بررسی قیمت رمزارزهای برتر

روند صعودی بیت کوین و دیگر آلت کوین های موجود در بازار با مقاومت شدید خرس ها روبه رو شده است. خرس ها مانند یک دیوار دفاعی مستحکم از عبور از سطح مقاومت ممانعت می کنند. شرکت Meitu که شرکتی در زمینه فناوری است و در هنگ کنگ واقع شده است در تاریخ ۸ آوریل اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیون دلار بیت کوین به دارایی های خود اضافه کرده است. این شرکت در حالی که قیمت بیت کوین ۵۷ هزار دلار بود به خرید بیشترین دارایی ادامه داد. در حال حاضر ارزش کل بیت کوین های این شرکت به ۴۹.۵ میلیون دلار و ارزش کل اتریوم های این شرکت به ۵.۵ میلیون دلار می رسد. برای درک بهتر وضعیت بازار به بررسی قیمت رمزارزهای برتر نیاز داریم.

 اما چنین خریدهایی نشان می دهند که موسسات مالی همچنان به ادامه روند صعودی در بیت کوین اعتماد دارند. رئیس بخش رمز ارز شرکت Fidelity این باور است که بیت کوین به نقطه عطف خود رسیده است. و به زودی شرکت های سنتی برای خرید این ارز وارد عمل می شوند. او بر این باور است که انتشار پول از سوی دولت و بانک های مرکزی افزایش علاقه موسسات مالی به رمز ارز دامن زده است. این روند یک سال دیگر ادامه خواهد داشت. 

سرمایه گذاران

 در کنار موسسات مالی سرمایه گذاران دیگری نیز فرصت سرمایه گذاری در این بازار را غنیمت شمرده اند. اطلاعات به دست آمده از بازار نشان می دهد که تعداد سرمایه گذاران خوردی که برای معامله رمز ارز وارد عمل شده اند افزایش پیدا کرده است. اپلیکیشن محبوب Robinhood که اپلیکیشنی برای معامله است به تازگی اعلام کرده است که در تاریخ ۸ آوریل میزان معاملات انجام شده در این پلتفرم در فصل اول سال ۲۰۲۱ به ۹.۵ میلیون کاربر رسید. این میزان در مقایسه با فصل چهارم سال ۲۰۲۰ افزایش ۶ برابری را نشان می دهد. 

در حالی که پذیرش رمز ارز در حال افزایش است بر خی از شرکت های مالی همچنان به این بازار بدبین هستند.شرکت HSBC بارها سهام شرکت میکرواستراتژی را در لیست سیاه قرار داده است. این شرکت مالی به کاربران اجازه خرید سهام شرکت میکرواستراتژی را نمی دهد.

اکنون مسئله اینجاست که آیا بیت کوین و آلت کوین های بزرگ روند صعودی ادامه می دهند و توجه سرمایه گذاران بیشتری را به خود جذب می کنند یا با کاهش قیمت روبرو خواهند بود؟ با بررسی قیمت رمزارزهای برتر پاسخ سوال خود را می یابیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

خرس ها نتوانستند از کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه در تاریخ ۷ آوریل به نفع خود استفاده کنند. ناکامی آنها در شکستن میانگین متحرک ۵۰ روزه توجه خریداران بیشتری را به این بازار جذب کرد. در همین راستا در تاریخ ۸ آوریل شاهد افزایش خرید بیت کوین در بازار بوده ایم.

با این حال نمودار دوجی که امروز مشاهده می شود نشان می دهد گاوها برای نگهداشتن روند صعودی در تلاش هستند. نمودار سر و شانه معکوس برای جفت ارز بیت کوین و دلار تشکیل شده است. این نمودار خبر از عبور از قیمت ۶۰ هزار دلار می دهد. اگر گاوها موفق به حفظ ریتم صعودی بازار شوند و موانع را از سر راه بردارند امکان رسیدن به قیمت ۷۹۵۶۶ دلار افزایش پیدا می کند. 

