بررسی قیمت اتریوم ، بیت کوین و دیگر رمزارزهای برتر

معامله گران هر روز با خرید بیت کوین در پایین ترین قیمت ممکن این ارز را برای ادامه مسیر تقویت می کنند. این روند روی دیگر آلت کوین های بازار نیز تاثیر گذار بوده است. اکنون بهتر است به بررسی قیمت اتریوم و دیگر رمزارز ها بپردازیم.

بیت کوین دوباره به بالاترین رکورد خود می رسید. روز جمعه با افزایش قیمت این ارز به دنبال تلاش گاوها به اوج رسید. با رسیدن قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود ارزش کل سرمایه بازار بیت کوین به ۷۷۵ میلیارد دلار رسیده است. اکنون ارزش کل دارایی بیت کوین از فیس بوک نیز بیشتر است. بر اساس اطلاعات به دست امده از Companies Market Cap تنها شش کشور در جهان وجود دارند که از بیت کوین ارزشمند تر هستند.

انگیزه خرید

ریتم روند بیت کوین بسیاری از معامله گران را غافل گیر کرده است. تحلیل گران معروفی مانند Flibflib به کوین تلگراف گفته اند که ادامه روند صعودی به این معناست که الگوریتم خرید های خرید هیچ توجهی به خرید نمی کنند. آنها فقط بر مبنای خرید X  دلار به مدت Y هستند. بازار گاوها از همیشه داغتر شده است. این بازار تمام رکورد های قبلی را پشت سر گذاشته است. حجم قراردادهای اتی بازار افزایش پیدا کرده و در ۲۴ ساعت گذشته به  ۹۷ میلیارد دلار رسیده است. این اطلاعات از Skew  به دست ما رسیده است.

 معامله گران باید این نکته را در ذهن داشته باشند که زمانی که روند بازار معکوس ایجاد شود، فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند این امر در ادامه می تواند به اصلاح قیمت ها ختم شود.

 در راه رسیدن به بالاترین رکورد بازار در سطح مقاومت متوقف نشده است. در روند نزولی این سطح نقش چندانی نداشته است. بنابراین معامله گران باید دارایی های خود مدیریت کنند. طمع می تواند سرمایه آنها را به خطر بیندازد.

 برای درک بهتر شرایط بازار بهتر از نگاهی به قیمت بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای بازار بیندازیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار

دنباله بلندتر نمودار شمعی قیمت بیت کوین نشان می دهد که خرس ها تمام توان خود را برای کاهش قیمت به کار گرفته اند. اما گاوها همچنان به خرید در پایین ترین قیمت ادامه می دهند. این روند به اندازه ای قدرتمند بوده است که از ۱۲ دسامبر تا کنون اصلاحی را تجربه نکرده است.

جفت ارز بیت کوین و دلار

روند صعودی در روزهای گذشته به مسیر شاخص قدرت نسبی را به بالاترین حد رسانده است. اکنون این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی به فروش می رسد. اما این از میزان استقبال گاوها کم نکرده است.

جفت ارز دلار و بیت کوین می تواند در ادامه قیمت ۴۵ هزار دلار را به ثبت برساند. اگر سطح مقاومت از حالت فعلی افزایش پیدا کند روند صعودی تا قیمت ۵۰ هزار دلار ادامه خواهد داشت. اما این سطوح از روانی بسیار قدرتمند هستند و به همین دلیل ممکن است که عبور از این قیمت ها بازار را با اصلاح رو به رو کند.

 از سوی دیگر اولین سطح حمایت روی ۳۰۵۳۹ دلار ثابت شده است. احتمال این که قیمت به در این بازه نیز از قدرت کافی برخوردار شود و به روند صعودی ادامه دهد نیز بسیار بالاست. اگر خرس ها قیمت را از میانگین ۲۰ روزه پایین تر بیاورند، کاهش قیمت ها با سرعت به مسیر خود ادامه می دهد. در این حالت ممکن است قیمت جفت ارز دلار و بیت کوین به ۲۳۱۸ دلار نیز برسد.

بررسی قیمت اتریوم و دلار

اتریوم دنباله بلندتری را در نمودار شمعی روز ۷ ژانویه ایجاد کرده است. این امر نشان می دهد که خرس ها و گاو ها برای به دست آوردند کنترل بازار در نزاع هستند. این بی ثباتی در حال پایان یافت که خرس ها امروز برگ برنده را از آن خود کردند. خرس ها توانسته اند قیمت را تا ۱۰۶۳.۳۲۲ دلار پایین بیاورند.

