تحلیل قیمت بیت کوین، ریپل، اتریوم، لایت کوین وغیره

 تحلیل قیمت بیت کوین نشان می دهد که این احتمال وجود دارد که با ادامه روند صعودی و افزایش قیمت بیت کوین ، دیگر آلتکوین ها نیز روند صعودی را دنبال کنند.

قیمت بیت کوین از ۱۷۵۷۳ دلار در تاریخ ۱۱ دسامبر به ۲۹۳۱۰ دلار در تاریخ ۳۱ دسامبر رسید. همانطور که مشاهده می کنید قیمت این رمزارز در این مدت ۶۶.۷۸ درصد افزایش داشته است. این امر نشان میده دکه میزان تقاضا برای این ارز روز به روز در حال افزایش است.

 موسسات سرمایه گذار مانند Grayscaleبا خرید ۷۲۹۵۰ بیت کوین در ماه دسامبر توجه همه را به این رمزارز جلب کرده اند. این شرکت ۱۵۹درصد بیت کوین هایی که استخراج می شدند را از آن خود کرده است. در کنار موسسات سرمایه گذار، معامله گران تازه ای نی به این بازار پیوسته اند. این امر از مشاهده حجم تراکنش هایی که در بیت کوین انجام می شود کاملا قابل مشاهده است.

 در همین بین تعدادی از معامله گران نیز از ادامه روند صعودی کنار کشیده اند. این امر می تواند به روند صعودی پایان دهد. در این صورت سرمایه گذارن و افرادی که به این بازار بدبین هستند به سرعت دارایی خود را به فروش می رسانند. خریداران نیز در انتظار کاهش قیمت ها خواهند بود. این سناریو می تواند قیمت بیت کوین را به شدت کاهش دهد. بنابراین خریداران باید به دنبال راهکاری باشند که میزان ضرر و زیان آنها را به حداقل برساند.

 رد روند صعودی معامله گران سطح مقاومت را زیر نظر می گیرند. اما زمانی که این سطح به سادگی افزایش پیدا کند مشخص می شود که روند صعودی از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. برای شناسایی سطح مقاومت حیاتی در بازار بیت کوین بهتر است به نگاهی به نمودار برخی از رمزارزهای برتر بازار بیندازیم.

 جفت ارز دلار و بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین نشان می دهد که بیت کوین در یک روند صعودی قدرتمند است. معامله گران با کاهش قیمت ها برای خرید بیت کوین بیشتر از راه می رسند. آنها منتظر اصلاح قیمت ها نمی مانند. آنها به ادامه روند صعودی ایمان دارند. تشکیل الگوی شمعی ودوجی در نمودار این ارز نشان می دهد که خرس ها می خواهند اطلاحاتی را در قیمت این رمزارز ایجاد کنند. اما گاوها بیش از هر زمان دیگری در حال خرید بیت کوین هستند.

جفت ارز دلار و بیت کوین

با این وجود ادامه روند صعودی در روزهای اخیر شاخص قدرت نسبی بازار را به محدوده خرید بیش از اندازه و به ارزش بالاتر از ارزش واقعی سوق داده است. این امر نشان می دهدکه جفت ارز بیت کوین و دلار باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشند. این اتفاق باید در نزدیکی قیمت ۳۰ هزار دلاری روی دهد. 

از طرف دیگر اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۳۰ هزار دلار نیز بالاتر ببرند، این جفت ارز به روند صعودی خود ادامه می دهد. در این صورت در ادامه باید در انتظار ثبت قیمت ۳۷ هزار دلاری برای بیت کوین باشیم. اما با افزایش قیمت احتمال اصلاح قیمت نیز بیشتر می شود.

اگر روند نزولی در بیت کوین شکل بگیرد، این جفت ارز می تواند تا میانگین ۲۰ روزه این ارز یعنی ۲۴۸۴۲ دلار نیز کاهش پیدا کند.

 جفت ارز اتریوم و دلار

پس از تحلیل قیمت بیت کوین بهتر است اتریوم را زیر نظر بگیریم. اتریوم در نزدیکی قیمت ۷۵۰ دلار با مقاومت هایی روبه رو شده است. اما خبر خوب این است که گاوها میدان را خالی نکرده اند. این امر نشان می دهند که هنوز خریداران زیادی به دنبال ثبت سود بیشتر هستند. آنها انتظار دارند که روند صعودی به مسیر خود ادامه دهد.

جفت ارز اتریوم و دلار

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از ۷۵۰ دلار نگهدارند. قیمت دلار نیز می رسد. اگر خرس ها بتوانند مانع از ادامه روند صعودی باشند. اما ادامه روند صعودی و شاخص قدرت نسبی بیت کوین نشان می دهد که گاوها هنوز اوضاع را در کنترل خود دارند. با این حال اگر قیمت از ۷۱۷ دلار کاهش پیدا کند، ممکن است شاهد ادامه روند نزولی و کاهش قیمت ها باشیم. اگر قیمت سطح حمایت را حفظ کند نیز به این معناست که گاوها قدرت بیشتری دارند و روند صعودی ادامه خواهد داشت. در این حالت نیز گاوها با کاهش قیمت ها آماده خرید می شوند.

