تحلیل قیمت رمزارزها در ۵ تیر

تحلیل قیمت رمزارزها در ۵ تیر نشان می دهد خرس ها همچنان بر بازار مسلط هستند. قیمت بیت کوین هنوز متلاطم مانده است. با این حال وضعیت قیمت ها نباید سرمایه گذاران را نگران کند. چرا که هر قدر قیمت ها پایین تر بمانند هنگام اوج گیری با قدرت تر حرک خواهند کرد.انک جی پی مورگان (JPMorgan) به تازگی اعلام کرد که قیمت بیت کوین در آینده نزدیک بین ۲۳۰۰۰ دلار و ۳۵۰۰۰ دلار باقی خواهد ماند. خروج نقدینگی از بیت کوین از ۱۹ می تاکنون عدم تقاضا از سوی موسسات را نشان می دهد.

دلیل دیگری که ممکن است مسبب این شرایط باشد رمزگشایی گسترده بیت کوین توسط صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل (Grey Scale) است.

اما هیچ کدام از اتفاقات اخیر چشم انداز دراز مدت بیت کوین را تغییر نداده اند. جیسون اربن (Jason Urban) رئیس بازرگانی Galaxy Digital می گوید: بیت کوین تا پایان امسال می تواند تا ۷۰۰۰۰ دلار بالا برود.

صندوق Purpose BitcoinETF از تاریخ ۱۵ می تا ۲۴ ژوئن ورود نقدینگی ۸۶.۱۵ بیت کوین داشته است. به این ترتیب کل سهام ETF به ۲۱۱۱۴ بیت کوین می رسد.

در ادامه به ۱۰ نمودار برتر ارزهای دیجیتال نگاهی می اندازیم. این نمودار ها سطوح حمایتی بحرانی را در صورت ادامه روند نزولی قیمت ها نشان می دهند.

قیمت رمزارزها در ۵ تیر ؛ جفت ارز بیت کوین و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۵ تیر نشان می دهد که قیمت بیت کوین از ۳۱۰۰۰ دلار به محدوده حمایتی ۲۸۰۰۰ دلار رسیده است. این روند نزولی امروز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵۷۸۸ دلار) عبور کرد. قرار گیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی نشان می دهد که بازار هنوز به نفع خرس هاست.

حالا فروشندگان در تلاش خواهند بود تا بار دیگر قیمت را پایین تر از محدوده حمایتی بیاورند. در صورت موفقیت آنها جفت ارز بیت کوین و دلار ممکن است حتی تا ۲۰۰۰۰ دلار نیز سقوط کند.

هرچند گاوها به این راحتی تسلیم نخواهند شد. به احتمال زیاد آنها از سطح حمایتی دفاع خواهند کرد. در صورت بازگشت قیمت به ارقام بالاتر گاوها قیمت را تا میانگین نمایی ۲۰ روزه بالا خواهند آورد.

در صورت موفقیت آنها قیمت جفت ارز بیت کوین و دلار می تواند تا ۲۸۰۰۰ دلار نیز افزایش داشته باشد. یا حتی در روزهای آتی به ۴۲۴۵۱ دلار نیز برسد.

قیمت رمزارزها در ۵ تیر ؛ جفت ارز اتریوم و دلار

قیمت اتر از سطح حمایتی ۱۷۲۸ دلار بالاتر رفت. اما در ۲۰۴۵ دلار متوقف شد. این حرکت نشان می دهد که فروشندگان مایل به خرید با قیمت های بالاتر نیستند. میانگین متحرک سیر نزولی داشته و شاخص قدرت نسبی در محدوده فروش بیش از حد قرار دارد.

اگر قیمت به پایین تر از حد ۱۷۲۸ دلار برسد احتمال سقوط بیشتر این جفت ارز قابل پیش بینی است.

قیمت اتریوم و دلار ممکن است تا ۱۵۳۶.۹۲ سقوط کرده و سپس تا ۱۲۹۳.۱۸ نیز پایین بیاید. هرچقدر سقوط قیمت بیشتر باشد شروع روند صعودی توسط گاوها زمان بر تر خواهد بود.

اگر این پیش بینی درست نباشد قیمت ممکن است از ۱۷۲۸.۷۴ بالاتر برود. صعود قیمت تا حد میانگین نمایی ۲۰ روزه ممکن است نشانه این باشد که روند صعودی در راه خواهد بود.

قیمت رمزارزها در ۵ تیر ؛جفت ارز بایننس کوین و دلار

قیمت بایننس کوین (BNB) که از مرز ۲۱۱.۷۰ دلار گذشته بود با مقاومت سختی در میانگین نمایی بیست روزه مواجه شده است. نمودار زیر نشان می دهد که روند نزولی ادامه دارد و معامله گران در حال فروش هستند.

