ارز دیجیتال ریکوئست و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

ارز دیجیتال ریکوئست یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال است که قصد داریم امروز به آن بپردازیم و شما را با این ارز دیجیتال، آشنا کنیم. ریکوئست نتورک یا کوین REQ، یکی از ارزهای دیجیتال کمتر شناخته‌شده اما موفق است. اگر شما نیز این ارز دیجیتال را نمی‌شناسید، با ما همراه باشید تا امروز شما را با این ارز دیجیتال، پیشبینی قیمتی آن، کیف پول، چگونگی خرید و هر آنچه که باید دررابطه با ریکوئست نتورک بدانید، آشنا کنیم.

ارز دیجیتال ریکوئست

ریکوئست نتورک (Request network) یک توکن ERC20 مبنی بر بلاک چین اتریوم است. درحقیقت ریکوئست نتورک، یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز برای ارسال و دریافت پول را به‌وجود آورده است که امکان ثبت درخواست را نیز دارد. این پروژه در حال تلاش برای سازگاری با تمام ارزهای فیات بزرگ است. بدین‌ترتیب کاربران،‌ گزینه‌های بسیار بیشتری را برای ارسال و دریافت مبالغ پول در دست خواهند داشت.

به‌علاوه، ریکوئست نتورک در حال تلاش برای سازگاری با قوانین تمام کشورهای بزرگ جهان نیز است. خود این نیز یک کار بسیار بزرگ و سخت است. مدل REQ درست مانند پی پال (Paypal) است. با این تفاوت که تیم ریکوئست، در حال تلاش برای بدست آوردن اهداف بزرگ‌تری است. آنها می‌خواهند با دستیابی به خدماتی همچون: سیستم پرداخت تجارت به تجارت (B2B)، صورت حساب، اینترنت اشیا (IoT)، حساب‌رسی و دیگر خدمات حساب‌داری، حتی پا را فراتر از این‌ها نیز بگذارند.

نماد ارز دیجیتال ریکوئست، REQ است. کوین REQ برای پرداخت هزینه‌ها در ریکوئست نتورک استفاده می‌شود. به‌علاوه از این کوین برای دسترسی به خدمات مختلف REQ همچون حساب‌رسی پیشرفته و غیره نیز استفاده می‌کنند.

تیم ریکوئست نتورک

ریکوئست نتورک از تیمی حرفه‌ای برخوردار است. این تیم دارای تجربه گسترده‌ای در زمینه پلتفرم‌های انتقال پول است. این تیم درواقع سازنده پلتفرم «Moneytis» بوده است که یک پلتفرم انتقال پول است. این تیم در ساخت و اجرای Moneytis، بسیار موفق بود. باوجود موفقیت زیاد، آنها برای آنکه از فناوری بلاک چین نیز سود ببرند، ریکوئست نتورک را راه‌اندازی کردند.

درحقیقت YCombinator بود که این تیم را برای راه‌اندازی ریکوئست نتورک انتخاب کرد. YCombinator نیز یک شتاب‌دهنده کسب‌وکار است. همین امر به تیم ریکوئست نتورک، اعتبار بسیاری می‌بخشد. همچنین YCombinator در راه‌اندازی خود از صرافی کوین بیس (Coinbase) نیز پشتیبانی کرد که این خود به اعتبار تیم، می‌افزود. به‌علاوه، ریکوئست نتورک تاکنون مشارکت‌های بسیار قدرتمندی را با پروژه‌های برتر ارزهای دیجیتالی همچون Khyber network و PWC France نیز داشته است.