اما از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند خرس ها بار دیگر برای شکستن سطح حمایت ۵۰ روزه وارد عمل می شوند.نسبت موفقیت آنها شاهد افزایش فشار فروشنده بازار خواهیم بود. چرا که معامله گرانی که به صورت کوتاه مدت وارد بازار شده اند برای تثبیت سود وارد عمل می شود. به این ترتیب احتمال کاهش قیمت تا ۵۰ هزار دلار و در ادامه تا ۴۳ هزار دلار نیز وجود دارد.

 بررسی قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز اتریوم و دلار 

بهترین در تاریخ ۷ آوریل با کاهش قیمت به سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه ۱۹۳۳ دلار رسید. و در این سطح باقی می ماند. این امر نشان می دهد که خریداران در این بازه به خرید بیشترین دارایی ادامه می دهند. قیمت در تاریخ ۸ به روند صعودی ادامه داده و از سطح مقاومت ۲۰۴۰ دلار عبور کرد.

گام ها بار دیگر برای رسیدن به قیمت ۲۱۵۰ دلار تلاش می کنند. در صورت موفقیت آنها این جفت ارز در ادامه روند صعودی به سمت قیمت ۲۶۱۸ دلار گام بر می دارد.

 اما از سوی دیگر به نظر می رسد خرس ها نقش های دیگری در سر داشته باشند. آنها برای کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه وارد عمل می شود. در گاو های خشن به دام می افتند. این امر می تواند منجر به افزایش فشار فروش در بازار شود. در ادامه روند صعودی معکوس خواهد شد. کاهش قیمت از این سطح حمایت به معنای تغییر روند بازار است.

بررسی قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز بایننس کوین و دلار 

 بایننس کوین همچنان در روند صعودی قدرتمندی قرار دارد. گاوها در تاریخ ۷ آوریل موفق شدن سطح ۳۴۸ دلار را به سطح حمایت تبدیل کنند. در ادامه و در تاریخ ۸ آوریل قیمت این رمز ارز را به بالاترین حد خود رساندند. این امر نشان می دهد که اشتهای گاوها برای خرید این رمز ارز رو به افزایش است.

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۷۵ را نشان می دهد. این امر نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را به دست دارند. هدف بعدی در مسیر صعودی قیمت ۵۰۰ و در ادامه ۵۳۰ دلار خواهد بود. به نظر می رسد خرس ها در این سطح به مقاومت برخیزند.

از سوی دیگر در صورت کاهش قیمت اولین سطح حمایت برای این جفت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۳۴ دلار است. حفظ قدرتمندانه این سطح نشان دهنده حمایت و رویکرد مثبت معامله گران از بازار است. در این حالت آنها به خرید بیشتر دارای ادامه می دهند.

 حال اگر جفت ارز بایننس کوین و دلار از میانگین متحرک ۲۰۱۲ کاهش پیدا کند، روند صعودی ضعیف می شود.

 جفت ارز ریپل و دلار

با بررسی قیمت رمزارزهای برتر  در میابیم که ریپل در تاریخ ۷ و ۸ آوریل نمودار شمعی روزانه را به تصویر کشیده است. قیمت فعلی تشکیل تشکیل یک نمودار شمعی دیگر را می دهد. کاهش نوسانات روزانه نشان می دهد که این آلت کوین همچنان در حال هضم آخرین سود خود است.

زمانی که نودسانات روزانه در یک ارز کاهش پیدا می کند باید در انتظار افزایش قیمت باشیم. اگر شاهد ادامه روند صعودی باشیم گاوها قیمت را از ۱.۱۱ دلار افزایش می دهند. در این حالت در ادامه روند صعودی این جفت ارز قیمت ۱.۳۴ و در نهایت ۱.۶۶ دلار را نیز ثبت می کند. 

 از طرفی اگر بازار روند نزولی را از سر بگیرد میزان عرضه و تقاضا پیشی گرفته است. در این حالت معامله گران برای فروش وارد عمل شدند. این امر به تدریج منجر به کاهش قیمت را میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۰.۷۲ دلار می شود. در ادامه باید شاهد کاهش قیمت ها ۰.۶۵ دلار نیز باشیم.