در چنین حالتی خرس ها بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت را پایین از سطح حمایتی ۲۱۱.۷۰ دلار بیاورند. در صورت موفقیت آنها جفت ارز BNB و دلار ممکن است وارد چرخه نزولی بعدی شود. سطح حمایتی پایین تر ،۲۰۰ دلار و بعد از آن ۱۲۶.۷۵ دلار خواهد بود.

صعود قیمت از محدوده ۲۱۱.۷۰ دلار نشان دهنده انباشت گسترده سرمایه توسط گاوها خواهد بود. اگر قیمت از میانگین نمایی ۲۰ روزه بالاتر برود امکان رشد این ارز تا ۴۳۳ دلار نیز وجود خواهد داشت. این شکست روند نزولی می تواند نوید بخش شروع روند صعودی باشد.

جفت ارز کاردانو و دلار

در روز ۵ تیر قیمت کاردانو از یک دلار بالاتر رفت. اما بنظر می رسد گاوها در میانگین نمایی ۲۰ روزه متوقف شده باشند. نمودار زیر نشان می دهد خرس ها هنوز تسلیم نشده اند و بازار هنوز در دستان آنهاست.

فروشندگان حالا در تلاش خواهند بود تا قیمت را از ۱ دلار پایین بکشند. این سطح حمایتی مهمی خواهد بود چرا که از ۲۳ فوریه تا به حال شکسته نشده است. سقوط قیمت ها به زیر قیمت ۱ دلار می تواند به لیکویید شدن سرمایه منجر شود.

جفت ارز دوجکوین و دلار

تحلیل قیمت رمز ارزها در ۵ تیر خبر از صعود قیمت دوج کوین (DOGE) می دهد. امروز قیمت دوج کوین از سطح حمایتی ۰.۱۵ دلار فراتر رفت و به مرز میانگین نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۸ دلار) رسید. بعد از استراحت سه روزه بازار به نظر می رسد خرس ها بیش از پیش در پی حمایت از میانگین نمایی ۲۰ روزه هستند.

 اگر قیمت ها از حد مقاومت بالایی پایین تر بیایند خرس ها تلاش خواهند کرد قیمت را دوباره به ۰.۱۵ دلار برگردانند .شکست بیشتر قیمت ها در این حالت از فروش هرچه بیشتر معامله گران خبر میدهد. در نتیجه قیمت جفت ارز دوج کوین و دلار تا ۰.۱۰ دلار نزول خواهد کرد.

از طرف دیگر اگر گاوها از حد حمایتی ۰.۲۱ دلار دفاع کنند قیمت ها می توانند دوباره اوج بگیرند.

جفت ارز ریپل و دلار

قیمت ارز ریپل XRP از ۰.۵ دلار فراتر رفت اما نتوانست به ۰.۷۵ دلار برسد. معامله گران تمایل کمی به خرید در چنین قیمتی نشان می دهند.

خرس ها ممکن است برای پایین آوردن قیمت دست به فروش گسترده ای بزنند. در اینصورت ارزش جفت ارز ریپل و دلار از سطح حمایتی کانال نزولی پایین تر خواهد آمد. گاوها برای کم کردن فشار فروش ها باید قیمت را در میانگین نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند.

جفت ارز پولکادات و دلار

ارز پولکادات DOT افزایش قیمت ضعیفی را تجربه می کند. چراکه گاوها حتی نتوانستند قیمت را تا میانگین نمایی ۲۰ روزه برسانند. تحلیل قیمت رمزارزها در ۵ تیر نشان می دهد معامله گران تمایل چندانی به خرید در این محدوده قیمت ندارند.

میانگین متحرک رو به پایین و شاخص قدرت نسبی زیر ۳۶ نشان می دهد که بازار همچنان در دست خرس هاست. اگر خرس ها موفق بشوند که قیمت را از ۱۳ دلار پایین تر بیاورند سیر نزولی ادامه پیدا خواهد کرد.

تحلیل قیمت رمزارزها در ۵ تیر نشان می دهد که قیمت این جفت ارز می تواند تا ۱۰ دلار و پس از آن تا ۷.۵۰ دلار نیز پایین بیاید.

متقابلا اگر قیمت از ۱۳ دلار به ۱۷ دلار برسد این جفت ارز می تواند تا میانگین نمایی ۲۰ روزه صعود کند. در این حالت شکست سطح مقاومتی می تواند راه را برای افزایش قیمت تا ۲۶.۵۰ دلار هموار کند. اگر قیمت از این حد پایین تر بیاید در روزهای آینده شاهد یک دوره یکپارچگی بین ۱۳ تا ۲۶.۵۰ دلار خواهیم بود.

