عقب نشینی بیت کوین و حراج آلت کوین ها

بیت کوین در رسیدن به قیمت ۵۸۳۰۰ دلار ناکام بوده است. همین امر سبب شد بسیاری از معامله گرانی که در بازار آلت کوین ها سرمایه گذاری کرده بودند برای فروش دارایی خود وارد عمل شوند. به این ترتیب شاهد حضور معامله گرانی هستیم که به دنبال تثبیت شود هستند. عقب نشینی بیت کوین به ضرر آلت کوین ها تمام می شود.

خوشبینان و کسانی که به آینده بیت کوین امیدوار هستند، به خرید این ارز ادامه می دهند. این افراد با تلاش خود باعث افزایش قیمت این ارز از وون کره جنوبی شد.

اطلاعات به دست آمده از کوین تلگراف نشان می دهد که قیمت بیت کوین به تازگی با موج تازه ای از فروش همراه بوده است. این امر قیمت را تا ۵۴۹۴۸ دلار افزایش داد. اما در ادامه گاوها با تلاش بیشتر قیمت را به ۵۷ هزار دلار رسانند.

 سرمایه گذاری موسسات مالی

موسسات مالی بدون درنظر گرفتن حرکت های قیمت بیت کوین به خرید بیت کوین ادامه داده اند. میکرواستاتژی امروز اعلام کرده که ۲۶۲ بیت کوین دیگر به ارزش ۵۷۱۴۶ دلار به دارایی این شرکت اضافه شده است. این امر مجموع بیت کوین هایی که در اختیار این شرکت بوده است را به ۹۱۳۲۶ دلار رساند.

به گفته رئیس شرکت سرمایه گذاری ExoAlpha  روند قیمت در روزهای آتی نشان می ده آیا باید در انتظار ادامه روند صعودی باشیم یا شاهد کاهش قیمت ها.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که قیمت بیت کوین روز جمعه اندکی کاهش پیدا کرد. چرا که بسیاری از سرمایه گذاران برای تثبیت سود وارد عمل شده بودند. آنها از افزایش ۱۰ درصدی بیت کوین از ۴۵ به ۵۷ هزار دلار به وجد آمده بودند.

معیارهای خرسی بازار بیت کوین نشان می دهد که علاقه موسسات مالی به خرید بیت کوین در حوالی قیمت ۴۵ هزار دلار بیشتر دیده می شود. از طرفی بسته حمایتی که از سوی رئیس جمهور آمریکا در نظر گرفته شده است نیز روی قیمت این رمزارز تاثیرگذار بوده است. به گفته رئیس این شرکت تمام این دارایی مستقیم در بازار بیت کوین سرمایه گذاری می شود.

 عوامل کاهش قیمت بیت کوین

رئیس شرکت سرمایه گذاری ExoAlpha  در ادامه به این نتیجه رسید که قیمت بیت کوین مدت زیادی است که در روند صعودی به سر می برد. دلایل زیادی نشان می دهد که در آینده باید در انتظار کاهش قیمت باشیم. یکی از این دلایل نزدیک شدن فصل مالیات دهی در آمریکاست. به همین دلیل ممکن است بسیاری از سرمایه گذاران بخشی از دارایی های خود را برای پرداخت مالیات می فروشند. به این ترتیب دارایی کافی برای پرداخت مالیات را خواهند داشت.

 عامل دیگری که در کوتاه مدت  منجر به کاهش قیمت این ارز می شود، فروش دارایی های سنتی است . در این بین ممکن است برخی از سرمایه گذاران نیز برای تثبیت سود دارایی خود در بازار رمزارز را بفروشند.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که به احتمال زیاد باید در انتظار ثبات قیمت ها باشیم. این ثبات پیش از ادامه روند صعودی اتفاق می افتد. کاهش قیمت ها شرایط را برای ادامه مسیر صعودی هموار می کند.