بررسی قیمت اتریوم و دلار

با این وجود گاوها به خرید اتریوم ادامه داده اند و کاهش قیمت را غنیمت شمرده اند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای ۱۲۸۸.۶۸۸ دلار نگه دارند، این روند تا قیمت ۱۴۲۰ دلار ادامه خواهد داشت. اما اگر خرس ها وفق به تغییر مسیر بازار شوند، اما در صورتی که دراین کار ناکام باشند قیمت تا ۲۰۰۰ دلار نیز افزایش پیدا می کند.

 از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و به کمتر از ۱۰۶۳ دالر برسد این جفت ارز در ادامه تا حد میانگین ۲۰ روزه یعنی ۸۸۶ دلار کاهش پیدا می کند.

جفت ارز ریپل و دلار

 پس از بررسی قیمت اتریوم باید بدانید که ریپل XPR تنها رمزارز بزرگ بازار است که در روند صعودی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را همراهی نکرده است. معامله گران در تاریخ ۷ ژانویه شرایط را برای افزایش قیم مناسب دیده اند. آنها  توانسته اند میانگین بیست روزه را به  دلار برسانند. اما فروش این دارایی در سطح  درصد دنباله فیبوناچی از ادامه مسیر و عبور این قیمت از  ۰.۳۵۸۲۰۲ دلار اجتناب کرده است.

جفت ارز ریپل و دلار

خرس ها در حال حاضر در تلاش هستند که قیمت را از میانگین ۲۰ روزه پایین تر بیاورند. این امرنشان می دهد که احساس کلی بازار به این ارز منفی است. معامله گران برای فروش صف کشیده اند. این جفت ارز در حال حاضر بین ۰.۱۶۹ و ۰.۳۸۵ دلار معامله می شود.

 از سوی دیگر اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۰.۳۸۵ دلار افزایش دهند، روند نزولی به پایان می رسد. این اتفاق منجر به افزایش قیمت می شود. در این صورت قیمت در ادامه به ۰.۴۵ دلار نیز می رسد.

 جفت ارز لایت کوین و دلار

 لایت کوین LTC نیز در تاریخ ۷ ژانویه نمودار شمعی را شکل داده است. با نگاهی به این نمودار متوجه می شویم که معامله گران به دنبال فروش دارایی در نزدیکی قیمت ۱۸۰ دلار هستند. خرس ها نیز این فرصت را غنیمت شمرده و تمام تلاش خود را برای اصلاح قیمت ها به کار گرفته اند.

جفت ارز لایت کوین و دلار

 با این حال به نظر می رسد گاوها امروز علاقه ای به خرید این ارز نداشته باشند. اگر جفت ارز لایت کوین و دلار از سطح مقاومت ۱۸۰ دلاری افزایش پیدا کند این جفت ارز قیمت ۲۰۰ دلار را نیز ثبت می کند. اوضاع این ارز نیز تفاوت چندانی با بررسی قیمت اتریوم ندارد.

شاخص قدرت نسبی همچنان در محدوده مثبت قرار دارد. این امر نشان می دهد که این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. بنابراین ممکن است خرس ها در ادامه قیمت را از این بازه پایین تر بیاورند. اگر قیمت از سطح مقاومت پایین بیاید، این جفت ارز از ۱۳۸ دلار نیز کمتر می شود.

اما بازیابی قیمت به معنای قدرتمند شده ارز و ادامه روند صعودی است. اما کاهش قیمت از این بازه به معنای کاهش هرچه بیشتر قیمت این جفت ارز خواهد بود.

 جفت ارز آدا و بیت کوین

 گاو ها در تاریخ ۷ ژانویه تمام تلاش خود را برای ادامه روند صعودی آدا کردند. اما خرس ها بیش از هر زمان دیگری در بازه ۰.۳۴۰ دلار وارد خرید شده اند. کاردانو (ADA) روی سطح ۵۰ درصد دنباله فیبوناچی اصلاح شده است. به این ترتیب این قیمت امروز روی سطح ۰.۲۶۱۴۲۴۱ است.

جفت ارز آدا و بیت کوین

 دنباله بلند نمودار شمعی برای این ارز نشان می دهد که معامله گران با رسیدن قیمت به کف برای خرید وارد عمل می شوند. روند فعلی همچنان گاوی است. اگر گاوها قیمت را بالاتر از سطح مقاومت بکشانند، جفت ارز آدا یا کاردانو و دلار به روند صعودی باز می گردد. در این صورت این ارز به قیمت ۰.۴۰ و در ادامه به قیمت ۰.۵۰دلار می رسد.

