پاکت نت ؛ پلتفرمی مشابه ارز های دیجیتال

یک پلتفرم غیر متمرکز به نام پاکت نت (Pocketnet) ممکن است جایگزین رقبای متمرکزش شود. این پلت فرم می تواند رضایت تولید کنندگان محتوا و تامین کنندگان فضای سرور را جلب نماید.

ویدیو به سرعت در حال تبدیل شدن به اصلی ترین راه ارتباطی در بستر اینترنت می باشد. تحقیقات نشان می دهد که یک کاربر معمولی بطور متوسط بیش از ده ساعت ویدیو در هفته تماشا می کند. چه یک ویدیو چهار ثانیه ای در تیک تاک، چه یک ویدیو چهار دقیقه ای در فیسبوک و چه یک پخش زنده چهار ساعته در یوتوب.

در هر صورت مشکل یک چیز است. تولید کنندگان محتوا باید بر اساس معیارهای صاحبان شرکت های بزرگ تکنولوژی کار کنند.

حالا یک پلتفرم غیر متمرکز قصد دارد تا شرایط را تغییر دهد. این پلتفرم اطمینان حاصل می کند تا سود حاصل از ویدیوها به تولیدکنندگان آن باز گردد. سیاست گذاری برای محتواها نیز بر عهده خود تولیدکنندگان محتوا و مصرف کنندگان آن قرار گیرد

پاکت نت ؛ پلت فرمی برای خوش نام ترین ها

بلاک چین پاکت نت پلتفرمی مشابه ارزهای دیجیتال است. کارکرد مشابه آن کاربران را قادر می سازد در فضایی غیر متمرکز محتواها را بارگذاری کنند. آنها همچنین می توانند به تبلیغات و دنبال کردن صفحات مورد علاقه شان بپردازند.

این کمپانی با شعار «اینترنت را پس بگیر» شروع بکار کرده است. پاکت نت به ساختن سیستمی کمک می کند که بازخورد محور است. در این بستر محتوایی که خوش نام ترین باشد بالاترین درآمد را کسب خواهد کرد.

در این پلتفرم کاربران در ابتدا مبلغ پایه ای به صورت pkoin (ارز دیجیتال مخصوص این پلتفرم) را می پردازند. این مبلغ هزینه میزبانی (Host) را برای مدت شش ماه پوشش می دهد.

بعد از این مدت ویدیو هایی که حداقل محبوبیت را کسب نکرده باشند حذف خواهند شد. در غیر این صورت آنها دوباره مشمول پرداخت pkoin می شوند.

پاکت نت و سود بیشتر برای کاربران

هدف پاکت نت این است که با حذف یک بستر عمومی رایگان امکان سوء استفاده آن را از بین ببرد. همچنین، با رفع وابستگی به سرویس های وب مانند آمازون ظرفیت محاسباتی گسترده تری را فراهم می کند. بنیان گذاران این پروژه در مصاحبه ای با Cointelegragh عنوان کرده اند که: «کمپانی های بزرگ تکنولوژی اعتماد مردم را از دست داده اند. بیشتر پول و قدرت در تصاحب این شرکت هاست. بطوریکه چیزی برای کاربران باقی نمی ماند.»

آنها اضافه کردند: «اختراع بیت کوین زمین باقی را هم در اینترنت و هم در اقتصاد برای همیشه متحول کرده است. ما در پاکت نت همه تلاشمان را می کنیم با استفاده از ایده ساتوشی (Satoshi) اینترنت غیر متمرکز را در دسترس عموم قرار دهیم.

هشدار به یوتوب     

در ۱۲ ماه گذشته پاکت نت از فاز بتا خارج شده است. این بستر یک شبکه اجتماعی که به طور کامل غیر متمرکز است را راه اندازی کرده است. این شبکه اجتماعی از هیچ سرور مرکزی استفاده نمی کند. به این معنی که زیر ساخت های آن تماما توسط گره های رمزی (Crypto Nodes) حمایت می شوند.

آنها همچنین در نیمه دوم ژوئن امسال یک پیام رسان منتشر خواهند کرد. این سرویس peer to peer یا همتا به همتا و رمزگذاری شده است. این پیام رسان جایگزین غیر متمرکز و کاملا امنی برای پیام رسان هایی نظیر واتس اپ خواهد بود.   

یکی دیگر از مزایای پلت فرم اینترنتی با کارکرد شبیه به رمزارز ها در حراجی های NFT است. به این صورت که برای اثر هنری که در NFT برای فروش گذاشته شده یک پیش نمایش رمز گذاری شده در نظر گرفته می شود. برنده با استفاده از کلیدی که به او داده می شود می تواند آن را رمز گشایی کند.

این یکی از پروژه هایی است که پاکت نت مشغول کار روی آن است و بزودی منتشر خواهد شد.

در آخر

پلت فرم های اینترنتی در حال حاضر بصورت متمرکز کار می کنند. به این معنی که صاحبان آنها عده ای معدود هستند که تمام اختیارات محتوای فضای مجازی را در اختیار دارند. آنها تعیین کننده قوانین و نحوه گردش مالی در اینترنت نیز هستند. در این میان پلت فرم های غیر متمرکز عملکردشان مشابه رمزارز ها است. آنها می توانند جایگزین احتمالی برای پلت فرم های متمرکز مانند یوتوب باشند. یکی از این پلت فرم ها پاکت نت است که عملکردش اصطلاحا بارخورد محور است. در این پلت فرم کاربران ارز دیجیتالی به نام pkoin را به عنوان هزینه اولیه پرداخت می کنند. پس از آن در صورتی که محتوایشان بازخوردهای مثبتی داشته باشد بر روی اینترنت باقی می ماند. پاکت نت همچنین اقدام به راه اندازی یک سرویس پیام رسان غیر متمرکز P2P با قابلیت رمزگذاری و امنیت بالا نسبت به اپلیکیشن های مشابه مانند واتس اپ کرده است.

آیا شما هم ترجیح می دهد از پلت فرم های اینترنتی مشابه رمزارز ها استفاده کنید؟

به نظر شما این گسترش پلت فرم ها اینترنت غیرمتمرکز تغییری در قیمت رمزارز ها ایجاد خواهد کرد؟

آخرین اخبار مربوط به تغییرات حوزه رمزارز، قیمت بیت کوین و خرید و فروش رمزارز ها را رمزارز مارکت دریافت نمایید.

https://cointelegraph.com/news/content-creators-fed-up-with-youtube-now-have-a-compelling-alternative

Comments (0)
Add Comment