«کریستوفر لاسوت» و «اتین تاتور»، بنیان‌گذاران ریکوئست نتورک هستند. آنها از تجربه Moneytis خود، آموختند که مشکلات بسیاری در زمینه صورت حساب آنلاین برای پرداخت‌ها وجود دارد. پس آنها در صدد آن برآمدند که با کمک فناوری بلاک چین، با چنین مشکلات بغرنجی روبه‌رو شده و آنها را برطرف کنند. این تیم دررابطه با ریکوئست نتورک، بسیار شفاف و روشنگرانه عمل می‌کند. آنها در ردیت و دیگر رسانه‌های اجتماعی، فعال هستند. همچنین ارز دیجیتال ریکوئست، گزارش‌های روند کار خود را دو بار در ماه تکمیل کرده و تحویل می‌دهد.

هزینه‌های ریکوئست نتورک

در آغاز پروژه ریکوئست نتورک، هزینه‌ها بین ۰.۰۴ تا ۰.۵۵ درصد بودند. اما پس از راه‌اندازی نسخه دوم این ارز دیجیتال، هزینه‌ها به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. هزینه‌های جدید نیز بیشتر براساس اندازه دیتا هستند تا مقدار معاملات. هزینه‌ها برای ۱۰KB دیتا در حال حاضر ۰.۰۹ USD و سپس ۰.۰۲ USD اضافی برای هر ۱۰KB دیتاست.

ریکوئست نتورک چطور کار می کند؟

نحوه کار ریکوئست نتورک، بسیار ساده است. فرض کنید «جک» از «آمارا» پول بخواهد. او درخواست صورت حساب را از سمت ریکوئست نتورک به «آمارا» ارسال می‌کند. «آمارا» صورت حساب را دریافت و با یک کلیک آن را پرداخت می‌کند. به‌همین راحتی «جک» پول خود را دریافت خواهد کرد.

ریکوئست نتورک در پی آن است که به پلتفرم پرداختی تبدیل شود که بتوان در آن، صورت حساب‌ها را برروی یک بلاک چین ارسال کرد. این پلتفرم به تمام افراد، اجازه جمع‌آوری و ارسال پرداختی‌ها به هر کجای جهان که بخواهند را می‌دهد.

اگر چه ارسال مبلغ‌های پرداختی از طریق بانک‌های عادی دولتی نیز امکان‌پذیر است. اما بانک‌ها نمی‌توانند ارزهای رمزنگاری شده را انتقال دهند. اگر می‌خواهید پولی را از کسی دریافت کنید و می‌خواهید که به‌صورت ارز دیجیتال بیت کوین باشد، می‌توانید این کار را با رکوئست نتورک انجام دهید. همچنین اگر کسی قصد داشت مبلغی را به شما پرداخت کندو ارزهای دیجیتالی دیگری به‌غیر از بیت کوین در دست داشت، باز هم جای نگرانی نیست. ارز دیجیتال ریکوئست، هر ارز دیجیتالی را به ارز دلخواه شما تبدیل کرده و پول نقد را برای شما ارسال می‌کند.

ریکوئست نتورک، عملکردی با شفافیت و روشنگری کامل را به شما ارائه می‌دهد. چرا که این شبکه، تمام معاملات و درخواست‌ها را برروی بلاک چین REQ ذخیره می‌کند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند فورا ببینند آیا کسی که از او پول دریافت کرده‌اند آیا واقعا پول را منتقل کرده است و یا خیر. همین امر می‌تواند یک صرفه‌جویی بزرگ در هزینه‌های تماس‌های تلفنی ماهانه سازمان‌ها و نهادها باشد. بدین‌صورت دیگر نیازی نیست که با مشتری‌ها تماس بگیرند تا بفهمند که پول را منتقل کرده‌اند و یا خیر.

به‌علاوه، شرکت‌ها و آژانس‌ها می‌توانند برنامه‌های صورت حساب خود و دیگر روش‌های مالی را برروی این سیستم، اجرا کنند. شرکت‌های مالی تنها باید یک دکمه پرداخت کاربرپسند ساده را به سیستم خود اضافه کنند. از این طریق می‌توانند بخش بزرگی از عملیات کسب‌وکار خود را بسیار موثر و پربازده‌تر کنند.