 از سوی دیگر کاهش قیمت ها از میانگین متوسط ۲۰ روزه نیز به این معناست که معامله گران به شدت در حال تثبیت سود خود هستند. این امر می تواند نشان دهنده اغاز یک روند نزولی باشد.

 جفت ارز ریپل و دلار

 ریپل (XRP) در تاریخ ۳۰ و ۳۱ دسامبر نمودار شمعی را ایجاد کرده است. این نمودار نشان می دهد که این گاوها و خرس ها با یکدیگر در رقابت هستند. عدم قطعیت موجود در بازار سبب شده است که گاوها به روند صعودی ادامه دهند.

جفت ارز ریپل و دلار

 در یک روند نزولی قدرتمند معامله گران به دنبال ایجاد جایگاه فروش یا خروج از جایگاه خرید هستند. کاهش میانگین ۲۰ روزه و نزدیک شدن شاخص قدرت نسبی RSI به محدوده خرید به ارزش بالاتر از ارزش واقعی نشان می دهد که خرس ها کنترل بازار را در دست گرفته اند.

 بنابراین روند فعلی ممکن است با مقاومت بسیاری روبه رو شود. اگر قیمت کاهش پیدا کند، خرس ها سعی می کنند که با قدرت به ادامه روند نزولی دامن بزنند. اگر قیمت از ۰.۱۷۲۵۳۶ کاهش پیدا کند، احتمالا به ۰.۱۰ دلار نیز برسد.

جفت ارز لایت کوین و دلار

پس از تحلیل قیمت بیت کوین نوبت به لایت کوین می رسد. قیمت لایت کوین (LTC) از ۱۲۴.۱۲۷۸ بالاتر است. این امر نشان می دهد که گاوها در تلاش هستند که سطح مقاومت را به شدت افزایش دهند. این روند افزایشی و شاخص قدرت نسبی سبب شده است که گاوها همچنان در قدرت باشند.

جفت ارز لایت کوین و دلار

اگر گاوها موفق شوند که قیمت را بالاتر از ۱۴۰ دلار نگهدارند، جفت ارز لایت کوین و دلار به روند صعودی ادامه خواهد داد. خرس ها تلاش می کنند که از ادامه روند صعودی جلوگیری کنند. آنها تمرکزخود را روی قیمت ۱۵۰دلار نگه می دارند. این قیمت از نظر روانی در بازار حائز اهمیت است. اما زمانی که این بازه پشت سرگذاشته شود، باید در انتظار ادامه روند صعودی و رسیدن قیمت این ارز به ۱۶۰ دلار باشیم.

از طرف دیگر اگر خرس ها موفق شوند که قیمت را کاهش دهند، قیمت این ارز تا ۱۱۳.۷۹ دلار نیز کاهش پیدا می کند. در این صورت گاوها سعی می کنندکه روند را به مسیر قبلی باز گردانند. با این حال کاهش قیمت ها از میانگین ۲۰ روزه احتمال ادامه روند کاهشی را افزایش می دهد.

 جفت ارز دات و دلار

 Polkadot  یا DOT نیز شاهد اصلاح ناچیزی در قیمت ها بوده است. این ارز روز ۳۱ دسامبر به همه نشان داد که با قدرت به میادین بازگشته است.

جفت ارز دات و دلار

با این حال ادامه روند صعودی شاخص قدرت نسبی را در بازه خرید به ارزشی بالاتر از ارزش واقعی Overbought نگه داشته است. خرس ها سعی دارند که قیمت ها تغییر دهند. اگر جفت ارز دات و دلار اصلاح دیگری را مشاهده کند و از سطح ۳۸.۲ درصد دنباله فیبوناچی افزایش پدا کند باید در انتظار قیمت ۷.۷۶۱۴ دلار باشیم. این امر نشان می دهد که معامله گران از بازار خارج نمی شوند، آنها به دنبال کاهش قیمت و خرید ارز بیشتر هستند. این امر می تواند قیمت را به ۱۱ دلار برساند.

 از طرف دیگر اگر خرس ها قیمت را به زیر ۷.۷۶۱۴ دلار بکشانند، احتمال ادامه روند نزولی و رسیدن به قیمت ۶.۸۶۱۹ دلار نیز وجود دارد.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار

 بیت کوین کش (BCH) از ۳۷۰ دلار کاهش پید ا کرده است. این ارز اندکی از سطح حمایت ۳۵۳ دلاری نیز پایین تر آمده است. گاوها در تلاش هستند که قیمت را بالاتر از ۳۲۳ دلار نگهدارند.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

اگر قیمت به روند صعودی ادامه دهد و از قیمت فعلی افزایش پیدا کند، گاوها قیمت را به ۳۷۰ دلار می رسانند. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. افزایش قیمت از این بازه ادامه خواهد داشت. این ارز در ادامه قیمت ۴۳۰ و ۵۰۰ دلار را نیز تجربه می کند. اگر خرس ها قیمت این ارز را از میانگین ۲۰ روزه کاهش دهند چنین روندی روی نخواهد داد و باید شاهد کاهش قیمت این ارز باشیم.

