تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر

بیت کوین و آلت کوین به سطح حمایتی بحرانی نزدیک می شوند. این را  تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر نشان می دهد. معامله گران نیز به جای خرید بیشتر منتظر نشانه های گاوی شدن بازار نشسته اند.

هنگامی که شرایط بازار خرسی است معامله گران به بهانه کوچک ترین خبر منفی دست به فروش می زنند.

بانک کشاورزی چین سومین بانک بزرگ این کشور اعلام کرد که: ارائه خدمات برای تراکنش های بیت کوین را ممنوع خواهد کرد. بلافاصله بعد از انتشار این خبر در عرض چند دقیقه قیمت بیت کوین ۱۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

با وجود این که این بانک بعدتر این خبر را تکذیب کرد اما تاثیر منفی آن بر بازار بیت کوین باقی ماند. تمرکز اذهان معامله گران بر روی خبر افزایش سخت گیری های چین در استخراج بیت کوین است. این موضوع باعث کاهش نرخ هش به پایین ترین حد خود در ۸ ماه گذشته شده است.

این اتفاق در کوتاه مدت اثر منفی خواهد داشت. اما برخی تحلیل گران معتقدند که در دراز مدت به روند توسعه مثبتی ختم خواهد شد. الکس گلدستین Alex Gladstein مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر می گوید: دوران سلطه چین بر استخراج بیت کوین به سر آمده است. حالا که فعالیت های استخراج به سمت حوزه های کاربر پسند سوق پیدا کرده آینده این صنعت روشن تر است.

خرید بزرگ بیت کوین

 در بین تمام اخباری که حاکی از خرسی شدن بازار بوده، کمپانی میکرو استراتژی (MicroStrategy) 13005 بیت کوین را به قیمت ۳۶.۶۱۷ دلار خریداری کرد. با این خرید دارایی کل این شرکت به ۱۰۵۰۸۵ بیت کوین با قیمت متوسط ۲۶۰۰۰ دلار رسید.

آیا شرکت میکرو استراتژی شرکت های دیگر را نیز تشویق به خرید خواهد کرد؟ برای پاسخ به این سوال ۱۰ نمودار برتر ارزهای دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

جفت ارز بیت کوین و دلار

با سقوط بیت کوین در تاریخ ۱۹ ژوئن خرس ها بیشتر به فروش ترغیب شده اند. فروشندگان قیمت بیت کوین را تا سطح حمایتی بحرانی یعنی ۳۱۰۰۰ دلار پایین آوردند.

گاوها در ۲۳ می و ۸ ژوئن در دفاع از سطح حمایتی ۳۱۰۰۰ دلاری موفق بودند. بنابراین پیش بینی می شود که این بار نیز خرید گاوها بالاتر برود. شاخص قدرت نسبی (RSI) یک انشعاب گاوی را نشان می دهد که نشانه مثبت دیگری است.

اگر قیمت دوباره به ۳۱۰۰۰ دلار برگردد، جفت ارز بیت کوین و دلار می تواند تا قیمت ۴۲.۴۵۱ دلار نیز بالا برود. پس از آن قیمت این رمزارز تا چند روز بین این دو قیمت باقی خواهد ماند.

در حالت خوش بینانه این سیر صعودی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۱۹۰۴ دلار) با مقاومت روبرو می شود. همچنین خرس ها دوباره قیمت را تا ۳۱۰۰۰ دلار پایین خواهند آورد. اگر خرس ها موفق عمل کنند ارزش این جفت ارز تا ۲۸۰۰۰ دلار پایین خواهد آمد. اگر این حد نیز شکسته شود نقطه ایست بعدی قیمت ۲۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

جفت ارز اتریوم و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر نشان دهنده آن است که قیمت اتر (ETH) در تاریخ ۱۸ ژوئن به زیر الگوی مثلث متقارن رسیده است. این نشانگر آن است که حالت جمود بازار در روز های اخیر به نفع خرس ها تمام شده است. فروش پایدار، قیمت را تا میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۱۸۷۰ دلار) پایین آورده است.

