سرمایه گذارهای خرد بیت کوین در تعقیب قیمت ها

بیت کوین در سال میلادی جدید به دنبال ثبت رکوردهای تازه ای است. اما سرمایه گذارهای خرد بیت کوین چه زمانی با این جریان همراه می شوند؟

افزایش قیمت بیت کوین در ماه های گذشته توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. این امر سبب شده است که این سرمایه گذاران بیش از هر زمان دیگری به بیت کوین علاقه نشان دهند. با رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۴۷۷۸ دلار، این رمزارز توجه بیشتری را به خود جلب کرد. آخرین بار بیت کوین در  سال ۲۰۱۷ تا این اندازه معامله شده است. درآن زمان قیمت این ارز به ۱۹۷۳۸ دلار رسیده بود. روند صعودی قیمت بیت کوین توجه تمام رسانه های را به خود جلب کرده است. حتی نیویورک تایمز نیز به حضور این ارز قدرتمند پی برده است. این روزنامه نیز روند صعودی قیمت بیت کوین را زیر نظر گرفته و اعلام کرده است که بیت کوین تا کنون چنین تاریخی را در دوران ظهور خود تجربه نکرده بوده است.

به گفته این روزنامه آخرین باری که بیت کوین روند صعودی را در پیش گرفته است، سرنوشت متفاوتی داشته است. بسیاری از کسانی که در جامعه رمزارز فعالیت دارند با این موضوع موافق هستند. بنابراین لازم است نگاه دقیقتری به این روند بیندازیم و عوامل تاثیر گذار در این روند را با یکدیگر بررسی کنیم.

 میانگین جو Joe دیگر در صحنه نیست

روند گاوی که در سال ۲۰۱۷  اغاز شد به شکل متفاوتی به روند خود ادامه داده است. بسیاری بر این باور هستند که روند گاوی قدرت خود را از سرمایه گذارهای خرد می گرفت. در آن زمان ها سرمایه گذارها خرد بسیاری با وجود تمام شک و دودلی های خود این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند. درآن زمان میانگین Joe نشان داد که بیت کوین در سالی که پشت سر گذاشته است سودی برابر ۱۳۰۰ دلار را در پی داشته است.  این آماری است که از سوی تحلیل گران و استراتژیست های بازار وال استریت بیان شده است.

میانگین متحرک

با رسیدن وال استریت معاملات دلار در بازار نیز افزایش پیدا کرد

 تا رسیدن به سال ۲۰۲۰ افق سرمایه گذاری در بازار به شکل غیر منتظره ای تغییر کرد. موسسات سرمایه گذاری به شکل بی سابقه ای به بازار رمزارز روی آورند. این موسسات در روند قبلی از بازار رمزارز فاصله گرفته و توجهی به قیمت های این بازار نشان ندادند. اما این بار شاهد استقبال این موسسات از بیت کوین هستیم. موسسات سرمایه گذاری قراردهای های اتی و آپشن در بازارهای بیت کوینی مانند CME را نیز از آن خود کرده اند. ارزش این قراردادها از ۱میلیارد دلار نیز تجاوز کرده است.

 آنها در حال حاضر دارایی های خود را با استفاده از بیت کوین به تعادل می رساند. بیت کوین در این موسسات جای پول را گرفته است.

 جای تعجب نیست که موسسات مالی همواره گوی سبقت را در بازارهای رو به رشد از آن خود می کنند. اما باید بدانیم که این موسسات نخستین کسانی نبوده اند که بازار بیت کوین را کشف کرده اند. در واقع کسانی که امروز از سوی شرکت های سرمایه گذاری وارد بازار بیت کوین می شوند، همان کسانی هستند که در پیش از این بیت کوین را به عنوانی یک ارز قبول نداشتند و به رسمیت نمی شناختند.

اما اکنون شاهد روایت دیگری هستیم. پی پل از ماه اکتبر اعلام کرده است که از تراکنش های رمزارز در پلتفرم خود حمایت می کند. این سامانه به کاربران بیت کوین  اجازه می دهد که خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارز ها را به سادگی هرچه تمام تر در این پلتفرم انجام دهند. کاربران امروزی می توانند اتر، بیت کوین ، لایت کوین و بیت کوین کش را در این پلتفرم خرید و فروش یا نگهداری کنند.