جفت ارز کاردانو و دلار

 کاردانو (ADA)  سطح حمایت ۰۱۷۵ دلار را حفظ کرده است. این امر نشان می دهد که گاوها با کاهش قیمت کاردانوی بیشتری خریداری کرده اند. با این حال ناکامی در ادامه روند صعودی نشان می دهد که تقاضا برای رسیدن به قیمت بالاتر از میان برداشته شده است.

جفت ارز کاردانو و دلار

 دامنه قیمت برای این ارز در دو روز گذشته بسیار پر تلاطم بوده است. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را از ۰.۱۹۶۶۳۱۵ دلار افزایش دهند، این جفت ارز تا ۰.۲۲ دلار افزایش خواهد داشت. افزایش میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که مقاومت چندانی برای ادامه روند صعودی وجود ندارد.  اگر خرس ها ها بتوانند قیمت را کمتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه نگه دارند باید بدانید که روند صعودی که در بازار این ارز مشاهده کرده ایم یک تله گاوی بوده است.

جفت ارز بایننس کوین و دلار

 بایننس کوین (BNB) سطح ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی را تصحیح نکرده است. این ارز در تاریخ ۳۱ دسامبر به ۳۶.۵۱۵۷ دلار رسید. این امر نشان می دهد که معامله گران به شدت در حال خرید این ارز هستند.

جفت ارز

اگر گاو ها بتوانند قیمت را از سطح مقاومت ۴۰ دلار افزایش دهند، جفت ارز باننس کوین و دلار به روند صعودی ادامه می دهد و در ادامه قیمت ۴۵ و ۵۰ دلار را به ثبت می رساند. این روند افزایشی در کنار شاخص قدرت نسبی نشان می دهند که گاوها قدرت را در بازار در دست دارند.

 در سوی دیگر ماجرا اگر قیمت از ۴۰ دلار کاهش پیدا کند، دامنه قیمت این ارز بین ۳۵.۶۹ و ۴۰ دلار باقی می ماند. این روند می توانند از کاهش قیمت این ارز جلوگیری کند.

 جفت ارز بیت کوین اس وی و دلار

قیمت بیت کوین اس وی (BSV) از میانگین ۲۰ روزه بالاتر است. این ارم نشان می دهد که خرس ها نمی توانند قیمت را کمتر از ۱۶۰ دلار باقی نگهدارند. این امر نشان دهنده ایجاد تعادل میان میزان عرضه و تقاضا در بازار است. اما این روند مدت زیادی ادامه نخواهد داشت.

جفت ارز بیت کوین اس وی و دلار

اگر گاوها بتوانند قمیت را از میانگین متحرک بالاتر ببرند، این جفت ارز قیمت ۱۸۱ دلار را تجربه می کند. اگ قیمت از این سطح کاهش پیدا کند، احتمال ادامه روند نزولی برای چندین روز نیز وجود خواهد داشت. بهتر است تحلیل قیمت بیت کوین را زیر نظر داشته باشید.

 از سوی دیگر اگر این جفت ارز به کمتر از ۱۶۰ دلار برسد، احتمال ریزش قیمت تا ۱۴۶ دلار نیز وجود دارد. در این حالت باید شاهد استقبال خریداران از این ارز باشیم. این امر میتواند قیمت این ارز را برای مدتی در این بازه نگهداری کند. شاخص های قیمت علامت های مشخصی را نشان نمی دهند. در واقع هنوز به طور قطع نمی توان گفت که کدام یک از معامله گران کنترل بازار را در دست دارند. خرس ها یا گاوها

 کلام آخر

 تحلیل قیمت بیت کوین یکی از ابزارهایی است که نشان می دهد وضعیت بازار رمزارز چگونه است. بیت کوین در روند صعودی به مسیرخود ادامه می دهد. اما به نظر می رسد که این ارز در ادامه مسیر تنها نبوده است.

 دیگر رمزارز ها نیز این ارز را در این مسیر همراهی کرده اند. اتریوم با انفجار دیفای رشد چشمگیری را در تجربه کرده است. دیگر آلت کوین های بازار رمزارز نیز از ادامه روند صعودی محروم نمانده است. بیت کوین در سایه گاوها به حیات خود ادامه می دهد. دیگر رمزارزها نیز شاهد رقابت شدید خرس ها و گاو ها هستند. اما به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور شاهد استقبال سرمایه گذاران بیشتری از آلت کوین ها برتر بازار رمزارز باشیم. با ما در رمزارز مارکت اطلاعات خود را افزایش دهید. خرید بیت کوین را به استراتژی سرمایه گذاری خود بیفزایید برای مقابله با آینده ای سرشار از تورم آماده شوید.

 بیت کوین بهترین دارایی موجود برای فرار از تورم ناشی از کاهش ارزش دلار در جهان است. عملکرد این ارز از طلا نیز بهتر بوده است. این نکته را هنگام انتخاب دارایی مورد نظر برای سرمایه گذاری مد نظر داشته باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-1-1-btc-eth-xrp-ltc-dot-bch-ada-bnb-link-bsv

Comments (0)
Add Comment