تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۹ اردیبهشت

بیت‌کوین در ادامه روند صعودی در سطح ۵۵ هزار دلار با مقاومت روبه‌رو شده است. این امر منجر به کاهش قیمت گروهی آلت کوین ها شد. بیت کوین در ۴۸ ساعت گذشته پس از اینکه با سرعت به روند صعودی ادامه داد با کاهش قیمت اندکی روبرو بود. اما اتریوم همچنان به روند صعودی ادامه می دهد. در این شرایط تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ضروری خواهد بود.

 اتریوم به عنوان بزرگترین آلت کوین بازار از نظر ارزش کل پس از انتشار خبر راه اندازی ۱۲۰.۸ میلیون دلار اوراق دیجیتال در شبکه  به روند صعودی ادامه می‌دهد. این اوراق از سوی بانک سرمایه گذاری اروپایی Eoropean Investment Bank منتشر شده است. 

در همین حال میزان علاقه موسسات مالی و سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین افزایش پیدا کرده است. شرکت ژاپنی Nexon  که در زمینه تولید بازی فعالیت دارد ۱۷۱۷ بیت کوین را به قیمت تقریبی ۵۸۲۲۶ دلار خریداری کرد. ارزش کل این سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. مدیر عامل این شرکت در رابطه با این سرمایه‌گذاری گفت هدف از سرمایه‌گذاری حفاظت از ارزش سهام سهامداران و حفظ قدرت خرید دارایی های نقدی بوده است.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال و افزایش علاقه شرکت های سرمایه گذاری

افزایش توجه شرکت ها و موسسات مالی و خرید بیت کوین تنها عاملی نیست که توجه سرمایه گذاران را به بازار بیت کوین جذب کرده است. Goldman Sachs اعلام کرده است که سهام مربوط به رمز ارز در سال جاری ۴۳ درصد افزایش داشته است. این سهام در مقایسه با شاخص S&P 500 عملکرد بهتری داشته است. این شاخص در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشت. همین امر باعث شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران کهنه کار به سرمایه‌گذاری در سهام مرتبط با بازار رمز ارز علاقه‌مند شوند.

 حتی مجله تایم Time افزایش تعداد شرکت هایی که در بازار رمز ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند اشاره کرده است. این مجله از کوین بیس و Digital Currency Crypto در فهرست ۱۰۰ شرکت تاثیرگذار سال ۲۰۲۱ نام برده است.

 اما آیا تقویت زیرساخت‌های رمز ارز منجر به افزایش قیمت این بازار خواهد شد؟ بهتر است برای درک بهتر بازار بهتر است است برای درک بهتر بازار به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت‌کوین در تاریخ ۲۷ در ادامه روند صعودی تابناک متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۵۲۶۰ دلار افزایش پیدا کرد. اما در این سطح با مقاومت خرس ها رو به رو شد. در حال حاضر از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع می‌کنند و سعی دارند قیمت را تا ۵۰ هزار دلار کاهش دهند.

با این وجود اگر گاوها به این سادگی میدان را خالی نکنند و سطح فعلی حمایت کنند، تقاضا برای خرید رمزارز افزایش پیدا می‌کند. این امر می‌تواند منجر به افزایش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۵۶ هزار دلار شود. در این صورت جفت ارز بیت کوین و دلار تا ۶۱ هزار دلار افزایش پیدا می کند. و در نهایت شرایط برای رسیدن به قیمت ۶۴ هزار دلار مهیا خواهد شد.

حتی اگر قیمت تا سطح حمایت ۵۰۰۰۰ دلار نیز کاهش پیدا کند، نباید نگران تغییر وضعیت بازار باشیم. چراکه در صورت افزایش قیمت از این سطح متوجه حضور خریداران در قیمت های پایین تر خواهیم شد. در ادامه گاوها با تلاشی دیگر موانع موجود در سطح میانگین متحرک را از میان برمی دارند.

