تحلیل قیمت رمزارزهای برتر

 بیت کوین امروز تازه را به ثبت رسانده است. افزایش قیمت این ارز دیگر آلت کوین ها را نیز در ادامه روند صعودی یاری خواهد کرد. تحلیل قیمت رمزارزهای برتر نشان می دهد که بیت کوین در مقایسه با طلا روند بسیار بهتری را طی کرده است. کسانی که در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرده در مقایسه با کسانی که در بازار طلا سرمایه گذاری کرده است سود بیشتری به دست آوردند.

بیت کوین در بازه های زمانی متفاوت عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته است. بیت کوین در سال گذشته رشد ۲۷۰ درصدی را تجربه کرده است این در حالی است که قیمت طلا تنها ۲۴ درصد افزایش داشته است. بیت کوین در سال های گذشته به عنوان یک دارایی ارزشمند به بلوغ رسیده است. بیت کوین در روند ۶۰ روزه صعودی سال ۲۰۱۷ نوسان ۳۲ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که در روند صعودی اخیر میزان نوسان را در بیت کوین ۱۴.۲۵ درصد بوده است. تحلیلگران بر این باورند که با پذیرش بیت کوین از سوی موسسات سرمایه گذاری میزان نوسانات بازار نیز کاهش پیدا کرده است.

حضور موسسات در بازار بیت کوین به پایان نرسیده است. بسیاری از شرکت های آمریکایی به دنبال راه اندازی نوعی خدمات در زمینه رمز ارز هستند. با افزایش پذیرش بیت کوین سوی موسسات مالی احساس سرمایه گذاران به بازار بیت کوین مثبت باقی می ماند.اکنون زمان آن رسیده است که به تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار بپردازیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین برای رسیدن به سطح ۵۰ هزار دلاری که از نظر روانی بسیار حائز اهمیت بود با مقاومت کمی روبرو شد. این امر نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را به دست گرفتند و عجله ای برای تثبیت سود ندارند. به نظر می رسد که آنها در انتظار ادامه روند صعودی هستند.

۱

رسیدن بیت کوین قیمت بالاتر از ۵۱ هزار دلار نشانه قدرت روند صعودی است. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است. و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده است که نشان می دهد خریداران این ارز را به قیمتی بیش از ارزش واقعی آن خریداری می کنند.

اگر گاوها به توان قیمت را برای سه روز بالاتر از ۵۰ هزار دلار نگه دارند بیت کوین روند صعودی را تا ۶۰ هزار دلار ادامه خواهد داد.

 اما اگر قیمت فعلی کاهش پیدا کند بیت کوین تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا خواهد کرد. با کاهش قیمت ها از این سطح ادامه روند صعودی تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۳۷۴۱۵ دلار ادامه خواهد داشت. این سطح از نظر روانی و تکنیکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با شکسته شدن این سطح ریتم بازاربه نفع خرس ها تغییر می کند.

 جفت ارز دلار و اتریوم 

اتریوم اکنون در بازی میان قیمت ۱۶۵۸.۵۷۲ و ۱۸۶۹.۴۷۳ دلار معامله می شود. دنباله بلند ترین نمودار شمعی در تاریخ ۱۵ نشان می دهد که گاوها با کاهش قیمت به خرید بیشترین دارایی ادامه می دهند. خریداران سعی می کند که قیمت را از ۱۸۶۹.۴۷۳ دلار افزایش دهد.

اگر باز هم موفق به انجام این کار شوند ادامه روند صعودی تا ۲ هزار دلار امکان پذیر می شود. این سطح مقاومت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما اگر گاوها بتوانند قیمت را از این بازی افزایش دهد ریتم روند صعودی سرعت می گیرد به هدف بعدی در ادامه روند صعودی ۲۵۰۰ دلار خواهد بود.

 از سوی دیگر اگر قیمت از ۱۸۶۹.۴۷۳ دلار کاهش پیدا کند. این جفت ارز برای مدتی قیمت ثابتی را تجربه می کند. کاهش قیمت از میان از میانگین نشانه ای از ضعیف شدن ریتم صعودی خواهد بود. پایین آمدن قیمت از سطح حمایت اوضاع به نفع خرس ها تغییر می کند و بازار روند نزولی راپیش می گیرد.

 جفت ارز دات و دلار 

در تحلیل قیمت رمزارزهای برتر باید دات را نیز در نظر بگیریم. این رمز ارز در تاریخ ۱۶ فوریه رکورد تازه ایرا به ثبت رساند. گاوها کنترل بازار را در دست دارند اما خرس ها همچنان از سطح مقاومت دفاع می کنند.

اگر گاو ها بتوانند قیمت را در سطح فعلی نگه دارند ریتم جفت ارز در روند صعودی باقی می ماند و قیمت ۴۲ دلار می رسد. اما از سوی دیگر اگر قیمت در این صد ثابت بماند نیز احتمال ادامه روند صعودی وجود دارد.

اولین نشانه های ضعف در ادامه روند صعودی زمانی مشاهده می شود که قیمت از سطح میانگین پایین تر بیاید. در این صورت قیمت این ارز تا سطح حمایت کاهش پیدا خواهد کرد. این سطح از اهمیت ویژه ای در بازار ارز برخوردار است و شکسته شدن آن به معنی ادامه روند نزولی و تغییر روند بازار است.

