۵ دلیل ادامه روند صعودی برای بیت کوین

اطلاعات موجود در شبکه نشان می دهد که قیمت بیت کوین تا زمانی که نهنگ ها، ماینرها و سرمایه گذاران بلندمدت رویکرد خوشبینانه این ارز داشته باشند به روند صعودی ادامه خواهد داد. قیمت بیت کوین به واسطه افزایش فروش نهنگ ها در دو ماه اخیر فشار زیادی را متحمل شده است. اما پنج شاخص اصلی در بازار وجود دارد که نشان می دهد فروشندگان بزرگ به نگهداری این دارایی و حتی خرید بیشتر بیت کوین ادامه می دهند. این در حالی است که میزان تقاضا از سوی موسسات مالی افزایش پیدا کرده است. اگر به دنبال دلیل ادامه روند صعودی هستید با ما در ادامه مقاله همراه باشید. شواهد نشان می دهد که شرایط برای ثبت رکورد جدید برای بیت کوین آماده است.

نهنگ ها دست از فروش بیت کوین برداشتند

 اولین دلیل ادامه روند صعودی توقف میزان فروش از سوی نهنگ هاست. نهنگ ها سرمایه گذارانی هستند که بیش از هزار بیت کوین را در اختیار دارد. میزان فروش این بخش از گروه سرمایه گذاران از تاریخ ۸ فوریه ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 این در حالی است که بیت کوین در طول دو ماه گذشته دو مرتبه به بالاترین رکورد خود رسیده است. اما روند افزایش قیمت کاهش پیدا کرده است. بیت کوین همچنان موفق به عبور از قیمت ۶۰ هزار دلار نشده است. اما از تاریخ ۳۱ مارس سرمایه گذاران بزرگ دست از فروش این دارایی برداشتند.

سرمایه گذاران با پایان فصل سبد سرمایه خود را مورد بررسی قرار می دهند. در این زمان شاهد افزایش فروش دارایی خواهیم بود. بیت کوین از آغاز سال جاری ۱۱۴ درصد افزایش داشته است. به همین دلیل انتظار می رود شاهد فروش این دارایی باشیم. 

کاهش فروش دارایی از سوی سرمایه گذاری بلندمدت

زمانی که بیت کوین بالاترین رکورد خود از سال ۲۰۱۹ را در اکتبر سال ۲۰۲۰ شکست، روند تازه ای در این بازار آغاز شد.در آن زمان معیار سی سی دی افزایش پیدا کرد. معیار CCD قیمتی را نشان می دهد که در آن سرمایه گذاران بلند مدت برای فروش دارایی وارد عمل می شوند. برای محاسبه این معیار باید تعداد سکه های معامله شده را در تعداد روزهایی که از آخرین خرید و فروش آن سکه ها می گذرد ضرب کنیم. هر اندازه معیار بالاتر باشد حجم بیشتری از سکه فروخته شده است.

با این حال از آغاز سال جاری فروش بیت کوین از سوی سرمایه گذاران بلند مدت به شدت کاهش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران بلند مدت بیش از هر زمان دیگری به ادامه روند صعودی و افزایش هرچه بیشتر قیمت بیت کوین در بازه زمانی کوتاه مدت اعتماد دارند.

خرید بیت کوین از سوی ماینرها

خرید بیت کوین از سوی ماینرها دلیل ادامه روند صعودی است. سود اصلی ماینر ها از طریق استخراج بیت کوین های جدید تامین می شود. آنها برای پرداخت هزینه های استخراج از جمله هزینه مصرف برق مجبور به فروش بیت کوین های استخراج شده هستند. با این حال برخی از ماینرها به بیت کوین امیدوارند.

 آنها از صف فروش عقب نشینی کرده به جمع خریداران پیوسته اند.این امر با بررسی میزان دارایی ماینرها مشخص می شود. با بررسی دارایی ماینرها متوجه می شویم که تغییراتی در میزان موجودی این گروه از سرمایه گذاران اعمال شده است.

آخرین باری که ماینر ها از فروش بیت کوین خودداری کردند، سه ماه قبل و پیش از افزایش قیمت بیت کوین بود. این امر نشان می دهد که ماینرها در انتظار افزایش قیمت در بازه زمانی نزدیک هستند. این امر خود دلیل ادامه روند صعودی است.

