شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن و فضای دیفای دوست‌دار محیط‌زیست آن

شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن از شبکه‌های مهم ارزهای دیجیتال است که شناختن آن برای تمام علاقه‌مندان به این زمینه، ضروری است. این شبکه ارز دیجیتال، اخیرا شرکت پچ را برای اجرای فضای دیفای جدید خود انتخاب نموده است. این فضای دیفای نوعی فضای کربن خنثی است و به کاهش کربن‌دی‌اکسید مضر ناشی از فعالیت‌های موجود در این زمینه، کمک زیادی می‌کند. به‌کارگیری چنین دیفایی، می‌تواند توجهات بسیاری را به این شبکه ارز دیجیتال، جلب کند و برای محیط‌زیست نیز بسیار سودآور باشد. با ما همراه باشید تا امروز این شبکه و دیفای دوست‌دار محیط‌زیست آن را بررسی کنیم.

شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن

شبکه پاپ کورن (Popcorn Network) حالا در حال همکاری با پلتفرم پچ (Patch) است. پچ اولین پلتفرم رابط برنامه‌نویسی کاربردی (IPA) برای از بین بردن کربن است. این شبکه، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا انتشارات گاز کربن خود را از طریق پروژه‌های حذف کربن بسیار مؤثر و باکیفیت، کاملا خنثی سازند.

قرار است که شبکه پاپ کورن، داشبورد انتشارات قرارداد هوشمندی را توسعه بخشد و داده‌های انتشار شبکه اتریوم پچ‌داری نیز آن را اطلاع‌رسانی کند. این داشبورد انتشار قرارداد باعث می‌شود که بتوانید تأثیرات کربن اجرای هر قرارداد هوشمندی که بخواهید را به‌راحتی محاسبه کنید. از اینجای کار نیز پلتفرم پچ وارد بازی می‌شود. این پلتفرم، مشارکت‌های خودکار در مجموعه گسترده‌ای از پروژه‌های حذف و جبران کربن را برای شما فراهم می‌آورد تا بدین‌وسیله بتوانید به‌راحتی کربن تولیدی را حذف و یا جبران کنید. پروژه‌های ارائه‌شده نیز شامل فناوری انتشار منفی و پروژه‌های تجزیه طبیعی کربن می‌شود. پس در نهایت می‌توان گفت که همکاری شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن و پلتفرم پچ در وهله اول، اهداف محیط زیستی دارد.

ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به‌شدت زیر ذره‌بین قرار گرفتند؛ چرا که بسیاری از افراد، در این سال متوجه مصرف انرژی بالای استخراج اثبات کار (Proof of Work) این ارزها شدند. به‌دلیل حضور پررنگ پروتکل‌های NFT و دیفای در اثبات کار شبکه اتریوم، این بخش‌ها معمولا از نقدهای تندی که به انتخاب پلتفرم آن‌ها می‌شود، رنج می‌برند.

پلتفرم پاپ کورن دوست‌دار محیط‌زیست

اگر بخواهیم کلی‌تر نگاه کنیم، پروژه‌های ارز دیجیتال بسیار کمی وجود دارند که درآمد و بازده چشمگیر خود را با سازمان‌های تأثیرگذار اجتماعی، به‌اشتراک گذاشته و به این موضوع اهمیتی دهند. حتی اگر هر پروتکل NFT و دیفایی نیز قصد داشت که به بلاک چین اثبات سهام تبدیل شود، دیگر ارزهای دیجیتال همچنان درجاتی از تأثیرات کربن و هزینه‌های اجتماعی را در خود داشتند.

شبکه پاپ کورن در این بین به وجود آمد تا یک روش جایگزین را برای ارائه دیفای پایدار به شما ارائه دهد. این روش، ۵۰% از هزینه‌های به‌دست‌آمده را به یک لیست از سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز بسیار تأثیرگذار، انتقال می‌دهد. به‌علاوه، دستیابی به توانایی خنثی‌سازی کربن، هدف اولیه این پروژه بوده است. به‌لطف پلتفرم پچ و رابط برنامه‌نویسی کاربردی انتشار قرارداد هوشمند آن که منبع باز است، شبکه پاپ کورن حالا می‌تواند به وعده خود، عمل کند.

دیفای و ابتکارعمل‌های دوست‌دار محیط‌زیست، یک اتحاد طبیعی و ذاتی هستند؛ چرا که بدین‌صورت کاربران بیشتر تشویق خواهند شد تا با اشتراک‌گذاری بخشی از بازدهی بزرگ‌تر، در اهداف اجتماعی شرکت کنند. شاخص بازده بالای شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن نیز دیگر بخش کاربردی آن است که HYSI نام داشته و قرار است که در ربع چهارم سال، منتشر شود. کاربران می‌توانند با استفاده از این شاخص، بیشتر از آنکه یک بانک مرسوم سود آن‌ها را تضمین کند، در فعالیت‌های اجتماعی سهیم باشند. این در حالی است که آن‌ها همچنان می‌توانند اکثریت قریب به اتفاق سود را نیز از دارایی‌های خود، حفظ کنند.

