علت کاهش قیمت بیت کوین

 قیمت بیت کوین ظرف  ۴ ساعت ۶ درصد کاهش پیدا کرد.  فاکتورهای متعددی منجر به کاهش قیمت شده اند.  در این مقاله میخواهیم ۳ علت کاهش قیمت بیت کوین را  بررسی کنیم.  این چه علت عبارت است از قیمت جدید برای آغاز هفته،  افزایش نرخ سرمایه گذاری  و افزایش تعداد استیل کوین ها. 

نمودار شمعی هفتگی جدید

  زمانی که نمودار هفتگی جدید آغاز می‌شود،  شاعر نوسانات بیشتری در بازار بیت کوین هستیم.  که قیمتی که در این نمودار مشاهده می‌شود روند آتی رمزارز را در ادامه هفته تعیین می‌کند. ۹ ساعت گذشته همانطور که یکی از معامله گران ناشناس بازار گفته بیت کوین شاهده عقب نشینی بزرگی بوده است.  در نتیجه  بسیاری از معامله‌گران بر این باورند که بیت کوین در آستانه تجربه کردن نوسانات شدید برای سنجش بالاترین رکورد خود است. قیمت‌بیت‌کوین بار دیگر وارد محدوده قرمز شده است.  همچنان  در ساعات آغازین روز به سر می بریم.  بنابراین احتمال دارد در ادامه روز بیت کوین از این محدوده خارج شده و سطح حمایت را حفظ کند.  اکنون بیت کوین دچار نوسان شده است.

اگر بیت کوین قادر نباشد از سطح ۵۵ هزار دلار افزایش پیدا کند، معامله‌گران باید در انتظار کاهش قیمت تا سطح حمایت ۴۶۷۰۰ دلار باشند.

داغ شدن بازار قراردادهای آتی

 با شروع کاهش قیمت بیت کوین،  نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای آتی حدود ۰.۱ در درصد بود.این امر نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذارانی که در بازار حضور دارند در حال خرید دارایی هستند.  این امر صف خرید را افزایش داده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده ازBybt.com تعداد معامله گران ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۸۳ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش رساندند  به ۱۹۴۵۴۱  می رسد.  این میزان از تاریخ ۲۱ فوریه در بازار مشاهده نشده است. افزایش نقدینگی در بازار منجر به کاهش قیمت از ۵۷ هزار دلار شد.  به این ترتیب متوجه می‌شویم که قیمت ۵۷۰۰۰ دلار یک سطح حمایت حیاتی برای بیت کوین است.

بیت کوین تاکنون به ندرت  موفق به حفظ این سطح شده است.  به همین دلیل این ارز باید به روند صعودی ادامه دهد در غیر این صورت بار دیگر شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

ورود استیبل کوین ها؛ علت کاهش قیمت بیت کوین 

 پیش از کاهش قیمت بیت کوین اطلاعات موجود در شبکه نشان می دادند، بیت‌کوین های زیادی وارد بازار Gemini شده‌اند.  این بازار در کنار بازار کوین بیس یکی از بزرگترین بازار های رمز ارز در آمریکاست. فعالان بازار رمز ارز بازار جمینی را به عنوان  صرافی نهنگ‌ها می‌شناسند.

 روند صعودی فعلی در کنار فشار ناشی از فروش بیت کوین از سوی نهنگ ها،  به وسیله ورود استیبل کوین ها به صرافی ها تحت فشار قرار گرفته است. اکنون ورود استیبل کوین ها به صحنه تاثیر بسیار زیادی روی روند بیت کوین دارد.  

در آخر

 قیمت بیت کوین پس از ثبت بالاترین رکورد تاریخی خود در ۴ ساعت گذشته کاهش پیدا کرد.  تحلیلگران با بررسی علل کاهش قیمت ۳ علت کاهش قیمت بیت کوین را شناسایی کردند.  عوامل متعددی بر روند بازار بیت کوین تأثیرگذار است.  با مطالعه بیشتر درک بهتری از سازوکار بازار بیت کوین به عوامل تأثیرگذار بر قیمت این ارز به دست خواهید آورد.  

  اخبار دنیای رمز ارز را زیر نظر داشته باشید و تحلیل قیمت‌ها را مطالعه کنید. پس از افزایش اطلاعات برای خرید رمز است با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/3-reasons-bitcoin-fell-6-in-4-hours-is-the-btc-rally-weakening