بررسی قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز آدا و دلار

آدا تاریخ ۷ تا بری تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱.۱۸ دلار کاهش پیدا کرد. گاوها اجازه کاهش بیشتر قیمت ها میانگین متحرک ۵۰ روزه را ندادند. این امر نشان می دهد که آنها در قیمت های پایین تر به خرید بیشترین دارایی ادامه می دهند.

خریداران اکنون برای عبور از قیمت ۱.۳۳ دلار آماده می شود. در صورت موفقیت آنها جفت ارز کاردانو و دلار تا ۱.۴۸ دلار افزایش پیدا می کند. این سطح از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در گذشته این جفت ارز دو مرتبه از این سطح کاهش پیدا کرده است.

اگر قیمت از این سطح کاهش پیدا کند باید در انتظار فروش دارایی در یک بازه محدود باشیم. از سوی دیگر اگر گاوها قیمت را از این بازه افزایش دهند ادامه روند صعودی تا ۲ دلار ادامه خواهد داشت.

 کاهش قیمت از میانگین متحرک اولین نشانه ضعیف شدن بازار سعودی است. در این حالت قیمت تا سطح حمایت ۱.۰۲ دلار کاهش پیدا می کند. با شکسته شدن این سطح خرس ها برای کاهش هرچه بیشتر قیمت ها ۰.۸۰ دلار وارد عمل می شوند.

 جفت ارز دات و دلار

دات در تاریخ ۷ آوریل گذشته میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۸ دلار افزایش پیدا کرد. این نشان می دهد از کاهش قیمت به عنوان فرصتی برای خرید دارایی استفاده کرد. گاوها در حال حاضر برای عبور از خط مقاومت ۴۲ دلار در تلاش هستند.

با بررسی قیمت رمزارزهای برتر متوجه می شویم که در صورت موفقیت آنها جفت ارز دات و دلار بار دیگر برای عبور از ۴۶ دلار وارد عمل می شود. عبور از این سطح شرایط را برای رسیدن به قیمت ۵۳ و در نهایت ۵۷ دلار آماده می کند.

 میانگین متحرک ۲۰ روزه به تدریج در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. همه چیز نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

 با این حال قیمت از سطح و از میانگین متحرک کاهش پیدا کند، متوجه می شویم که معامله گران برای فروش دارایی وارد عمل شده اند. این امر منجر به کاهش قیمت تا ۳۲ دلار و در نهایت ۲۶ دلار خواهد شد.

 جفت ارز یونی سواپ و دلار 

 یونی سواپ UNI نتاریخ ۷ آوریل با موفقیت سطح حمایت ۲۷ دلار را حفظ کرد. این امر نشانه مثبتی است که خریداران در قیمت های پایین تر به خرید دارایی ادامه دادند. این رمز ارز در در تاریخ ۸ آوریل از میانگین متحرک که ۲۰ روز افزایش پیدا کرد. اکنون خریداران در تلاش برای افزایش قیمت تا ۳۲ دلار هستند.

در صورت موفقیت آنها جفت ارز دلار و UNI در ادامه روند صعودی به ۳۶ دلار می رسد. به احتمال زیاد خرس ها از این سطح مقاومت دفاع خواهند کرد. با کاهش قیمت از این سطح این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

 اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند خرس ها برای کاهش قیمت تا ۲۵ دلار وارد عمل می شوند. در صورت موفقیت آنها احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت تا ۲۰ دلار نیز وجود دارد.

بررسی قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز لایت کوین و دلار

 کوین در تاریخ ۷ آوریل با موفقیت بالاترین سطح الگوی مثلث متساوی الاضلاع را ثبت کرد. در ادامه و در تاریخ ۸ آوریل روند صعودی به مسیر خود ادامه داد. اما گاو ها برای ادامه روند صعودی با مشکلاتی روبرو هستند.