 جفت ارز آدا و دلار

 در تحلیل قیمت رمزارزهای برتر در میابیم که این رمز ارز پس از صعود ناگهانی خود در تاریخ ۱۵ فوریه یک نمودار شمعی روزانه را تشکیل داده است. امروز نمودار شمعی دوجی را مشاهده می کنیم. این نمودار نشان می دهد که میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است.

اکنون سرمایه گذاران خوشبین باید قیمت را از ۰.۹۸۱۷۷۱۲ دلار افزایش دهند. این سد با مقاومت زیادی روبرو خواهیم شد. با بالا رفتن قیمت از این سطح ادامه روند صعودی تا ۱.۲۵ و ۱.۵۰ ادامه خواهد داشت.

 اما از سوی دیگر اگر قیمت از این سد کاهش پیدا کند ادامه روند نزولی تا ۰.۶۸۷ دلار اتفاق می افتد. 

جفت ارز دلار و ریپل 

ریپل در تاریخ ۱۴ و ۱۵ فوریه برای رسیدن به قیمت ۰.۵۰ دلار تلاش کرده است. اما گاو ها موفق نشدند قیمت را در این سطح نگه دارد. این بدان معناست که با افزایش قیمت میزان تقاضا برای خرید این ارز کاهش پیدا می کند.

با شکست گاه ها برای ادامه روند صعودی ریتم صعودی ضعیف می شود. جفت ارز ریپل و دلار اکنون درباره ۰.۵۰ و ۰.۶۵ دلار معامله می شود. با افزایش قیمت از ۰.۶۵ دلار ادامه روند صعودی تا ۰.۷۸۰۶۸ دلار امکان پذیر می شود.

 اما از سوی دیگر کاهش قیمت ها از میانگین متحرک ۲۰ روزه قیمت این ارز را تا سطح میانگین متحرک ۵۰ روز کاهش می دهد.

جفت ارز لایت کوین و دلار

 لایت کوین در تاریخ ۱۵ فوریه سطح ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار را آزموده است. سرمایه گذاران خوش بین تمام تلاش خود را برای ادامه روند صعودی و رساندن قیمت به۲۳۰.۵۳۰۵ دلار به کار گرفته اند. با موفقیت آنها قیمت این ارز در ادامه روند صعودی به ۲۵۶ و در نهایت به ۲۷۲ دلار می رسد.

میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که گاو ها این ارز را به قیمتی بیش از ارزش واقعی آن خریداری می کند. اگر خرس ها موفق شود که از حد مقاومت حمایت کنند این جفت ارز در بازه میان قیمت ۱۸۵ و ۲۳۰ دلار ثابت می ماند . اما با کاهش قیمت از خط فعلی ادامه روند نزولی تا میانگین متحرک۵۰ روزه یعنی ۱۵۶ دلار ادامه خواهد داشت.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

 بیت کوین کش در تاریخ ۱۵ فوریه نمودار دوجی را تشکیل داده است. نمودار شمعی روزانه شکل گرفته است. تشکیل این نمودار نشان می دهد که گاو ها و خرس ها برای به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع هستند.

اگر گاو ها در این مبارزه پیروز شوند ، قیمت از ۷۴۵.۳۹ دلار به ۷۷۳.۳۲ دلار می رسد. در این صورت ادامه روند صعودی تا ۹۰۰ دلار نیز امکان پذیر می شود. میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این عرض اکنون به قیمتی بیش از قیمت واقعی خود خریداری می شود. از آنجایی که گاها کنترل بازار را در دست دارند ادامه روند صعودی ساده تر است. 

اما از سوی دیگر از قیمت از ۶۷۰ دلار کاهش پیدا کند. ادامه روند نزولی تا ۶۳۱.۷۱ دلار ادامه خواهد داشت. با شکسته شدن این سطح حمایت قیمت تا سا سطح میانگین ۲۰ روزه یعنی ۵۶۳ دلار کاهش پیدا می کند. 

جفت ارز لینک و دلار

 لینک در تاریخ ۱۵ فوریه افزایش قیمت را تجربه کرد. اما قدرت گاوها برای ادامه مسیر به اندازه کافی نبود. آنها موفق شدند که قیمت را از سطح مقاومت بالاتر ببرد. به این ترتیب برخی از سرمایه داران برای رسیدن به سود دارای خود را فروختند. این امر منجر به کاهش قیمت شد.

نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاو ها با کاهش قیمت خرید بیشترین دارای ادامه دادند. در ادامه آنها می توانند به مسیر صعودی ادامه داده و قیمت را به ۴۴ دلار برساند.

اما از سوی دیگر اگر قیمت مقاومت فعلی کاهش پیدا کند جفت ارز دلار و لینک در روند نزولی به مسیر خود ادامه می دهد. در این حالت اوضاع به نفع خرس ها تغییر می کند.

 در آخر

 با تحلیل قیمت رمزارزهای برتر به وضعیت بازار رمزارز پی می بریم. پیش از آنکه برای خرید رمز از وارد عمل شوید بهتر است بازار را تحلیل کنید. در این صورت بهترین زمان را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید.

 بازار رمزارز آینده درخشانی را پیش رو دارد. سرمایه گذاری در این بازار دارایی خود را چندین برابر خواهد کرد. برای خرید بیت کوین ولی اگر رمز ارزها با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-2-17-btc-eth-dot-ada-xrp-bnb-ltc-bch-link-xlm