوکارنسی است که امروز اطلاعات آن را با شما در میان گذاشتیم. پلتفرم رابین هود بر خلاف بیانیه‌ها و وعده‌هایی که پیش از شروع کار خود داده بود، امروز مجبور به پرداخت غرامت ۷۰ میلیون دلاری برای تخلفات خویش است. این پلتفرم نه تنها نتوانست به هیچکدام از وعده‌های خود عمل کند بلکه با دادن اطلاعات غلط و گمراه کننده به مشتریان خویش، منجر به ضررهای جبران ناپذیر کاربران خود گردید.

Comments (0)
Add Comment