این امر نشان می دهد که خریداران قه ای به خرید این دارایی در قیمت های بالاتر ندارند. اگر گاوها ظرف چند روز آینده از سطح ۲۴۶ دلار عبور نکنند احتمال کاهش قیمت تا میانگین متحرک ۲۰ روزه ۲۰۷ دلار وجود دارد. در این صورت جفت ارز لایت کوین و دلار تا سطح حمایت کاهش پیدا می کند.

 از اگر موفق به حفظ ریتم صعودی شوند، احتمال رسیدن قیمت به ۲۴۶ دلار افزایش پیدا می کند. در این حالت شرایط برای رسیدن به ۳۰۷ دلار نیز در بازار مهیا می شود. میانگین متحرک ۲۰ روزه به تدریج در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی عدد ۵۹ را نشان می دهد. به این ترتیب شرایط به نفع گاو هاست.

 جفت ارز لینک و دلار

چین لینک در تاریخ ۷ آوریل اجازه کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۰ دلار را نداد. این امر نشان می دهد که احساس گاوها به بازار خوشبینانه است و آنها از کاهش دهد به عنوان فرصتی برای خرید استفاده می کنند. این جفت ارز در تاریخ ۸ آوریل تا ۳۲ دلار افزایش پیدا کرد. اما با بررسی قیمت رمزارزهای برتر متوجه می شویم که گویا گاوها امروز برای ادامه روند صعودی با مشکلاتی روبرو هستند.

اگر قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند متوجه می شویم که با افزایش قیمت میزان عرضه از تقاضا پیش می گیرد. این امر منجر به کاهش قیمت ها ۲۴ دلار خواهد شد.

از سوی دیگر اگر گاو ها بار دیگر از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع کنند احتمال افزایش قیمت تا ۳۶ دلار بالا می رود. در این حالت متوجه می شویم که گاوها سکه هایی که در بازار عرضه شده است را خریداری کردند. این امر می تواند به ادامه روند صعودی کمک کند.

 اما از سوی دیگر اگر قیمت بار دیگر از ۳۶ دلار کاهش پیدا کند، این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

بررسی قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز THETA و دلار 

 THETA در تاریخ ۷ آوریل الگوی نمودار شمعی را تشکیل داد. این رمزارز در تاریخ ۸ آوریل به مسیر صعودی ادامه داد.

این امر نشان می دهد که گاوها و خرس ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع هستند. این در حالی است که خرس ها از سطح مقاومت پیش رو دفاع می کنند. گاو ها در این شرایط به خرید بیشتر دارایی ادامه می دهند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی به ۶۲ رسیده است. بنابراین شرایط به نفع گاو هاست. اگر خریداران قیمت ۱۴ دلار را برای این جفت ارز تثبیت کنند، ادامه روند صعودی امکان پذیر است. در این حالت این جفت ارز قیمت ۱۷ دلار و در نهایت ۲۲ دلار را از آن خود می کند.

از سوی دیگر خرس ها با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه اولین نشانه های ضعف روند صعودی را به تصویر می کشند. به این ترتیب متوجه می شویم که گاوها دست از خرید این دارایی در سطح میانگین ۲۰ روزه برداشته اند. با شکسته شدن این سطح باید در انتظار کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۵۰ روز باشیم.

 در آخر

 بیت کوین و دیگر آلت کوین ها به مسیر صعودی ادامه می دهند. آنها در ادامه روند صعودی با تلاش و مقاومت خرس ها روبرو هستند. اما چه کسی پیروز میدان خواهد بود؟ 

 آیا گاوها موفق به ادامه روند صعودی خواهند شد یا خرس ها در تلاش مضاعفی قیمت را کاهش می دهند؟ برای درک بهتر وضعیت بازار همواره بررسی قیمت رمزارزهای برتر را در نظر داشته باشید.

 به این ترتیب بهترین زمان را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید. با ما در رمزارز ماکت با آخرین اخبار و تحلیل های قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزها همراه باشید. فرصت را از دست ندهید و هرچه سریعتر برای خرید این دارایی وارد عمل شوید. 

منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-4-9-btc-eth-bnb-xrp-ada-dot-uni-ltc-link-theta