تحلیل رمزارزهای برتر بازار: BTC, ETH, XPR, LTC وغیره

پس از حرکت نزولی که امروز شاهد آن بودیم، به نظر می رسد که بیت کوین و دیگر آلت کوین ها در جاشیه مشاجرات گاوها و خرس ها به معاملات خود ادامه می دهند. گاوها و خرس ها بر سر به دست آوردن کنترل بازار در جنگ هستند. تحلیل رمزارزهای برتر در این شرایط حیاتی به نظر می رسد.

قیمت بیت کوین پس از یک ساعت ۳۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. این کاهش زنگ خطری را برای معامله گران بازار به صدا درآورد. بسیاری معامله گران این کاهش را نشانه ای از آغاز اصلاحات در بیت کوین قلمداد کرده اند. بنابراین آنها در انتظار ادامه کاهش قیمت ها هستند. اطلاعات به دست آمده از Glassnode نشان می دهد که کاهش قیمت این رمزارز منجر به افزایش میزان نقدینگی دراین بازار شده است.

 بسیاری از قراردادهای اتی و جایگاه خرید وارد عمل شده اند. ارزش تقریبی این معاملات ۱۹۰ میلیون دلار است. روند صعودی قدرتمندی با روند اصلاح قیمت ها روبه رو خواهد بود. در این حالت اصلاحات کوتاه مدت اما شدید خواهد بود. چرا که سرمایه گذاران بسیاری در انتظار کاهش قیمت ها بوده اند. در این حالت انها برای خرید آماده می شوند. در ادامه روند صعودی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

 مدیران بازار بایننس در این باره گفته است که بیت کوین می تواند تا ۷۵ هزار دلار نیز به روند خود ادامه دهد و در ادامه قیمت ۱۰۰ هزار دلار ارا نیز ثبت کند. با این حال رائول پائول (Raoul Paul) به عنوان یک سرمایه گذار موفق در این باره می گوید که انتظار می رود که بیت کوین در ادامه به قیمت ۴۰۰ هزار دلار و ۱.۲ میلیون دلار را نیز تجربه کند. اگر بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به روند صعودی ادامه دهد باید در انتظار ثبت این قیمت ها باشیم.

روند فعلی بازار

 علت ادامه دار شدن روند صعودی در بازار بیت کوین، موسسات مالی و سرمایه گذاری بودندکه برای خرید بیت کوین از راه رسیدند. در مصاحبه ای که موسس Galaxy Digital ، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، گفته است با حرکت موسسات به این بازار میزان موجود بازار به حداقل رسیده است. واقعیت این است که موجودی بیت کوین ۲۱ میلیون عدد است. اما تعداد میلیونرهای موجود در بازار بسیار بیشتر از این میزان است. همین امر سبب شده است که تعداد بیت کوین های موجود در بازار روز به روز کاهش پیدا می کند.

 سرمایه گذارهای خرد بازار از روند صعودی بیت کوین جا مانده اند. اما به نظر می رسد که آنها برای خرید دیگر آلت کوین های موجود در بازار به حداقل رسیده است. به نظر می رسد که تسلط بیت کوین بر جامعه رمزارز به کمتر از ۶۹ درصد رسیده است.

با این حال مشخص نیست که آیا روند صعودی در بیت کوین و آلت کوین ها ادامه خواهد داشت یا باید درانتظار اصلاح قیمت ها باشیم. برای درک بهتر شرایط بازار با ما در ادامه خبر و با تحلیل رمزارزهای برتر همراه باشید.

  جفت ارز دلار و بیت کوین

 بیت کوین در آخرین رود صعودی خود شاخص قدرت نسبی را به دامنه خرید بیش از اندازه رساند. این ارز اکنون به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود به فروش می رسد. تاریخ نشان داده است که در چنین مواردی باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم. این همان اتفاقی است که امروز شاهد آن بودیم.

دلار و بیت کوین

ارزش روزانه جفت ارز بیت کوین و دلار از ۲۷۷۶۲ دلار کاهش پیدا کرده است. این امر نشان دهنده کاهش به زیر بازه ۳۸.۲ درصدی در دنباله فیبوناچی است.این کاهش شدید با خرید بسیار زیاد از سوی گاوها روبه رو بوده است.

 اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه نگهدارند، احساسات حاکم بر بازار مثبت می ماند. در این حالت گاوها به خرید در کف قیمت ها ادامه می دهند.

 با این حال پس از این رویداد، این جفت ارز وارد چرخه تازه ای از ثبات میشود. احتمال دارد که ارز برای چند روز در این وضعیت باقی بماند. در این مدت قیمت این ارز بین ۳۴۷۸۶ و ۲۶ هزار دلار در نوسان خواهد بود تا مسیر حرکت بعدی خود را انتخاب کند.