همکاری ارز دیجیتال پاپ کورن و پلتفرم پچ

«مایکل کیسلگف» بنیانگذار شبکه پاپ کورن نیز گفته است:

«شبکه پاپ کورن، عملکردی را برای شما تضمین می‌کند که کاملا دوست‌دار محیط‌زیست است. این کار را نیز با جبران خسارات ناشی از ردپای کربن دی‌اکسید خود و به لطف پلتفرم پچ، انجام می‌دهد. ما این کار را صرف‌نظر از آنکه چه تعداد کاربر با ما کار می‌کنند و یا چه مقدار ارزش کلی در شبکه ما نگه‌داشته می‌شود، انجام می‌دهیم. اقدام ما یک الگوی جدید برای بانک‌هاست که به ما اجازه می‌دهد تأثیر را اندازه‌گیری کنیم در حالی که جایگزین‌های مناسبی را نیز به کاربران خود، ارائه می‌دهیم. ما مفتخریم که اولین بهینه‌ساز بازده دنیای دیفای باشیم که آن را نیز سرانجام به سمت سبز و بهینه‌شدن پیش ببریم.»

«برنان اسپلسی» بنیانگذار و مدیرعامل پلتفرم پچ نیز می‌گوید:

«دیفای، پتانسیل این را دارد تا تأثیرات اجتماعی قابل‌توجهی را به همه افراد ارائه دهد و در عین حال نیز بازگشت‌های بسیار خوبی را برای کاربران، تولید کند. شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن در حال تلاش برای تحقق بخشیدن به این پتانسیل با جبران خسارات انتشارات گاز ناشی از آن‌ها در زمان اجرا در شبکه اتریوم است. این شبکه همچنین بخش قابل‌توجهی از بازده را برای حذف تأثیرات بالای کربن و پروژه‌های جایگزین، اختصاص می‌دهد.»

درباره شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن

پاپ کورن یک الگوی دوست‌دار محیط‌زیست جدید برای دیفای است. کاربران در این شبکه می‌توانند سودهای بسیاری را بر روی دارایی‌های ارز دیجیتال خود به‌دست آورند. آن‌ها در عین حال قادرند که با کاهش کربن‌دی‌اکسید، در دنیای واقعی نیز تأثیرگذار باشند. هزینه‌های پروتکل نیز نه‌تنها به دارندگان توکن POP داده می‌شود، بلکه برای تأثیرگذاری بر ابتکاراتی که جامعه انتخاب کرده است نیز استفاده می‌شود. همکاری‌ها با پروژه‌های کربن منفی، تأثیر مثبت کلی این پروتکل را تضمین می‌کند. این همکاری‌ها همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا از مزایای شخصی نیز سود ببرند در حالی که در جامعه‌ای با هزینه ناچیز، شرکت دارند.

قراردادهای هوشمند نیز فرصت آن را به وجود می‌آورد تا مزایای اجتماعی را به‌خوبی به فضای دیفای بیاورید. این کار را نیز با تخصیص درصد قابل‌توجهی از هزینه‌ها در ایجاد تأثیرات اجتماعی، انجام می‌دهد. این همان دلیلی است که ما شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن را ساخته‌ایم. ما به انجام کارهای خوب با استفاده از دیفای، باور داریم.

درباره پلتفرم پچ

پلتفرم پچ، اولین بازار حذف کربن‌دی‌اکسید API است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به اندازه یک گرم از حذف کربن را بدون هیچ دردسری از پروژه‌های مجزا، خریداری نمایند. دسترسی به معاملاتی که تا این اندازه کوچک هستند باعث می‌شود که کسب‌وکارها با تمام اندازه بتوانند با پروژه‌های حذف کربن کار کنند. بدین صورت تمامی کسب‌وکارها قادرند تا انتشار کربن‌دی‌اکسید را در سطوح مورد نیاز برای موارد استفاده حذف کربن، خنثی کنند؛ موارد استفاده‌ای همچون ترابری کربن خنثی، سفر و همچنین محصولات خدمات مالی مثبت اقلیمی. به‌عنوان اولین پلتفرم رابط برنامه‌نویسی کاربردی یا همان API، این پلتفرم قصد دارد تا آینده‌ای را بسازد که در آن هر معامله تجاری، معامله کارت اعتباری، تحویل‌های خرده‌فروشی و خریدهای بیت کوینی، به‌صورت کاملا خودکار بتواند انتشارات گاز کربن‌دی‌اکسید اجتناب‌ناپذیر خود را جبران کند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رسمی این پلتفرم مراجعه کنید: https://www.patch.io/

جمع‌بندی

شبکه ارز دیجیتال پاپ کورن از شبکه‌های دوست‌دار محیط‌زیست است که شناختن آن برای همه علاقه‌مندان این زمینه، بسیار ضروری و مفید به‌نظر می‌رسد. این شبکه جالب، اخیرا با پلتفرمی به‌نام پچ، همکاری کرده است. هدف این همکاری نیز به‌نظر در وهله اول اهداف محیط‌زیستی و مفیدی می‌آید. آن‌ها قصد دارند تا انتشارات کربن‌دی‌اکسید ناشی از فعالیت‌های ارزهای دیجیتال و در کل فعالیت‌های تجاری را به حداقل برسانند. این همکاری می‌تواند موجب شود که شما به‌راحتی کربن‌دی‌اکسید تولیدشده از قراردادها و فعالیت‌های خود را جبران کنید و بدین‌ترتیب به محیط‌زیست و جهان اطراف خود، کمک بسیاری برسانید. ما امروز این شبکه و همکاری جدید آن را بررسی کردیم. آیا به‌نظر شما ارزهای دیجیتال می‌توانند به محیط‌زیست کمک کنند؟

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/05/popcorn-network-chooses-patch-to-execute-carbon-neutral-defi/

Comments (0)
Add Comment