ارزهای دیجیتال برتر

در حالی که بیت کوین با تمام قوت در تلاش برای ثبت قیمت ۴۰ هزار دلاری است به نظر می رسد که دیگر آلت کوین ها نیز به روند صعودی ادامه می دهند. تحلیل قیمت ارزهای برتر بازار رمزارز نشان می دهد که قیمت آلت کوین ها به بالاترین حد خود رسیده است.

اصلاح قیمت ها از ماه ژانویه اعتماد موسسات سرمایه گذاری به این  بازار را خدشه دار نکرده است. تحلیل گران شرکت Grayscale می گویند تعداد نهنگ هایی که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند تا ۲۰۰ افزایش پیدا کرده است.

در کنار موسسات مالی، سرمایه گذاران بزرگ نیز دارایی خود را وارد بازار رمزارز کرده اند. آنها به دنبال محاظت از ارزش دارایی های خود هستند. موج سرمایه ای که وارد بازار رمزارز می شود حاکی از آن است که این سرمایه گذارن نسبت به این بازار خوش بین هستند. آنها به آینده این ارز امیدوار هستند. بسیاری از تحلیل گران باور دارند که بیت کوین همچنان در ابتدای مسیر صعودی است.

 در واقع اگر بیت کوین بخواهد رفتار خود در دو روند صعودی گذشته را تکرار کند، قیمت این ارز تا ۳۹۰ هزار دلار افزایش پیدا می کند. با وجود این که بیت کوین توجه بسیاری را از خود جلب کرده است. اما آلت کوین ها نیز به خوبی به روند صعودی ادامه داده اند. در ادامه با مشاهده نمودار قیمت این ارز روند صعودی این ارزها را زیر نظر می گیریم.

 جفت ارز دلار و بیت کوین

بیت کوین در بازه ۳۸ هزار دلار با مقاومت بسیار زیادی روبه رو شده است. این ارز در دور روز گذشته برای عبور از این بازه به شدت تلاش کرده است. اصلاح اندکی که در تاریخ ۴ فوریه در قیمت این ارز روی داد نشان می دهد که معامله گران دست از خرید برنداشته اند. این امر احتمال عبور از ۳۸ هزار دلار را افزایش می دهد.

 در بازه ۴۰ هزار دلار باید در انتظار مقاومت بسیاری از سوی خرس های بازار باشیم. اگر گاوها قیمت را از این بازه افزایش دهند، قیمت این جفت ارز تا ۴۱۹۵۹.۶۳ دلار افزایش پیدا می کند.

 خرس ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند. اما اگر گاوها تسلیم نشوند به فشار ادامه دهند به احتمال زیاد ادامه روند صعودی ممکن خواهد بود.

ادامه روند بیت کوین

 سطح مقاومت بعدی برای بیت کوین ۵۰ هزار دلار  و در ادامه ۶۰ هزار دلار خواهد بود. میانگین متحرک ۲۰ روزه برابر ۳۴۶۲۵ دلار است. این میانگین در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نیز افزایش پیدا کرده است و به ۶۱ رسیده است. به این ترتیب در حال حاضر این گاوها هستند که کنترل بازار را به دست دارند.

با این حال اگر قیمت  این ارز به عنوان یکی از ارزهای برتر بازار رمزارز کاهش پیدا کند، قیمت این جفت ارز از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر می آیند. در این صورت گاوها برای بازیابی دوباره قیمت وارد عمل می شوند.  از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را پایین بیاورند، به احتمال زیاد قیمت بین ۲۸۸۵۰ تا ۳۸۰۰۰ دلار در نوسان خواهد بود و این جریان روزها ادامه خواهد داشت.

جفت ارز دلار و اتریوم

اتریوم ریتم بسیاری خوبی را آغاز کرده و توانسته است به بالاترین سطح خود در طول تاریخ دست پیدا کند. این ارز در نزدیکی ۱۶۷۵ دلار با مقاومت هایی روبه رو بود اما خرس ها نتوانتسند قیمت را کاهش دهند.

در تاریخ ۴ فوریه اصلاح اندکی در قیمت این ارز روی داد. این اصلاحات نشان می دهد که معامله گران به هیچ عنوان به دنبال کسب سود بیشتر نیستند. آنها می خواهند قیمت را بالاتر ببرند. میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی بازار در حال افزایش هستند. به این ترتیب گاوها با قدرت تمام در صحنه حضور دارند. اگر آنها موفق به افزایش قیمت شوند، سطح بعدی برای این ارز ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

این رویکرد خوشبینانه در صورتی که خرس ها بتوانند قیمت را تا ۱۳۸۵ دلار یعنی تا میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین بیاورند، نقض می شود. چنین حرکتی می تواند منجر به فروش هرچه بیشتر دارایی بینجامد. که در ادامه باید شاهد کاهش هرچه بیشتر قیمت این ارز باشیم.

 جفت ارز ریپل و دلار

قیمت ریپل از میانگین متحرک افزایش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که فشار فروش در شبکه کاهش پیدا کرده است. گاوها با کاهش قیمت این ارز دارایی بیشتری را به دارایی خود اضافه می کنند. به نظر می رسد که گاوها قصد ندارند از تلاش خود برای ادامه مسیر دست بکشند. این مسیر ادامه خواهد داشت.

