تحلیل قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال و دیگر رمزارزها

آلت کوین ها پس از اینکه قیمت بیت کوین به زیر ۳۵ هزار دلار سقوط کرد، اندکی اصلاح قیمت را تجربه کرده اند. بنابراین شاید زمان آن رسیده است که تحلیل قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را در نظر بگیریم.

محصولات Grayscale در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ شاهد ورود ۳.۳ میلیارد دلار نقدینگی بوده است. این میزان نقدینگی در این بازار بی سابقه بوده است. میزان ورود نقدینگی در فصل سوم سال برابر با ۱.۰۵ میلیارد دلار بوده است. به نظر می رسد که موسسات سرمایه گذاری ۹۳ درصد از این سرمایه گذاری را انجام داده اند.

برای درک بهتر اهمیت و بزرگی اتفاقی که در سال گذشته در Grayscale افتاده است، باید نگاهی به سابقه این شرکت بیندازید. میزان سرمایه گذاری در این شرکت در سال ۲۰۲۰ برابر با ۵.۷ میلیارد دلار بوده است. این میزان از مجموع سرمایه گذاریی انجام شده در این بازار در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ بیشتر بوده است.

 اطلاعات به دست آمده از Glassnode نشان می دهد که از ماه جولای سال ۲۰۲۰ تنها یک سوم از ۹۰۰ بیت کوینی که روزانه استخراج می شود وارد بازار شده اند. در این زمان شرکت Grayscale  به تنهایی چیزی در حدود ۱۲۰۰ بیت کوین را روزانه خریداری کرده است. این امر نشان می دهد که میزان تقاضا تا حد زیادی از عرضه افزایش پیدا کرده است. این امر منجر به داغ شدن بازار و ادامه روند صعودی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شد.

با این وجود پس از افزایش اخیر بیت کوین، برای حفظ ریتم صعودی به سرمایه گذاری های بسیار بزرگی نیاز داریم. اگر این اتفاق روی ندهد، سرمایه گذارهای منتخب دارایی خود را از بازار خارج می کنند و در ادامه باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم. در این صورت معامله گران در بازه زمانی کوتاه مدت برای خروج از بازار وارد عمل می شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا عملکرد بیت کوین و دیگر رمرزارزهای بازار را زیر نظر بگیریم.

تحلیل قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال و دلار

بهبود قیمت بیت کوین با مانع دیگری در بازه ۴۰.۰۱۲۹ هزار دلار روبه رو شده است. قیمت بیت کوین از تاریخ ۱۴ ژانویه به روند نزولی ادامه داده است. گاوها در حال حاضر به دنبال حمایت از میانگین ۲۰ روزه قیمت ها هستند.

تحلیل قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال و دلار

نمودار قیمت آلت کوین ها در روزهای اخیر یک مثلث متقارن را شکل داده است. این امر نشان می دهد که روند فعلی ادامه خواهد داشت. اگر گاوها موفق شوند که قیمت را از این مثلث افزایش دهند، روند صعودی ادامه پیدا می کند. در این صورت الگوی قیمت ۵۲ هزار دلار را هدف گرفته است.

 از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از این مثلث پایین بیاورند، میزان فروش در بازار افزایش پیدا می کند، دراین صورت جفت ارز بیت کوین و دلار از میانگین متحرک پایین تر می آید و به ۲۵۸۲۶ دلار می رسد. اگر قیمت به این سطح برسد، این روند صعودی ادامه پیدا نمی کند.

کاهش قیمت توجه خریداران بیشتری را به خود جلب می کند. همین امر می تواند ظرف مدت چند روزها به گاوها اجازه دهد که روند صعودی را آغاز کنند.

 جفت ارز اتریوم و دلار آمریکا

پس از تحلیل قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال باید به سراغ دومین ارز برتر بازار باشیم. اتریوم از میانگین ۲۰ روزه قیمت ها پیشی گرفته است و اکنون در بازه ۱۲۵۸.۳۰ دلار با مقاومت هایی روبه رو شده است. با این حال دنباله بلند تر نمودار شمعی نشان می دهد که معامله گران در حال خرید اتریوم هستند.

جفت ارز اتریوم و دلار آمریکا

میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نیز به روند صعودی ادامه داده است. به این ترتیب همه چیز نشان می دهد که قدرت بازار اتریوم همچنان در دست گاوهاست. اگر خریداران بتوانند قیمت را از ۱۲۵۸.۳۰ دلار به ۱۳۴۹.۱۰ دلار برسانند، قیمت اتریوم ۱۴۶۲ دلار را نیز تجربه می کند.

 اما اگر گاوها قیمت را از سطح مقاومت افزایش دهند، توجه معامله گران کوتاه مدت بازار را جلب خواهند کرد. آنها برای فروش دارایی و تثبیت سود وارد عمل می شوند و قیمت این ارز را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر می آورند. دراین صورت احتمال ریزش قیمت تا ۸۴۰.۹۳ دلار نیز وجود دارد.