گاو ها در تلاش هستند تا از محدوده بین میانگین ۲۰۰ روزه و قیمت روز ۲۳ می (۱۷۲۸ دلار) دفاع کنند. اگر قیمت در این بازه باقی نماند آنها تلاش خواهند کرد تا قیمت را دوباره به درون مثلث برگردانند.

با این حال میانگین متحرک ۵۰ روزه در حال پایین آمدن است. همینطور شاخص قدرت نسبی به زیر ۳۵ رسیده است. این امر نشان می دهد بازار زیر سلطه خرس هاست. اگر آن ها بتوانند قیمت را به زیر سطح حمایتی برسانند جفت ارز اتریوم دلار ممکن است تا ۱۵۳۶.۹۲ دلار و سپس تا ۱۲۹۳.۱۸ دلار سقوط کند.

جفت ارز بایننس کوین و دلار

بایننس کوین (BNB) در ۱۸ ژوئن به زیر خط صعودی رسید. با این وصف خرس ها در تلاش هستند که قیمت را تا ۲۹۱.۰۶ دلار پایین بیاورند.

اگر بتوانند موفق شوند جفت ارز بایننس کوین دلار ممکن است میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را متزلزل کند. این رقابت قابل توجهی بین خرس ها و گاو ها خواهد بود. چرا که گاوها در تاریخ ۲۱ می با قدرت از این میانگین دفاع کرده بودند.

اگر قیمت بازه میانگین ۲۰۰ روزه بشکند ارزش این جفت ارز می تواند تا خط روند نزولی بالا برود. با از میان برداشته شدن این مقاومت، مسیر صعودی تا ارزش ۳۷۹.۵۸ دلار و سپس تا ۴۳۳ دلار هموار خواهد شد.

در غیر اینصورت اگر خرس ها بتوانند قیمت را به پایین تر از میانگین ۲۰۰ روزه برسانند ارزش جفت ارز بایننس کوین دلار می تواند تا ۲۰۰ و یا حتی ۱۲۶.۷۵ دلار کاهش پیدا کند.

جفت ارز کاردانو و دلار

با تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر متوجه می شویم که کاردانو (ADA) با ارزش ۱.۳۳ دلار به پایین تر از سطح حمایت بحرانی رسیده است. اگر خرس ها بتوانند این قیمت را پایین نگه دارند این آلت کوین ممکن است به سیر نزولی خود ادامه داده و به قیمت ۱ دلار برسد.

با توجه به اینکه میانگین متحرک ۲۰۰ روزه کمتر از ۱ دلار (۰.۹۸ دلار ) است انتظار می رود گاوها از این سطح حمایتی دفاع کنند. اگر قیمت از این بازه بیشتر شود ارزش جفت ارز کاردانو دلار می تواند تا ۱.۳۳ دلار افزایش داشته باشد. رقمی که احتمالا خرس ها در آن مقاومتشان را شروع خواهند کرد.

اما اگر قیمت از این سطح پایین تر بیاید نشان دهنده آن است که تمایلات بازار منفی شده است. دیگر نشانه این موضوع این است که معامله گران به فروش روی آورده اند. شکسته شدن میانگین ۲۰۰ روزه می تواند شروعی برای سیر نزولی قیمت تا ۰.۸۰ و سپس تا ۰.۶۹ دلار باشد.

با این همه تحلیل گران امکان صعود ارزش جفت ارز کاردانو و دلار تا ۱.۶۲ دلار را محتمل می دانند. این حد یعنی بیشتر از میزان میانگین ۵۰ روزه.

 جفت ارز ریپل و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر نشان می دهد که قیمت ریپل XRP از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بالاتر رفته است. اما گاوها نتوانستند این قیمت تازه را بالای ۰.۷۵ دلار نگه دارند. افزایش میزان خریدها دوباره قیمت را به زیر میانگین ۲۰۰ روزه برگرداند.

 

اگر خرس ها قیمت را پایین تر از ۰.۶۵ دلار نگه دارند با افزایش میزان فروش قیمت جفت ارز ریپل دلار ممکن تا ۰.۶۳ دلار کاهش یابد. روند نزولی میانگین متحرک ۵۰ روزه (۱.۰۹ دلار) و قرار گیری شاخص قدرت نسبی در محدوده فروش بیش از حد نشان می دهد که فروشندگان بازار را در دست دارند.