اگر قیمت از ۰.۵۰ دلار کاهش پیدا کند. این جفت ارز می تواند به روند نزولی ادامه دهد. این روند تا قیمت ۰.۳۸۵۵ دلار ادامه خواهد داشت. این روند روزها ادامه خواهد داشت. اما اگر میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی افزایش پیدا کند، گاوها کنترل بازار را به دست می گیرند. در این صورت باید در انتظار تغییر مسیر بازار باشیم. اگر گاوها کنترل را به دست بگیرند، و قیمت را از ۰.۵۰ دلار افزایش دهند، قیمت این ارز تا ۰.۶۰ و ۰.۷۵ دلار ادامه خواهد داشت.

جفت ارز دلار و دات از جمله ارزهای برتر بازار رمزارز

قیمت دات افزایش پیدا کرده است. قیمت این ارز به ۱۹.۴۰ دلار رسیده است. این امر نشان می دهد که این ادامه روند صعودی امکان پذیر است. خرس ها در تلاش هستند که قیمت این ارز را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند، اما گاوها به شدت از این سطح دفاع کرده اند و تنوانسته اند از سقوط هرچه بیشتر قیمت هاجلوگیری کنند.

گاوها تنوانسته اند قیمت این ارز را به ۱۹.۴۰ دلار برسانند. این سطح نقش مهمی را در شبکه ایفا می کند. اگر این جفت ارز بتواند به قیمت ۲۱۷۳۲۱ دلار برسد، سطح بعدی ۲۴۰۸ دلار خواهد بود. در ادامه قیمت این ارز به ۳۰ دلار می رسد.

خرس ها در بازار

 اما اگر خرس ها قیمت را کاهش دهند این رویکرد نقض می شود. در این صورت قیمت تا ۱۸.۵۰ دلار کاهش پیدا می کند. چنین حرکتی به این معناست که سطح فعلی شکسته شده است. در این صورت افزایش قیمت ها تنها یک تله گاوی خواهد بود. در این صورت این جفت ارز بین ۱۴۷۲۵۹ و ۱۹.۴۰ دلار باقی می ماند.

 جفت ارز دلار و آدا

آدا امروز افزایش قیمت را تجربه کرده است. این  امر نشان می دهد که ریتم خوبی در بازار ایجاد شده است و افراد بیشتری از این بازار استقبال کرده اند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از این بازه نگهدارند، این آلت کوین می تواند به روند صعودی ادامه دهد و قیمت ۰.۶۰ دلار را ثبت کند.

با این حال خرس ها به همین سادگی ها میدان را ترک نمی کنند. آن ها برای تغییر مسیر بازار تمام تلاش خود را به کار می گیرند. خرس ها سعی می کنند که از ادامه روند صعودی جلوگیری کنند. در این صورت قیمت  این ارز کاهش پیدا می کند. شاید گاوها فریب خرس ها را بخورند و قیمت کاهش پیدا کند.

اما اگر این ارز از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند به احتمال زیاد نشانه آن است که گاوها به خرید بیشتر ادامه داده اند. این نکته را به یاد داشته باشید که در این صورت باید منتظر افزایش قیمت این ارز باشیم. اما اگر خرس ها بتوانند قیمت را کاهش دهند، امکان تغییر مسیر روند قیمت وجود دارد.

 جفت ارز لینک و دلار

 لینک یکی از ارزهای برتر بازار رمزارز است. این ارز به بالاترین حد خود رسیده است. اما به نظر می رسد که گاوها توانایی حفظ قیمت در این بازه را ندارند. خرس ها در تلاش هستند که گاوهای خوش خیال را به دام بیندازند. آنها برای اینکار قیمت را کاهش می دهند. باکاهش قیمت بسیاری از سرمایه گذاران برای فروش دارایی خود وارد عمل می شوند.

دنباله بلند تر در نمودار شمعی نشان می دهد که گاوها به خرید لینک بیشتر با کاهش قیمت ها ادامه داده اند. افزایش میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که گاوها کنترل اوضاع را به دست گرفته اند. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر قیمت به ۲۵.۸۵۳۲ دلار رسید، این روند تا ۳۰ دلار ادامه خواهد داشت.

امکان ادامه روند نزولی

از سوی دیگر اگر این جفت ارز از ۲۵.۸۵۳۲ دلار کاهش پیدا کند، امکان ادامه روند نزولی وجود خواهد داشت. در این صورت سرمایه گذاران بیشتری برای فروش دارایی و تثبیت سود وارد عمل می شوند. این امر نشان می دهد که معامله گران به دنبال کسب سود بیشتر هستند. کاهش قیمت از میانگین ۲۰ روزه نشانه ای از ضعف بازار است. این امر می تواند قیمت این ارز را تا ۲۰.۱۱۱۱ دلار ادامه دهد.