با این حال اگر خرس ها موفق شوند، جفت ارز در بازه ای میان ۰.۲۶ و ۰.۳۵ دلار باقی می ماند. این قیمت چند روز در بازار دیده می شود و در صورتی که قیمت از ۰.۲۶ نیز کمتر شود، این احتمال وجود دارد که این ارز با اصلاح قیمت ها مواجه شود. بررسی قیمت اتریوم و دیگر رمزارز ها نشان می دهد که بازار در انتظار جهت گیری های تازه ای است.

جفت ارز دات و دلار

 دات (Polkdat) در تلاش است که به روند صعودی بازگردد.. اما معامله گران در بازه های قیمتی بالاتر سود خود را تثبیت کرده اند. خرس ها در تلاش هستند که قیمت را اصلاح کنند. اما این الت کوین روی سطح ۳۸.۲ فیبوناچی و در قیمت ۸.۷۷۸۸ دلار باقی مانده است.

جفت ارز دات و دلار

افزایش شاخص قدرت نسبی و ورود این شاخص به محدوده مثبت اوضاع را به نفع گاوها نشان می دهد. ممکن است جفت ارز دات و دلار از ۱۰.۶۸ دلار افزایش پیدا کند. اگر گاوها بتوانند سطح مقاومت را پشت سر بگذارند، روند صعودی با سرعت و قدرت به مسیر خود برای رسیدن به ۱۲.۳۹ و ۱۵ دلار ادامه می دهد.

 اما اگر قیمت از سطح مقاومت ریزش پیدا کند، برای چند روز شاهد ثبات قیمت ها خواهیم بود. در ادامه کاهش قیمت از ۸.۵۵۱۵ خبر از آغاز اصلاحی شدیدتری در قیمت ها خواهد داد.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار

بیت کوین کش BVH نیز در روز ۷ ژانویه دنباله شمعی را ایجاد کرده است. مشاهده نمواداری نشان می دهد که یک گاوها و خرس ها در مقابل یکدیگر ایستاده اند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارد. خرس ها امروز قیمت را پایین کشیدند اما نتواستند این ارز را در این قیمت نگهدارند.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

اگر قیمت دوباره از ۴۹۷ دلار به ۵۱۵.۳۵ دلار کاهش پیدا کند، حتما معامله گران برای تثبیت سود وارد عمل شده اند. دراین صورت قیمت این جفت ارز بین ۳۷۰ و ۵۰۰ دلار در نوسان خواهد بود. با این حال روند صعودی میانگین قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. بنابراین باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم. گاوها کنترل بازار را در دست دارند. با افزایش قیمت از سطح مقاومت این ارز به سمت ۶۴۰ دلار پیش می رود.

جفت ارز لینک و دلار

Chainlink  لینک (LINK) از ۱۷.۷۷۷۷ دلار کاهش پیدا کرده است. معامله گران برای حفظ سود دارایی خود را به فروش رسانده و قیمت را تا ۱۳.۵۴ دلار پایین کشیدند.

جفت ارز لینک و دلار

روند میانگین متوسط ۲۰ روزه نیز صعودی بوده است. شاخص میانگین قدرت نسبی نیز در منطقه مثبت است. گاوها دست پیش را گرفته اند. بنابراین معامله گران با کاهش قیمت ها لینک بیشتری را به دارایی های خود اضافه می کنند. اگر گاوها قیمت را بالاتر از ۱۷.۷۷۷۷ دلار نگه دارند، این ارز تا ۲۰.۱۱۱۱ دلار به روند خود ادامه می دهد. در این صورت به زودی قیمت این ارز به ۲۵ دلار نیز می رسد.

 با این حال اگرخرس ها در این راه موفق شوند و از سطح مقاومت فعلی حفاظت کنند، این جفت ارز بین ۱۴ و ۱۷.۷۷۷۷ دلار ثابت می ماند. در ادامه امکان ادامه مسیر نزولی و اصلاح قیمت ها نیز وجود دارد.

 بررسی قیمت اتریوم و بازار رمزارز

افزایش قیمت بیت کوین دیگر آلت کوین ها را نیز با خود همراه کرده بود. اما این روزها بیت کوین هربار که به اوج می رسد با کاهش قیمت روبه رو خواهد بود. این مسئله روی بازار دیگر رمزارز ها نیز تاثیر گذار بوده است. کاهش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به این معناست که باید در انتظار ادامه روند صعودی باشیم. چرا که گاوها در این شرایط بیش از هر زمان دیگر برای خرید وارد عمل می شوند. شما نیز می توانید با ما در رمزارز مارکت با اطلاع از آخرین قیمت ها بیت کوین و دیگر رمزارزها را به دارایی خود بیفزایید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-1-8-btc-eth-xrp-ltc-ada-dot-bch-xlm-link-bnb

Comments (0)
Add Comment