اما اگر قیمت ها از ۰.۶۵ دلار بالاتر برود خریداران تلاش خواهند کرد بار دیگر قیمت را تا ۰.۷۵ دلار بالا ببرند. در مرحله بعد آنها تلاش خواهند کرد این قیمت را  در همین حدود نگه دارند. اگر آنها موفق به این کار شوند ارزش این جفت ارز می تواند تا ۱.۰۷ دلار هم بالا رود.

جفت ارز دوج کوین و دلار

تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر حاکی از این است که ارزش دوج کوین به پایین خط گردن در الگوی سر و شانه رسیده است. این روند نزولی در حال ادامه یافتن است. حالا گاوها در پی دفاع از سطح حمایتی ۰.۲۱ دلار هستند.

اگر قیمت از ۰.۲۱ دلار بالاتر رود گاوها تلاش خواهند کرد قیمت را دوباره به بالای خط گردن برگردانند. در صورت موفقیت گاوها جفت ارز دوج کوین دلار می تواند از میانگین متحرک ۵۰ روزه (۰.۳۹ دلار) نیز بالاتر رود.

در غیر این صورت اگر خرس ها قیمت را پایین تر از ۰.۲۱ دلار نگه دارند این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۰.۱۵ دلار) سقوط کند. در این صورت گاوها در صدد توقف این روند نزولی برخواهند آمد. در صورت شکست آنها ارزش این جفت ارز می تواند تا سطح حمایتی ۰.۱۰ دلار هم کاهش یابد.

جفت ارز دات دلار

در چند روز گذشته ارزش دات به زیر سطح حمایتی مثلث رسید. اما گاوها دوباره آن را به داخل مثلث برگرداندند. اما فروشنده ها قصد عقب نشینی نداشتند. تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر بیان گر این مطلب است که امروز دوباره قیمت را به زیر سطح حمایتی رساندند.

کاهش میانگین متحرک ۵۰ روزه (۲۸.۲۲ دلار) و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی نشان می دهد که بازار در دست خرس هاست. جفت ارز دات دلار ممکن است تا سطح حمایتی بحرانی ۱۵ دلار هم سقوط کند. رقمی که از ۱۶ ژانویه تا به حال بی سابقه است.

بنابراین گاوها به شدت تلاش خواهند که از سطح حمایتی ۱۵ دلار دفاع کنند. یک جهش قدرتمند می تواند قیمت را دوباره تا ۲۰ دلار هم افزایش دهد.

در غیر این صورت اگر خرس ها ممکن است قیمت را به زیر ۱۵ دلار برسانند. با وقوع این اتفاق این جفت ارز می تواند کاهش قیمت تا ۷.۵ دلار را هم تجربه کند.    

جفت ارز یونی سواپ و دلار

به تازگی ارزش یونی سواپ به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۲۲.۲۰ دلار) رسید. شکست گاوها در دفاع از این سطح حمایتی بحرانی نشان از غلبه عرضه بر تقاضا دارد.

سیر نزولی میانگین متحرک ۵۰ روزه (۲۸.۶۳ دلار) و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در ناحیه فروش بیش از حد نشان می دهد که بازار در دست خرس هاست. اگرچه فروشندگان سعی می کنند قیمت را پایین تر از ۱۶.۴۹ دلار نگه دارند. در این صورت قیمت این جفت ارز می تواند تا سطح حمایتی بحرانی ۱۳.۰۴ دلار نیز کاهش یابد.

انتظار می رود که گاوها با قدرت از قیمت ۱۳.۰۴ دلار دفاع کنند. اگر قیمت از این محدوده بالاتر برود قیمت این جفت ارز برای چند روز در بازه ۱۳.۰۴ و ۲۱.۵۰ دلار باقی خواهد ماند. در غیر این صورت سقوط قیمت به ۱۳.۰۴ دلار کاهش قیمت تا ۱۰ دلار را نیز در پی خواهد داشت.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

قیمت بیت کوین کش با سقوط فراوان به زیر سطح حمایتی ۵۳۸.۱۱ دلار رسیده است. به این ترتیب این رمزارز الگوی مثلث نزولی را کامل کرد. در صورت شکسته شدن سطح حمایتی ۴۶۸.۱۳ دلار این سیر نزولی می تواند تشدید هم بشود.

تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر نشان می دهد که میانگین متحرک ۵۰ روزه (۸۴۴ دلار) سیر نزولی داشته است. شاخص قدرت نسبی نیز به محدوده فروش بیش از حد نزدیک شده است. آمارها نشان می دهد که روند بازار به نفع خرس هاست.

فروشندگان در تلاش هستند که قیمت را به پایین تر از رقم ۴۶۸.۱۳ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها ارزش این جفت ارز می تواند کاهشی تا سطح ۴۰۰ و سپس تا ۳۷۰ دلار را نیز تجربه کند. افزایش قیمت ها تا سطحی بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه می تواند تسلط خرس ها را کاهش دهد.

چنین جهشی در قیمت به این معنی خواهد بود که گاوها به شکل گسترده ای دست به خرید با قیمت پایین زده اند. در این صورت این قیمت می تواند تا میانگین متحرک ۵۰ روزه هم سقوط کند.

جفت ارز لایت کوین و دلار

قیمت لایت کوین به زیر سطح حمایتی رسید. چنین سقوطی نشان می دهد که گاوها تمایلی به خرید ندارند. عدم بازگشت قیمت به بالای سطح حمایتی در چند روز گذشته باعث شده است که امروز تمایل به فروش افزایش یابد. تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر نشان می دهد که میانگین قیمت ۵۰ روزه در حال سقوط است.

شاخص قدرت نسبی هم در محدوده فروش بیش از حد قرار گرفته است. این موضوع نشان می دهد که بازار در کنترل خرس هاست. حالا ارزش این جفت ارز ممکن است مشابه ۲۳ ام می قیمت پایین ۱۱۸.۰۳ دلاری را تجربه کند.

تحلیل گران پیش بینی می کنند که این قیمت به عنوان یک حد حمایتی ثابت بماند. با این حال ممکن است خرس ها موفق شوند که این سطح را شکست دهند. در این صورت قیمت این رمزارز می تواند تا ۱۰۰ و سپس تا ۷۰ دلار نیز کاهش پیدا کند.

در غیر این صورت اگر قیمت این جفت ارز از ۱۱۸.۰۳ دلار بالاتر رود گاوها تلاش خواهند کرد که قیمت را تا خط نزولی افزایش دهند. هرگونه صعود بیشتر از این سطح از اولین نشانه های قدرت است. ممکن است گاوها موفق شوند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه نگه دارند. این موضوع نشان دهنده تغییر تمایلات بازار است.

سخن آخر

هر سرمایه گذاری مسلما شامل درصدی ریسک است. تحلیل قیمت رمزارزها در ۱ تیر نشان می دهد که قیمت بیشتر رمزارزها کاهش یافته است. فقط یک مورد استثناء آن هم در مورد جفت ارز ریپل و دلار وجود دارد. شاخص قدرت نسبی بیشتر رمزارزها در محدوده فروش بیش از حد قرار گرفته است. اخبار ضد و نقیضی در مورد عدم حمایت برخی از بانک های بزرگ چین از رمزارزها منتشر شده است. در پی انتشار این خبرها قیمت بیت کوین تا ۱۰۰۰ دلار نیز کاهش پیدا کرد. برای خرید و فروش رمزارزها و بویژه بیت کوین و اتر می توانید تحلیل قیمت های رمزارزها در رمزارز مارکت را مد نظر قرار دهید. اما مسلما باید تحقیقات همه جانبه تری انجام دهید.

به نظر شما روند کاهش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه ادامه خواهد داشت؟

آیا سطوح حمایتی رمزارزها مجددا شکسته خواهند شد؟

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-6-21-btc-eth-bnb-ada-xrp-doge-dot-uni-bch-ltc

Comments (0)
Add Comment