این رویکرد مثبت در شرایطی نقض می‌شود که خرس ها قیمت را از ۴۶ هزار دلار کاهش دهند. در چنین شرایطی با شکسته شدن یک سطح حمایت حیاتی قیمت تا ۴۳ هزار دلار کاهش پیدا می کند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز اتریوم و دلار 

 اتریوم از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۳۳۶ دلار افزایش پیدا کرده است. گاو ها پس از حرکت درخشان خود در تاریخ ۲۶ آوریل در روز بعد یعنی تاریخ ۲۷ آوریل قیمت را به بالاترین سطح خود رساندند. در ادامه این رمز در تاریخ ۲۸ آوریل همچنان به روند صعودی ادامه داد. اما تشکیل نمودار شمعی دوجی نشان می دهد که روند صعودی در بازه زمانی کوتاه مدت اندکی آرام می گیرد.

اولین سطح حمایت در روند نزولی قیمت ۲۵۰۰ دلار خواهد بود. با شکسته شدن این سطح باید در انتظار کاهش قیمت را میانگین متحرک ۲۰ روز باشیم.  افزایش قیمت از این سطح حمایت نشان می‌دهد که معامله گران با تمام قوا در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر این دارایی ادامه می‌دهند.

میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی است. بنابراین شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است. اگر گاوها موفق به عبور از سطح مقاومت پیش‌رو شوند، احتمال افزایش قیمت تا ۳ هزار دلار وجود خواهد داشت.

 از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه قیمت را تا سطح حمایت کاهش می دهد. شکسته شدن سطح حمایت امکان سقوط قیمت و میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۰۴۰ دلار افزایش می دهد.

جفت ارز بایننس کوین و دلار

 با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال متوجه می شویم که مانند کوین به تدریج به سمت سطح مقاومت الگوی مثلث متساوی الاضلاع حرکت می کند. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در بازه مثبت قرار دارد. به این ترتیب کنترل بازار در دست گاهوها است و شرایط برای ادامه روند صعودی مهیاست.

 عبور قیمت از الگوی مثلثی نشان می دهد که میزان تقاضا از عرضه افزایش پیدا کرده است. چنین شرایطی منجر بهبه آغاز روند صعودی تازه‌ای در بازار می شود. این روند قیمت را تا ۸۰۸ دلار افزایش خواهد داد.

 از سوی دیگر اگر قیمت از سطح مقاومت کاهش پیدا کند، متوجه خرس ها در قیمت های بالاتر برای فروش دارایی وارد عمل شده‌اند. در این حالت جفت ارز بایننس کوین و دلار برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود. شکست و کاهش قیمت از الگوی مثلثی نشان دهنده تغییر روند بازار خواهد بود.

 جفت ارز ریپل و دلار 

تاریخ ۲۶ آوریل از میانگین متحرک ۲۰ روز افزایش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که در بازه زمانی کوتاه مدت از علاقه سرمایه‌گذاران به فروش دارایی کاسته شده است. با این حال آلت کوین همچنان در قیمت ۱.۴۶ دلار با مقاومت بسیاری روبه‌روست. این قیمت اندکی بالاتر از سطح ۵۰ درصد فیبوناچی یعنی ۱.۴۲ دلار است.

اگر جفت ارز ریپل و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، متوجه می‌شویم که خرس ها در قیمت‌های بالاتر برای فروش دارایی وارد عمل شده‌اند. در این حالت شرایط برای کاهش حجم بیشتر قیمت‌ها میانگین متحرک ۵۰ روز یعنی ۰.۸۹ دلار آماده می‌شود.

 از سوی دیگر اگر گاوها از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع کنند و قیمت را از ۱.۴۶ دلار افزایش دهند،  این جفت ارز در ادامه روند صعودی به ۱.۵۵ دلار می‌رسد. عبور از این سطح مقاومت نشان می دهد که گاو ها بار دیگر سکان بازار را به دست گرفتند. این جفت ارز در ادامه بالاترین قیمت ۵۲ هفته گذشته یعنی ۱.۹۶ دلار را می آزماید.

 جفت ارز کاردانو و دلار 

 در تاریخ ۲۶ آوریل آدا در تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال نشان داد که از میانگین متحرک عبور کرده است. دنباله بلندتر نمودار شمعی امروز نشان می‌دهد که معامله گران به خرید این ارز در میانگین متحرک ۲۰ روزه ادامه می دهند. خبر خرید بیشترین دارایی از سوی خریداران نشانه بسیار مثبتی است.

