شبکه رن (ارز دیجیتال REN) چیست؟

شبکه رن (REN) چیست؟

شبکه رن REN یک پروتکل یا شبکه باز است که برای ایجاد قابلیت همکاری بین سیستم عامل­ های مختلف بلاکچین! ساخته شده است. این شبکه به کاربران ارزهای دیجیتال اجازه می دهد بدون اطلاع از محتوای سفارش، به سادگی ارزهای دیجیتال! مختلف را با هم مبادله کنند. همان کاری که صرافی­ های متمرکز هم انجام می دهند ولی شبکه REN  این کار را به صورت مستقیم و بدون ‌واسطه انجام می­دهد.

به عبارتی تا امروز تبدیل بیت کوین به اتریوم، فقط در صرافی­ های متمرکز انجام می­ گرفت اما با ورود پروژه‌ی Ren ! انجام این مبادله‌ی بین زنجیره‌ای، به صورت بهینه و محرمانه در یک صرافی غیرمتمرکز نیز ممکن شده است.

پروتکل Ren که پیش از این به پروتکل جمهوری نیز معروف بود، شبکه اصلی ماشین مجازی خود (RenVM) ! را در ماه مه سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرد و در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد عرضه اولیه ۳۴ میلیون دلاری توکن بومی(ICO) خود موسوم به توکن REN! را ارائه داد.

این شبکه چگونه کار می­کند؟

RenVM به عنوان موتور اجرایی شبکه REN! به DAppها امکان می­ دهد بدون به خطر افتادن امنیت خود، از مزایای شبکه برخوردار شوند. یکی دیگر از مزایای پلتفرم ­هایی مانند اتریوم! این است که امکان ایجاد اپ­های غیرمتمرکز(DApps) را فراهم می­کنند. در شبکه REN مجموعه‌ای از دستگاه­ها (نودها) موسوم به دارک ­نودها(Darknodes)، محاسبات شبکه را انجام می­دهند و در ازای آن توکن­های بومی پروتکل REN! را به عنوان پاداش انجام کار دریافت می­کنند.

شبکه REN! به عنوان یک افزونه، با استفاده از محصول اصلی و محوری خود، که ماشین مجازی رن یا RenVM نامیده می­شود به پروژه ­های حوزه DeFi اجازه می­دهد تا دارایی­ های رمزنگاری شده خارج از بستر اتریوم مانند بیت کوین و زدکش را به پیشنهادات خود بیاورند و بدون استفاده از مراحل اضافی، هر توکنی را بین هر دو بلاکچین مبادله کنند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم REN روی لینک های مربوطه کیلک نمایید و یا با کارشناسان ما در سایت رمزارز مارکت دات کام در ارتباط باشید.

Comments (0)
Add Comment