سرمایه گذاران و خربد دارایی غیر قابل معاوضه

توکن های غیر قابل معاوضه بخش عمده ای از فضای رمزارز را به خود اختصاص داده اند. توکن Chiliz  ستاره امروز است و حجم معاملات این توکن در ۲۴ ساعت گذشته افزایش پیدا کرده است. با افزایش ۸۲ درصدی حجم معاملات این توکن به ارزش ۰.۵۹ دلار به فروش می رسد.

اطلاعات به دست آمده از VORTECS نشان می دهد که رویکرد خوشبینانه ای در بازار این توکن وجود دارد. این معیار یک معیار انحصاری در کوین تلگراف است. VORTECS درواقع الگوریتمی است که تاریخچه و شرایط فعلی بازار را مقایسه می کند. احساسات حاکم بر بازار نیز در این معیار در نظر گرفته می شود. حجم معاملات، آخرین تغییرات قیمت و فعالیت هایی که در توییتر در رابطه با رمزارز انجام می شود از دیگر عواملی هستند که در این الگویتم در نظر گرفته می شوند.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، این معیار از ۴۹ در تاریخ ۸ ماس به ۸۴ در تاریخ ۱۰ مارس رسیده است. این درحالی است که ۲۴ ساعت بعد قیمت این توکن با ۱۷۵ درصد افزایش به بالاترین رکود خود رسید.

بازار دیفای

 پروژه های موجود در بازارهای بدون مرکزیت یا دیفای به ثبات رسیده اند. پروژه ها و بازارهای بدون مرکزیت در دوماه نخست سال جاری عوامل متعددی را در نظر گرفتند. عواملی مانند ارتباط میان زنجیره ها و پیشنهاد راهکارهایی برای کاهش هزینه تراکنش های بزرگ در شبکه اتریوم از جمله اقداماتی است که در این شبکه انجام شده است.

Polygon  و SKALE  دو راهکاری هستند که در شبکه اتریوم ایجاد شده اند. این توکن ها پس از این که در هفته جاری در فهرست توکن های بازار کوین بیس قرار گرفته اند شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بودند.

با نزدیک شدن روزهای آخر هفته تمام بازار رمزارز فشاری را تجربه کرد. کاهش قیمت از در نتیجه نزدیک شدن به بالاترین رکورد بیت کوین روی داد. بیت کوین در رسیده به این قیمت ناکام بود. عقب نشینی بیت کوین منجر به کاهش قیمت دیگر آلت کوین ها شد. این امر روند رمزارزهای برتر بازارا را به کلی تغییر داد و منجر به کاهش  2 تا ۱۰ درصدی قیمت این ارزها شد.

اکنون ارزش کل بازار رمزارز برابر با ۱.۷۱ تریلیون دلار است. بیت کوین ۶۲ درصد از ارزش این بازار را به خود اختصاص داده است.

 در آخر عقب نشینی بیت کوین

 قیمت بیت کوین همواره یکی از تاثیر گذار ترین عوامل بر قیمت دیگر آلت کوین ها بوده است. این رمزارز برتر در ادامه مسیر صعودی موفق به ثبت قیمت ۵۸۳۰۰ دلار نشد. به همین دلیل بسیاری از معامله گران دارایی خود در دیگر آلت کوین ها را به فروش رساندند. آنها با مشاهده ناکامی بیت کوین در ادامه مسیر، نگران از دست دادن دارایی خود شده و اقدام به فروش این ارز کرده اند. این امر می تواند منجر به کاهش هرچه بیشتر قیمت این ارزها شود.

 با در نظر گرفتن این نکته می توانید برای خرید این آلت کوین تصمیم گیری کنید. در صورتی که برای خرید بیت کوین و دیگر آلت کوین ها تصمیم گرفته اید، با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. آیا عقب نشینی بیت کوین منجر به کاهش قیمت دیگر آلت کوین ها می شود؟ از نظر شما سرنوشت قیمت دیگر آلت کوین ها به چه شکل خواهد بود؟

 منبع

https://cointelegraph.com/news/altcoins-sell-off-after-bitcoin-price-rejects-near-its-58k-all-time-high