اکنون شرایط برای ادامه روند صعودی جفت ارز کاردانو و دلار وجود دارد. این جفت ارز می‌تواند تا قیمت ۱.۴۸ دلار افزایش پیدا کند. البته خرسها با رسیدن قیمت به این سطح دست به کار می شوند و مقاومت خواهد کرد. با کاهش قیمت از این سطح این جفت ارزها میانگین متحرک کاهش پیدا می‌کند و برای چند روز در یک بازه محدود معامله می‌شود.

 اما از سوی دیگر اگر گاوها قیمت را از ۱.۴۸ دلار به ۱.۵۵ دلار برسانند، سطح مقاومت پیش رو از میان برداشته می شود. ادامه این جفت از روند صعودی تازه‌ای را به سمت ۲ دلار آغاز می کند.

جفت ارز دوج کوین و دلار

 در ادامه تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال باید به بررسی دوج کوین بپردازیم. تشکیل نمودار شمعی روزانه در روز ۲۶ آوریل و نمودار شمعی دوجی در روز ۲۷ آوریل نشان می دهد که گاو ها و خرس ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار به تفاهم نرسیدند. درگیری میان این دو گروه سرمایه‌گذاران در تاریخ ۲۸ آوریل با افزایش قیمت  برطرف شد. گاوها قیمت دوج کوین را از سطح مقاومت ۰.۳۴ دلار افزایش دادند.

اگر گاوها موانع موجود در این سطح مقاومت را از میان بردارند، جفت ارز دوج کوین و دلار روند صعودی تازه‌ای را برای رسیدن به قیمت ۰.۴۲ دلار آغاز می‌کند. در نهایت باید در انتظار ثبت رکورد تازه‌ای برای این رمز ارز در قیمت ۰.۴۵ دلار باشیم. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب کنترل بازار در دسته گاوهاست. 

 با این حال به احتمال زیاد خرس ها در سطح مقاومت ۰.۳۴ دلار وارد عمل می‌شود. کاهش قیمت از ۰.۲۹ دلار روند صعودی را ضعیف می کند. در نهایت خرس ها از شرایط پیش آمده به نفع خود استفاده می کنند و قیمت را تا میانگین متحرک ۲۰ روز کاهش می دهند. کاهش قیمت از این سطح احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت ها ۰.۱۵ دلار را افزایش می دهد.

جفت ارز دات و دلار 

در تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال متوجه می شویم که دات در ادامه روند صعودی در نزدیکی سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۳.۵ و چهار دلار با مقاومت روبه‌رو بوده است. این امر نشان می دهد که احساس معامله‌گران بازار منفی است و آنها با افزایش قیمت به فروش دارایی روی آورده اند. خرس ها در حال حاضر برای کاهش حجم بیشتر و قیمت تا سطح حمایت حیاتی ۲۶.۵ دلار وارد عمل می شوند.

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی نیز کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب خرس ها کنترل بازار را در دست دارند. با شکسته شدن سطح حمایت ۲۶.۵ دلار الگوی سر و شانه تکمیل می شود. این الگو می‌تواند نشانه‌ای از اصلاح شدید قیمت باشد.

 از سوی دیگر اگر گاوها به سادگی تسلیم نشود و سطح فعلی را حفظ کنند، یعنی آنها در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر دارایی ادامه داده‌اند. این امر احتمال افزایش قیمت از میانگین متحرک را بالا میبرد. در ادامه روند صعودی تا ۴۲.۲۸ دلار و در نهایت با ۴۸.۳۶ دلار ادامه خواهد داشت.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز یونی سواپ و دلار

 با تحلیل قیمت ارز های دیجیتال در می یابیم که این رمز ارز با عبور از سطح مقاومت ۳۹.۶۰ دلار به بالاترین رکورد خود در تاریخ ۲۷ آوریل رسیده است. روند صعودی در تاریخ ۲۸ آوریل ادامه داشت. گاوها قیمت را از سطح مقاومت پیش رو بالاتر بردند.

اگر جفت ارز یونی سواپ  دلار موفق به حفظ قیمت‌های بالاتر شوند درمیابیم که ریتم صعودی به اندازه کافی قدرتمند است. این جفت ارز در ادامه برای رسیدن به قیمت ۴۴.۸۸  دلار و در نهایت ۵۰ دلار وارد عمل می‌شود. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی سعی دارد از سطح نزولی افزایش پیدا کند. بنابراین گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

 از سوی دیگر اگر قیمت موفق به حفظ سطح های بالاتر نشود احتمال کاهش قیمت تا ۳۸ دلار وجود خواهد داشت. اگر گاوها این سطح را به سطح حمایت تبدیل کنند، احتمال افزایش قیمت از این کانال وجود دارد. این رویکرد خوشبینانه تنها در حالتی نقض می‌شود که این جفت ارز روند نزولی را از سر گرفته و از ۳۵.۲۰ دلار کاهش پیدا کند.