در نقطه مخالف این نظریه اگر قیمت از میانگین متحرک۲۰ روزه نیز کمتر شود، این احتمال وجود دارد که معامله گران با سرعت برای خروج از بازار وارد عمل شوند. در این حالت قیمت به ۲۱۵۷۸ دلار نیز می رسد و روند نزولی ادامه خواهد داشت.

 جفت ارز اتریوم و دلار

اتریوم در این روزها به سادگی توانسته است از ۸۰۰ دلار خود را به ۸۴۰ دلار برساند. این حرکت از شدت خرید های افراطی گاوها نیز کاسته است. ریتم بازار اتریوم به مسیر خود ادامه داده است و بزرگترین آلت کوین بازار را به بالاترین رکورد خود رسانده است. با تحلیل رمزارزهای برتر متوجه می شویم که اتریوم امروز به قیمت ۱۱۵۶.۴۵۶ دلار معامله شد.

اتریوم و دلار

اگر گاوها به روند خود ادامه دهند و قیمت را بالاتر از ۱۰۰۰ دلار نگهدارند، قیمت تا ۱۲۶۰ دلار نیز افزایش پیدا می کند. دراین حالت باید در انتظار ثبت بالاترین رکورد این ارز  یعنی ۱۴۲۰ دلار در تاریخ رمزارز باشیم.

با این حال سایه بالای نمودار شعمی امروز نشان می دهد که خریداران با کاهش قیمت ها خرید می کنند و در انتظار تثبیت سود در بازه های بالاتری هستند. پس از تغییرات زیادی که امروز شاهد بوده ایم، جفتارز اتریوم و دلار برای چند روز ثابت می ماند و خود را برای ادامه مسیر مهیا می کند.

 اگر قیمت از ۸۴۰.۹۳ دلار پایین تر بیاید، به احتمال زیاد معامله گران به خروج از بازار روی آورده اند. دراین حالت گاوها برای ادامه روند صعودی وارد عمل می شوند. اما اگر قیمت از ۷۳۱ دلار نیز پایین تر بیاید دیگر اوضاع در دست خرس هاست.

جفت ارز ریپل و دلار

ریپل XPR در حال حاضر در روند نزولی ثابت مانده است. پس از کاهش قیمت ها، اگر قیمت به این روند ادامه دهد به اینمعنا خواهد بود که خریداران علاقه ای به خرید این ارز ندارند. این در حالی است که تثبیت قیمت ها در بازه نزدیک سطح حمایت می تواند به افزایش خطر ریزش قیمت ها دامن بزند.

ریپل و دلار

روند نزولی وکاهش میانگین متحرک از ۰.۳۲۲ دلار و شاخص قدرت نسبی به این معناست که مسیر با مقاومت کمی برای ادامه روند نزولی روبه رو است. اگر خرس ها قیمت را از ۰.۱۶۹ دلار که سطح حمایت این ارز است پایین تر بیاورند نیز این جفت ارز به روند نزولی خود ادامه می دهند. در این حالت هدف بعدی برای قیمت ها ۰.۱۰ دلار است. در نقطه مخالف اگر تثبیت قیمت ها از میان برداشته شود و مسیر به روند صعودی خود ادامه دهد، این حفت ارز نیز از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا می کند. در این حالت باید گفت که بازار از فروش به تنگ آمده و دیگر بازار آرام می گیرد.

جفت ارز لایت کوین و دلار

لایت کوین LTC از ۱۲۴.۱۲۷۸ دلار در روز دوم ژانویه افزایش پیدا و روند صعودی را از سر گرفته است. این الت کوین از اولین هدف خود عبور کرده است و به بازه جدید قدم می گذارد. هدف اولیه این ارز ۱۶۰ دلار بوده است و اکنون قیمت این ارز به ۱۷۳.۳۳۱۲ دلار رسیده است. بسیاری از معامله گران با رسیدن قیمت به این بازه به دنبال تثبیت سود هستند.

جفت ارز لایت کوین و دلار

با این حال نکته مثبت در خصوص تحلیل رمزارزهای برتر این است که گاوها با کاهش قیمت ها به ۱۴۰ دلار به دشت خرید کرده اند. این امر نشان می دهد که احساس حاکم بر بازار مثبت است. افزایش میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی ارز نشان می دهد که گاوها هنوز کنترل اوضاع را در دست دارند.

 اگر گاوها قیمت را از ۱۷۳.۳۳۱۲ دلار نیز افزایش دهند، این جفت ارز به ۱۸۴.۷۹۶۰ دلار می رسد. اما از سوی دیگر اولین نشانه ضعف این روند زمانی مشاهده می شود که قیمت از ۱۲۲.۹۶ دلار نیز کاهش پیدا کند.