زمانی که ارزهای رمزنگاری‌شده، قانونی و پایدارتر شوند، افراد بیشتری نیز شروع به استفاده از آنها می‌کنند. در آن زمان، رکوئست نتورک نیز برای شرکت‌ها بسیار جالب توجه‌تر شده و می‌تواند به‌عنوان پردازنده مبالغ پرداختی آنها عمل کند. اگر شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان بیشتری از ریکوئست نتورک استفاده کنند، این در قیمت کوین REQ نیز بسیار تاثیرگذار است و موجب سودآوری آن می‌شود.

امکانات ارز دیجیتال ریکوئست

ریکوئست نتورک، یک مدل درخواست پرداخت را به شما معرفی می‌کند که به‌عنوان صورت حساب ریکوئست، شناخته می‌شود. این مدل، تجربه پرداخت ایمن و غیرمتمرکزی را به شما ارائه می‌دهد. در سیستم بانکداری و یا پردازنده‌های مبالغ پرداختی مانند Money gram و یا Western Union، هزینه کمیسیون ۱ تا ۷ درصدی نیز برای شما وجود دارد که باید آن را بپردازید. اما در ریکوئست نتورک، هزینه‌ها بسته به صورت حساب شما تنها از ۰.۰۰۱ تا ۰.۳۰ دلار آمریکا هستند.

ارز دیجیتال ریکوئست به همه اجازه می‌دهد تا درخواست پرداختی خود را برروی شبکه آنها بسازند. برای این کار نیز هیچ محدودیت جغرافیایی و یا موانع دیگری وجود ندارد.ریکوئست نتورک نه‌تنها اجازه پرداخت جفت به جفت را در شبکه خود می‌دهد، بلکه سیستم پرداخت این ارز دیجیتالی، می‌تواند به‌راحتی در وبسایت‌ها نیز جای بگیرد. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند تنها با یک کلیک، پرداخت‌های درخواستی خود را به انجام برساند.

این ارز دیجیتال، درحقیقت یک توکن ERC20 است. به‌همین دلیل تمام معاملات بر مبنای بلاک چین اتریوم هستند و هیچ نفر سومی در روند پرداخت، دخیل نیست. همین موضوع، ریکوئست نتورک را سریع و قابل اعتماد‌تر می‌کند.

کیف پول ریکوئست نتورک

کوین REQ، یک توکن ERC20 است. پس تمام کیف پول‌هایی که از توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند ریکوئست نتورک را نیز ذخیره کنند. اما باید مطمئن شوید که کیف پولی که برای ذخیره ریکوئست نتورک خود انتخاب کرده‌اید، سابقه و نام خوبی داشته باشد. انجمن ارزهای دیجیتالی نیز باید نظرات و دیدگاه مثبتی درباره آن کیف پول داشته باشند. همچنین، کیف پول باید از یک تیم و تصویر بسیار خوب و قوی برخوردار باشد. این بسیار ضروری است چرا که قضیه سرمایه‌های شما در میان است.

برای مثال، کیف پول متامسک (Metamask)، یک گزینه بسیار خوب برای ذخیره کوین‌های REQ شماست. این کیف پول، یک کیف پول بسیار معروف برای توکن‌های ERC20 است و از هر کوین ERC20 ای پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه کیف پول‌های ترزور (Trezor) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) نیز کیف پول‌های سخت‌افزار خوبی برای ذخیره ارز دیجیتال ریکوئست هستند. در میان کیف پول‌های سخت‌افزار بسیاری که برای توکن‌های ERC20 وجود دارد، ترزور و لجر نانو اس در بازار از پیشگامان هستند.

