پیش بینی قیمت از ۳۱۸ تا ۰ دلار

قیمت بیت کوین پس از یکسال به کجا می رسد؟ پس از ده سال به کجا می رسد؟ پس از بیست سال قیمت این ارز به کجا می رسد؟ در این مقاله به پیش بینی قیمت بیت کوین می پردازیم. اگرچه تمام این آمارها حدس و گمانه زنی است و کسی نمی تواند به طور قطعی آینده این ارز را پیش بینی کند.

 قیمت بیت کوین تا انتهای سال چه وضعیتی خواهد داشت؟ با ما همراه باشید.

نظر اعتدال گران در رابطه با پیش بینی قیمت

مدلی که از سوی PlanB مطرح شده معروف ترین مدلی است که برای پیش بینی بازار در نظر گرفته شده است. در این مدل پیش بینی شده است که در دراز مدت قیمت بیت کوین را مشخص می کند. در این مدل دو عامل در نظر گرفته شده اند. نخست میزان بیت کوین های موجود در بازار در مقایسه با تعداد سکه هایی که به تازگی استخراج شده و وارد بازار شده اند.

تاکنون این مدل به درستی پیاده سازی شده است و پیش بینی هایی که در این مدل انجام شده است به واقعیت تبدیل شده است. قیمت بیت کوین در فوریه ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است. اکنون قیمت برای سال جاری قیمت ۲۸۸ هزار دلار را در نظر گرفته است. اکنون این رمزارز به ارزش ۵۶ هزار دلار معامله می شود. برای اینکه پیش بینی مذکور به واقعیت تبدیل شود، این ارز باید تا ماه  دسامبر رشد ۴۰۰ درصدی را تجربه کند.

آنتونی پمپلیانو (Anthony Pomplianio) از شرکت Morgan Greek Digital در پیش بینی های خود قیمت ۲۰۰ هزار دلار را برای ادامه مسیر در نظر نگرفته است. اما با این حال آنها به ادامه روند صعودی بدبین نیستند. او بر این باور است که بیت کوین تا پایان سال قیمت ۱۰۰ هزار دلار را از آن خود می کند. با رسیدن به این قیمت، بیت کوین دو برابر قیمت امروز را تجربه می کند.

اگر ناگهان تعداد بیت کوین های در گردش به ۸ میلیون عدد برسد و میزان تقاضا به همین اندازه باشد. شاهد افزایش شدید قیمت خواهیم بود.

بدبینان و پیش بینی قیمت

هر کجا که سرمایه گذارهای خوشبین یا گاوها حضور داشته باشند، خرس ها نیز در صحنه حضور دارند. پیتر شیف (Pitter Schiff) یکی از کسانی است که به شدت از بیت کوین و بازار رمزارز انتقاد کرده است. او بر این باور است که بیت کوین یک حباب عظیم است که در نهایت تمام سرمایه گذاران را با خود به زمین می کوبد. بر اساس گفته های او زمان تنها عاملی است که این حقیقت را مشخص می کندو

او در یک مصاحبه اعلام کرده است که مهم نیست قیمت تا چه اندازه بالا برود. واقعیت این است که به زودی احمق های بازار تمام می شوند. آن زمان بزرگترین احمق کسی است که بیشترین بیت کوین را در حساب خود نگهداری کرده است.

پیش بینی قیمت و انتظار ترقی

چه کسی فکر می کرد که روزگاری پیش بینی قیمت ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار دلاری برای بیت کوین از سوی اعتدال گراها مطرح شود؟ به نظر می رسد که به چنین روزی رسیده ایم. گزارش های تایید نشده نشان می دهند که رویکرد خوشبینانه ای برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است.

و این رویکرد برای بازه زمانی کوتاه مدت است. با افزایش قیمت بیت کوین، پیش بینی قیمت این ارز برای آینده نیز رشد می کند. فرانک هولمز  یک سرمایه گذاری آمریکایی است که در این زمنیه می گوید قیمت بیت کوین در سال های آتی به نیم میلیون دلار می رسد.

اما پیش بینی واضحی برای روند آتی در نظر گرفته نشده است. مدیر شرکت میکرواستراتژی به عنوانی یکی از شرکت هایی که در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرده نیز پیش بینی کرده است، بیت کوین قدرت نظام مالی را از آن خود می کند. این ام می توانید قیمت های غیر قابل تصوری را برای این ارز رقم بزند.

از نظر تئوری تمام دارایی هایی که به دنبال صندوق ذخیره مطمئنی هستند، از املاک، پول نقد، سهام و اوراق خارج شده و وارد بازار بیت کوین می شود.

در آخر

 سرمایه گذاری در بیت کوین می تواند آینده شما را متحول کند. به یاد داشته باشید که این ارز در مسیر تاریخی خود قیمت های متفاوتی را به ثبت رسانده است. هواداران و مخالفان بسیاری در این سال ها این ارز را همراهی کرده اند. اکنون زمان آن است که شما روند این ارز را در ادامه سال ۲۰۲۱ پیش بینی کنید. آیا از آن دسته از افرادی هستید که قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلاری را برای این ارز در نظر گرفته اند یا در فکر بیت کوین نیم میلیون دلاری هستید؟ پیش بینی قیمت بیت کوین به این سادگی ها نیست، اما این گوی و این میدان.

شاید مانند مخالفان تصور می کنید که امسال دیگر شاهد ترکیدن حباب بیت کوین خواهید بود. نظر خود را با ما در میان بگذارید. بیت کوین بازاری است که به تمام مردم تعلق دارد. بنابراین آزادانه نظرات خود را در رابطه با این شبکه با دیگران به اشتراک بگذاریم. جالب است بدانید که چه تعداد از کاربران هوادار بیت کوین هستند و چه تعدادی از آنها بیت کوین را یک حباب می دانند؟ شما از کدام دسته هستید؟

منبع

https://cointelegraph.com/news/from-318k-to-0-bitcoin-price-predictions-for-2021