 جفت ارز ریپل و دلار آمریکا

 گاوها نتوانسته اند در ۴ روز گذشته قیمت ریپل را از میانگین متحرک قیمت افزایش دهند. این امر نشان می دهد که خرس ها از سطح مقاومت دفاع می کنند و اجازه افزایش قیمت را نمی دهند. اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۰.۲۵ دلار بکشانند، قیمت این آلت کوین به ۰.۱۶۹ دلار نیز می رسد.

جفت ارز ریپل و دلار آمریکا

افزایش قیمت ها به این معناست که گاوها این ارز را به قیمت کمتری خریداری می کنند. اگر گاوها بتوانند قیمت را میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند ، جفت ارز ریپل و دلار  به روند صعودی ادامه می دهد.

اما اگر خرس ها قیمت را از ۰.۱۶۹ دلار نیز پایین تر بیاورند، ادامه روند صعودی ممکن نخواهد بود. با ادامه روند نزولی قیمت بعدی برای این ارز ۰.۱۰ دلار خواهد بود.

جفت ارز دات و دلار

 پس از تحلیل قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال باید نگاهی به ارز دات یا Polkdot بیندازیم. این ارز در تاریخ ۱۳ ژانویه و به دنبال آن با ادامه روند صعودی در تاریخ ۱۴ ژانویه آلت کوین ها با مقاومت بسیار زیادی در قیمت ۱۵ دلار روبه رو هستند. اما کاهش قیمت ها نشان می دهد که معامله گران به دنبال تثبیت سود نیستند.

جفت ارز دات و دلار

اگر جفت ارز دات و دلار از دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی پایین تر نرود، گاوها به روند صعودی ادامه می دهند. در این صورت در ادامه مسیر صعودی باید در انتظار ثبت قیمت ۱۸ و ۲۰ دلار برای این ارز باشیم.

 از سوی دیگر اگرخرس ها قیمت را از ۱۱.۹۸۱۹ دلار یا دنباله ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی پایین تر بیاورند، این جفت ارز به سطح ۶۸.۸ درصد نیز می رسد.در این صورت قیمت به ۱۰.۱۴۲۲ دلار می رسد. در ادامه اصلاح قیمت ها دور از انتظار نخواهد بود و برای چند روز ادامه خواهد داشت.

 جفت ارز آدا و دلار

آدا یا کاردانو امروز از روند نزولی خارج شده است. اما گاوها نتوانسته اند اقدام شگفت آوری در این بازار انجام دهند. این امر نشان می دهد که تعدادی از معامله گران در حال تثبیت سود هسند. خرس ها تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت از میانگین متحرک قیمت ها به کار گرفته اند.

جفت ارز آدا و دلار

افزایش میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی نشان دهنده تسلط گاوها در بازار است. اگر جفت ارز آدا و دلار از میانگین متحرک افزایش پیدا کند، گاو ها تمام تلاش خود را خواهند کرد که قیمت را افزایش دهند.

افزایش قیمت از ۰.۳۵۴۲۸۵۷ دلار می تواند قیمت را به ۰.۴۰ دلار نیز برساند. در این صورت قیمت این ارز به روند اصلی خود بازگشته است. این رویکرد خوشبینانه از صحنه پاک می شود اگر قیمت از سطح فعلی پایین تر بیاید، در این صورت این احتمال وجود دارد که قیمت این ارز تا ۰.۱۹۲ دلار نیز پایین تر می آید.

 جفت ارز دلار و لایت کوین

لایت کوین پس از کاهش شدیدی که در روز ۱۰ ژانویه تجربه کرد و از ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار به ۱۱۲.۵۶۷۲ رسید. در ادامه این ارز به سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی روی قیمت ۱۵۷.۶۹۰۴ دلار رسیده است.

جفت ارز دلار و لایت کوین

پس از کاهش شدید قیمت، معمولا قیمت چند روز در همان سطح باقی می ماند و در ادامه روند صعودی را از سر می گیرد. شاخص قدرت نسبی اندکی بالاتر از نقطه مرکزی است. این امر نشان می دهد که میزان عرضه وتقاضا برای این ارز به تعادل رسیده است.