 پی پل مخالف بیت کوین بود

جالب اینجاست که بیل هریس (Bill Harris) مدیریت پی پل در سال ۲۰۱۸ در مورد بیت کوین اخطار داده بود. او در آن زمان اعلام کرد که این ارز هیچ ارزشی ندارد و در نهایت ارزش آن به صفر می رسد. او در آن زمان بیت کوین را یک کلاهبرداری شیادانه نامید. پی پل وارد میدان شد و بر خلاف این گمانه زنی ها خرید بیت کوین را به برنامه ریزی های خود اضافه کرد. در این بین دیگر شرکت ها نیز این رفتار را سرلوحه قرار دادند و وارد بازار بیت کوین شدند.

شرکت های وال استریت پیش از این اعلام کرده بودند که بیت کوین ارزی است که سرشار از نوسان است. همین امر آنها را از این بازار دور نگه داشته بود. بسیاری از سرمایه گذاران نام های ناشایستی را بر این ارز گذاشته اند و آن را کلاهبرداری قلمداد کرده اند. اما امروز بسیاری از آن ها به این بازار پیوسته اند.

 در سال ۲۰۱۷ شرکت JPMorgan  کارمندانی که بیت کوین را خرید و فروش می کردند به اخراج تهدید کرد. اما اکنون این شرکت گزارش های خوشبینانه ای را درباره بیت کوین منتشر می کند. لری فینک (Larry Fink) مدیر BlackRock ،بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان،  برای ورود به بازار بیت کوین آماده می شود. او در تایید این تغییر می گوید که این احتمال وجود که بیت کوین همان عاملی باشد که دنیای اقتصاد را تغییر می دهد. او در ادامه افزود:

«بیت کوین توجه و تخیل بسیاری از مردم را به سمت خود جلب کرده است. هنوز آزمون خود را پس نداده است و بازار این ارز در مقایسه با دیگر بازارهای جهان بسیار کوچک است.»

میکرواستراتژی

در این بین مایکل سیلور (Michael Saylor) مدیر شرکت  MicroStrategy اولین فردی بود که یک شرکت آمریکایی را به بازار بیت کوین سوق داد. اما او همیشه هم حامی بیت کوین نبوده است. او در سال ۲۰۱۳ درباره بیت کوین گفته بود که روزگار بیت کوین به زودی به سرانجام می رسد و باید برای پایان این ارز روز شماری کنیم. او در آن زمان باور داشت که بیت کوین به سرنوشت قمار های اینترنتی محکوم می شود.

اما ورق به شکل غیر منتظره ای برگشت. سیلور اکنون می خواهد بیت کوین را به دارایی اصلی خود تبدیل کند. او تا کنون ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین را به دارایی های شرکت افزوده است. آخرین معامله انجام شده در این شرکت روی بیت کوین به ارزش ۱.۵۶ میلیارد دلار می رسد. در روز ۴ دسامبر سیلور همه را حیرت زده کرد و بیت کوین های بیشتری را به دارایی های شرکت افزود.

میکرواستراتژی

 دیروز و امروز

 یکی دیگر از تفاوت های کلیدی روند صعودی فعلی و و قبلی در قیمت بیت کوین است. درآن زمان قیمت بیت کوین در حدود ۱۰۰۰ دلار بود. در سال ۲۰۲۰ و در آغاز روند صعودی ۷۲۰۰ دلار بود. قیمت این ارز در شرایط فعلی به مراتب از آن زمان نیز افزایش پیدا کرده است. اما هنوز بسیاری از سرمایه گذارهای خرد بیت کوین به این موضوع پی نبرده اند که برای همراه شدن با روند صعودی حتما نباید یک بیت کوین کامل را خریداری کنند.

 البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ نیزعاملی بوده است که سرمایه گذارهای خرد بیت کوین را از ورود به این بازار بازداشته است. این بیماری اوضاع اقتصاد جهانی را به زوال کشانده است. همین امر سبب شده است که بسیاری از سرمایه گذارهای خرد بیت کوین را به عنوان گزینه سرمایه گذاری انتخاب نکنند. بیکاری در آمریکا به اوج رسیده است و کمتر کسی به دنبال سرمایه گذاری است. این بدان معناست که اقتصاد در وضعیت بیمار گونه ای به سر می برد.

 بیکاری به معنای کاهش درآمد است و به این ترتیب سرمایه گذاران خرد آمادگی لازم برای حضور در صحنه های سرمایه گذاری را ندارد. این درحالی است که بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که یک دومکراسی عظیم را به تصویر بکشد. هیچ کس نمی تواند قدرت این بازار را برعهده بگیرد. اما با این وجود بسیاری از سرمایه گذارهای آسیایی دارایی خود را در بیت کوین از بازار خارج کرده اند. این اتفاق در گذشته سابقه نداشته است.