جفت ارز دلار و دات

 دات یا Polkadot پس از عبور از ۹.۵۰و ۹.۸۹ دلار به روند صعودی ادامه داده است. اما این ارز در ادامه مسیر صعودی با سدی در قیمت ۱۰.۵۰ دلار روبه رو شده است. از این سطح قیمت مسیر خود را تغییر داده است.

دلار و دات

اگر معامله گران به روند خود ادامه دهند، باید شاهد کاهش دنباله فیبوناچی تا سطح ۳۸.۲ درصد باشیم. دراین حالت قیمت برابر ۸.۴۵۰۷ دلار خواهد بود. این امر نشان دهند قدرت در بازار بیت کوین است. اگر گاوها این روند را به مسیر اصلی خود باز گردانند، مسیر صعودی ادامه خواهد داشت. اگر آنها بتوانند قیمت را از ۹.۵۰ دلار افزایش دهند، باید در انتظار آزمایش قیمت ها در ۱۰.۵۱۶۹ دلار باشیم.

 از سوی دیگر اگر خرس ها موفق شوند و قیمت را از ۸.۴۵۰۷ دلار کاهش دهند، اصلاح قیمت ها به اندازه ۵۰ درصد ادامه خواهد داشت. کاهش قیمت از سطح حمایت به معنای ضعف روند فعلی و ادامه روند نزولی است.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار

 بیت کوین کش BCH در تاریخ ۲ ژانویه از ۳۴۰.۹۴ افزایش پیدا کرد.  این ارز در ادامه خود را به ۳۷۰ دلار رساند. به این ترتیب سطح مقاومت این ارز نیز شکسته شد. این امر زمینه را برای ادامه مسیر و ثبت قیمت ۴۹۷ و ۵۱۵.۳۵ دلار آماده کرده است.

بیت کوین کش و دلار

با این حال معامله گران بر این باروند که این احتمال وجود دارد که عده زیادی از سرمایه گذاران با رسیدن قیمت به این بازه به فکر تثبیت سود بیفتند و از بازار خارج شوند. در این حالت باید شاهد کاهش قیمت ها تا ۳۷۰ دلار باشیم.

اگر روند صعودی میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی به مسیر خود ادامه دهد، این ارز در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی خواهد بود. اگر جفت ارز بیت کوین کش و دلار سطح حمایت را حفظ کند، گاوها برای افزایش قیمت و رسیدن آن به ۵۱۵.۳۵ دلار وارد عمل می شوند.

 اما اگر این پیش بینی های مثبت روی ندهند و خرس ها قدرت را به دست می گیرند. در این حالت این احتمال وجود دارد که قیمت این ارز در ادامه به ۳۵۳ دلار نیز برسد. این حرکت می تواند به این معنا باشد که بازار سطح های بالاتر را پس زده است و می تواند دامنه وسیعی از تغییرات را تجربه کند.

 جفت ارز کاردانو و  دلار

کاردانو یا ADA در تاریخ ۲ ژانویه از میانگین متحرک بیست روزه افزایش پیدا کرده است و به ۰.۱۷۳ دلار رسیده است. این ارز به روند صعودی ادامه داده است و در تاریخ ۳ ژانویه ۰.۱۹۶۶۳۱۵ دلار رسیده است. امروز این آلت کوین از مقدار روزانه نیز پیشی گرفته است.  در حال حاضر قیمت این ارز به ۰.۲۳۹۹۰۲۰ دلار رسیده است.

جفت ارز کاردانو و دلار

الگوی شمعی در بازار ایجاد شده است. این امر نشان می دهد که گاوها و خرس ها بر سر کنترل بازار وارد نزاع شده اند. خرس ها سعی می کنند که با افزایش قیمت دارایی خود را بفروشند، گاوها نیز به خرید در پایین ترین سطح قیمت ادامه می دهند.

 این در حالی است که شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز در حال حاضر به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود به فروش می رسد. از این گذشته میانگین متحرک قیمت  ها نیز افزایش پیدا کرده است. تمام این موارد نشان می دهد که اگر گاوها قیمت را بالاتر از ۰.۲۱ دلار نگهدارند، جفت ارز کاردانو و دلار به روند صعودی خود ادامه می دهد.