جفت ارز لایت کوین و دلار

 روند صعودی لایت‌کوین در تاریخ ۲۸ آوریل همچنان به مسیر خود ادامه داده و از میانگین متحرک ۲۰ روزه عبور کرده است. این امر نشان می دهد که در بازه زمانی نزدیک خبری از فشار فروش در بازار نخواهد بود. با این وجود به احتمال زیاد خرس ها به این سادگی میدان را خالی نمی کنند.

جفت ارز لایت کوین و دلار درسته ۵۰ درصد دنباله فیبوناچی یعنی ۲۷۰.۸۹ دلار با مقاومت روبرو خواهند بود. اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند، این جفت ارز تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲۲۴ دلار کاهش پیدا می کند. این سطح برای ادامه روند صعودی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که با شکسته شدن آن احتمال کاهش قیمت تا ۱۶۸ دلار وجود دارد.

از سوی دیگر اگر گاوها با موفقیت از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع کنند، متوجه می‌شویم که تقاضا برای خرید این رمزارز در قیمت های پایین تر افزایش پیدا کرده است. خریداران با سرمایه‌گذاری بیشتر در این بازار قیمت را از ۲۷۰.۸۹ دلار افزایش می دهند. در ادامه قیمت تا دنبال ۶۱.۸ درصد فیبوناچی ۲۸۶.۰۲  ادامه پیدا می‌کند.

 این سطح نقش سطح مقاومت را بر عهده می گیرد. اما با افزایش قیمت از این سطح این جفت ارز بار دیگر برای رسیدن به قیمت ۳۳۵ دلار وارد عمل می‌شود.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با ارز بیت کوین کش و دلار 

بیت کوین کش در تاریخ ۲۶ آوریل از روند نزولی خارج شد. این امر نشان می دهد که روند صعودی بار دیگر 

آغاز شده است. کاهش قیمت نشان می دهد که این جفت ارز در ادامه روند صعودی و در سطخ دنباله ۵۰ درصد فیبوناچی یعنی ۹۵۰.۱۳ دلار با مقاومت بسیاری زیادی روبه روست. 

خرسها اکنون برای کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۸۱۵ دلار وارد عمل می‌شوند. در صورت موفقیت آنها  جفت ارز بیت کوین کش و دلار تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۶۶۱ دلار کاهش پیدا می‌کند.این امر نشان می‌دهد که احساسات سرمایه‌گذاران در بازار منفی است و آنها به سمت فروش دارایی روی آوردند.

از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند و به بیش از ۹۵۰.۱۳ دلار برسد، جه می‌شویم که معامله‌گران در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر دارایی ادامه داده‌اند. این امر نشان می دهد که معامله‌گران در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر دارایی ادامه می دهند. این امر قیمت را دنباله ۶۱.۸ درصد فیبوناچی یعنی ۱۰۱۲.۲۹ دلار کاهش می دهد. کاهش قیمت از این ساعت شرایط را به نفع گاوها تغییر خواهد داد.

در آخر

 ‌کوین در هفته‌های گذشته رفتار متفاوتی را از خود نشان داد. در ابتدا با کاهش قیمت بیت کوین بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه وارد به سمت فروش دارایی روی آوردند. در ادامه این رمز ارز با قدرت تمام به روند صعودی ادامه داد. اما در ادامه روند صعودی در سطح ۵۵ هزار دلار با مقاومت خرس ها روبرو شد.

این شرایط اوضاع را برای ادامه روند صعودی دیگر آلت کوین ها دشوار کرده است. برای درک بهتر وضعیت بازار بهتر است تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال را دنبال کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و دنبال کردن اخبار بازار ارز های دیجیتال با ما در رمزارز مارکت همراه باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-4-28-btc-eth-bnb-xrp-ada-doge-dot-uni-ltc-bch

Comments (0)
Add Comment