برای ذخیره امن ارزهای دیجیتال ریکوئست نتورک خود برروی کیف پول موبایلی ERC20، تراست والت (Trust Wallet) گزینه‌ای برتر است. تراست والت، یکی از کیف پول‌های صرافی بایننس (Binance Exchange) است که توسط همین کیف پول نیز عمل می‌کند. از دیگر گزینه‌های بسیار خوب برای کیف پول ریکوئست نتورک، کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet)، اتومیک والت (Atomic Wallet) و انجین والت (Enjin Wallet) است.

از کجا ریکوئست نتورک را خریداری کنیم؟

توکن ریکوئست نتورک، یک کوین محبوب با تیم و سرمایه‌گذارانی بسیار نیرومند است. پس می‌توانید این ارز دیجیتال را در هر صرافی ارزهای دیجیتالی که بخواهید پیدا کنید. اگر در حساب خود بیت کوین دارید و می‌خواهید REQ را با بیت کوین خریداری کنید، پس بهترین گزینه برای شما صرافی بایننس است. نام صرافی بایننس به گوش تمام طرفداران ارزهای دیجیتال، آشناست.

 چرا که بایننس توانسته است با عملکرد بسیار خوب خود، اعتبار بالایی را در بین صرافی‌های این زمینه کسب کند. روند غربالگری و آزمایش صرافی بایننس برای درج سکه‌ها در پلتفرم خود، بسیار سخت‌گیرانه است. آنها تنها پروژه‌های قانونی را در صرافی خود درج می‌کنند. پس بیشتر کوین‌های موجود در صرافی بایننس، کوین‌های قانونی هستند. اگر می‌خواهید کوین REQ را با USDT بخرید، پس بهترین گزینه‌ها برای شما صرافی‌های WazirX که یک صرافی هندی است و همچنین صرافی Gate.io هستند.

در کل صرافی‌ها بهترین گزینه‌ها برای خرید ارزهای دیجیتالی همچون ارز دیجیتال ریکوئست هستند. اما آنها به‌هیچ‌عنوان برای ذخیره ارزهای دیجیتالی، مکان مناسبی نیستند. شما تنها باید سرمایه‌هایی را در صرافی‌ها نگه دارید که بخواهید به‌طور منظم برای معامله از آنها استفاده کنید.

در غیر این صورت، باید تمامی سرمایه خود را در کیف پول‌های خصوصی خود نگه دارید. صرافی‌های ارزهای دیجیتال، به شما کلیدهای کیف پول را نمی‌دهند. بلکه تمام سرمایه‌هایی که در صرافی‌ها نگهداری می‌شوند، کاملا در دسترس صرافی قرار دارند. به‌علاوه، صرافی‌های ارزهای دیجیتال همیشه اهداف مورد علاقه هکرها هستند. پس اگر سرمایه‌های خود را در صرافی‌ها نگهداری می‌کنید، باید خیلی محتاط باشید.

دیگر صرافی‌های محبوبی که می‌توانید توکن‌های ریکوئست نتورک را از آنها خریداری کنید نیز عبارتند از:

  • صرافی کوکوین (Kucoin)
  • صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global)
  • صرافی بیت فینکس (Bitfinex)

چطور ریکوئست نتورک را خریداری کنیم؟

خرید کوین REQ نیز بسار آسان است. ابتدا، صرافی مورد نظر خود را برای خرید کوین ریکوئست نتورک، انتخاب کنید. سپس در صرافی مورد نظر، یک حساب کاربری ساخته و اگر تمایل داشتید حساب خود را تایید کنید.

برای مثال در صرافی بایننس، شما می‌توانید REQ را تنها بااستفاده از بیت کوین خریداری نمایید. هیچ جفت معامله‌ای دیگری برای ریکوئست نتورک در بایننس وجود ندارد. برای خرید ارز دیجیتال ریکوئست در بایننس، شما باید در حساب خود سپرده‌گذاری کنید. بایننس نیز گزینه‌های بسیاری را برای تامین مالی حساب، به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از کارت‌های بدهی/اعتباری، انتقال بانک و دیگر روش‌ها برای خرید بیت کوین با ارزهای فیات، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از معامله جفت به جفت بایننس نیز برای خرید بیت کوین با ارز ملی خود و از فروشندگان محلی، استفاده کنید. زمانی که حساب خود را با بیت کوین تامین کردید، می‌توانید به گزینه «معامله» در بالای صفحه خانه بایننس رفته و کوین REQ را با بیت کوین خریداری نمایید.