 اگر جفت ار لایت کوین و دلار بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه باشد، احتمال کاهش این ارز تا ۱۲۰ دلار نیز وجود دارد. اما افزایش در این سطح می تواند قیمت این ارز را به ۱۶۰ دلار نیز برساند. از سوی دیگر اگر این جفت ارز این سطح را حفظ کند گاوها به تلاش خود ادامه می دهند. در ادامه قیمت ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار نیز ثبت خواهد شد. در این صورت عبور از سطح مقاومت به منزله آغاز یک روند صعودی دیگر خواهد بود.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

در کنار تحلیل قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال بهتر است بیت کوین کش را از یاد نبریم. بیت کوین کش از ۵۱۵.۳۵ دلار افزایش پیدا کرده است. اما گاوها نمی توانند این افزایش را حفظ کنند.  این امر نشان می دهد که خرس ها در سطح های بالاتری دست به کار شده اند. فشار ناشی از فروش قیمت را از میانگین بیست روزه ۴۴۳ دلار پایین تر می آورد.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز بیت کوین کش و دلار به ۳۷۰ دلار نیز می رسد. اما با رسیدن به این سطح خرس ها با مقاومت بسیار زیادی روبه رو می شوند. به این ترتیب قیمت روزها بین ۳۷۰ و ۵۱۵.۳۵ دلار خواهند ماند. این امر می تواند منجر به افزایش احتمال صعودی قیمت تا ۶۰۰ دلار شود. میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در بازه مثبت است و این امر نشان می دهد که گاوها برگ برنده را در دست دارند.

جفت ارز لینک و دلار

Chainlink در دور روز گذشته به روند صعودی ادامه داده است و از ۱۷.۷۷۷۷ دلار عبور کرده است. این امر نشان می دهد که میزان تقاضا برای خرید این ارز به شدت در حال افزایش است. گاوها به خرید ادامه داده اند و قیمت این ارز را به ۲۱.۴۵۳۳ رسانده اند.

جفت ارز لینک و دلار

نمودار شمعی نشان می دهد که تثبیت سود در بازه های بالاتر روی داده است. اگر گاوها اجازه ندهند که قیمت از ۱۷.۷۷۷۷ پایین بیاید، روند صعودی ادامه خواهد داشت و سطح بعدی ۲۷ دلار خواهد بود. شاخص قدرت نسبی روی ۶۵ است و نشان می دهد که گاوها سکان را در دست دارند.

 با این حال خرس ها به این سادگی میدان را خالی نمی کنند. آنها در حال حاضر در تلاش برای کاهش قیمت از ۱۷.۷۷۷۷ دلار هستند. اگر آنها در این راه موفق شوند قیمت از میانگین ۲۰ روزه نیز پایین تر می رود.

جفت ارز استلار لومنس و دلار

 استلار لومنس (XLM)  در تاریخ ۱۳ ژانویه از ۰.۲۸۶۴ دلار افزایش داشته است. الگوی شمعی دوجی نشان می دهد که خرس ها و گاوها در مبارزه هستند و هیچکدام برتری را در بازار به دست نیاورده اند. عدم قطعیت موجود در بازار به ادامه روند نزولی دامن زده است. خرس ها در حال حاضر درتلاش برای کاهش قیمت از ۰.۲۸۶۴ دلار هستند.

جفت ارز استلار لومنس و دلار

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز استلار لومنس و دلار از میانگین متحرک کاهش پیدا می کند. این روند قدرتمند، نشان می دهد که معامله گران به خرید بیت کوین با کاهش قیمت ها ادامه داده اند. شاخص قدرت نسبی و میانگین متحرک نشان می دهد که گاوها قدرت را در دست دارند.

 از سوی دیگر اگر این فرضیه عملی نشود و قیمت از ۰.۳۲ دلار افزایش پیدا کند این روند تا ۰.۳۵ دلار ادامه خواهد داشت. این احتمال وجود دارد که خرس ها در این سطح  مقاومتی را از خود نشان دهند. اما اگر گاوها قیمت را افزاش دهند این روند تا ۰.۵۰ دلار ادامه پیدا می کند.

 کلام آخر

 هیچ وقت برای خرید بیت کوین ودیگر ارزهای دیجیتال دیر نیست. برنده کسی است که بهترین زمان را برای خرید انتخاب کند و بازه زمانی طولانی مدتی را برای سرمایه گذاری در نظر بگیرد. بازار بیت کوین سرشار از نوسان است اگر اخبار مربوط به تحلیل قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید، به خوبی می دانید که این ارز افت و خیز ها زیادی را تجربه کرده است. مسیر نهایی صعودی است و بیت کوین روزی ارزشمند تری دارایی شما خواهد بود. بنابراین با رویکرد طولانی مدت وارد بازار شوید.

 خرید بیت کوین آینده شما را تضمین می کند. با ما در رمزارز مارکت اخبار دنیای رمزارز را دنبال کنید. قیمت لحظه ای بیت کوین با ما مشاهده کنید. در ادامه برای خرید و سرمایه گذاری در بیت کوین نیز در کنار شما خواهیم بود. با ما در تماس باشید. به یاد داشته باشید که باید بیت کوین و دنیای رمزارزها را بشناسید. در غیر اینصورت این سرمایه گذاری سود چندانی برای شما نخواهد داشت.

منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-1-15-btc-eth-xrp-dot-ada-ltc-bch-link-xlm-bnb

Comments (0)
Add Comment