جفت ارز یونی سواپ و دلار

در بررسی قیمت رمزارزها در ۵ تیر می بینیم که قیمت یونی سواپ پس از صعود از ۱۳ دلار در ۱۸.۶۰ دلار متوقف شده است. که نشان می دهد تقاضا در قیمت های بالاتر فروکش کرده است. میانگین متحرک حرکت نزولی داشته و شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی قرار دارد.

نمودار زیر نشان می دهد بازار هنوز هم در کنترل خرس هاست.

خرس ها سعی دارند قیمت را از ۱۳ دلار نیز کمتر کنند. اگر آنها در پایین نگه داشتن قیمت موفق باشند ارزش این ارز تا ۱۰ دلار نیز سقوط خواهد کرد. سپس ممکن است شاهد سقوط بیشتر تا مرز ۷ دلار هم باشیم.

از سوی دیگر ممکن است گاوها از سطح حمایتی ۱۳ دلار دفاع کنند. در اینصورت احتمال اینکه خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین نمایی ۲۰ روزه ببرند زیاد خواهد بود. به این ترتیب قیمت این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک ۵۰ روزه (۲۶دلار) افزایش یابد و حتی به ۳۰ دلار هم نزدیک شود.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۵ تیر نشان می دهد که گاوها برای بالاتر بردن بیت کوین کش از سطح شکست ۵۳۸.۱۱ دلاری در حال مبارزه هستند. اما نمودار زیر نشان می دهد ضرورت انباشت کردن بین گاوها کمتر شده است.

در نمودار بالا میانگین متحرک سیر نزولی و شاخص قدرت نسبی محدوده فروش بیش از حد را نشان می دهد. خرس ها با کاهش قیمت به کمتر از ۳۷۰ دلار در پی حفظ تسلط خود بر بازار هستند.

در این صورت این جفت ارز می تواند تا سطح حمایتی ۳۰۰ دلار نیز سقوط کند. پی از آن ممکن است قیمت تا ۲۷۰ دلار نیز پایین بیاید. اما اگر قیمت تا ۳۷۰ دلار جهش کند گاوها می توانند قیمت را تا میانگین نمایی ۲۰ روزه بالا ببرند.

در این صورت صعود قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۷۸۲ دلار) نیز قابل پیش بینی خواهد بود.

جفت ارز لیت کوین و دلار

لیت کوین LTC نیز صعود متزلزلی را تا قیمت ۱۱۸ دلار تجربه می کند. با این حال سیر میانگین متوسط نزولی است. همچنین شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی قرار گرفته است. نمودار زیر به خوبی نشان می دهد که خرس ها در موقعیت برتری قرار دارند.

اگر قیمت ها شکسته شده و از ۱۱۸ دلار پایین بیایند این روند نزولی می تواند تا ۱۰۰ دلار نیز ادامه یابد. سطح حمایتی پایین تر برای جفت ارز لیت کوین و دلار ۷۰ دلار پیش بینی شده است.

متقابلا اگر قیمت از ۱۱۸ دلار بالاتر برود گاوها ممکن است سیر صعودی قیمت ها را شروع کنند. چنین افزایش قیمتی می تواند بازار را از سلطه فروشندگان خارج کند. به این ترتیب قیمت این جفت ارز از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۰۶ دلار) بالاتر خواهد رفت. 

در آخر

تحلیل قیمت رمزارزها در ۵ تیر نشان می دهد که قیمت برخی ارزها مانند بیت کوین، بایننس و بیت کوین کش کاهش یافته است. بقیه رمزارزها اما صعودی هر چند متزلزل را تجربه کرده اند. تحلیل بازار حاکی از آن است که بازار بیشتر در دست خرس هاست. همچنین وضعیت بیت کوین به دلایل بسیاری همچنان متلاطم است. در تعیین روند بازار عوامل بسیاری مانند شاخص قدرت نسبی، سطوح حمایتی مختلف و تلاش گاوها برای دفاع از قیمت ها دخیل هستند. با این حال در صورتی که قصد هرگونه اقدام در این بازار را دارید بهتر است تحقیقات کاملی انجام دهید. میانگین های متحرک در بازه های زمانی مختلف برای رمزارزهای مختلف متفاوت است. با توجه به وضعیت بازار امروز پیش بینی های مختلفی برای هرکدام از این رمزارزها انجام شده است.

به نظر شما تسلط خرس ها بر بازار چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

خرید و فروش رمزارز ها را در روزهای آینده چگونه پیش بینی می کنید؟

در رمزارز مارکت از آخرین قیمت رمزارزها با جزئیات دقیق مطلع شوید.

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-6-25-btc-eth-bnb-ada-doge-xrp-dot-uni-bch-ltc

Comments (0)
Add Comment