 خودپرداز های بیت کوین  

 با وجود اینکه بازار رمزارز همچنان در ابتدای مسیر است، اما باید گفت که این بازار در مقایسه با همین بازار در سال ۲۰۱۷ به مراتب بالغ تر شده است. بسیاری از گمانه زنی ها از میان برداشته شده اند. و بسیاری از سرمایه گذاران دیگر این ارز را به عنوان دارایی محبوب خود انتخاب کرده اند. دیگر کسی از این بازار رویگردان نیست.  

 با وجود خودداری و امتناع سرمایه گذارهای خرد بیت کوین کانال هایی برای ورود آنها به بازار ایجاد شده اتس. بازارهای جدیدی در بخش آنلاین روی کارآمده اند. بسیاری از این بازارهای ذاتا بدون مرکزیت هستند.

 در این بین خودپردازهای بیت کوین نیز پای به عرصه گذاشته اند و به عنوان راهکاری ایمن و راحت برای سرمایه گذارهای خرد بیت کوین باید یکدیگر وارد رقابت شده اند. هر روز بر تعداد این خودپردازها افزوده می شود.

 نحوه ورود به بازار

 برخلاف سرمایه گذارانی مانند جک دورسی (Jack Dorsey) که از قواعد پیچیده ای برای خرید استفاده می کنند، سرمایه گذارهای خرد بیت کوین راهکار ساده ای برای ورود به بازار پیدا کرده اند. جک دورسی برای سرمایه گذاری های خود در بیتکوین از روش های بسیار پیچیده ای استفاده می کند. سرمایه گذاری او به اندازه ای پیچیده است که او مقاله سفیدی را در شرح چگونگی وارد معامله شدن خود نوشته است. این روزها سرمایه گذارهای خرد بیت کوین می توانند تنها با استفاده از خودپردازهای بیت کوین در این بازار سرمایه گذاری کنند. این خودپردازها BTM نام دارد.

 BTM ها در حال رشد و ترقی هستند. تعداد شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند نیز رو به افزایش است. سرمایه گذارهای خرد باید در نهایت راهکار ساده برای برای سرمایه گذاری در این بازار پیدا کنند. با روی کارآمدن این ابزارهای این کار به مراتب ساده تر از هر زمان دیگری انجام می شود.

 شرکت های BTM

به عنوان مثال کوین فلیپ CoinFlip یکی از شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در این زمینه وارد عمل شده است. اکنون هزاران BTM در سراسر آمریکا فعالیت خود را آغاز کرده اند. این دستگاه در مناطقی نصب شده اند که بانک های کمتری را در خود جای داده است و مردم به حساب بانکی یا اینترنتی دسترسی ندارند.

این رویکرد به کاربران اجازه می دهد که به سادگی و با پرداخت پول نقد بیتکوین دریافت کنند. این روش بسیار ساده است و برای سهولت کسانی طراحی شده است که به سیستم سنتی بانکداری خو کرده اند.

 اما تمام خودپردازهای بیت کوین مانند هم نیستند. برخی از آنها در ازای خدمات دهی کارمزد ۲۰ درصدی دریافت می کنند. این رویکرد در نقطه مقابل دموکراسی است که بیت کوین بر پایه آن بنا شده است. خوشبتانه با افزایش شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، این کارمزد ها نیز از میان برداشته می شود.

 در حالی که شرکت های میانه رو کارمزد دریافتی خود را به حداقل می رساند، خودپرداز های سودجوی بیت کوین نیز از میان برداشته می شوند. به این ترتیب سرانجام سرمایه گذارهای خرد می توانند از حضور در این بازار لذت ببرند.

 خرید بیت کوین برای آینده ای نه چندان دور

با خرید و فروش بیت کوین با روند شگفت انگیز بیت کوین همراه شوید. به زودی این ارز به تنها ارز رایج جهان تبدیل می شوند و قدرت نظام مالی سنتی را به لرزه می اندازد. ارزی بدون مرکزیت و بدون واسطه که آزادی عمل زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و بر پایه توهمات بنا نشده است. ارزش این ارز ذاتی است و از موجودی اندک و تقاضای بالا نشات می گیرد. دیگر نمی توانید به ارز های سنتی که با ادعای تکیه بر صندوق های طلا روی کارآمده اند دارایی خود را ذخیره کنید. باید به دنبال راهکار بهتری برای حفظ ارزش دارایی های خود باشدی. با ما در رمزارز مارکت اخبار دنیای بیت کوین را دنبال کنید و برای خرید این ارز آماده شوید. با ما بیت کوین را به آخرین قیمت و در سریعترین حالت ممکن به دارایی های خود اضافه کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/retail-investors-are-largely-uninvolved-as-bitcoin-price-chases-40k

Comments (0)
Add Comment