افزایش تقاضای موسسات مالی

 برخلاف نهنگ ها اشتهای موسسات مالی برای خرید بیت کوین کم نشده است. مجموع بیت کوین هایی که از یا به بازارهای مالی منتقل شده اند وارد محدوده قرمز شده است. این امر به پایین ترین حد ممکن در تاریخ این رمز است. به این ترتیب متوجه می شویم بخش اعظم بیت کوین های موجود از صرافی ها خارج شده اند.

به این ترتیب در میابیم که سکه های منتقل شده وارد کیف پول های سخت افزاری شده اند. چنین اقدامی بیشتر از سوی موسسات مالی انجام می شود. چراکه آنها ترجیح می دهند برای بازه زمانی بلندمدت وارد بازار شود. به همین دلیل ترجیح می دهند کنترل دارایی خود را در دست داشته باشند. و علاقه ای به نگهداری دارایی در صرافی ها ندارند.

از زمان شروع بیماری کرونا میزان موجودی بیت کوین در صرافی ها به شدت کاهش پیدا کرده است. با افزایش خرید موسسات مالی از نوامبر سال ۲۰۲۰ موجودی صرافی ها بیش از پیش کاهش پیدا کرد. بازار کوین بیس یکی از بازارهای است که با کاهش میزان موجودی بیت کوین روبه رو بوده است. کاهش موجودی خود دلیل ادامه روند صعودی‌ به شمار می رود.

 این بازار روز گذشته اعلام کردارزش کل دارایی های موجود در این پلت فرم به ۲۲۳ میلیارد دلار می رسد. این میزان ۱۱.۳ درصد از بازار رمز ارز را تشکیل می دهد. ۱۲۲ میلیارد دلار از این دارایی متعلق به موسسات سرمایه گذاری است. این بازار انتظار دارد که با افزایش سود نگهداری از بیت کوین علاقه موسسات مالی به سرمایه گذاری در بازار رمز افزایش پیدا می کند. 

مثلث بالارونده هفتگی

 از ابتدای ماه فوریه مثلث بالا رونده هفتگی نمودار ها مشاهده می شود. تاریخ نشان داده است که ایجاد چنین الگویی احتمال ادامه روند صعودی را افزایش می دهد. اگر قیمت به روند صعودی ادامه دهد با مشاهده اندازه الگوی مثلثی متوجه می شویم که قیمت تا ۷۹ هزار دلار افزایش خواهد داشت. با وجود اینکه به طور قطعی نمی توان رسیدن به چنین قیمتی را تضمین کرد، اما بهتر است این الگو را در کنار دیگر سیگنال های موجود در شبکه زیر نظر داشته باشیم.

قدرت های برتر بازار رمز ارز شامل سرمایه گذاران بلندمدت، نهنگ ها و ماینر ها به افزایش قیمت بیت کوین اعتماد دارند. الگوی مثلث بالارونده هفتگی دلیل ادامه روند صعودی است. این الگو دلیل دیگری برای باور به ادامه روند صعودی به شمار می رود. با وجود اینکه همه از رسیدن قیمت و ۷۹ هزار دلار خوشحال خواهند شد. بهتر است کاهش قیمت از مثل ۳ بالارونده را نیز در نظر داشته باشیم. چراکه هنوز تمام معیارهای موجود در شبکه در یک راستا نیستند.

 در آخر

 بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال پیدا کردن دلیل ادامه روند صعودی هستند. با وجود کاهش قیمت بیت کوین در روزهای گذشته و ناکامی این ارز در عبور از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلار، همچنان چیزی از علاقه سرمایه گذاران به این بازار کم نشده است. نهنگ ها، سرمایه گذاران بلندمدت و ماینر ها به خرید بیشتر بیت کوین و نگهداری این ارز ادامه می دهد. این امر به وضوح نشان می دهد که آنها در انتظار افزایش قیمت در بازه زمانی نزدیک هستند. 

 ماینر ها برای تامین هزینه استخراج مجبور به فروش بیت کوین های خود هستند. اما این بار دست از فروش بیت کوین برداشته و در انتظار افزایش قیمت به سر می برند. اگر به دنبال خرید بیت کوین هستید فرصت را از دست ندهید. در رمزارز مارکت باخرید بخش بسیار کوچکی از یک بیت کوین آینده خود را تضمین کنید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/5-key-reasons-why-bitcoin-will-likely-see-new-all-time-highs-soon