نقشه راه ریکوئست نتورک

چیزهای بسیاری در نقشه راه ریکوئست نتورک در جریان است. پروژه‌هایی که تاکنون تکمیل شده‌اند نیز عبارتند از: صورت حساب‌های بیت کوین، صورت حساب‌های فیات، صورت حساب‌های مالیات ارزش افزوده، پرداخت صورت حساب‌ها بدون نیاز به ثبت نام، صورت حساب‌های مکرر، فهرست‌های مخاطبین، معاملات ارز و صورت حساب‌های مکرر پیشرفته. پروژه‌هایی که در راه هستند نیز عبارتند از: نام‌گذاری صورت حساب سفارشی، پرداخت‌های دسته‌ای و ادغام با Xero.

اما ویژگی مخصوصی که انجمن ریکوئست نتورک در انتظار آن است، ادغام سرویسEscrow  با ریکوئست نتورک و ادغام Quickbooks است. Escrow یک سرویس است که قراردادهای مالی را در هنگام تکمیل معاملات،‌ میان طرفین سوم ارائه می‌دهد. Quickbooks نیز یک نرم‌افزار حساب‌داری معروف است که درآمد و خرج و مخارج کسب‌وکارهای کوچک را مدیریت کرده و سوابق معاملات مالی آن را نیز نگه می‌دارد. به‌غیر از این امکانات پرطرفدار، ریکوئست نتورک به‌علاوه، پرداخت‌های جزئی را نیز به خدمات خود اضافه خواهد کرد. با کمک پرداخت‌های جزئی، کاربران صورت حساب‌های خود را براساس قوانین و مقرراتی که هر دو طرف قرارداد پذیرفته باشند، به‌صورت جزئی و تنها بخشی از آن را پرداخت می‌کنند.

پیشبینی قیمت کوین REQ

ریکوئست نتورک، عرضه اولیه سکه (ICO) بسیار موفقی را در سال ۲۰۱۷ داشت. آنها تا بیش از ۳۳ میلیون دلار آمریکا افزایش داشتند. سرمایه‌گذاران نیز ارز دیجیتال ریکوئست را با قیمت ۰.۰۰۶۷۲ USD در طول این ICO، می‌خریدند. همچون تمام کوین‌های دیگر، قیمت کوین REQ نیز در دسامبر ۲۰۱۷ سر به فلک کشید و به ۱.۰۶ USD رسید. از آن موقع تا به‌حال، قیمت این ارز دیجیتالی همچنان درحال افت است و در مارس ۲۰۲۰ تا ۰.۰۰۶۴ USD نیز رسید. سپس در مارس ۲۰۲۰، بازار ارزهای دیجیتال شاهد یک روند صعودی بود. بیت کوین به ۴۰,۰۰۰ USD رسید و قیمت کوین ریکوئست، به ۰.۰۴۵ USD دست یافت.

در گذشته نیز پیشبینی‌های بسیاری دررابطه با کوین ریکوئست انجام شده است. اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتالی در یوتیوب، توییتر، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، همیشه قیمت کوین‌ها را پیشبینی می‌کنند.

پیشبینی ما از قیمت ریکوئست نتورک در سال ۲۰۲۱، ۰.۰۲۰ USD تا ۰.۰۶۰ USD است.

پیشبینی ما از قیمت ارز ریکوئست برای سال ۲۰۲۲ نیز می‌تواند ۰.۰۸$ تا ۰.۲۷$ باشد.