 اما شکست میانگین متحرک ۲۰ روزه و کاهش قیمت ها نشانه ضعف روند فعلی است. دراین حالت باید در انتظار اصلاح قیمت ها و کاهش آن از ۰.۱۵۵ دلار باشیم.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار

 تحلیل رمزارزهای برتر نشان می دهد که بایننس کوین یا BNB از ۴۳.۲۰۲۹ دلار ریزش داشته است.  این امر نشان می دهد که معامله گران این بازار به دنبال تثبیت سود خود در قیمت های بالاتری هستند. این امر نشان می دهد که افزایش میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی همچنان در بازه مثبت است و این ارز به روند صعودی ادامه می دهد.

بایننس کوین و دلار

اگر قیمت این ارز از ۳۵ دلار کاهش پیدا کند، به این معناست که معامله گران به خرید در کف قیمت ها ادامه داده اند. این امر نشان می دهد که گاوها روند صعودی را تقویت می کنند و قیمت در ادامه به ۵۰ دلار می رسد.

در نقطه مخالف این اتفاق اگر خرس ها در پایین کشیدن قیمت ها موفق باشند، ریتم فعلی این بازار ضعیف می شود. در این صورت معامله گران دیگر به خرید در کف قیمت ها ادامه نخواهند داد. این امر می تواند قیمت را تا ۳۲ دلار کاهش دهد. این امر منجر می شود که این ارز برای چند روز به این روند ادامه دهد و در این بازه ماندگار شود.

جفت ارز چین لینک و دلار

چین لینک LINK از کانال نزولی خود خارج شده است و به ۱۳.۲۸ دلار رسیده است. این ارز در ادامه مسیر صعودی ازسطح مقاومت خود عبور کرده است. این اتفاق درهای تازه ای را برای ادامه روند صعودی باز می کند. روند صعودی تا رسیدن به قیمت ۱۶.۳۶ دلار به مسیر خود ادامه می دهد. در این حالت این آلت کوین به بالاترین را روزانه خود یعنی ۱۵.۶۴۴ دلار نیز رسید.

چین لینک و دلار

با وجود این که الگوی شمعی امروز دنباله بلندی دارد اما به نظر می رسد که معامله گران به شدت در حال تثبیت سود در بازه های بالاتری هستند. اما نشانه مثبت در این بین این است که این جفت ارز سطح حمایت تازه ای را در حوالی قیمت ۱۲.۳۶ دلار برای خود دست و پا کرده است.

 اگر قیمت از ۱۳.۲۸ دلار بالاتر روند، گاو قیمت را تا ۱۶.۳۹ دلار نیز بالا می کشند و در ادامه باید قیمت ۲۰.۱۱۱۱ را شاهد باشیم.اما اگر قیمت از میانگین متحرک نیز کمتر شود، قیمت این جفت ارز به ۱۱.۲۹ و در ادامه به ۱۰ دلار می رسد.

 تحلیل رمزارزهای برتر با جفت ارز بیت کوین اس وی و دلار

 بیت کوین اس وی BSV خبر از حضور گاوها می دهد. قیمت این ارز از سطح مقامت ۱۸۱ دلاری نیز بیشتر شده است. خرس ها برای مدت ها با تما قوا  از این بازه دفاع کرده بودند. اما سرانجام گاوها موفق شدند.

بیت کوین اس وی و دلار

قیمت این ارز از میانگین متحرک فعلی کاهش پیدا کرده است. اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر ۱۶۰دلار برسانند، جفت ارز بیت کوین اس وی و دلار به روند نزولی ادامه می دهد و از سطح حمایت ۱۴۶ دلار نیز پایین تر می آید.

از سوی دیگر اگر قیمت در سطح فعلی باقی بماند و از ۱۷۵ دلار نیز بیشتر شود، گاوها وارد عمل می شوند و قیمت را تا ۱۸۱ دلار بالا می برند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند باید در انتظار قیمت ۲۱۵ دلار برای این ارز باشیم.

 با این حال میانگین متحرک و شاخص نسبی اندکی از نیمه پایین تر است. به این ترتیب نمی توان گفت که در حال حاضر کدام یک کنترل گروه را در دست دارند؛ خرس ها یا گاوها.

خرید و فروش بیت کوین و تحلیل رمزارزهای برتر بازار در شرایط فعلی به بخش مهمی از بازار رمزارز تبدیل شده است. این نکته را به یاد داشته باشید که خرید این ارزها می تواند ارزش دارایی شما را دو چندان کند. ازسوی دیگر این سرمایه گذاری شما را از گزند تورم ناشی از کاهش ارزش دلار و دیگر ارزهای سنتی نیز نجات می دهد. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و اطلاعات خود را درباره این بازار افزایش دهید. خرید بیت کوین با رمزارز مارکت تجربه ای به یاد ماندنی از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و در عصر دیجیتال است.

منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-1-4-btc-eth-xrp-ltc-dot-bch-ada-bnb-link-bsv

Comments (0)
Add Comment