 جفت ارز لایت کوین و دلار

 لایت کوین پس از اصلاح قیمت ها در تاریخ ۴ فوریه شاهد تلاش هرچه بیشتر خرس ها برای کاهش قیمت بوده است. آنها می خواهد قیمت این ارز را از میانگین متحرک پایین تر بیاورند. اما تاکنون موفق به انجام این کار نشده اند. گاوها با کاهش قیمت دارایی بیشتری را خریداری کرده اند. این امر نشان می دهد که آنها علاقه زیادی به خرید این ارز دارند و به ادامه روند صعودی امیدوار هستند.

اگر خریداران قیمت را تا ۱۵۹ و ۱۶۶ دلار افزایش دهند، این روند ادامه خواهد داشت و قیمت بعدی برای این ارز ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار خواهد بود. خرس ها از این سطح دفاع می کنند. اما به نظر می رسد که گاوها اجازه نمی دهند که قیمت از ۱۶۶ دلار کاهش پیدا کند. این امر احتمال رسیدن قیمت به ۲۰۰ دلار را افزایش داده است.

رویکرد گاوی نشان می دهد که اگر این جفت ارز از مسیر صعودی خارج شود، ادامه روند نزولی امکان پذیر خواهد بود. این روند می تواند قیمت این ارز تا ۱۲۰ دلار کاهش دهد.

جفت ارز بایننس و دلار

باننس به عنوان یکی از ارزهای برتر بازار رمزارز در روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. این ارز در ادامه روند صعودی از ۵۳ دلار افزایش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که گاوه به خرید این ارز ادامه داده اند. آنها به دنبال کاهش قیمت ها دارایی بیشتری را خریداری کرده اند و قیمت این ارز را افزایش داده اند. اما نمودار شمعی نشان می دهد که خرس ها در حال فروش این دارایی روی نرخ های بالاتر هستند.

اگر جفت ارز دلار و باننس از مسیر فعلی سرپیچی کند، این روند ادامه خواهد داشت. این روند می توانند به کاهش قیمت بیانجامد. اما گاوها در ادامه به روند صعودی ادامه خواهد داد، اگر کاهش قیمت ها از ۶۰ دلار امکان پذیر باشد. این امر می تواند احتمال ادامه روند نزولی تا ۸۰ دلار را نیز افزایش دهد.

خرید دارایی به ارزشی بیش از ارزش واقعی

 با وجود این که این اندیکاتور ها مثبت هستند، شاخص قدرت نسبی روی ۸۰ است و نشان می دهد که قیمت خرید دارایی بیش از ارزش واقعی آن است. این امر نشان میدهد که باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم. در این صورت قیمت از ۵۲ دلار کاهش پیدا می کند. در ادامه قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۴۶ دلار نیز کاهش پیدا می کند.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

بیت کوین کش برای رسیدن به قیمت های بالای ۴۵۰ دلار در تلاش است. اما گویا خرس ها با تمام قوا در حال دفاع از این بازه هستند. آنها موفق نشده اند قیمت این ارز را کاهش دهند.

میانگین متحرک ثابت است. شاخص قدرت نسبی به نیمه رسیده است. این عوامل تاثیر مثبتی روی قیمت این بازار نداشته اند. اگر قیمت افزایش پیدا کند، گاوها به تلاش خود ادامه می دهند و رسیدن به قیمت ۵۱۵.۳۵ و ۵۳۹ دلار نیز امکان پذیر خواهد بود.

جفت ارز استلار لومنس و دلار

 استلار لومنس در روزهای گذشته بین ۰.۳۲ و ۰.۳۵ دلار معامله شده است. قیمت این ارز در نزدیکی سطح مقاومت است. این امر نشان می دهد که قیمت در روند صعودی است و این روند ادامه خواهد داشت.

اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۰.۳۵ دلار افزایش دهند، جفت ارز استلار لومنس و دلار به روند صعودی ادامه می دهد و به ۰.۴۰ می رسد. در این صورت ممکن است خرس ها وارد عمل شوند. آنها سعی می کنند جلوی افزایش قیمت را بگیرند. اما به احتمال زیاد این روند صعودی ادامه خواهد داشت. در این صورت قیمت بعدی ۰.۵۰ دلار خواهد بود.

 از سوی دیگر اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر ۰.۳۲۵ دلار بکشانند، کاهش هرچه بیشتر قیمت نیز امکان پذیر است. در این صورت باید در انتظار ادامه روند نزولی باشیم.

 خرید و فروش رمزارز

 ارزهای برتر بازار رمزارز رفتار متفاوتی را از خود نشان می دهند. با ادامه روند صعودی در بیت کوین بازار دیگر آلت کوین ها نیز جان دوباره ای گرفته است. به نظر می رسد که این ارز در ادامه مسیر رکوردهای جدیدی را از خود بر جای بگذارند. این روند می تواند در ادامه مسیر قیمت را به کلی تغییر دهد. بازار رمزارز به سرعت در حال پیشرفت است. بهتر است شما نیز برای همراهی با این ارز وارد عمل شوید. این نکته را به یاد داشته باشید که خرید بیت کوین و دیگر رمزارزها امروز بهتر از فرداست. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و رمزارزها را به دارایی خود بیفزایید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-2-5-btc-eth-xrp-dot-ada-link-ltc-bnb-bch-xlm