پیشبینی قیمت این ارز در سال ۲۰۲۵ نیز بالای ۰.۹$ است.

بهتر است در اینجا بگوییم که این‌ها تنها پیشبینی‌های ما از قیمت این ارز هستند. ما مشاوران مالی نیستیم و هر کسی باید پیش از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتالی، تحقیقات کامل خود را انجام دهند.

اگر شما نیز قصد دارید که در ارز ریکوئست نتورک سرمایه‌گذاری کنید، تنها همان مقداری سرمایه‌گذاری کنید که بتوانید از پس از دست دادن آن برآیید. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، کمی همچون قمار است. همچنین هیچکسی نمی‌تواند دقیقا پیشبینی کند که قیمت کوین‌ها به کجا خواهد رسید. ریکوئست نتورک، یک پروژه نویدبخش است و می‌تواند سرمایه‌گذاری بسیار جالبی باشد.

ردیت ارز دیجیتال ریکوئست نتورک

ردیت ریکوئست نتورک، یک گروه متشکل از ۲۷.۴ هزار عضو قدرتمند است. همچنین لیست بلندی از مدیران REQ نیز وجود دارد. این لیست بلند به‌همراه اعضای بسیار، نشان‌گر آن هستند که ردیت ریکوئست نتورک، یک انجمن قوی است که به‌طور فعالانه‌ای هر روز در حال رشد و توسعه است.

هیچ قانون مخصوصی همچون پایین‌ترین سن حساب یا کارمای کامنت ملزوم نیز برای اشتراک‌گذاری پست در ساب ردیت REQ وجود ندارد. پس این باعث می‌شود نه‌تنها همه بتوانند به ردیت ریکوئست نتورک ملحق شده، بلکه در آن پست نیز بگذارند. به‌طور کلی، ساب ردیت‌ها مجموعه قوانین خود را برای اشتراک‌گذاری پست دارند و بدون پیروی از آن قوانین، پست شما پاک شده و یا ممکن است با ممنوعیت اشتراک‌گذاری موقت و یا همیشگی از طرف آن ساب ردیت، مواجه شوید.

ردیت ریکوئست نتورک، به شما اجازه اشتراک‌گذاری دیدگاه خود دررابطه با قیمت کوین REQ را به‌صورت مستقیم نمی‌دهد. پس آنها هر ماه یک بحث قیمتی ماهانه را برای شما می‌سازند که در آن هر کسی آزاد است تا درباره قیمت کوین REQ بحث کند، پیشبینی انجام دهد و حتی اخبار و تحلیل‌های فنی دررابطه با قیمت REQ را به‌اشتراک بگذارد.

جمع بندی

ارز دیجیتال ریکوئست از ارزهای دیجیتال برتر است که در مقاله امروز به آن پرداختیم و شما را به‌خوبی با آن آشنا کردیم. این ارز دیجیتال، با عملکردهای فوق‌العاده و خدمات بسیار مفیدی که در اختیار شما می‌گذارد، می‌تواند به یکی از کاربردی‌ترین ارزها برای شما تبدیل شود. از جالب‌ترین خدمات این ارز دیجیتال که در هیچ ارز دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید، انواع خدمات پرداخت صورت حساب است. بااستفاده از ریکوئست نتورک، می‌توانید به‌راحتی پرداخت‌های شرکت و سازمان خود را انجام دهید و در وقت و زمان خود، صرفه‌جویی کنید.

همچنین ارز ریکوئست، در معتبرترین صرافی‌ها، همچون صرافی بایننس در دسترس شماست. قیمت این ارز دیجیتال نیز در آینده‌ای نزدیک، روندی صعودی را خواهد داشت. ما امروز این ارز دیجیتال و امکانات آن را خدمت شما معرفی و پیشبینی قیمت آن را نیز به شما ارائه دادیم. نظر شما دررابطه با این ارز دیجیتال و خدمات آن چیست؟

Comments (0)
Add Comment